Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhaling

bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhaling

10 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
s
sankaissangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste topic lezers,

Ik gebruik nog maar een half jaar tot een jaar.
Hebben meer mensen hier last van dezelfde bij effecten?
Zo ja, weten jullie hoe dat komt?
De pep ziet er zo uit:



smaak is bitter en zitten geelwitte brokjes in de poeder, de geur is heel sterk, doet me een beetje denken aan een combinatie van vrouw, kalk en iets wat niet te beschrijven is.
Want ik wil graag weten of ik andere pep moet aanschaffen of het moet bewaren voor speciale gelegenheden en mijn gebruik verminderen.
Er zijn vast anderen die elke dag ook 0,3 gram kunnen gebruiken zonder deze problemen.

Bij weinig gebruik had ik alleen last van een gevoel alsof ik heel wat biertjes had gedronken tot 2 dagen erna.
Nu ik voor het werken een beetje (0,3 gram) snats en dit meerdere keren per week herhaal krijg ik last van bepaalde bij-effecten.

De meest onaangename zijn:

- Hartkloppingen, deze houden mij wakker al ben ik niet onder invloed. tot 2 dagen erna
- Keelpijn dichtbij de huig, dit is erg gevoelig bij het slikken en wisselen van strotklepje. tot een week
- Ademhalingsproblematiek, ik krijg steeds meer moeite diep in te ademen. Er zou een verband kunnen zijn tussen deze en mijn keel. Of zit er iets in mijn pep wat er niet in zou moeten zitten?
- Minder gevoelig voor emoties na het gebruik, vooral het geluksgevoel neemt af.
- Gelige tanden
- Een hogere maar toch schorre stem. tot 3 dagen erna
- Het gevoel alsof het puntje van mijn tong slaapt en toch extra gevoelig is voor contact met scherpere objecten. Dit begon zodra ik het er wel eens opsmeerde, toch lijkt me dit niet best.
- Mijn tong is ook verkleurd, het puntje is nu erg donkerrood.
- Constant prikkelbaar tot ik een bepaalde dosis heb gehad, de grens ligt al op 0,3 gram.
- Bij activiteit en bij slapen meer transpiratie. bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
- Blijvende droge mond, die weer komt optreden na een half uur na het drinken.
- Een constant zoom geluid in mijn hoofd, die niemand anders blijkt te horen.
- Erg verslechterde conditie
- Een chronisch jeukende neus (nog niet verstopt, dit zou kunnen komen door de geirriteerde plekken in, op en rondom mijn neus)

Toch kan ik zo 3 dagen stoppen na 3 dagen achter elkaar gebruiken.
Ik blijf er wel regelmatig aan denken, maar heb niet heel veel drang om te moeten gebruiken.
Is er ook een neusspray die jullie aanraden tegen het jeuken en de irritaties?
De hartkloppingen en keelpijn zit mij het meest in de weg. Zijn hier ook nog tips voor zonder er downers naast te gebruiken?
En graag antwoord op de bovenstaande vragen.
Reacties, tips en kritiek is allemaal welkom.
Bedankt.

bless

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
f
foxyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

Die keelpijn is volgens mij niks ergs, dat heb ik ook wel eens als ik snuif. Je keel zal wel geïrriteerd zijn.
Alle andere bijwerkingen die je noemt (zweten, slechte conditie, jeukende neus, enz..) vind ik normaal en moet je erbij nemen. Wel zou ik van neusspray afblijven en zeker Otrivine. Maakt wel je neus weer helemaal vrij, maar het droogt ontzettend uit. Ik gebruik wel eens oogzalf als mijn neus geïrriteerd is. Helpt heel goed!
Ik vind die hartkloppingen en ademhalingsproblemen wel een reden om te minderen. Daar is ook geen enkele andere oplossing voor denk ik. Ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren en een beetje verstandig met speed moet omspringen. Zou zonde zijn als je een hartprobleem moest ontwikkelen, dat is het echt niet waard.
En ik wil echt niet als je moeder klinken, maar kijk toch maar een beetje uit :wink:
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

sankaissang zei:
Beste topic lezers,
Nou dat van kalksmaakje!

:cry: zo voelde ik me vanavond ook {vooral dat zure in combinatie met kalk}
{de zuur-base reacie}

= goedkopere synthese,makkelijker maar product is tja minder van kwaliteit
meestal bikkelhard{erg wit} beetje te wit zou je zggn.

