Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsminimaal 7 uur

minimaal 7 uur

41 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Of je blijft slapen bij die vriend van je, ik slaap zelf nooit thuis na een feest. Bij speed zal je idd blij mogen zijn als je zondagavond eindelijk in slaap kan komen...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
hmja ik vind 4-FMP wat heftiger en langer duren. Het kost als ik het koop ongeveer 2x zoveel als een gram speed maar je krijgt ook 2x zoveel als je het mij vraagt.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fool zei:
Zo duur is 4-FMP toch niet? Je mag hier niet over prijzen praten, maar voor de prijs van 4 pilletjes heb ik ook echt wel een gram 4-FMP thuis hoor?
Klik om te vergroten...

Juist, maar dan heb ik dus liever 4 pilletjes :tongueout:

SmartieAndMe zei:
hmja ik vind 4-FMP wat heftiger en langer duren. Het kost als ik het koop ongeveer 2x zoveel als een gram speed maar je krijgt ook 2x zoveel als je het mij vraagt.
Klik om te vergroten...

Ja vind ik dus niet, had er veel positieve verhalen over gelezen maar vond het een beetje tegenvallen. Ik hoorde idd dat het effect tussen pep en xtc in ligt, maar het neigde veeel meer naar de pep, daarom vind ik het een beetje duur
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd. :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja vind ik dus niet, had er veel positieve verhalen over gelezen maar vond het een beetje tegenvallen. Ik hoorde idd dat het effect tussen pep en xtc in ligt, maar het neigde veeel meer naar de pep, daarom vind ik het een beetje duur
Klik om te vergroten...

Dat inderdaad ja, ik voelde ook totaal geen MDMA rush, eerder energievol en dergelijke.

Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd.
Klik om te vergroten...

Maak je dan een tripreport, ben wel benieuwd. :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De juiste vendor zoeken en je vindt het zo...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Als je iets zoekt dat tussen pep en MDMA inzit en wat meer naar de MDMA neigt zou ik eens kijken naar 5/6-APB. Ik heb nu ook een grammetje 6-APB thuis liggen die ik met iets meer dan een maandje ga proberen, ben benieuwd. :)
Klik om te vergroten...

Ja dat klinkt interessant idd en staat ook op mn verlanglijstje, maar kan er op dit moment niet aan komen :(
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vendor?
Oh laat maar, leverancier bedoel je... Chique woord hoor! :tongueout:
Maar dat had ik me ook al bedacht ja :P
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo DF leden,

Een vriend stelde voor om naar een indoor feest te gaan met z'n tweeën en dit kan ik uiteraard niet afwijzen. Het hele gebeuren duurt van 22.00 tot 7.00, het is niet mijn favoriete muziek maar ik wil graag de sfeer eens proeven. Mede hierdoor wil ik vanaf het begin iets in m'n systeem hebben waardoor ik net ff iets meer energie heb.

opties zijn;
- speed
- xtc

Mijn keuze valt eerder op speed aangezien de effecten langer merkbaar zijn. M'n vriend zijn voorkeur gaat uit naar XTC maar dit kan je maximaal tot 6 uur rekken (?).
Hij heeft al twee keer ruim meer dan zes uur op XTC gespaced en zegt dat dit goed te doen is. Hij is wel op de hoogte van de mogelijke schade maar hier ben ik niet echt een fan van.

Iemand een wetenschappelijke onderbouwing waardoor ik hem kan overtuigen / een antwoord op de "(?)"?

bvd voor de reacties!

skirre
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eeeeeeeh ik heb zelf niet echt een middel nodig om de nacht mee door te komen. Als ik me instel op doorgaan tot 7 uur dan ga ik mooi door tot 7 uur, al is het op een paar biertjes, als de muziek maar goed is!

Het ligt er denk ik een beetje aan wat het specifieke effect van xtc op jou (en je vriend) is, want sommige mensen worden van pillen supersloom, maar anderen krijgen er weer heel veel energie van. Wat je ook kan doen is eerst een paar biertjes drinken en daarna overstappen op pillen, want dat effect kun je idd niet superlang rekken of zo. In het begin is het toch het leukst, en op het eind word je natuurlijk ook gewoon weer moe..
Om gewoon goed wakker te blijven en lekker energie te hebben om te kunnen dansen is speed wel de beste optie, maar een wetenschappelijke onderbouwing... Die ga je op dat gebied niet zo vinden denk ik :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Na 4-6 uur is vrijwel je volledige serotoninevoorraad uitgeput. Het gelukzalige gevoel is dan dus fysiek niet meer mogelijk. Je wordt dan alleen nog maar vaag en veel mensen krijgen dan meer de trippy en de speedy effecten van MDMA.

Mijn advies hierbij is altijd om wat later te beginnen met de XTC. Als het feest begint is het juist leuk de boel gewoon even met een biertje te verkennen en rustig op gang komen. Als je de eerste paar uurtjes nuchter feest onthoud je ook meer van het feest en ervaar je het feest dus eigenlijk beter.

Als het feest van 22:00 tot 07:00 duurt zou ik de pil pas om 02:00 nemen. Je kan dan lekker naar een climax bouwen en het laatste uurtje uitspacen bij de afsluiter. Is een stuk minder slecht dan van 22:00 tot 07:00 spacen en steeds bij nemen en het komt wat mij betreft het feest altijd ten goede.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Na 4-6 uur is vrijwel je volledige serotoninevoorraad uitgeput. Het gelukzalige gevoel is dan dus fysiek niet meer mogelijk. Je wordt dan alleen nog maar vaag en veel mensen krijgen dan meer de trippy en de speedy effecten van MDMA.
goede.
Klik om te vergroten...

