Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom is speed of drugs voor eigen gebruik verboden ?

waarom is speed of drugs voor eigen gebruik verboden ?

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
e
eddy b.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
soms zit ik mij werkelijk af te vragen waarom voorbeeld speed voor eigen gebruik verboden is?

ik: op een vrijdagavond geen zin op weg te gaan op een herberg ( dronken mensen,gezever,lawaai,
dure prijs voor een pils,...),gewoon wat thuis alleen ,een sixpack jupiler gehaald en een halve gram
speed door mijn neus gejaagd...voel me goed en zit (nogal lang) op de computer te surfen enzo,ik blijf uiteraard tot zo'n 8 uur s'morgens op...en ga dan gaan slapen.

uiteraard dat ik mij nadien afvraag: ik doe inderdaad iets illegaals maar wie of wat doe ik daarmee verkeerd?
1. veel geld heb ik niet gespendeerd
2. geen geruzie,gezever of dronken mensen om me heen

daags nadien sta ik op...geen last van een kater(alcohol!!!) nadenkend...wat is er nou mis met wat ik de
vrijdagavond(nacht en morgen)gedaan heb?
nog meer relativerend nadenkend: alcohol is toegelaten(ja ,alweer die discussie) en het veroorzaakt zoveel ellende en zeg nou niet geachte wet(makers) dat er niet veel probleemdrinkers zijn...dat begint bij mij weten na een een pils of 8...dat m'n de effect van alcohol (dus drugs) begint te voelen.

ik kan het niet begrijpen en zal het nooit begrijpen...daar bedoel ik mee: ik doe liever wat ik illegaal gedaan heb in de ogen van de wet ...dan wat ik legaal zou mogen doen in de ogen van de wet.
C
Chica42Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hai!! Ik kan me helemaal vinden in jouw bericht!! Ik zit ook lekker thuis en zat net te chatten met iemand valt ie dronken van zn stoel en reageert niet meer!! Nu ga ik hard op de pep en is het moeiellijk om ff een maatje te vinden! Was blij verrast met je bericht.... :grin:
h
hadjikadeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het woord durgs komt van het engels en daar staat het word ook voor medicijnen. waar eigelijk me hele punt op uitkomt is dat dat dus niet uit maakt. medicijnen zijn er om je beter te maken/ beter voelen, drugs ook.
b.v. ik heb erg moeite met concentreren, ik neem meestal wat coce met caf om me to concentreren op het tentamen.
ik drink om minder na te denken en vooral om me vrolijker te voelen.
pillen slik ik wanneer mijn de tijd het zwaarst word en ik de tijd tijdelijk moet te vergeten.
wiet rook of eet ik wanneer ik ff geniaal moet zijn, dingen bedenken of verder in de tentamen stof in tegaan.
heroine gebruik ik niet, ben er nooit in aanraking mee geweest en hou sowieso meer om in iemand te spuiten dan in me zelf :wink:
maar dat ter zijden, ik slik al sinds me 14 anti-deprasiva, nu al 6 jaar, en naar mijn ervaring qua emoties, gevoelens en vooral lichamelijke+geestelijke bijwerking zijn dat de de echte hard drugs.
en de grap is ik word er naar al die jaren niet beter van, ( heb 4 verschillende geprobeerd).
pas de laatste 6 a 7 maanden gebruik ik pas andere drugs dan alcohol en mijn ervaringingen met alcohol en anti-deprisiva verschilde tot in halfcoma, totaal zenuw gevoelloos, na 3 biertjes of pas na 2 kratten bier dronken en heel veel ruzie.
ik ben gaan minderen, ben dagen nuchter geweest en heb gemerkt dat eigelijk alles wat ik at of dronk invloed had op die antidrepesiva. ik hoop snel een keer weer "normaal" te voelen zoals 6 jaar geleden.
het enige wat mijn niet van die anti-depresiva houd is mijn zwakke punt, en daarvoor moet ik (helaas) blijven leven en ik door daar uiterst mijn best voor, al jaren! en drugs helpen mij daar bij, elk verschillend op hun eigenmanier. ( ik gebruik btw best weinig, een halfe joint is al te veel voor mijn, ik heb ook al genoeg aan een kwart pirkie en met 1,5 gram coce ken ik gerust elke dag van 2 weken nemen om me goed te voelen. alcohol is daar alleen anders in, als ik me gewoon relaxed aangeschoten wil voelen heb ik al 4 liter bier nodig, of meer. en dat dan 5 a 6 dagen per week, wordt je aardig dik van. ik eet namelijk rond de 600 Kcal per dag. ik haat eten, ik drink gewoon heel veel.
maar drugs moeten gewoon gelegaliseerd worden zodat de criminalitijd daalt als een ***** ****, en zo dat de drug goedkoper, beter(zonder vervuiling) en de regering er ook nog wat aan verdient plus dat (wanneer zij het goed presteren) de grote criminelen kunnen oppakken of meer uit het beeld brengen. wat al veel "goed" doet.

btw: haat aan anti rook reclames, roken is het beste wat de maatschapij de afgelopen jaren is overkomen en dat moeten we zo houden. houden moeten we het, anders stijgen de schulden nog meer en meer, en die niet rokers gaan daar echt niet voor op dokken net als het geld wat er in allochtonen word gestopt,
heb niks tegen hun, echt niet, mijn meesten vrienden zijn allochtoon. maar hun ouders werken en mijn vrienden studeren. en dat zouden ze is allemaal moeten doen!

drugs moeten legaal woorden!
C
Chica42Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer jij bent ook al weeer weg..... :(
e
eddy b.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Chica42 zei:
Jammer jij bent ook al weeer weg..... :(
Klik om te vergroten...