En als er ook ng een dosis caffeine bij in komt {ipv mannitol,of een ander versnijdingmiddel}

Hb getest {39,3% amf.} rest caffeine,en waarschijnlijk {methylfenidaat}

Ik gebruik nu meer als 15jr bijna {maar wat ik gister,of vannacht heb gekregen om te laten testen}

1+1=2

van alle drie zijn de bijwerkingen hetzelde bij overstimmulering.

maar nu verdrievouwdigt.

+hartkloppingen
+vies klam{nerveuse zweet}
+luchtweg infecties
etc, etc,

Want wat die stoffen doen is de verkeerde neurotransmitters prikkelen.

Dus niet aleen de Dopaminereceptor word geprikkeld.{de euforie}

word nu meer de {nor}adrenaline,serotonine door caff en methylf.

En adrenaline zorgt dat je lichaam zich klaar gaat maken op iets ergs

{oerinstinct} vechten of vluchten {en bevriezen}.

Dus je bent net zo opgefokt als de neten,para,hartslag schiet omhoog

En het klamme {angst}zweet breekt je uit.

nou dat noem ik geen euforie,

het is eigelijk zo dat je je lichaam juist dopamine laat afbreken.

Dus je prikkeld alle neurotransmitters,behalve de goeie. :cry:
Ik gebruik nog maar een half jaar tot een jaar.
Hebben meer mensen hier last van dezelfde bij effecten?
Zo ja, weten jullie hoe dat komt?
De pep ziet er zo uit:



smaak is bitter en zitten geelwitte brokjes in de poeder, de geur is heel sterk, doet me een beetje denken aan een combinatie van vrouw, kalk en iets wat niet te beschrijven is.
Want ik wil graag weten of ik andere pep moet aanschaffen of het moet bewaren voor speciale gelegenheden en mijn gebruik verminderen.
Er zijn vast anderen die elke dag ook 0,3 gram kunnen gebruiken zonder deze problemen.

Bij weinig gebruik had ik alleen last van een gevoel alsof ik heel wat biertjes had gedronken tot 2 dagen erna.
Nu ik voor het werken een beetje (0,3 gram) snats en dit meerdere keren per week herhaal krijg ik last van bepaalde bij-effecten.

De meest onaangename zijn:

- Hartkloppingen, deze houden mij wakker al ben ik niet onder invloed. tot 2 dagen erna
- Keelpijn dichtbij de huig, dit is erg gevoelig bij het slikken en wisselen van strotklepje. tot een week
- Ademhalingsproblematiek, ik krijg steeds meer moeite diep in te ademen. Er zou een verband kunnen zijn tussen deze en mijn keel. Of zit er iets in mijn pep wat er niet in zou moeten zitten?
- Minder gevoelig voor emoties na het gebruik, vooral het geluksgevoel neemt af.
- Gelige tanden
- Een hogere maar toch schorre stem. tot 3 dagen erna
- Het gevoel alsof het puntje van mijn tong slaapt en toch extra gevoelig is voor contact met scherpere objecten. Dit begon zodra ik het er wel eens opsmeerde, toch lijkt me dit niet best.
- Mijn tong is ook verkleurd, het puntje is nu erg donkerrood.
- Constant prikkelbaar tot ik een bepaalde dosis heb gehad, de grens ligt al op 0,3 gram.
- Bij activiteit en bij slapen meer transpiratie. bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
- Blijvende droge mond, die weer komt optreden na een half uur na het drinken.
- Een constant zoom geluid in mijn hoofd, die niemand anders blijkt te horen.
- Erg verslechterde conditie
- Een chronisch jeukende neus (nog niet verstopt, dit zou kunnen komen door de geirriteerde plekken in, op en rondom mijn neus)

Toch kan ik zo 3 dagen stoppen na 3 dagen achter elkaar gebruiken.
Ik blijf er wel regelmatig aan denken, maar heb niet heel veel drang om te moeten gebruiken.
Is er ook een neusspray die jullie aanraden tegen het jeuken en de irritaties?
De hartkloppingen en keelpijn zit mij het meest in de weg. Zijn hier ook nog tips voor zonder er downers naast te gebruiken?
En graag antwoord op de bovenstaande vragen.
Reacties, tips en kritiek is allemaal welkom.
Bedankt.

bless
Klik om te vergroten...
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

volgens mij ging er ff iets fout?

bericht is dr een beetje vaag op gekomen.

komt door de ´´Leipe geit´´

zou een goeie vriend gezegd hbbn {r.i.p. mkkr} :(

:smoke: :wave: :smoke:
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

Veel van deze dingen klinken bij in de oren als de dingen die erbij horen. Ik vat het altijd samen als de pep-kater. Zoals foxy al zei, luister naar je lichaam, en dan komt het goed.
H
HyperSoniicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

Om het Netjes te doen heeft SWIM hier een lijstje gemaakt met SWIY Problemen en mijn antwoorden.

