Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1e x gelijk verslaafd?

1e x gelijk verslaafd?

47 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
I
IkbendunLid
01-01-2024, 00:00
atbboy zei:
Vermoord je dealer rip zijn speed geef mij de speed! JUNKie 4 Life!
Enuh... Niet stiekem 'proeven' van die 1.000kg van je dealer!
Klik om te vergroten...

Ga jij dan weer 500MG tot je nemen zodat je de dag erna last van je ogen hebt?
T
TufnutLid
W.s wel ja. Sommige mensen leren het nooit....
1
19hyperdrive80Lid
Nou ik was wel in een keer verkocht,
Toen ik mn 1e methpipe nam,
:openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth:
1
19hyperdrive80Lid
En gebruik inmiddels nu 17jaar. Voor namelijk de Pepjes,

En Methylpepjes,

Dus ja het kan dus. :flushed: :flushed: :flushed: :flushed:
C
ChaincellsLid
Ik snap wel dat je je zelf 'verslaafd' noemt, maar naar mijn ervaring ben je pas een echte speed junk als je niet meer na denkt bij het snuiven opzich, zo ongeveer emotieloos ben geworden, en je op het moment dat je stopt gewoon de eerste paar weken geen energie heb.

Nou zal mijn beeld ook wel niet 100% correct zijn, maar ik heb mensen/verhalen ontmoet/gehoord die jaren speed gebruikte. En op dat moment ben je er nog ff wat erger aan toe.

Maar pas iig op man, het is niet bepaald een goed teken als je gelijk anderhalve maand hooked ben na je eerste keer.
t
tremLid
heb het slechts 1x gebruikt ongeveer 10 jaar terug maar die ervaring was goed. daarna nooit meer gedaan of aangeboden gekregen. omdat het wel behoorlijk goed was kan ik me voorstellen waarom het na langere tijd/meerdere malen gebruiken ERRUG verslavend kan gaan werken.
N
NocturnalJohnnyLid
Ik weet nog de eerste keer dat ik een lijn Pep nakte , had ik meteen iets van : dit is het gewoon ! Ik heb mijn wondermiddel gevonden!
Heb het dan 6 maanden dagelijks gebruikt maar weliswaar iets of wat gecontroleerd (bv niet na 6u of 8 u 's avonds zodat ik dan toch rond 2:00 's nachts de slaap kon vatten) en ik at ook nog gewoon voldoende (zelfs meer als normaal op sommige momenten) en ja in combinatie met Alcohol (me all time nummer 1 drug) verminderden voor mij persoonlijk ook de paar nadelige effecten van dagelijks Speed gebruik.

Maar toch is dit uiteraard absoluut niet aan te raden aangezien je na een tijd toch die zelfopgestelde regeltjes van 'niet te laat gaan gebruiken zodat ik toch nog naar bed toe ken gaan' regelmatig overtreedt. Omdat het tijdens het gebruik zelf 'te leuk' is om ermee te stoppen en als je ook maar het minste merkt van enige uitwerking van de Amfetamines je natuurlijk terug wat wegnakt of wegslikt om in die euforische roes te blijven.
Uiteindelijk zit je een nacht wakker en de volgende dag rond de middag te brak bent om op een goede manier dingen te ondernemen en die euforie en enorme motivatie om vanalles te doen van omstreeks 3:00 's nachts is ondertussen ook grotendeels verdwenen zo rond 12:00 's middags.
Of je dag en nachtritme raakt stilaan overhoop.
Dan heb je natuurlijk ook nog die tolerantie die steeds hoger en hoger wordt natuurlijk waardoor je meer en meer gaat gebruiken en dat is op financiëel vlak en ook in het algemeen niet eg bevorderlijk zo lijkt me.
En in het ergste geval liep het wel n's uit tot twee of zelfs drie nachten waaraan je naar mijn insziens ook niet enorm veel plezier uit haalt denk ik.

Gewoon occasionneel en recreatief gebruiken bv enkel tijdens het uitgaan of in het weekend is het beste als je het dan toch wil doen of gebruiken. En vooral dan niet omschakelen naar wekelijks gebruik want daar begint de verslaving zich toch vrij snel op te bouwen.
M
Miss KittinLid
Om je nou gelijk verslaafd te noemen, vind ik lastig. Je bent er overduidelijk wel heel gevoelig voor. Zoals Lood ook al schrijft: 1 of 2 keer in de mnd is best veel, pas er mee op! Voor je het weet ben je wel echt verslaafd en dan is het allemaal niet meer zo leuk als in het begin...
M
Mathys_NRDLid
Het was zaterdagavond en ik en 2 vrienden van mij wouden gaan wausen. we waren hard op zoek naar pillen maar we konden niemand regelen die iets had. 1 vriend van mij had al 1 x eerder speed gesnoven, zei tegen mij dat we dat misschien wel een x zouden kunnen doen. toen hij mij van top tot teen had uitgelegd hoe je het moest innemen en wat je er van zou voelen was ik ervan overtuigd dat dit een leuke avond zou worden. we haalden 2 gram pep en we namen ons eerste lijntje. ik begon langzamerhand wat meer energie te krijgen en had zin om dingen te doen. ik begon met me kamer opruimen wat ik eigenlijk nooit doe. op een gegeven moment gingen we met z'n 3e naar buiten en ik genoot volop. we besloten nog maar een dikke lijn neer te leggen en op een gegeven moment wist ik niet wat me overkwam. Dat heerlijke gevoel en die praatkick en die super gezellige gesprekken over hoe mooi het leven wel niet is. Toen deze dag achter de rug was stond ik op met een kutgevoel. ik zou en moest me weer zo voelen als dat ik gister had gevoelt, dus ik belde dezelfde vrienden weer op, en ja hoor: we namen maar weer een lijntje van wat we gister over hadden gehouden. deze dag was ook weer zo fijn en zo leuk dat ik de volgende dag weer nam. ( we hadden tog vakantie en niemand kon ons wat maken ) en zo hebben we bijna elke dag van de vakantie met z'n 3e gesnoven. na een week of 2 deed ik het elke dag, maar werden we ook steeds meer gek in onze kop. Om dit weg te krijgen namen we er nog maar weer een. we hebben uiteindelijk anderhalve maand elke dag gesnoven totdat ik zo gek in me kop werd dat ik dacht: en nu moet het stoppen!!!!!!

