Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsminimaal 7 uur

minimaal 7 uur

41 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kan op alcohol en cafeïne prima de nacht doorkomen maar het is een hard-/rawstyle feest en ik ben normaal gesproken meer van de house/techno genres. Ik heb dus wel iets nodig dat me oppept. Mijn probleem is een beetje dat ik liever niet te veel xtc wil gebruiken omdat ik dan net met mijn stage begonnen ben.

De effecten van xtc zijn op ons allebei hetzelfde; energie, veel willen praten :hearteyes: , veel zweten :rolleyes: en :xtc:.
"Pas" om 2 uur iets pakken doe ik liever niet en dan met name omdat het niet echt mijn muziek is. De sfeer gaat geweldig worden en ik heb er ook oprecht zin in.

Hoe zit het met het bijdoseren van speed? Hier op het forum lees ik vaak genoeg dat mensen zonder moeite de nacht doortrekken. Het zal uiteraard niet bepaald gezond zijn maar klopt het wel dat het bijpakken van speed minder risico's met zich mee brengt dan XTC?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tsja, eigenlijk zijn er dan 2 opties:

1: Speed pakken en de nacht doortrekken, ligt een beetje aan de dosis maar met speed hoef je ook niet zo vaak bij te pakken (of ik pak altijd een hele hoge dosis :rolleyes: )

2: Je gaat lekker aan de schijven, en gaat lekker spacend de laatste paar uurtjes door komen. Vindt het zelf wel leuk eigenlijk, dat wazige gedoe aan het eind. Hoort er ook een beetje bij vind ik (voor mezelf dan).

Welk feest trouwens? Ben zelf een rawstyle liefhebber en wel benieuwd naar welk feest je gaat :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Laatste uurtjes lekker space is mss wel te doen... We gaan er met zn 2e wel uitkomen en het duurt tog nog even voordat de tijd rijp is.

@MusicIsLife
Supremacy, eerste editie dit jaar met best een creatieve trailer moet ik zeggen :). Eén stage, je betaalt voor wat je te zien krijgt en het is makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Kost 40 euro ex fees, line up is bekend en de kenner (vriend van me) vond het echt een sterke line up met als toppunt minus militia.
Minus militia zou jaarlijks ongeveer zes keer in die formatie optreden om de act origineel / exclusief te houden en voor 40 euro wordt het een lekker feestje.

See you there?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Whoaaaah!!! Dat feest is zo BAAS!
Die line-up is echt te ziek voor woorden met idd Minus Militia, maar verder ook B-Front (God of Rawstyle) en mijn persoonlijke held Digital Punk. Dat is echt een nacht HEFTIG knallen :rock:

Helaas zal ik daar waarschijnlijk zelf niet bij zijn :cry:
Mn vaste hardstyle partycrew gaat dan namelijk naar een drum n bass of crossbreed (of zoiets :confused: ) feestje en zie het niet zo zitten om helemaal alleen naar een feestje te gaan.

Maar veel plezier in ieder geval daar :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fijn om te horen dat het de 40 euro waard gaat zijn :grin: .
Misschien een idee om Supremacy voor te stellen ipv het drum n bass gebeuren haha.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het leed dat thuis wonen heet..... :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#7
enige probleem is dat het feest anderhalf uur met de trein/bus van mijn huis af is :'').
Paps en mams zullen rond negen uur smorgens op zondag wel lekker op de bank zitten als ik dan :xtc: thuiskom.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik jou was zou ik zonder twijfel speed gaan gebruiken die avond. Als je al vroeg xtc gaat gebruiken is de kans groot dat je de muziek na vier uur niet meer leuk vindt, omdat het al niet echt jouw ding was. Dan ga je misschien opgepland teveel bijpakken (zonder energiek effect overigens), met een enorme kater en meer hersenschade tot gevolg. Ik denk dat je dan beter een keer xtc kan gebruiken op een house of techno feestje, als dat meer jouw ding is.

Op de speed zul je sowieso de hele nacht door kunnen, zelfs zonder bij te pakken. Bijpakken is ook niet echt een probleem met speed. Speed werkt vooral op je dopamine- en noradrenalinesysteem en dat is veel minder gevoelig voor uitputting en beschadiging dan je serotoninesysteem. Je kan hier dus langer energiek op blijven. Noch een voordeel van speed is dat de meeste mensen hier niet zulke doppen van krijgen als van xtc, vooral als de zon weer gewoon schijnt. Als je dan even in de buitenlucht bent geweest, trekken je ogen meestal weer enorm bij (verschilt wel per persoon natuurlijk in hoeverre je last hebt van grote pupillen). Het ligt eraan hoe hard je gaat uiteraard, maar ik zou op zo'n moment weer mijn gezicht aan mijn ouders kunnen laten zien zonder dat zij drugsgebruik vermoeden. Het nadeel van speed is dat je niet zal kunnen slapen als je om 08:30 thuiskomt.