- Hartkloppingen, deze houden mij wakker al ben ik niet onder invloed. tot 2 dagen erna
Dit vindt ik al zeer verontrustend... Hartkloppingen zijn normaal. Als je Pep gebruikt gaat je hartslag sneller, maar 2dagen na dien? Misschien je hart al eens late controleren? (Niet om je ongerust te maken ofz...) Maar een zeer goede vriend had dit ook, later bleek hij een klein fitje te hebben in zijn hart. Hierdoor hebben ze wel op tijd kunnen ingrijpen. (wilt niets zeggen over jou kan ook iets in de Pep zijn dat dit vooroorzaakt.)

- Keelpijn dichtbij de huig, dit is erg gevoelig bij het slikken en wisselen van strotklepje. tot een week
Misschien is hij gewoon te droog, of moet je fijner en beter kappen? Of Drink je te weinig tijdens gebruik?

- Ademhalingsproblematiek, ik krijg steeds meer moeite diep in te ademen. Er zou een verband kunnen zijn tussen deze en mijn keel. Of zit er iets in mijn pep wat er niet in zou moeten zitten?
Ik begin zelf ook zwaar te ademen gewoon even rustig worden dan ^^

- Minder gevoelig voor emoties na het gebruik, vooral het geluksgevoel neemt af.
Speed bevorderd hoe je zelf voelt? Dit zit egt wel in je hoofd...

- Gelige tanden
Kan zijn door bv. Pasjes af te likken n dergelijken. Het beschadigt het glazuur waardoor je tanden onbeschermd zijn uiteindelijk...

- Een hogere maar toch schorre stem. tot 3 dagen erna
Nog maal Drink je wel genoeg?

- Het gevoel alsof het puntje van mijn tong slaapt en toch extra gevoelig is voor contact met
scherpere objecten. Dit begon zodra ik het er wel eens opsmeerde, toch lijkt me dit niet best.
Lijkt me dat ze het versnijden met vuiligheid... :confused:

- Mijn tong is ook verkleurd, het puntje is nu erg donkerrood.
Stop met alles af te likken, en zie wat er na een tijd opgelost is?

- Constant prikkelbaar tot ik een bepaalde dosis heb gehad, de grens ligt al op 0,3 gram.
Bij dagelijks gebruik zou ik zeggen Na-kick.

- Bij activiteit en bij slapen meer transpiratie. bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
Onder invloed zweet je meer. Tijdens het slapen wijst weer op de mogelijke NA-kick

- Blijvende droge mond, die weer komt optreden na een half uur na het drinken.
Normaal onder invloed, heb ik ook. Meer water drinken Cola is niet zo goed.

- Een constant zoom geluid in mijn hoofd, die niemand anders blijkt te horen.
En Hoelang ben je dan wakker? Met wat versnijden ze het man?!!

- Erg verslechterde conditie
Normaal na lang gebruik. Gewoon Conditie trainen (NUCHTER). Pep valt de reserves aan en vet opzetten kost brandstof...

- Een chronisch jeukende neus (nog niet verstopt, dit zou kunnen komen door de geirriteerde plekken in, op en rondom mijn neus)
VERSNEDEN zou ik zeggen...


Eind Uitspraak: Probeer eens andere pep? Volgens mij is hij zo hard versneden dat het geen Pep meer is maar meer een ChemiePuzzel...
Zo niet zal het inderdaad in je Koppie zitten :wink:. En inderdaad luister altijd naar je lichaam...

Maar misschien is dit een reden om Gezonder te doen?
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

sankaissang zei:
bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
Klik om te vergroten...

voor verkoeling van de hersenen?
H
HyperSoniicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

psych-out zei:
sankaissang zei:
bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
Klik om te vergroten...

voor verkoeling van de hersenen?
Klik om te vergroten...
Yeep, als u lichaam oververhit is in ruststand, ga je gapen :wink: door dit extra tedoen geef je dus ook extra verkoeling aan je hoofd/hersenen.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

HyperSoniic zei:
psych-out zei:
sankaissang zei:
bij lage inspanningen meer gapen (voor verkoeling van de hersenen).
Klik om te vergroten...

voor verkoeling van de hersenen?
Klik om te vergroten...
Yeep, als u lichaam oververhit is in ruststand, ga je gapen :wink: door dit extra tedoen geef je dus ook extra verkoeling aan je hoofd/hersenen.
Klik om te vergroten...