Chica dit wat ik gepost heb ,is 2 weken geleden gebeurd.
ik doe dit niet heus ieder weekend,1 a 2 maal per maand is voldoende.
C
Chica42Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou Eddy ....niet zo aangevallen zeg!!! Als je goed kijkt naar de datum boven je post zie je dat die van 5 november 2011 is......Weet niet hoor maar hij werd gisterenavond gepost! als nieuw topic!!
Ik doe dit ook niet altijd, helemaal niet zelfs
Probeerde alleen even te praten met je ....snap ff niet waarom je je zo aangevallen voelt :confused:

Wauw

EXCUSE ME!! :rolleyes:
e
eddy b.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
chica haha...maar ik voel mij helemaal niet aangevallen,blijkbaar heb je mij reactie
verkeerd opgenomen...lol :wink: :wave:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel mensen willen liever anoniem gebruiken en als legaal zou worden en het verstrekt zou worden wordt dat steeds moeilijker. Gewoon verbieden doodstraf doen ze in China ook. :wink:
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja zonder smileys lijkt een bericht altijd heel boosaardig he :grin:

En de reden dat speed illegaal is is denk ik omdat het gewoon net iets wat te ongezond en verslavend is. En de overheid verdient er natuurlijk niks aan
e
eddy b.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
urtinriZ zei:
Ja zonder smileys lijkt een bericht altijd heel boosaardig he :grin:

En de reden dat speed illegaal is is denk ik omdat het gewoon net iets wat te ongezond en verslavend is. En de overheid verdient er natuurlijk niks aan
Klik om te vergroten...

Maar ook drank is dat.
maar vooral dit wat je zegt:"de overheid verdient er natuurlijk niks aan".
=
=Mobius=Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs gebruiken is niet strafbaar hoor.
Enkel bezit is strafbaar... :wink:
G
Gstylo074Lid
01-01-2024, 00:00
#12
eddy b. zei:
soms zit ik mij werkelijk af te vragen waarom voorbeeld speed voor eigen gebruik verboden is?

ik: op een vrijdagavond geen zin op weg te gaan op een herberg ( dronken mensen,gezever,lawaai,
dure prijs voor een pils,...),gewoon wat thuis alleen ,een sixpack jupiler gehaald en een halve gram
speed door mijn neus gejaagd...voel me goed en zit (nogal lang) op de computer te surfen enzo,ik blijf uiteraard tot zo'n 8 uur s'morgens op...en ga dan gaan slapen.

uiteraard dat ik mij nadien afvraag: ik doe inderdaad iets illegaals maar wie of wat doe ik daarmee verkeerd?
1. veel geld heb ik niet gespendeerd
2. geen geruzie,gezever of dronken mensen om me heen

daags nadien sta ik op...geen last van een kater(alcohol!!!) nadenkend...wat is er nou mis met wat ik de
vrijdagavond(nacht en morgen)gedaan heb?
nog meer relativerend nadenkend: alcohol is toegelaten(ja ,alweer die discussie) en het veroorzaakt zoveel ellende en zeg nou niet geachte wet(makers) dat er niet veel probleemdrinkers zijn...dat begint bij mij weten na een een pils of 8...dat m'n de effect van alcohol (dus drugs) begint te voelen.

ik kan het niet begrijpen en zal het nooit begrijpen...daar bedoel ik mee: ik doe liever wat ik illegaal gedaan heb in de ogen van de wet ...dan wat ik legaal zou mogen doen in de ogen van de wet.
Klik om te vergroten...


omdat ze dan criminelen finaceert ghe ghe
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stel je even voor dat drugsgebruik de norm zou zijn. Hoe zou de wereld er dan uitzien? Daarom dus :wink: TE LEUK!

Maar even serieus: legaliseren in combinatie met goede voorlichting is denk ik the way to go. Veel drugs zijn versneden of vervuild. Laat de apotheek lekker sealtjes met zuivere amfetamine, heroine, mdma en coke verkopen. Als er iemand dan voor de 5e dag in 1 week drugs komt halen kun je die persoon vragen of het wel goed gaat en of hij of zij misschien hulp nodig heeft. Spekt de staatskas ook nog eens een keer, dan kan er van de inkomsten van drugsverkoop in de bejaardetehuizen weer dagelijks gedoucht worden. Leuk he, dagdromen!



Dag Nederland :wave:

Dit klinkt allemaal misschien vrij populistisch, zo is het niet bedoeld. Ik ben van mening dat legalisering van drugs zowel vrijheid voor de gebruiker als meer controle voor/door de overheid/gezondheidszorg met zich meebrengt.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is idd zo dat speed gewoon dusdanig schadelijk voor de gezondheid is dat het gewoon niet is toegestaan. Ook al is speed net zo lekker
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou eigenlijk is speed tot op zekere hoogte zeker wel toegestaan, ziekenhuizen, adhd en alle andere redenen waarom ze het gebruiken. En ook nog een redelijk groot verschil in aanbod als je er over nadenkt. Het is niet dat de dokter je speed gaat geven omdat je meer energie wil dat ook weer net niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."