Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme slapeloosheid na speedgebruik

Extreme slapeloosheid na speedgebruik

35 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, dan begin ik meestal pas net. Toch vreemd dat er zijn die maar 8 uur ofzo van tevoren hoeven te stoppen met snuiven. Ik moet zelfs eerder stoppen als ik al 2 nachten door ben..
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het was dezelfde pep, vorige week. :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds een half jaar gebruik ik geregeld (1-2 keer per maand) speed. In het begin was ik heel erg voorzichtig met doseren en stopte ik heel vroeg met snuiven, zodat ik de avond daarop vroeg naar bed kon en gewoon kon slapen. Na een paar keer ben ik wat meer gaan snuiven, alsnog zeker geen belachelijke hoeveelheden, en ik zorg nog altijd dat ik 's ochtends vroeg stop zodat ik dezelfde avond nog kan slapen. De laatste vijf keer heb ik echter last van buitengewone slapeloosheid, terwijl alle mensen waarmee ik gebruik na dezelfde hoeveelheid (vaak zelfs nog meer) makkelijk kunnen slapen. Voorbeeld: afgelopen zaterdag heb ik om 19.30 uur mijn eerste lijnen genomen, en tussen 19.30 uur en 5.45 uur heb ik nog 5 keer bijgenomen (eens per twee uur dus). Daarna ben ik gestopt, en ben ik om 23.00 uur naar bed gegaan. Ik heb wederom uren wakker gelegen, en heb uiteindelijk wat GHB genomen om te kunnen slapen. Het nadeel is daar echter van dat ik weer wakker word als de GHB uitgewerkt raakt; na 2,5 uur kon ik weer GHB bijnemen. Ik ken niemand die slapeloosheid bij speed in deze mate heeft, en begin me af te vragen of het ook (gedeeltelijk) tussen mijn oren zit: dat het juist niet lukt omdat ik denk "ga nou slapen, ik móét slapen". Toch ben ik niet geheel tevreden met deze verklaring, aangezien ik gisteravond ook dacht dat ik zou kunnen slapen, en ik in het begin heel ontspannen en niet geforceerd probeerde te gaan slapen. Nu is mijn vraag dus of sommige mensen extra gevoelig voor deze slapeloosheid zijn (naar mijn weten ben ik niet gevoeliger voor de 'gewone' effecten van speed dan andere mensen, en ook ben ik niet extra gevoelig voor andere drugs), of is het een meer aannemelijke verklaring dat dit tussen mijn oren zit? En valt hier iets tegen te doen, naast nóg minder snuiven en eerder stoppen (dat heb ik al geprobeerd..)?
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ik ook vaak last van, maar niet alleen met speed. Ook na het trippen of na xtc merk ik dat ik veel later kan slapen dan vrienden die een vergelijkbare dosis op hebben.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik herken het ook wel, maar ik weet niet beter als dat het bij de pep hoort...

Om de ``zondagavond`` wel normaal te kunnen slapen stop ik ``zaterdagavond`` rond een uurtje of 12/1...
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel herkenbaar. Zeker als de speed zuiverder is dan het gemiddelde mengsel van bakpoeder en cafeïne.

Ik kan je aanraden om toch gewoon lekker in je bedje te gaan liggen. Al slaap je niet, je lichaam en voornamelijk je ogen krijgen toch rust en als je niet met de gedachte gaat liggen dat je moet slapen slaap je meestal toch wel een paar (woelige en rare, dat wel) uurtjes.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je niet kan slapen inderdaad sowieso ff op bed gaan liggen, paar uurtjes met je ogen dicht. Mischien slaap je nog even, mischien niet. Daarna lekker douchen, goed eten en je bent weer klaar voor de dag :grin:
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#8
elke 2 uur een lijn, dan word het bij mij ook wel moeilijker. Dat het weinig is en je praat over NOG minder is een beetje subjectief misschien.

Ik neem gewoonlijk om like 0100 en 0700 een bommetje met een sleutelpuntje daarin verwerkt, en dan kan ik net slapen zondagavond als die 2e niet te laat is.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wackie zei:
elke 2 uur een lijn, dan word het bij mij ook wel moeilijker. Dat het weinig is en je praat over NOG minder is een beetje subjectief misschien.

