Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje sport en speed

Vraagje sport en speed

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vraag me dit over een kleine week nog eens, zal ik dan een avondje verkwisten aan rondneuzen. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aan wetenschappelijke bronnen lijkt er niet meer bekend te zijn dan dat het enkel de hartslag verhoogd. Als je sport met een bepaalde intensiteit die (nuchter) overeenkomt met D1 zou je dus best in D2 of zelfs D3 terecht kunnen komen. Andere bronnen zeggen dat het prestatieverhogend werkt, logisch, maar dat deze prestatieverhoging door anaerobe beweging komt. Wel zou je uit andere bronnen kunnen opmaken dat de zuurstoftoename wat toeneemt gedurende amfetamine gebruik. Aan de andere kant valt ook te veronderstellen dat er meer energie wordt 'verspild' onder invloed van amfetamine. Resultaat lijkt me dat de prestatietoename vooral toeneemt doordat je dus bezig bent met een sprintbeweging, die langer dragelijk is door het stimulerende effect.

Het blijkt dat de anaerobe drempel sneller wordt bereikt, maar over vaatvernauwing zie ik niets.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet zegge probeer dagelijks 10 soms 11 minuten ofzo te fietsen op mijn rollen..tis nie lang maar mijn benen doen toch mooi zeer..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MeejheM zei:
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Klik om te vergroten...
En toch voel ik aan mijn benen dat die redelijk strak staan..raar maar waar..maja ben niks gewoon he..en dan dagelijks speed..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...

Het enige echte juiste advies...
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
10 of 11 minuten is wel snel voor zere benen. ik fiets eigenlijk 5 dagen per week meestal zo'n uurtje. 2 x een half uur naar mijn werk en weer naar huis. en meestal zo'n 2 uur in de week als sport, al haal ik dat niet altijd.

1 uurtje mountainbiken lukt elke week wel een keer. ik zie het een beetje als intervaltraining, want vaak ben je bij een moeilijk stuk(hoogtemeters/mul zand) al buiten adem, en probeer je daarna weer genoeg op adem te komen om normaal te kunnen praten met je fietsmaten.

10 minuten is wel erg matig. helemaal op de tacx.
Klik om te vergroten...
Ja maar kan dat stillekes opbouwen he..
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...

Het enige echte juiste advies...
Klik om te vergroten...
Ja daar heb je gelijk in..
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
als je aan je conditie wilt werken kun je beter 2 uurkes rustig rond gaan fietsen dan tien minuten voluit gaan op je tacx of buiten.

1 uur is ook al beter. in het begin wil je je hartslag laag houden en vooral veel tijd op je pedalen staan. als je kramp of spierpijn krijgt in 10 minuten trappen heb je een probleem, of je pakt het verkeerd aan.

heb je een doel in gedachten, of wil je gewoon je gehele uithoudingsvermogen verbeteren? of ga je meer voor kracht?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je elke dag creatine en protiëne bij neemt en redelijk goed eet en slaap heeft speed gebruik daar veel invloed op als je elke dag gebruikt..of heeft het allemaal geen zin om die creatine en protiëne te nemen en wat trainen.?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Fool zei:
Als je elke dag gebruikt kun je beter niet gaan sporten, lijkt mij. Het zal je lichaam hoofdzakelijk extra belasten.
Klik om te vergroten...
Ja idd voor het hart is het niet goed..maar ben aan mijn conditie aant werken daarom de vraag..elke dag fiets ik op rollen maar nog niet echt lang..stilletjes aan naar boven werken..
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...
Das ook en oplossing..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij niet helemaal de oplossing die je zoekt haha maar idd wel een goeie oplossing.

lotske1984- zei:
Fool zei:
Als je aan je conditie wilt werken kun je beter stoppen met de speed. :')
Klik om te vergroten...
Das ook en oplossing..
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik denk niet dat het meteen positief effect oplevert, stoppen met speed. als je echter hersteld bent van alle tekorten en ontwenning denk ik dat het wel goed zal zijn.

maar ik denk dat je terwijl je pep blijft gebruiken ook aan je conditie kan werken. misschien moet je wat extra rekening houden met je bloeddruk en hartslag, maar ik weet vrij zeker dat je aan je condititie kan werker terwijl je lekker doorsnuift,

als je pepgebruik invloed heeft op je eten is dat misschien een makkelijk puntje om op te letten.

succes ermee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."