"Het woord durgs komt van het engels en daar staat het word ook voor medicijnen. waar eigelijk me hele punt op uitkomt is dat dat dus niet uit maakt. medicijnen zijn er om je beter te maken/ beter voelen, drugs ook.
b.v. ik heb erg moeite met concentreren, ik neem meestal wat coce met caf om me to concentreren op het tentamen.
ik drink om minder na te denken en vooral om me vrolijker te voelen.
pillen slik ik wanneer mijn de tijd het zwaarst word en ik de tijd tijdelijk moet te vergeten.
wiet rook of eet ik wanneer ik ff geniaal moet zijn, dingen bedenken of verder in de tentamen stof in tegaan.
heroine gebruik ik niet, ben er nooit in aanraking mee geweest en hou sowieso meer om in iemand te spuiten dan in me zelf
maar dat ter zijden, ik slik al sinds me 14 anti-deprasiva, nu al 6 jaar, en naar mijn ervaring qua emoties, gevoelens en vooral lichamelijke+geestelijke bijwerking zijn dat de de echte hard drugs.
en de grap is ik word er naar al die jaren niet beter van, ( heb 4 verschillende geprobeerd).
pas de laatste 6 a 7 maanden gebruik ik pas andere drugs dan alcohol en mijn ervaringingen met alcohol en anti-deprisiva verschilde tot in halfcoma, totaal zenuw gevoelloos, na 3 biertjes of pas na 2 kratten bier dronken en heel veel ruzie.
ik ben gaan minderen, ben dagen nuchter geweest en heb gemerkt dat eigelijk alles wat ik at of dronk invloed had op die antidrepesiva. ik hoop snel een keer weer "normaal" te voelen zoals 6 jaar geleden.
het enige wat mijn niet van die anti-depresiva houd is mijn zwakke punt, en daarvoor moet ik (helaas) blijven leven en ik door daar uiterst mijn best voor, al jaren! en drugs helpen mij daar bij, elk verschillend op hun eigenmanier. ( ik gebruik btw best weinig, een halfe joint is al te veel voor mijn, ik heb ook al genoeg aan een kwart pirkie en met 1,5 gram coce ken ik gerust elke dag van 2 weken nemen om me goed te voelen. alcohol is daar alleen anders in, als ik me gewoon relaxed aangeschoten wil voelen heb ik al 4 liter bier nodig, of meer. en dat dan 5 a 6 dagen per week, wordt je aardig dik van. ik eet namelijk rond de 600 Kcal per dag. ik haat eten, ik drink gewoon heel veel.
maar drugs moeten gewoon gelegaliseerd worden zodat de criminalitijd daalt als een ***** ****, en zo dat de drug goedkoper, beter(zonder vervuiling) en de regering er ook nog wat aan verdient plus dat (wanneer zij het goed presteren) de grote criminelen kunnen oppakken of meer uit het beeld brengen. wat al veel "goed" doet.
btw: haat aan anti rook reclames, roken is het beste wat de maatschapij de afgelopen jaren is overkomen en dat moeten we zo houden. houden moeten we het, anders stijgen de schulden nog meer en meer, en die niet rokers gaan daar echt niet voor op dokken net als het geld wat er in allochtonen word gestopt,
heb niks tegen hun, echt niet, mijn meesten vrienden zijn allochtoon. maar hun ouders werken en mijn vrienden studeren. en dat zouden ze is allemaal moeten doen!
drugs moeten legaal woorden!"