Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor ''flauwval gevoel'' tijdens of na speed

Tips voor ''flauwval gevoel'' tijdens of na speed

8 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
s
serokwaldeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik ben een onregelmatige speed gebruiker. Dan een weekje wel, dan weer maanden niet,soms eens een keertje tussendoor als het op m'n pad komt.
Ook pak ik nooit veel,ben erg voorzichtig met drugs. Probeer altijd eerst een klein lijntje en zie dan verder hoe het uitpakt.
De ene keer ga ik een hele nacht door en kan er een grammetje doorheen gaan,en de andere keer doe ik een hele week met een gram( wisselt dan ook of ik een nachtje oversla of ga slapen met dat beetje wat ik op heb).
Vaak is er wel alcohol in het spel maar ik drink dan minder dan normaal.

Het probleem is: de dag erna,.. of als ik een paar dagen een beetje gebruik en dan wel geslapen heb, dat ik dan een doof-achtig tintelend gevoel heb in m'n oren,duizelig ben,gevoel van flauwvallen of de angst dat dat gebeurd.

Nu ben ik wel redelijk ervaren en wéét ik dat dát een bijwerking is van speed, maar misschien heeft iemand tips om die klacht te verlichten?
Over het algemeen eet en drink(water na de alcohol) wel tijdens mijn gebruik, maar wel wat lichter dan normaal natuurlijk. Ook slik ik vit. C erbij en af en toe ook een benzo tegen de kater als het begint uit te werken.

Alvast bedankt! :wave:
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat dat toch echt zoals je al aangeeft de lichamelijke penalty is die je betaalt voor speed! Ik denk dat het een positief teken is dat je dergelijke gevoelens nog hebt omdat dat impliceert dat je lichaam nog niet van structureel speedgebruik uit gaat en de nodige (niet bepaald positieve) 'aanpassingen' gaat verrichtten. :grin:

Omdat je om advies voor verlichting vraagt, probeer de volgende dag(en) erna wat valium om het wat dragelijker te maken (weet !!nietttt!! of dat helpt met dingen als flauwvallen of duizeligheid! als je hier ook zonder speed last van hebt kan een doktersbezoek geen kwaad), maar het clichematige adagium over going up en coming down blijft denk ik toch gelden :P Zolang je het herstel nog als onplezierig ervaart, probeert je lichaam er in elk geval nog steeds boven op te komen denk ik.. Maybe take a hint :wink:

De symptomen die je beschrijft passen overigens een beetje bij abnormale bloeddruk, bloedsuiker en vocht.. heb je ook klachten die erop lijken als je geen speed hebt gebruikt (duizelingen bij opstaan, tijdelijk balansverlies/coordinatievermogen?)

Je blijft natuurlijk nog wel een tijdje speed gebruiken als het toch een ietwat ingeburgerd zit in je leven, maar uiteindelijk vindt je het het niet meer waard en stop je er zoals de meeste gebruikers vanzelf wel mee. In de tussentijd zou ik in elk geval de ongetwijfeld bekende voorzorgsmaatregelen voor speedgebruik blijven nemen(niet vergeten te eten en drinken, misschien ook op je bloedsuiker letten), maar ook de symptomen in de gaten houden, zeker als die intensiveren. Speed staat nou niet bepaald bekend om z'n puurheid en sommige mensen kunnen er beter tegen dan anderen!

Kortom stay safe en schroom niet een arts te raadplegen als je een structureel probleem opmerkt, ook al gebruik je speed! Medisch advies inwinnen kan echt zelden kwaad.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed blijven eten tijdens speedgebruik is zo belangrijk!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
- Minder speed.
- Goed eten en drinken.
- Of geen speed nemen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
Petrovic zei:
- Minder speed.
- Goed eten en drinken.
- Of geen speed nemen.
Klik om te vergroten...

