#1
bij mij werken zoekmachines en wikipedia niet, dus je bent onze enige hoop, fool.
En toch voel ik aan mijn benen dat die redelijk strak staan..raar maar waar..maja ben niks gewoon he..en dan dagelijks speed..MeejheM zei:10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.
1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.
10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Fool zei:Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Ja maar kan dat stillekes opbouwen he..MeejheM zei:10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.
1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.
10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Ja daar heb je gelijk in..Dunnetjess33 zei:Fool zei:Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Het enige echte juiste advies...
Ooh en beetje gespierd mag wel..word wel moeilijk ivm speed gebruik..maar dan moet ik voor kracht gaan he..MeejheM zei:als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.
1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.
heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?
Dank u voor de informatie..Albedo zei:Als je weinig tijd hebt;
Touw springen is simpel, snel en effectief. Probeer dat op te bouwen naar 1 minuut per dag.
Traplopen is ook goed. Vooral naar beneden. Pas op je knieën! Rustig aan in het begin.
Koop een bokszak of muurzak. Een goede stoot trainen is nooit verkeerd. Probeer dat ook 1 minuut achter elkaar vol te houden.
Verder ook goed als je buiten bent op weg ergens naar toe om kleine sprintjes te trekken. Bijv. naar bus/tramhalte.
Wil je heel snel resultaat dan is elke dag 3 periodes van 1 minuut je hartslag continu flink opjagen en tussendoor 3 minuten pauze erg effectief. Wel opbouwen natuurlijk.
Als het weer warmer wordt zou ik buiten beginnen met fietsen en hardlopen. In de kou moet je blijven doorgaan anders vat je kou. Beter eerst wat conditie hiervoor opbouwen. Of begin alvast met naar supermarkt of winkels etc. op de fiets.
Ik eet vrij goed ondet speed ligt aan de kwaliteit ervan..maar gebruik al creatine en eiwitshake..ooscaar zei:Als je slecht eet door speedgebruik maar je wilt wel meer spiermassa is het ook wel handig om iedere dag een eiwitshakeje te drinken, is relatief goedkoop verkrijgbaar op sites als bodyenfitshop. Beste blijft natuurlijk om te kappen met speed maar dat doe je niet denk ik![]()
Ja idd voor het hart is het niet goed..maar ben aan mijn conditie aant werken daarom de vraag..elke dag fiets ik op rollen maar nog niet echt lang..stilletjes aan naar boven werken..Fool zei:Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
Das ook en oplossing..Fool zei:Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."