Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBekeken worden!

Bekeken worden!

72 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken. (kon ook wel zo zijn, je ziet er dan niet bepaald normaal uit) Van XTC trip je hem gewoon lekker, en maak ik me nergens zorgen om. Ik worstel al maanden met geestelijke problematiek, en als ik dan XTC neem worden die gevoelens helemaal niet versterkt, sterker nog, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eigenlijk is het de ideale AD. Al voel ik mij op pep verder ook wel chill. :sunglasses:

Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat jij er niet paranoia van werd betekend niet dat dat voor iedereen geld, leipebaviaan...
l
lsdliciousLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken?
Klik om te vergroten...

paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.

Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
lsdlicious zei:
Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Uitkijken met drugs dus kinders. :xtc:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, want met een chronische verkoudheid moet je toch niet naar de dokter :rolleyes:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat veel pep gebruikers het wel zullen herkennen, je bent op n feestje en na enkele toiletbezoeken ga je terug naar het plekje waar je stond & opeens zit iedereen je aan te kijken, over je te praten.

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met pep, waarvan de eerste maanden wekelijks, 2 maanden 3/4 keer in de week en het afgelopen half jaar +- maandelijks omdat de negatieve effecten meer en meer gingen overheersen. (Had in al een topic over gemaakt hier)

Maar de afgelopen 6 keer dat ik gebruikt heb krijg ik altijd para gedachten.
Ik heb al proberen te testen of dit verschilt waar/wanneer ik het doe maar het is gewoon ALTIJD.
Of ik nu lekker uitgerust ben en een paar lijntjes leg voor tijdens het shoppen (net 2h wakker dus het heeft al niets te maken met slaapgebrek) of op een groot feest of gezellig op cafe. Het resultaat blijft altijd hetzelfde, iedereen kijkt naar mij/praat over mij.
& het is niet dat het echt van men kop af te lezen is :openmouth: alee, toch niet altijd... :)

Afgelopen zaterdag naar HDE geweest en toen begon het al na mn 2de lijn (250mg 60% pep)
Probeer dan maar eens een leuk feestje te hebben al iedereen je aangaapt!!!
Sommigen zullen wel echt eens kijken want ik begin behoorlijk door te flippen na een tijdje.
Om de proef op de som te nemen hebben ik en men vriendin maar een spelletje gespeeld om te checken of In het me nu inbeeld fnie :grin:
We zitten rustig tegenover een 20tal mensen en op 3 beginnen we van links naar rechts te tellen wie er allemaal kijkt. Ik kom uit op 16 en zij op 1 :angry:

Nu vraag ik me af hoe het komt dat in dat telkens krijg & hoe ontstaat zoiets?

Owjaa.. Nog een vraagje, maar ik ga hiervoor geen 2de topic aanmaken.
Hoe komt het eigenlijk dat mijn keel om de 10sec zo'n tikkend geluid maakt na pep?
Best wel vervelend zoals nu, als het zo stilletjes is in de slaapkamer :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou als ik jou was een tijde stoppen met pep. Deze kenmerken kunnen, ik zeg duidelijke kunnen, het voortekenen van een aanstaande psychose zijn. Het is normaal dat je je bij pep (vooral bij grote hoeveelheden) een beetje paranoia kan voelen, heb ik ook wel eens last van. Zoals je zelf beschrijft gebruik je vrij regelmatig speed, waarbij je de laatste 6x paranoia werd. Waarschijnlijk trekt die paranoia weg als het middel begint uit te werken, maar er komt misschien ooit een dag dat je iets teveel triggert wat ergens diep in je verscholen ligt. Ik ben zelf 2x rand-psychotisch geworden van wiet, en sindsdien blow ik niet meer. Ik adviseer jou echter een behoorlijke pauze met pep te nemen, zeker van enkele maanden. Daarna kan je stilaan weer iets proberen. Geloof mij, niemand wil psychotische klachten. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet overheen en houdt me er nog dagelijks mee bezig, kan je nagaan wanneer die chronisch wordt.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jaa.. een psychose is inderdaad niet iets dat je wilt meemaken :mrgreen:
Ik probeerde al te stoppen in februari maar dat lukte eigenlijk niet zo goed en dan heb ik maar afgebouwd naar 1x/maand. Met als gevolg i.p.v. elke week uitgaan ging ik elke maand maar 1 keer uit :rolleyes: Maar het werkte wel. Toen had ik elke dag een enorme cravings naar speed, maar tegenwoordig krijg ik elke keer als ik gebruik er meer en meer een afkeer van.
En ik denk dat nu het moment is gekomen om er gewoon volledig mee te kappen, die onzin heeft lang genoeg geduurd en al veel te veel feestjes verpest :angry:

Maarja.. zit nu vollop in men kater en dan zeg ik elke keer, NOOIT MEER NOOIT MEER :mrgreen:
Maar nu is het anders, ik zit er niets mee in om een paar dagen down te zijn als je ook een hele dag up bent geweest. Maar als je aan je "up" ook al geen drol meer hebt, wat heeft het dan nog voor nut :)
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon vaagheid in je kop van de drugs denk ik. Gewoon accepteren dat je vaag bent van drugs dan en lekker doorgaan, beetje nuchterheid kan geen kwaad in zo'n geval. En anders minder snuiven ofzo? Of niet. Btw. een lijn van 0,25 gr speed is toch nie normaal?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iemand nog een 2de opinie?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het was geen lijn van 250mg, dat was de totale hoeveelheid die ik toen binnenhad na 2 lijnen.
Dus ongeveer 125mg was mijn lijntje :P

Jaa maar het is lastig te accepteren dat het door de drugs komt.
Je ziet echt gewoon iedereen kijken en praten :angry:
Ik heb geprobeerd het me niet aan te trekken maar dat lukt gewoon niet en dan begin ik door te slaan.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon vaagheid in je kop van de drugs denk ik. Gewoon accepteren dat je vaag bent van drugs dan en lekker doorgaan, beetje nuchterheid kan geen kwaad in zo'n geval. En anders minder snuiven ofzo? Of niet. Btw. een lijn van 0,25 gr speed is toch nie normaal?
Klik om te vergroten...