Ik raad je dus speed aan. Dit kan ook prima als je vriend xtc gebruikt. Je zult nog steeds samen strak staan en hij zal niet echt veel minder cohesie met je voelen dan wanneer jij xtc zou hebben gedaan. Zelf ook wel eens speed gedaan terwijl anderen xtc deden, omdat ik tot de minderheid in mijn ravegroep behoor die zich wel aan de driemaandenregel houdt. Het is een ander effect dan xtc, maar niet per se minder leuk.

Wat je ook gaat nemen, ik wens je in ieder geval veel plezier die nacht! :rock:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
En anders heb ik nog altijd het excuus dat ik een nacht niet geslapen heb maar dat gaat idd wel goed komen.
Ben pas rond negen smorgens thuis dus zal wel tegen één à twee uur weer opstaan.

Tips zijn altijd welkom, zeker aangezien het de eerste keer wordt.

Skirre
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duidelijke taal ooscaar, ik snap je insteek volledig maar het probleem is dat ik nog nooit speed heb gebruikt en de ander nog maar 2x. Hij was er zelf nog een beetje huiverig over ivm het doseren.
En dat het niet helemaal mijn muziek is betekent niet dat ik me ga vervelen hahaha

Ik ga hem je post zeker laten lezen!

MusicIsLife zei:
Of je blijft slapen bij die vriend van je, ik slaap zelf nooit thuis na een feest. Bij speed zal je idd blij mogen zijn als je zondagavond eindelijk in slaap kan komen...
Klik om te vergroten...
wonen 3 minuten fietsen van elkaar af en zijn ouders zijn ook gewoon thuis :cry:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Update; vriend L gaat mee en aangezien hij voor de groep altijd drugs regelt/meeneemt is dat al een zorg minder. Pep had hij nog en het was al getest (op zuiverheid en door een paar andere vrienden afgelopen zaterdag) dus we hebben er zin in :)

Reportje gaat er waarschijnlijk ook nog wel komen.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel plezier! Pep op een hardstyle feest is ook erg chill!

Daarbij zullen (mits je een normale dosis neemt) je ouders er niks van merken. Ben wel eens onder invloed van pep geweest terwijl ik bij een vriend was die wel eens samen met mij iets gebruikt. Toen ik aan het eind vroeg of hij iets aan mij gemerkt had vroeg hij: "hoezo?". Dus het is wel veilig om te gebruiken als je thuis slaapt :)

Zorg wel dat je iets te doen hebt op je kamer want slapen zal niet lukken...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha okee
- doe het in capsules want snuiven is blijkbaar nogal smerig, zelf nog nooit gedaan maar heb ik gehoord.
- neem niet té veel want dan krijg je toch nog dat je gaat kaakschaatsen en grote doppen krijgt.
- het is veel subtieler dan xtc, je voelt je opgewekt, energiek en kraakhelder maar verwacht niet zo'n fantastisch effect als bij xtc.
- zorg dat een xbox, computer o.i.d. op je kamer hebt.
- bereidt je voor op een gigantisch brakke maandag want mijn ervaring is dat je blij mag zijn als je van zondag op maandag 5 uur slaap pakt.

En natuurlijk veel plezier en je helemaal naar de tering stampen! :grin:
h
hardheadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sleutelpuntjes:
Zeker wanneer je kwaliteit speed hebt, dan is het voor de eerste keer aan te raden om sleutelpuntje's te snuiven. Je hebt nog geen idee wat een lekkere dosering voor je is. En door het snuiven van kleine sleutelpuntje's kun je langzaam bij pakken tot wat voor jouw lekker voelt. Dit is bij ieder persoon weer anders. Dus je niets aantrekken van wat anderen naar binnen werken.
Met lijntje's, bommetje's en capsules kun je al snel teveel doseren de eerste keer. En door een te hoge dosering kun je veel negatieve effecten ervaren zoals hartkloppingen, benauwdheid en paranoia gevoel. Daarom beter punten.
En de smaak is echt niet zo vies als gezegd word. En dit trekt weg na het ophalen van je neus.

Om brakheid tegen te gaan is aan te raden om genoeg te eten en te drinken, ook tijdens gebruik. Al zal eten wel lastig worden voor je. Om de dip en het brakke gevoel erna tegen te gaan kun je extra vitaminen tot je nemen, Vooral vitamine C en E de antioxidanten. Ik nam altijd voor mijn gebruik 2000mg C en de dagen na het gebruik ook. Dit vangt de dip op. En zorgt voor een aanzienlijk minder brak gevoel.