? volgens mij komt dit gewoon doordat je hart sneller slaat door de drugs waardoor je ook meer zuurstof nodig hebt. Tijdens het sporten slaat je hart ook sneller maar dan pas je jou ademhaling aan, aan de inspanning die je leverd. Wanneer je drugs gebruikt hebt pas je je ademhaling niet aan je hartslag want je zit in rust dus gaap je meer.
het is volgens mij echt geen verkoeling van het hoofd/hersenen want denk nou zelf effe logisch na... in en uitademen is echt niet zoiets als een airco ingang voor je lichaam hoor.


Hoewel iedereen dit gewone verschijnsel kent en mensen gemiddeld 10 tot 15 maal per dag gapen, is er maar heel weinig met zekerheid over bekend. Er bestaan vele hypothesen over het doel of de functie van gapen.
* Het zou meer optreden bij een laag zuurstofgehalte in het bloed of een verhoogd koolzuurgehalte (experimenteel is aangetoond, door het laten ademen van lucht met verschillende zuurstofdrukken en koolzuurgehaltes, dat deze beide hypothesen niet juist zijn);
* het zou de druk in het middenoor gelijkmaken aan de omgevingsdruk (niet waarschijnlijk, daar dit steeds gebeurt bij het slikken);
* het zou de spierspanning verlagen in de spieren die bij de ademhaling zijn betrokken door deze op te rekken. De verhoogde spierspanning zou het gevolg zijn van inactiviteit van deze spieren.
* het zou een sociale functie hebben waardoor het groepsdier mens in een groep verkerend tegelijk naar bed gaat, en vele andere. Mensen gapen echter de hele dag, hoewel inderdaad vaker 's ochtends en 's avonds.
* Een andere theorie die de laatste tijd steun vindt, beweert dat gapen juist een non-verbale uiting is van ontspanning binnen een groep. Ergo, de gaper voelt zich op zijn/haar gemak bij zijn/haar gezelschap;
* Gapen heeft ook een zekere erotische lading, claimt Wolter Seuntjens, een wetenschappelijk onderzoeker die in november 2004 in Amsterdam aan de VU op het onderwerp promoveerde.
* Een geeuw is een langdurige diepe inademing, hierdoor heerst er langere tijd een onderdruk in de borstkas. De functie van een geeuw zou dus kunnen zijn dat er dan veel bloed terug kan stromen in het hart. Dit is nodig omdat het bloed met zeer geringe druk teruggaat naar het hart en zich ophoopt in de grote bloedsomloop.
s
suusk1983Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

of je hebt pep met een zeer hoor percentage caffeine (dan moet de pep uit 'harde brokjes bestaan als hij enige tijd uit het zakje is/droog is) of er zit aceton in. Persoonlijk denk ik aan het laatste gezien je klachtenlijst. Aceton wordt vaak door pep gedaan om het te verzwaren (en de dealer dus veel meer verdiend per 'gram') en om het er uit te laten zien als natte pep. Mensen die net gebruiken of geen goede pep kennen denken vaak dat nat automatisch ook sterk/goed betekend. Ook kan het combi zijn: kutpep (dus hoog gehalte caff en beetje amf door elkaar, wordt je eig alleen maar beroerd van, slap, hartkloppingen, gespannen, kortom je voelt je kut maar kan niet slapen, irritatie keel/longontsteking achtig kuchje, hoofdpijn, last tandvlees en gebit, gaat er slechter uit zien/bleek en ook andere dingen die jij dus noemt). Aceton zorgt voor flinke irritatie van de luchtwegen, dus keel, longen, neus, oren, mond last en hoofdpijn op den duur. Ook een soort 'ziek' gevoel, van goede pep voel je je altijd beter (tenzij je natuurlijk langer dan een aantal dagen wakker bent, para wordt, psychose etc maar heb het nu even over het 'basis' gevoel, de reden waar je pep neemt..) en zeker niet slechter op korte termijn al. Dit is dus absoluut niet normaal en niet ok, dus stop en/of zoek een andere dealer want deze naait je!
s
suusk1983Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: bijeffecten hartkloppingen, blijvende keelpijn, ademhali

caffeine-pep (dus zoals ik al zei kutspul met hoog percentage caff) is btw vaak gelig, belangijkste is dat het hard is dan gegarandeerd slecht. Goede/vrij pure pep is altijd zacht en laat een veeg achter op je cd. De veeg krijgt je echter ook bij caff pep die natgemaakt is met aceton. Heb je droge/korrelige pep gekregen of nattig? Zoals hierboven al gezegd werkt dus kortom: je pep is flink versneden en hoogst waarschijnlijk aceton toegevoegd grtjess
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."