vooral dat eten scheelt
M
MatrixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Had gisterenochtend niks gegeten voor de speed want ik moest de trein halen. Dit is de eerste keer voor mij dat ik speed gebruikt heb. Voor het snuiven een blikje energy op en tijdens heb ik wel 3 glazen water gedronken laatste lijn half 4 's middags ingenomen toen ging het nog gewoon goed maar daarna zo een twee uur later na de laatste lijn sloeg de speed heel sterk in en heb ik echt alles wat ik binnenkreeg weer uitgekotst. Eten en drinken ging niet meer dus... Daarna had ik dat doof-achtige tintelende gevoel ook op mijn oren, en als ik opstond dat ik bijna omviel en allemaal sterretjes zag en dat alles zwart werd zoals jij ook beschreef maar jij zegt dat je het de dag erna had, en ik vanmiddag en vanavond nog heel erg. Nu heb ik rond half twee 40mg oxazepam geplugd en later nog 10mg oraal ingenomen. Net een glas water gedronken en dat bleef er dus wel in, voel me ook alweer wat rustiger en begin een beetje moe te worden en de duizeligheid is een stuk minder, al ben ik nog niet echt heel slaperig en zit ik nog helemaal te trillen. Maar komt dat doof-achtige tintelende gevoel en dat flauwvalgevoel wanneer je opstaat nou alleen doordat ik te weinig gegeten heb of ook omdat ik voor de eerste keer een te hoge dosis heb genomen? Of was het gewoon rotzooi? Nouja slapen heeft nu ook geen zin meer denk ik lukt nou toch niet. Maar als de pep straks helemaal uitgewerkt is kan ik dan niet beter nadat ik straks (om een uur of 10 ofzo) goed ontbeten heb nog een klein beetje speed bijnemen maar dan een stuk minder dan gisteren natuurlijk? Want ik moet eigenlijk vandaag nog hartstikke veel doen, heb het hartstikke druk. En dan morgenavond vroeg naar bed met wat oxazepam en dan hopen nadat ik normaal gegeten heb met een kleine dosis dat mijn maag iets minder van streek is? En goed bijslapen ofzo want anders ontregelt mijn slaap-waakritme toch ook ofnie? Tips zijn altijd welkom...
a
atbboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Matrixx zei:
Had gisterenochtend niks gegeten voor de speed want ik moest de trein halen. Dit is de eerste keer voor mij dat ik speed gebruikt heb. Voor het snuiven een blikje energy op en tijdens heb ik wel 3 glazen water gedronken laatste lijn half 4 's middags ingenomen toen ging het nog gewoon goed maar daarna zo een twee uur later na de laatste lijn sloeg de speed heel sterk in en heb ik echt alles wat ik binnenkreeg weer uitgekotst. Eten en drinken ging niet meer dus... Daarna had ik dat doof-achtige tintelende gevoel ook op mijn oren, en als ik opstond dat ik bijna omviel en allemaal sterretjes zag en dat alles zwart werd zoals jij ook beschreef maar jij zegt dat je het de dag erna had, en ik vanmiddag en vanavond nog heel erg. Nu heb ik rond half twee 40mg oxazepam geplugd en later nog 10mg oraal ingenomen. Net een glas water gedronken en dat bleef er dus wel in, voel me ook alweer wat rustiger en begin een beetje moe te worden en de duizeligheid is een stuk minder, al ben ik nog niet echt heel slaperig en zit ik nog helemaal te trillen. Maar komt dat doof-achtige tintelende gevoel en dat flauwvalgevoel wanneer je opstaat nou alleen doordat ik te weinig gegeten heb of ook omdat ik voor de eerste keer een te hoge dosis heb genomen? Of was het gewoon rotzooi? Nouja slapen heeft nu ook geen zin meer denk ik lukt nou toch niet. Maar als de pep straks helemaal uitgewerkt is kan ik dan niet beter nadat ik straks (om een uur of 10 ofzo) goed ontbeten heb nog een klein beetje speed bijnemen maar dan een stuk minder dan gisteren natuurlijk? Want ik moet eigenlijk vandaag nog hartstikke veel doen, heb het hartstikke druk. En dan morgenavond vroeg naar bed met wat oxazepam en dan hopen nadat ik normaal gegeten heb met een kleine dosis dat mijn maag iets minder van streek is? En goed bijslapen ofzo want anders ontregelt mijn slaap-waakritme toch ook ofnie? Tips zijn altijd welkom...
Klik om te vergroten...


Dat gevoel in je hoofd heet een headrush, lekker gevoel hè!
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Matrixx zei:
Had gisterenochtend niks gegeten voor de speed want ik moest de trein halen. Dit is de eerste keer voor mij dat ik speed gebruikt heb. Voor het snuiven een blikje energy op en tijdens heb ik wel 3 glazen water gedronken laatste lijn half 4 's middags ingenomen toen ging het nog gewoon goed maar daarna zo een twee uur later na de laatste lijn sloeg de speed heel sterk in en heb ik echt alles wat ik binnenkreeg weer uitgekotst. Eten en drinken ging niet meer dus... Daarna had ik dat doof-achtige tintelende gevoel ook op mijn oren, en als ik opstond dat ik bijna omviel en allemaal sterretjes zag en dat alles zwart werd zoals jij ook beschreef maar jij zegt dat je het de dag erna had, en ik vanmiddag en vanavond nog heel erg. Nu heb ik rond half twee 40mg oxazepam geplugd en later nog 10mg oraal ingenomen. Net een glas water gedronken en dat bleef er dus wel in, voel me ook alweer wat rustiger en begin een beetje moe te worden en de duizeligheid is een stuk minder, al ben ik nog niet echt heel slaperig en zit ik nog helemaal te trillen. Maar komt dat doof-achtige tintelende gevoel en dat flauwvalgevoel wanneer je opstaat nou alleen doordat ik te weinig gegeten heb of ook omdat ik voor de eerste keer een te hoge dosis heb genomen? Of was het gewoon rotzooi? Nouja slapen heeft nu ook geen zin meer denk ik lukt nou toch niet. Maar als de pep straks helemaal uitgewerkt is kan ik dan niet beter nadat ik straks (om een uur of 10 ofzo) goed ontbeten heb nog een klein beetje speed bijnemen maar dan een stuk minder dan gisteren natuurlijk? Want ik moet eigenlijk vandaag nog hartstikke veel doen, heb het hartstikke druk. En dan morgenavond vroeg naar bed met wat oxazepam en dan hopen nadat ik normaal gegeten heb met een kleine dosis dat mijn maag iets minder van streek is? En goed bijslapen ofzo want anders ontregelt mijn slaap-waakritme toch ook ofnie? Tips zijn altijd welkom...
Klik om te vergroten...
Als ik je verhaal zo lees lijkt het mij dat je iig niet zo fijn hebt geslapen, ofwel? :rolleyes:

Sowieso voor de volgende keer: Geen redbull of andere energy dranken drinken tijdens speedgebruik..Zit veel caffeine in en daar droog je sterk vanuit, vooral in combinatie met speed gaat dit erg snel..

Ik denk dat je gewoon teveel hebt genomen icm lichte paniek over die symptomen..
Je moet het gewoon laten gebeuren en bijvoorbeeld niet aan slapen denken want dat lukt toch niet, hoe graag je het ook wil..1 nachtje overslaan is niet zo erg, want dat kan je lichaam ook wel af zonder speed, alleen verbruik je nu dus wel meer energie..
Dus gewoon proberen goed gezond te eten, vitamines binnen te krijgen en veel water drinken
Hitte, hoge hartslag, zweten enzo hoort er allemaal bij als je (te)veel speed hebt gebruikt..
Oxazepam of dergelijke gebruik ik zelf nooit, maar sommige kunnen zich er beter van voelen, als je dit ook maar niet teveel neemt, want goede speed is wss sterker..

Ook al heb je het vandaag druk, als je wilt slapen vannacht zou ik gewoon niet meer bij pakken..
's morgens heb ik dan meestal een dipje, maar 's middags en 's avonds valt het wel mee en word je vanzelf rustiger..Lekkere joint opsteken en je kunt weer slapen :stoned:

Weet niet of je nu nog iets aan dit verhaal hebt, maar anders voor de volgende keer:wink: Ben nu toch lekker op dreef
.
...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb daar ook last van...het heeft idd te maken met je bloeddruk en suiker spiegel.
Daarnaast hebben uitdroging en oververmoeidheid er mee te maken.
Zorg dus dat je idd goed eet en veel drinkt, daarnaast pak je rust. Ookal kan je niet slapen. Ga gewoon rustig op de bank liggen en tv kijken of lekker een muziekje op.

Je hartslag gaat zoals iedereen wel weet een stukje harder met speed, maar deze kan ook te hard gaan. Nou ligt het altijd per persoon verschillend, maar over het algemeen moet die zonder drugs rond de 60/80 slagen per minuut liggen en met speed 120 slagen.
Als je hart onregelmatig slaat, dus af en toe een hartslag mist of juist dubbel slaat kan je ook het flauwval gevoel krijgen. Daarnaast kan die dus ook te hart gaan.
als je hart rond de 150 of daarboven (in rust toestand) zit moet je toch echt even oppassen. Je lichaam wil je dan juist laten flauwvallen om eigenlijk je hart weer te laten resetten zodat die weer rustiger slaat.
Doordat er vaak wel wat angstige gevoelens meespelen tijdens deze gevoelens van flauwte ga je je er tegen verzetten, wat ook logisch is. probeer echter niet in paniek te raken maar de volgende oefening te doen.

Je kan hart op je hand blazen zonder dat je lucht kwijt raakt. Je hart slaat hierdoor weer een tikkie langzamer. Ook kan je gaan zitten met je hoofd tussen je benen of hard hoesten.
Als dit niet helpt en je hebt last van duizelingen, een verhoogde hartslag boven 150 (in rust toestand), suizende oren, blackouts,super heet en zweten, daarna rillerig en koud, tintelingen (vooral in linker arm) en een verhoogde ademhaling heb je kans dat je een flutter hebt.
Dit is een ritme stoornis die zich zelf niet meer corrigeert. De oefeningen hierboven helpen dan niet. Het is niet levensbedreigend, mits je optijd wordt geholpen. Een jong iemand kan hier best 3 uur mee rondlopen, maar het liefst natuurlijk zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Je krijgt dan een spuit met medicijnen die je hart resetten.
Dit is uit eigen ervaring en daarnaast de antwoorden op mijn vragen van de pro's
Ondanks deze ervaring gebruik ik nog steeds, alleen luister ik beter naar mijn lichaam.
Rust eten en drinken is de beste remedie.
Of niet gebruiken natuurlijk, mja...dat hoef je mij ook niet te vertellen.
:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."