Skirre zei:
En anders heb ik nog altijd het excuus dat ik een nacht niet geslapen heb maar dat gaat idd wel goed komen.
Ben pas rond negen smorgens thuis dus zal wel tegen één à twee uur weer opstaan.

Tips zijn altijd welkom, zeker aangezien het de eerste keer wordt.

Skirre
Klik om te vergroten...

Na het gebruik van speed zal je wel niet slapen na thuiskomst. En gewoon de ochtend doortrekken richting de middag. Om ergens in de avond pas vermoeid te raken. Beste is om de speed gewoon uit te laten werken. Dus niet geforceerd proberen te gaan slapen. Want dit lukt toch niet. Frustreert alleen maar. En je lichaam geeft vanzelf wel aan dat die moe is.
Die dag dus lekker veel proberen te eten en te drinken. Wat vooral lekker is zijn drinkontbijt, yogurt, fruit, pasta met veel saus en soup. Beetje sappig spul dus,
En relaxte dingen doen tijdens het uitbrakken zoals gamen, films kijken, met brakke maatjes chillen, blowen of zwemmen/sauna. Dit deed mij altijd goed.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor de reacties :)

Worden waarschijnlijk geen capsules maar inderdaad sleutelpuntjes. Heb het hier al even kort over gehad en de andere twee waren wel van plan gelijk aan het begin genoeg (niet TE veel) te pakken; ik pak wat degene die het bij heeft op de sleutel doet maar geef wel aan ff rustig te willen beginne (leuke paradox).

Vorige keer dat ik xtc had en de rest speed kon ik niet echt merken dat ze een minder euforisch gevoel hadden en uitstraalden. Heb er goede verwachtingen van en het kan eigenlijk niet tegen gaan vallen. Heb helaas geen TV op mn kamer maar ik krijg de tijd wel vol.
Smaak van x viel me ook reuze mee de eerste keer. Ik moest me al voorbereiden bijna over mn nek te gaan van de chemische smaak maar het smaakte precies hetzelfde als zo'n anti-nagelbijt lak (voor degene die het kennen).

Ik ga wel even op bed liggen anders gaat mams klagen dat ik wel even moet slapen :rolleyes:.
Probeer sowieso al wat meer te eten de laatste weken maar om bepaalde redenen (denk 100% natuurlijke serotinonine) krijg ik er niet veel in :(. Paar bakken yoghurt met fruit lukt trouwens altijd wel dus hope dat dat ook goed gaat komen.

En relaxte dingen doen tijdens het uitbrakken zoals gamen etc.
Klik om te vergroten...

Fifa 15 :hearteyes:

Had wel nog een vraag mbt alcohol; "je moet de juiste balans vinden tussen alcohol en pep". Dat zou neerkomen op ongeveer zes tot tien pils op de hele avond. Dit is een beetje aftasten hoe ik reageer op speed neem ik aan en dus niet aan te raden?? Van wat ik erover gelezen heb onderdrukken amfetamines de merkbare effecten van alcohol deels(?).

Nogmaals bedankt! :wave:
h
hardheadLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je kunt rustig als start 4 sleutelpuntje's nemen. Half uur tot drie kwartier wachten en wanneer je weinig voelt er nog 2 nemen. Dit doe je tot het moment dat jij je top voelt.
Ik kreeg de eerste keer van speed een ongelofelijk lekker, euforisch gevoel met een lekkere body rush. De praatkick was niet te stoppen en ik had energie voor 10. Echt een heerlijk gevoel!!! Alles gaat en voelt ook beter wanneer je onder invloed bent van speed. :hearteyes:

Ik vind de smaak van mdma veel ranziger dan de smaak van speed. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar mdma wekt echt kots neigingen bij mij op. Waarbij ik bij speed nergens last heb.

Skirre zei:
Ik ga wel even op bed liggen anders gaat mams klagen dat ik wel even moet slapen .
Probeer sowieso al wat meer te eten de laatste weken maar om bepaalde redenen (denk 100% natuurlijke serotinonine) krijg ik er niet veel in . Paar bakken yoghurt met fruit lukt trouwens altijd wel dus hope dat dat ook goed gaat komen.
Klik om te vergroten...

De dagen rond je gebruik moet je goed eten en veel vitaminen tot je nemen. Helpt echt.
Het is altijd verstandig om na een feest goed te ontbijten en dan lekker op bed te gaan liggen. Ook al voel jij je niet moe door de werking van de speed, toch is het verstandig om enkele uren tot rust te komen. Dit heeft je lichaam echt nodig na een feest.