Ik neem gewoonlijk om like 0100 en 0700 een bommetje met een sleutelpuntje daarin verwerkt, en dan kan ik net slapen zondagavond als die 2e niet te laat is.
Klik om te vergroten...

Dan is die hoeveelheid van jou ook subjectief, want als ik een bommetje neem slaap ik sowieso de nacht daarop niet. Daarom neem ik nooit bommetjes (één keer gedaan toen het m'n tweede nacht wakker was, en toen heb ik de nacht daarna óók grotendeels wakker gelegen). En ik moet wel zeggen dat ik het over bescheiden lijnen heb, en dat ik dus in die betreffende nacht 5 keer een lijntje heb genomen. Overigens pak ik ook vaak maar eens per drie uur bij.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het was geen aanval hoor.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn reactie ook niet, ik zeg alleen dat de hoeveelheden die jij noemt ook subjectief zijn. :) Het was gewoon een normale reactie hoor, ik bedoel er verder niets mee. Ik zeg alleen dat ik met de dosis die jij neemt ook niet zou kunnen slapen.
W
WackieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verder is het een zaak van ervaring denk ik. Mensen die nog maar kort en/of af en toe speed gebruiken, die kunnen niet slapen. Mensen die het al lang en vaak gebruiken eten en slapen vaak alsof er niets aan de hand is.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het heeft ook echt wel te maken met de gedachtengang waar mee je naar bed gaat. Als je de hele tijd denkt "ik moet slapen" lukt het sowieso niet. Ik heb meerdere keren gehad dat ik meer heb gebruikt dan een andere dag en toch in slaap val, terwijl ik die andere keer wakker lag. Het is belangrijk dat je in bed gaat liggen en denk "ik zie wel of ik in slaap val, maar ik ga vooral ff liggen uitrusten".
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wackie zei:
Verder is het een zaak van ervaring denk ik. Mensen die nog maar kort en/of af en toe speed gebruiken, die kunnen niet slapen. Mensen die het al lang en vaak gebruiken eten en slapen vaak alsof er niets aan de hand is.
Klik om te vergroten...

Dit is absoluut waar. Volgens mij heeft dat niet alleen met tolerantie te maken, maar ook met iets anders. Ervaring in je eraan kunnen overgeven ofzo, ik weet het niet precies. Ik dwing mezelf overigens wel altijd tot eten, dat lukt meestal ook wel aardig.

Dreuge zei:
Het heeft ook echt wel te maken met de gedachtengang waar mee je naar bed gaat. Als je de hele tijd denkt "ik moet slapen" lukt het sowieso niet. Ik heb meerdere keren gehad dat ik meer heb gebruikt dan een andere dag en toch in slaap val, terwijl ik die andere keer wakker lag. Het is belangrijk dat je in bed gaat liggen en denk "ik zie wel of ik in slaap val, maar ik ga vooral ff liggen uitrusten".
Klik om te vergroten...

Dat onderwerp sneed ik in mijn openingspost ook al aan ja, dat is op zich ook wel zo. Maar ik heb het ook een aantal keer gehad terwijl ik ervan overtuigd was dat ik zou kunnen slapen, terwijl ik er heel veel vertrouwen in had dus. Maar een paar uurtjes met je ogen dicht liggen doet wel altijd goed ja.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#15
hoevaak moet ik nog benzo's posten?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Winehouse zei:
hoevaak moet ik nog benzo's posten?
Klik om te vergroten...

benzo's zijn daar officieel helemaal niet voor bedoeld, dus ik denk ook niet dat het trimbos daar als advies mee komt.... :rolleyes:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er zijn ook mensen die niet aan benzo's kunnen komen Winehouse, of je lichaam volpompen met meer drugs niet als oplossing zien.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marla Singer zei:
Winehouse zei:
hoevaak moet ik nog benzo's posten?
Klik om te vergroten...

benzo's zijn daar officieel helemaal niet voor bedoeld, dus ik denk ook niet dat het trimbos daar als advies mee komt.... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Maar ik wel + zeg niet dat het niet goed werkt
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb juist als ik belachelijk veel snuif 2 dagen lang dat ik soms na 6 uurtjes al kan slapen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou exact hetzelfde hebben, maar ik snuif dan ook niet iedere 2 uur een lijn...ik neem er 1 en misschien 4/5 uur later nog 1 en dan is het klaar. Sta ik al zo 24 uur van wakker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."