ik heb het toen 3 weken niet gedaan en toen heb ik er weer een genomen. ik ben blij dat ik nu weet wanneer ik het wel en niet moet doen. ik doe het nou 1/2 x in de maand. Zou het de eerste x zijn geweest die mij gelijk verslaafd maakte?
L
LoodLid
Het is waarschijnlijk een combinatie van onwetendheid (serieus je crash wegsnuiven is het domste wat er is) en te veel vrije tijd. Probeer volgende keer wat info over een drug op te zoeken hier of op erowid voordat je gaat gebruiken.
Persoonlijk vindt ik 2 keer per maand trouwens vrij veel want t spul is behoorlijk slopend kijk er mee uit.

Edit: sowieso geldt trouwens voor alle drugs liever niet gebruiken als je je slecht voelt (bijv door een lange nacht maar ook serieuzere problemen) dit ivm kans op slecht gaan maar vooral ook verslavingsgevoeligheid.
D
DerangedLid
Bij elke drug wordt in principe bij de eerste keer altijd het verdere verloop gedefinieerd. Toch blijf ik erbij dat speed in wezen niet verslavend is en een beetje discipline altijd voldoende is om niet over te gaan tot destructief gebruik.
E
Exceptional InsightLid
Mathys_NRD zei:
Zou het de eerste x zijn geweest die mij gelijk verslaafd maakte?
Klik om te vergroten...
Nee. De tweede, derde, vierde, vijfde, zesde...
M
Mathys_NRDLid
Deranged zei:
Toch blijf ik erbij dat speed in wezen niet verslavend is en een beetje discipline altijd voldoende is om niet over te gaan tot destructief gebruik.
Klik om te vergroten...

Ik ben het hier totaal mee oneens. ik heb er 1,5 maand aan gezeten elke dag en ik kon gewoon niet meer zonder. Ik kan dit niet anders noemen dan een verslaving.
D
DerangedLid
Dan ben je gewoon ongeschikt.

Ken gebeuren.
E
Exceptional InsightLid
Mathys_NRD zei:
Ik ben het hier totaal mee oneens. ik heb er 1,5 maand aan gezeten elke dag en ik kon gewoon niet meer zonder. Ik kan dit niet anders noemen dan een verslaving.
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je je kón niet zonder? Zuurstof, daarvan kun je niet zonder.
E
Exceptional InsightLid
Mathys_NRD zei:
Daar heb je gelijk in. Ik dacht in mezelf dat als ik niet meer het gevoel zou hebben van speed dat ik de wereld gewoon niet meer aan kon.
Klik om te vergroten...
En als je dit zo terug leest, wat vind je dan van jezelf?
M
Mathys_NRDLid
[/quote]Hoe bedoel je je kón niet zonder? Zuurstof, daarvan kun je niet zonder.[/quote]

Daar heb je gelijk in. Ik dacht in mezelf dat als ik niet meer het gevoel zou hebben van speed dat ik de wereld gewoon niet meer aan kon. ik dacht dat als ik geen speed meer zou snuiven dat ik helemaal naar de klote zou gaan terwijl het juist andersom is. ik heb in die anderhalve maand super weinig geslapen en thuis in bed nog zitten snuiven omdat ik gek werd in mezelf! en omdat ik gek werd, wou ik nog meer en nog meer.
M
Mathys_NRDLid
Exceptional Insight zei:
Mathys_NRD zei:
Daar heb je gelijk in. Ik dacht in mezelf dat als ik niet meer het gevoel zou hebben van speed dat ik de wereld gewoon niet meer aan kon.
Klik om te vergroten...
En als je dit zo terug leest, wat vind je dan van jezelf?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat van mezelf dat ik veel te ver ben gegaan in me gedachte en mezelf helemaal gek heb gemaakt om helemaal niks. ik vind dat ik een vette speedjunk ben geweest en mezelf helemaal naar de klote heb geholpen. maar ik ben blij dat ik nu weet wanneer ik het wel en niet moet doen!! EN DAT VIND IK AL EEN HELE GROTE STAP VOORUIT! :grin:
C
Chris PontiusLid
Mathys_NRD zei:
ik vind dat ik een vette speedjunk ben geweest
Klik om te vergroten...

Na anderhalve maand?
Jij bent wel heel snel tevreden.
Je moet toch wel minimaal 1 jaar die-hard aan de pep hebben gezeten voor je jezelf zo'n titel mag geven. :openmouth:
p
pascal828Lid

Ik lach me ademloos om dit soort mensen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."