Als toevoeging: Als het uitgewerkt was en ik nam nog euhm 130mg en er dan bij blowde ik enorme visuals en ook de andere die bij mij thuis waren kregen. Kan aan inhoud hebben gelegen maar was echt een niet te vergeten ochtend na een groot feest afteren bij mij :)

Zelf een ietwat andere ervaring tenzij dit er ook onder valt volgens jou.

ZERO- zei:
Eeeeeeeh ik heb zelf niet echt een middel nodig om de nacht mee door te komen. Als ik me instel op doorgaan tot 7 uur dan ga ik mooi door tot 7 uur, al is het op een paar biertjes, als de muziek maar goed is!
Klik om te vergroten...

En de sfeer speelt ook een rol :)
Heb ook op wat drank eventueel (oke meestal) na dan, zelden dat ik uit me bol ga. Niet nodig vind het juist wel fijn nuchter mee te helpen organiseren e.d op zijn tijd.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
25tolife zei:
Als toevoeging: Als het uitgewerkt was en ik nam nog euhm 130mg en er dan bij blowde ik enorme visuals en ook de andere die bij mij thuis waren kregen. Kan aan inhoud hebben gelegen maar was echt een niet te vergeten ochtend na een groot feest afteren bij mij
Klik om te vergroten...

Uiteraard. MDMA staat er om bekend visuals te geven bij uitwerking als je veel gehad hebt en wiet kan je ook goed van trippen. Dat versterkt elkaar.. Die 4-6 uur is puur het effect van de serotoninerush, dat lijkt me het hoofdeffect waar mensen het voor nemen. Dat zul je nooit langer kunnen rekken. Betekent natuurlijk niet dat je erna niet nog steeds helemaal spaced out kan zijn haha :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan op alcohol en cafeïne prima de nacht doorkomen maar het is een hard-/rawstyle feest en ik ben normaal gesproken meer van de house/techno genres. Ik heb dus wel iets nodig dat me oppept. Mijn probleem is een beetje dat ik liever niet te veel xtc wil gebruiken omdat ik dan net met mijn stage begonnen ben.

De effecten van xtc zijn op ons allebei hetzelfde; energie, veel willen praten :hearteyes: , veel zweten :rolleyes: en :xtc:.
"Pas" om 2 uur iets pakken doe ik liever niet en dan met name omdat het niet echt mijn muziek is. De sfeer gaat geweldig worden en ik heb er ook oprecht zin in.

Hoe zit het met het bijdoseren van speed? Hier op het forum lees ik vaak genoeg dat mensen zonder moeite de nacht doortrekken. Het zal uiteraard niet bepaald gezond zijn maar klopt het wel dat het bijpakken van speed minder risico's met zich mee brengt dan XTC?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tsja, eigenlijk zijn er dan 2 opties:

1: Speed pakken en de nacht doortrekken, ligt een beetje aan de dosis maar met speed hoef je ook niet zo vaak bij te pakken (of ik pak altijd een hele hoge dosis :rolleyes: )

2: Je gaat lekker aan de schijven, en gaat lekker spacend de laatste paar uurtjes door komen. Vindt het zelf wel leuk eigenlijk, dat wazige gedoe aan het eind. Hoort er ook een beetje bij vind ik (voor mezelf dan).

Welk feest trouwens? Ben zelf een rawstyle liefhebber en wel benieuwd naar welk feest je gaat :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Laatste uurtjes lekker space is mss wel te doen... We gaan er met zn 2e wel uitkomen en het duurt tog nog even voordat de tijd rijp is.

@MusicIsLife
Supremacy, eerste editie dit jaar met best een creatieve trailer moet ik zeggen :). Eén stage, je betaalt voor wat je te zien krijgt en het is makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Kost 40 euro ex fees, line up is bekend en de kenner (vriend van me) vond het echt een sterke line up met als toppunt minus militia.
Minus militia zou jaarlijks ongeveer zes keer in die formatie optreden om de act origineel / exclusief te houden en voor 40 euro wordt het een lekker feestje.

See you there?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Whoaaaah!!! Dat feest is zo BAAS!
Die line-up is echt te ziek voor woorden met idd Minus Militia, maar verder ook B-Front (God of Rawstyle) en mijn persoonlijke held Digital Punk. Dat is echt een nacht HEFTIG knallen :rock:

Helaas zal ik daar waarschijnlijk zelf niet bij zijn :cry:
Mn vaste hardstyle partycrew gaat dan namelijk naar een drum n bass of crossbreed (of zoiets :confused: ) feestje en zie het niet zo zitten om helemaal alleen naar een feestje te gaan.

Maar veel plezier in ieder geval daar :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn om te horen dat het de 40 euro waard gaat zijn :grin: .
Misschien een idee om Supremacy voor te stellen ipv het drum n bass gebeuren haha.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het leed dat thuis wonen heet..... :wink:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#20
enige probleem is dat het feest anderhalf uur met de trein/bus van mijn huis af is :'').
Paps en mams zullen rond negen uur smorgens op zondag wel lekker op de bank zitten als ik dan :xtc: thuiskom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."