Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCreativiteit en gedrevenheid door de werking van amfetamine!

Creativiteit en gedrevenheid door de werking van amfetamine!

41 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#1
met speed op kan ik hele nachten zitten tekenen :grin:
p
psychopsychedelic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
SperSIZEboon zei:
met speed op kan ik hele nachten zitten tekenen :grin:
Klik om te vergroten...

dat is gruwelijk chill:grin:
haha moet ze nog een xtje scannen xD
kan ik ze mischien nog posten ofzo^^
haha
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#3
deze is niet van mij maar van maatje van me en echt vet om te bekijken met LSD op :grin:


p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha vet xD lekker kleurrijk vrolijk =) hehe.
mja met pep teken ik altijd vandie doorgeflipte pokkezooi:P helemaal gek, maar wel chill(H)
haha
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik maak altijd voornamelijk graffiti schetsen
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
oke, ja dat heb ik toevallig op school gedaan, zo een simpele opdracht om mn naam in graffiti letters te zetten voor op de voorkant van zo een map, is wel dope geworden tog, ook onder de pep gedaan, maarja,
hahaha
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ghehe ik ga altijd helemaal op in rotzooie met paint :beer:

p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha aaight, nice paintwork:wink:
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
psychopsychedelic zei:
haha aaight, nice paintwork:wink:
Klik om te vergroten...

thnx :beer:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
:grin: :rock:
a
andrevanduijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
psychopsychedelic zei:
het kan je zeker helpen op momenten, maar als je gaat denken dat het zonder pep helemaal niet mogenlijk is dan is er tog een vorm van probleem,
Klik om te vergroten...

En hoe los je dit op? Ben vaak niet te porren om muziek te maken nuchter meer :/ Ook al weet ik dat ik het kan maar kan nauwelijks achter mn producer stoel klimmen.. What to do?
O
OldandnewLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een vraag ik weet dealen mag niet en vragen erom ook niet maar ik vraag me af hoe kom je aan speed. Ik wil graag wat hebben maar heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
andrevanduijn zei:
En hoe los je dit op? Ben vaak niet te porren om muziek te maken nuchter meer :/ Ook al weet ik dat ik het kan maar kan nauwelijks achter mn producer stoel klimmen.. What to do?
Klik om te vergroten...

Dit is een topic van bijna tien jaar geleden. Kans is klein dat je hier nog antwoord op krijgt...
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Dit is een topic van bijna tien jaar geleden. Kans is klein dat je hier nog antwoord op krijgt...
Klik om te vergroten...

Ik dacht toen ik de topic titel zag, ah weer zo'n iemand. Maar het is daadwerkelijk het zelfde topic als van toen haha. Ik zie mijn eigen berichten van toen ook terug (waarin ik wijs deed met mijn Microsoft paint art) xD.

andrevanduijn zei:
En hoe los je dit op? Ben vaak niet te porren om muziek te maken nuchter meer :/ Ook al weet ik dat ik het kan maar kan nauwelijks achter mn producer stoel klimmen.. What to do?
Klik om te vergroten...

Enfin, Andre, ik ken je probleem als geen ander. Heel veel vrienden van mij met ons, sommige hebben het met sleutelen aan hun campers, andere met tekenen, schilderen van poppetjes (warhammer :P tja wat doe je eraan) en sommige met opruimen en administratie. Welkom in speed verslaving topiaa. Als je merkt dat je veel meer focus hebt om inderdaad die extra stap te zetten om dingen te perfectioneren, laat dat zien dat je een hyperfocus type bent. Daarmee dus sowieso ADD of ADHD hebt (durf ik mijn grootmoeder op te verwedden).