Dat is te makkelijk gezegd denk ik. Paranoia van pep is lastig uit je kop te praten, omdat je ook werkelijk het gevoel heb. Als ik zelf een halve gram erdoorheen ram heb ik ook wel eens het gevoel aangekeken te worden door mensen op festivals. Het vermogen tot relativeren lijkt wel afgenomen, hoe mensen ook op je inpraten.

Jaa.. een psychose is inderdaad niet iets dat je wilt meemaken :mrgreen:
Ik probeerde al te stoppen in februari maar dat lukte eigenlijk niet zo goed en dan heb ik maar afgebouwd naar 1x/maand. Met als gevolg i.p.v. elke week uitgaan ging ik elke maand maar 1 keer uit :rolleyes: Maar het werkte wel. Toen had ik elke dag een enorme cravings naar speed, maar tegenwoordig krijg ik elke keer als ik gebruik er meer en meer een afkeer van.
En ik denk dat nu het moment is gekomen om er gewoon volledig mee te kappen, die onzin heeft lang genoeg geduurd en al veel te veel feestjes verpest :angry:
Klik om te vergroten...

Je kan ook lekker XTC doen he. :xtc: Of combineer je altijd? Pep en x is een fijne combo, alleen funest voor je hersenen. Elke dag cravings naar speed, dat lijkt niet echt chil trouwens, voor je het weer ben je een echte pep junkie. :grin:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoeveel pep pak je per maand dan? Ik doe het nu eigenlijk ook best vaak in de weekenden, en merk dat ik er geestelijk en lichamelijk op achteruit ga. Geen last van paranoia, maar je functioneer veel minder. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik soms nachten oversla. :openmouth:

k heb ik een jaar en 2 maand geen XTC meer aangeraakt
Klik om te vergroten...

Maar dan zou een XTC trip nu juist geweldig moeten zijn, je stofjes zijn waarschijnlijk allang weer bijgevuld.

Misschien dat ik maar eens wat ga experimenteren met 4FMP na men pauze
Klik om te vergroten...

Maar 4-FMP is ook een amfetamine achtige variant die wel een beetje als pep werkt. Maar het is goed mogelijk dat je hier minder para van wordt, ik zou het eens proberen.

We kunnen er lang en breed over ouwehoeren, maar ik zou echt gewoon voor een paar maand stoppen met pep. Ik weet dat het middel :rock: is, maar als je je geestelijk welzijn wilt waarborgen zou ik zeker een pauze inlasten.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ik een jaar en 2 maand geen XTC meer aangeraakt :mrgreen:
Heb ik vorige jaar een beetje teveel misbruikt waardoor ik er geen ruk meer aan was en daarom ben ik dus begonnen met speed.

Misschien dat ik maar eens wat ga experimenteren met 4FMP na men pauze (tot nieuwjaar) :mrgreen:
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja als je zo met drugs omgaat dan moet je ook niet klagen als je er nare gevolgen van ondervindt. Suc6 er mee! :wave:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fool zei:
lsdlicious zei:
Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
Klik om te vergroten...
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P
Klik om te vergroten...

Zou veel verklaren, deze uitleg :) !

leipebaviaan zei:
Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?
Klik om te vergroten...
& Nee zeker niet! Ik heb het nogal gezegd, maar ik ben een beetje uitgekeken op speed.
Tuurlijk gebruik ik nog eens af en toe, maar niet meer zoveel als vroeger. Wat me het meest tegenhoud zijn al die slapeloze nachten. :wink: & Kan natuurlijk niet elke keer als ik gebruik benzo's slikken he.
Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke :hearteyes:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor een festival had ik een goede nacht rust gedraaid, volgendee dag aan pep. Hetzelfde gold voor mijn vrienden, dus iedereen had pep of 4-fmo. Alsnog kan je dan wel last hebben van paranoia, al is dat bij mij erg beperkt.

Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke
Klik om te vergroten...

Maar coke is fucking duur. :confused: Hoe oud ben je? :grin: Op jonge leeftijd kan je dat financieel allemaal nooit bolwerken. :rock:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jaa das inderdaad het nadeel eraan, werkingsduur en de prijs :)
Maar de rush is toch vele x lekkerder dan speed. Toch voor thuis/café.
Op feesten blijft speed nummer 1 :P

& ik ben 21.. maar dat financieel zit wel snor hoor :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
leipebaviaan zei:
paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor een festival had ik een goede nacht rust gedraaid, volgendee dag aan pep. Hetzelfde gold voor mijn vrienden, dus iedereen had pep of 4-fmo. Alsnog kan je dan wel last hebben van paranoia, al is dat bij mij erg beperkt.
Klik om te vergroten...
Speed gooit inderdaad ook je dopamine-niveau omhoog, iets wat in psychotische kenmerken kan resulteren. :wink:

En daarnaast, zó duur is sosa toch niet als je het niet vaak gebruikt? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."