Skirre zei:
Had wel nog een vraag mbt alcohol; "je moet de juiste balans vinden tussen alcohol en pep". Dat zou neerkomen op ongeveer zes tot tien pils op de hele avond. Dit is een beetje aftasten hoe ik reageer op speed neem ik aan en dus niet aan te raden?? Van wat ik erover gelezen heb onderdrukken amfetamines de merkbare effecten van alcohol deels(?).
Klik om te vergroten...

Ik drink ook vrij vaak bier wanneer ik amfetamine gebruik. Het klopt dat alcohol een downer is en speed een upper. In theorie werkt dit elkaar tegen. In de praktijk vind ik het gewoon erg lekker. Niets mis met een lekker biertje wanneer je onder invloed bent van speed. Gewoon lekker drinken zoals je normaal ook doet. En je gevoel volgen. En je zal merken dat je dan meer glazen alcohol kan consumeren. Je voelt minder van de alcohol doordat speed de werking hiervan onderdrukt. Maar wanneer de speed begint uit te werken zou je in theorie een klap kunnen krijgen van de alcohol, doordat het voelt alsof die opeens begint te werken. Beter gewoon normaal een glaasje drinken dus.
En alcohol + speed geeft een flinke kater de dagen erna. Hou daar rekening mee.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#17
hardhead zei:
Je kunt rustig als start 4 sleutelpuntje's nemen. Half uur tot drie kwartier wachten en wanneer je weinig voelt er nog 2 nemen.
Klik om te vergroten...

Ik begin eens met 1 :) ben sowieso vrij gevoelig voor drugs en liever bij pakken dan te veel in één keer. Waarschijnlijk als het na 1 goed gaat gaan de volgende 3 er ook makkelijker in maar dat zien we dan wel.

Nemen trouwens ook flink wat bier mee voor in de trein maar ik probeer me in te houden :mrgreen:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
- doe het in capsules want snuiven is blijkbaar nogal smerig, zelf nog nooit gedaan maar heb ik gehoord.
Klik om te vergroten...

Dat is niet waar, het brand alleen in je neus maar het voelt niet ''smerig'' van binnen aan. Vaak heb je wel een bonus, dan krijg je plotseling een vies pep gevoel in je keel. Paar keer slikken en dit is zo voorbij.

Ik vind de smaak van mdma veel ranziger dan de smaak van speed. Dit is natuurlijk persoonlijk. Maar mdma wekt echt kots neigingen bij mij op. Waarbij ik bij speed nergens last heb.
Klik om te vergroten...

Huuuuuuuuu smaak van MDMA ranziger? Ik vind een pil afbijten alles behalve vies, heb nog nooit kotsneigingen gehad of dergelijke. Afbijten, doorslikken, trippen, what's the deal? :mrgreen:

Pep daarentegen, dat is :kots: :kots: :kots:

Vaak nadat ik gesleuteld hebt lik ik het uiteinde van me sleutel nog af, omdat daar soms nog wat aan vast zit. Dat vind ik dus echt ranzig.

Bereid je er echter wel op voor dat je een slapeloze nacht krijgt. De 1 is hier wat gevoeliger voor dan de ander, maar doseer je te veel met pep dan sla je een nacht over. Ik kan zelf bij 3 nakjes al niet meer pitten, maar zonder speed slaap ik ook altijd pas tegen 4en.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#19
leipebaviaan zei:
Huuuuuuuuu smaak van MDMA ranziger? Ik vind een pil afbijten alles behalve vies, heb nog nooit kotsneigingen gehad of dergelijke. Afbijten, doorslikken, trippen, what's the deal? :mrgreen:

Pep daarentegen, dat is :kots: :kots: :kots:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij pure mdma bedoelt. In vergelijking met pure mdma is een pil namelijk letterlijk een snoepje. Pure MDMA is zooooo goor :kots: , dat is echt niet te doen, zeg maar het bitterste wat je je kan voorstellen, en dan nog 10x bitterder

Begin me overigens wel steeds kutter te voelen dat ik niet nar Supremacy ga :cry:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#20
MusicIsLife zei:
Begin me overigens wel steeds kutter te voelen dat ik niet nar Supremacy ga :cry:
Klik om te vergroten...

Zie nogsteeds kaarten aangeboden worden via ticketswap en FB ^^
Krijg er ook steeds meer zin in! Vanavond lekker met de twee andere bij elkaar zitte met wat bier; morgen werken en savonds knalle :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."