Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb daar ook last van...het heeft idd te maken met je bloeddruk en suiker spiegel. Daarnaast hebben uitdroging en oververmoeidheid er mee te maken. Zorg dus dat je idd goed eet en veel drinkt, daarnaast pak je rust. Ookal kan je niet slapen. Ga gewoon rustig op de bank liggen en tv kijken of lekker een muziekje op. Je hartslag gaat zoals iedereen wel weet een stukje harder met speed, maar deze kan ook te hard gaan. Nou ligt het altijd per persoon verschillend, maar over het algemeen moet die zonder drugs rond de 60/80 slagen per minuut liggen en met speed 120 slagen. Als je hart onregelmatig slaat, dus af en toe een hartslag mist of juist dubbel slaat kan je ook het flauwval gevoel krijgen. Daarnaast kan die dus ook te hart gaan. als je hart rond de 150 of daarboven (in rust toestand) zit moet je toch echt even oppassen. Je lichaam wil je dan juist laten flauwvallen om eigenlijk je hart weer te laten resetten zodat die weer rustiger slaat. Doordat er vaak wel wat angstige gevoelens meespelen tijdens deze gevoelens van flauwte ga je je er tegen verzetten, wat ook logisch is. probeer echter niet in paniek te raken maar de volgende oefening te doen. Je kan hart op je hand blazen zonder dat je lucht kwijt raakt. Je hart slaat hierdoor weer een tikkie langzamer. Ook kan je gaan zitten met je hoofd tussen je benen of hard hoesten. Als dit niet helpt en je hebt last van duizelingen, een verhoogde hartslag boven 150 (in rust toestand), suizende oren, blackouts,super heet en zweten, daarna rillerig en koud, tintelingen (vooral in linker arm) en een verhoogde ademhaling heb je kans dat je een flutter hebt. Dit is een ritme stoornis die zich zelf niet meer corrigeert. De oefeningen hierboven helpen dan niet. Het is niet levensbedreigend, mits je optijd wordt geholpen. Een jong iemand kan hier best 3 uur mee rondlopen, maar het liefst natuurlijk zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Je krijgt dan een spuit met medicijnen die je hart resetten. Dit is uit eigen ervaring en daarnaast de antwoorden op mijn vragen van de pro's Ondanks deze ervaring gebruik ik nog steeds, alleen luister ik beter naar mijn lichaam. Rust eten en drinken is de beste remedie. Of niet gebruiken natuurlijk, mja...dat hoef je mij ook niet te vertellen."
"Ik denk idd dat je je goed op je adem moet concentreren. op google is ook veel te vinden over simpele ademhalingsoefeningen waardoor je kan ontspannen. voorbeeldje: adem rustig en langszaam door je neus in, houdt je adem 5 tellen vast...(niet forceren,als dat je niet lukt gewoon weer laten gaan natuurlijk) en pers de lucht door je mond eruit (dus met druk). Als je inademt goed je buik uitzetten en vanuit je buik dus ademen en niet vanuit je borst. uitademen zelfde verhaal je buik weer platter laten worden. Deze oefening een paar keer herhalen. Door deze oefening wordt je beetje lichter in je hoofd, en ontspan je makkelijker. Hou je hartslag trouwens goed in de gaten, als je een te hoge hartslag heb kan je ook deze klachten krijgen. je hartslag ligt meestal tijdens gebruik rond de 120 slagen per minuut in rust stand, als die boven de 150 gaat in ruststand heb je risico en gaat er iets niet helemaal goed. Zie topic: tips bij gevoel van flauwvallen. Daar heb ik beschreven wat je kunt doen mocht je hart te snel gaan. Hoop dat het helpt"