Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBekeken worden!

Bekeken worden!

72 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je zou bij paranoia ook kunnen counteren met bruin, dat schijn para en/of psychotische kenmerken tegen te gaan. :sunglasses:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dus eigenlijk wordt je para omdat er zoveel dopamine word/is vrijgelaten?
Ik zal dan zeker wel opletten met 4-FMP, eerste keer dat ik het stofje zou gebruiken & dan ben ik altijd wat voorzichtiger :wink:

Ik begin trouwens wel te merken dat die para gevoelens nuchter niet volledig wegzijn.
Vooral s'avonds en als ik op een plek kom waar veel mensen zijn (café bv)
Maar ik kan het wel van me afzetten. :)

@leipebaviaan
Misschien moet ik gewoon een kuurtje bruin doen?
Zou ik dan van men para gevoelens afraken? :mrgreen:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dokter heeft me een kuurtje xanax voorgeschreven.
Jezus wat een wondermiddel is me dat :)

Eindelijk men hoofd lekker leeg.. & relaxed over alles :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alprazolam (voorheen vooral bekend onder de merknaam Xanax) is een kort- tot middellangwerkend geneesmiddel, behorend tot de benzodiazepinen. De voornaamste toepassing is bij de behandeling van paniekstoornissen, angststoornissen. Het gebruik ter ondersteuning van de behandeling van depressie is een niet-geregistreerd gebruik.

Dus je gebruikt nu benzodiazepinen? Waarvoor is dit, diepliggender geestelijke problemen of alleen om je paranoia te counteren? Voor hoelang heb je dit middel voorgeschreven?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zodat ik weer even lekker rustig zou worden en tegen paranoia aangezien die ook niet onder invloed begon terug te komen :( + nog een hele hoop andere lichamelijke klachten van stress.
Ik voor de duur heeft ze eigenlijk niets van gezegd, maar ik denk dat een max 2 weken ga nemen :)

Ik heb ook gelezen dan alprozalam heerlijk ik tijdens de comedown van speed/xtc.
Houd dit dan verder geen extra risico's in? Want je bent toch bezig met een upper & downer.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zodat ik weer even lekker rustig zou worden en tegen paranoia aangezien die ook niet onder invloed begon terug te komen
Klik om te vergroten...

Ai, dat is bagger.

Ik heb ook gelezen dan alprozalam heerlijk ik tijdens de comedown van speed/xtc.
Houd dit dan verder geen extra risico's in? Want je bent toch bezig met een upper & downer.
Klik om te vergroten...
'

Het zou ongetwijfeld een lekkere combinatie zijn, ga maar na. Na XTC ben je vaak zo vaag als een deur, waarschijnlijk wordt die vaagheid deels gecounterd door die benzo, die je rust verschaft. Met pep precies hetzelfde, na gebruik ben je vaak nog druk en actief in je hoofd. Een benzo zou dan ongetwijfeld een rustgevend en kalmerend effect hebben. Over de combo upper+downer weet ik niet zoveel, maar er zullen ongetwijfeld nadelige effecten zitten aan het combineren van deze twee, google anders eens. :sunglasses:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#7
We zullen het straks weten :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ga je vanavond weer gebruiken dan?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jaa :rolleyes: maar wel geen speed
Het voordeel is dat ik niet paranoia werd.
Het nadeel is dat ik niet het echte xtc gevoel had en na 3h weer nuchter was :(
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Van XTC word je ook niet echt paranoia, meer van echte uppers als pep en cocaïne.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je er gevoelig voor bent of jezelf gek maakt kun je best paranoia van MDMA worden. :rolleyes:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Als je er gevoelig voor bent of jezelf gek maakt kun je best paranoia van MDMA worden. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Jaa maar dat kun je in nuchtere toestand ook he :wink:
Bij MDMA zit je meer in een "space", waardoor je je minder gaat aantrekken van wat er rond je gebeurd. :mrgreen:

Maar sinds ik alprozalam heb genomen (nu gestopt) heb ik nog enkele keren speed gedaan en heb ik gaan paranoia gedachten gehad :) Maar alprozalam is echt heerlijk om te kunnen slapen, & geen kater the day after :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij MDMA zit je in een space die je gevoelens kan versterken. Je kunt jezelf echt wel eerder paranoia maken dan nuchter. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar heb je wel een punt :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken. (kon ook wel zo zijn, je ziet er dan niet bepaald normaal uit) Van XTC trip je hem gewoon lekker, en maak ik me nergens zorgen om. Ik worstel al maanden met geestelijke problematiek, en als ik dan XTC neem worden die gevoelens helemaal niet versterkt, sterker nog, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eigenlijk is het de ideale AD. Al voel ik mij op pep verder ook wel chill. :sunglasses:

Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat jij er niet paranoia van werd betekend niet dat dat voor iedereen geld, leipebaviaan...
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#17
leipebaviaan zei:
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken?
Klik om te vergroten...

paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.

Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
lsdlicious zei:
Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fool zei:
lsdlicious zei:
Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P
Klik om te vergroten...

Zou veel verklaren, deze uitleg :) !

leipebaviaan zei:
Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?
Klik om te vergroten...
& Nee zeker niet! Ik heb het nogal gezegd, maar ik ben een beetje uitgekeken op speed.
Tuurlijk gebruik ik nog eens af en toe, maar niet meer zoveel als vroeger. Wat me het meest tegenhoud zijn al die slapeloze nachten. :wink: & Kan natuurlijk niet elke keer als ik gebruik benzo's slikken he.
Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke :hearteyes:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor een festival had ik een goede nacht rust gedraaid, volgendee dag aan pep. Hetzelfde gold voor mijn vrienden, dus iedereen had pep of 4-fmo. Alsnog kan je dan wel last hebben van paranoia, al is dat bij mij erg beperkt.

Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke
Klik om te vergroten...

Maar coke is fucking duur. :confused: Hoe oud ben je? :grin: Op jonge leeftijd kan je dat financieel allemaal nooit bolwerken. :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."