Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje sport en speed

Vraagje sport en speed

35 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
bij mij werken zoekmachines en wikipedia niet, dus je bent onze enige hoop, fool.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vraag me dit over een kleine week nog eens, zal ik dan een avondje verkwisten aan rondneuzen. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aan wetenschappelijke bronnen lijkt er niet meer bekend te zijn dan dat het enkel de hartslag verhoogd. Als je sport met een bepaalde intensiteit die (nuchter) overeenkomt met D1 zou je dus best in D2 of zelfs D3 terecht kunnen komen. Andere bronnen zeggen dat het prestatieverhogend werkt, logisch, maar dat deze prestatieverhoging door anaerobe beweging komt. Wel zou je uit andere bronnen kunnen opmaken dat de zuurstoftoename wat toeneemt gedurende amfetamine gebruik. Aan de andere kant valt ook te veronderstellen dat er meer energie wordt 'verspild' onder invloed van amfetamine. Resultaat lijkt me dat de prestatietoename vooral toeneemt doordat je dus bezig bent met een sprintbeweging, die langer dragelijk is door het stimulerende effect.

Het blijkt dat de anaerobe drempel sneller wordt bereikt, maar over vaatvernauwing zie ik niets.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet zegge probeer dagelijks 10 soms 11 minuten ofzo te fietsen op mijn rollen..tis nie lang maar mijn benen doen toch mooi zeer..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Klik om te vergroten...
En toch voel ik aan mijn benen dat die redelijk strak staan..raar maar waar..maja ben niks gewoon he..en dan dagelijks speed..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...

Het enige echte juiste advies...
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MeejheM zei:
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Klik om te vergroten...
Ja maar kan dat stillekes opbouwen he..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...

Het enige echte juiste advies...
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je gelijk in..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.

1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.

heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MeejheM zei:
als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.

1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.

heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?
Klik om te vergroten...
Ooh en beetje gespierd mag wel..word wel moeilijk ivm speed gebruik..maar dan moet ik voor kracht gaan he..
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je weinig tijd hebt;

Touw springen is simpel, snel en effectief. Probeer dat op te bouwen naar 1 minuut per dag.

Traplopen is ook goed. Vooral naar beneden. Pas op je knieën! Rustig aan in het begin.

Koop een bokszak of muurzak. Een goede stoot trainen is nooit verkeerd. Probeer dat ook 1 minuut achter elkaar vol te houden.

Verder ook goed als je buiten bent op weg ergens naar toe om kleine sprintjes te trekken. Bijv. naar bus/tramhalte.

Wil je heel snel resultaat dan is elke dag 3 periodes van 1 minuut je hartslag continu flink opjagen en tussendoor 3 minuten pauze erg effectief. Wel opbouwen natuurlijk.

Als het weer warmer wordt zou ik buiten beginnen met fietsen en hardlopen. In de kou moet je blijven doorgaan anders vat je kou. Beter eerst wat conditie hiervoor opbouwen. Of begin alvast met naar supermarkt of winkels etc. op de fiets.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Albedo zei:
Als je weinig tijd hebt;

Touw springen is simpel, snel en effectief. Probeer dat op te bouwen naar 1 minuut per dag.

Traplopen is ook goed. Vooral naar beneden. Pas op je knieën! Rustig aan in het begin.

Koop een bokszak of muurzak. Een goede stoot trainen is nooit verkeerd. Probeer dat ook 1 minuut achter elkaar vol te houden.

Verder ook goed als je buiten bent op weg ergens naar toe om kleine sprintjes te trekken. Bijv. naar bus/tramhalte.

Wil je heel snel resultaat dan is elke dag 3 periodes van 1 minuut je hartslag continu flink opjagen en tussendoor 3 minuten pauze erg effectief. Wel opbouwen natuurlijk.

Als het weer warmer wordt zou ik buiten beginnen met fietsen en hardlopen. In de kou moet je blijven doorgaan anders vat je kou. Beter eerst wat conditie hiervoor opbouwen. Of begin alvast met naar supermarkt of winkels etc. op de fiets.
Klik om te vergroten...
Dank u voor de informatie..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je slecht eet door speedgebruik maar je wilt wel meer spiermassa is het ook wel handig om iedere dag een eiwitshakeje te drinken, is relatief goedkoop verkrijgbaar op sites als bodyenfitshop. Beste blijft natuurlijk om te kappen met speed maar dat doe je niet denk ik :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ooscaar zei:
Als je slecht eet door speedgebruik maar je wilt wel meer spiermassa is het ook wel handig om iedere dag een eiwitshakeje te drinken, is relatief goedkoop verkrijgbaar op sites als bodyenfitshop. Beste blijft natuurlijk om te kappen met speed maar dat doe je niet denk ik :wink:
Klik om te vergroten...
Ik eet vrij goed ondet speed ligt aan de kwaliteit ervan..maar gebruik al creatine en eiwitshake..
Nee voor de moment nie veel zin om te stoppe..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je elke dag creatine en protiëne bij neemt en redelijk goed eet en slaap heeft speed gebruik daar veel invloed op als je elke dag gebruikt..of heeft het allemaal geen zin om die creatine en protiëne te nemen en wat trainen.?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
Klik om te vergroten...
Ja idd voor het hart is het niet goed..maar ben aan mijn conditie aant werken daarom de vraag..elke dag fiets ik op rollen maar nog niet echt lang..stilletjes aan naar boven werken..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...
Das ook en oplossing..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."