Toen ik stopte met speed heb ik van veel hobby's afstand moeten nemen. Ik voelde me vervreemd van mijn eigen hobbys omdat ik er nuchter gewoon geen enkel plezier uit leek te kunnen halen. Na een lange tijd (bij mij jaren) bij andere kwestie van een maand (lucky bastards) begon ik het weer te herontdekken. Op creatief vlak zie ik bij mensen wel vaak dat de progressie op een bepaald moment stagneert. Kan ook komen doordat ze structureel drie nachten wakker waren jaar in jaar uit ghehe. Maar, toen sommige onder hen na een tijd nuchter weer aan de slag gingen, konden ze ineens sommige dingen veel sneller zich aanleren / doorgronden (qua technieken / methodes etc). Naja geloof me maar, in the long run is speed niet bevorderlijk voor je 'proces' als creatieveling. Of het nou die houtgreep is van externe afhankelijkheid of de geestelijke blokkades... (geestelijke blokkades qua fris / openmindedheid (wat mijn ziens nodig is voor echt nieuwe ingevingen), of nog iets anders, all sucks. Valt me wel echt op overigens dat veel van mijn producties uit die tijd veel weg hadden van een serie verbeterde versies van zichzelf, of te wel, de uitvoer van de dingen die ik al kon.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oldandnew zei:
Ik heb een vraag ik weet dealen mag niet en vragen erom ook niet maar ik vraag me af hoe kom je aan speed. Ik wil graag wat hebben maar heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Klik om te vergroten...
Ja de juiste personen tegekomen he..rond vraag doen he..
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben van mezelf al creatief, ik doe veel liever dan dat ik leer (tenzij het onderwerp me interesseert)
Bij mezelf merk ik dat het met speed op een stuk makkelijker word om wat in mijn hoofd zit eruit te krijgen. Dus ik ben ook creatiever met speed op. Omdat het er veel makkelijker uitkomt vind ik het ook heerlijk om crea te zijn op speed. Maar zonder beleef ik er nog steeds veel plezier aan, het is alleen wat meer werk om het er ook uit te krijgen en gefocust te blijven als het even niet wil lukken.
De valkuil is wel dat je op een gegeven moment al zo lang wakker bent je niet meer goed ziet. Waardoor ik al meegemaakt heb dat ik heel trots ben op iets en eenmaal helder zie ik ineens fouten zitten. Of fouten, dingen die niet zo mooi zijn of niet goed afgewerkt etc. Dus pas je crea dingen showen aan mensen zodra je het helder nog een keer bekeken hebt.

Het feit dat met wat speed op de dingen in mijn hoofd (dingen maken, gesprekken voeren etc) er zo makkelijk uitkomen vind ik het grootste voordeel aan speed.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zweibeiner zei:
Het feit dat met wat speed op de dingen in mijn hoofd (dingen maken, gesprekken voeren etc) er zo makkelijk uitkomen vind ik het grootste voordeel aan speed.
Klik om te vergroten...

Zeer herkenbaar. Daar zit ook het grote gevaar helaas, het voelt zo natuurlijk / vertrouwd aan, dat je het gevaar snel over het hoofd ziet. Want wat is er mis mee? Per slot van rekening spreek je nog immer gewoon je eigen vermogens aan, maar nu kun je ze beter inzetten. Toch kan dit op ten duur zorgen voor een heel vervelend kantelpunt, waarbij je verleerd om zonder dat extra 'steuntje in de rug' nog dergelijke dingen te presteren.

Speed werkt in op het beloningssysteem van je hersenen. Wat maakt dat je op ten duur veranderd in een 'verwend nest' als het gaat om dopamine. Deze constante overvloed aan dopamine, maakt dat de huishouding hierop wordt aangepast in je brein.
Een concreet gevolg hiervan is dat de interne geluks- en tevredenheids 0-lijn/lat hoger komt te liggen dan bij normale mensen. Gevolg: je gaat (bij het uitblijven van speed) depressieve klachten krijgen en voor het eerst in je leven kom je tot de realisatie eigenlijk niet langer voldoening (en daarna ronduit motivatie) te kunnen halen / opbrengen voor de meest alledaagse (of juist leukste) dingen. (Let wel, hier is dan langdurig veelvuldig gebruik aan vooraf gegaan).

Toen ik een jaartje of 18 was, dacht ik oprecht een 'cheatcode' voor het leven te hebben gevonden. Ik kon in weinig tijd super sicke resultaten voortbrengen (zowel qua studie verslagen/essays als voor creatieve vrijetijdsbesteding zaken & projecten).
Maar nadat de jaren elkaar gingen opvolgen, merkte ik dat er toch een soort afhankelijkheid in was gesleten. Dat was zeer fucked up en lastig om weer te overkomen. Je eigenwaarde gaat daardoor zelfs in rook op, omdat je denkt niets te kunnen zonder een extern middel etc. Naja, moeilijk voor te stellen vermoedelijk, voor mij ook toen de tijd ghehe.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het lekker spul, maar de creativiteit neemt bij mij zeker niet toe, eerder af. Vele snelle gedachtes die ik moeilijker filter, een gejaagd gevoel dat alles sneller moet en vooral dat egoistische wat ik krijg als ik heb genomen, nee ik word een acreatieve asshole op speed. Geen geweldig gezelschap.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#19
BasvanHoven zei:
Ik vind het lekker spul, maar de creativiteit neemt bij mij zeker niet toe, eerder af. Vele snelle gedachtes die ik moeilijker filter, een gejaagd gevoel dat alles sneller moet en vooral dat egoistische wat ik krijg als ik heb genomen, nee ik word een acreatieve asshole op speed. Geen geweldig gezelschap.
Klik om te vergroten...

de tweede keer dat ik dit lees bij je Bas, full respect hoor makker, maar het karakter heeft ook veel te zien met de uitwerking.
Ik ken er die erop klussen , zinloos klussen zoals bromfietsen tot de laatste bout uit elkaar halen en dan terug samen steken.
Mooie prestatie, maar zinloos tijdverdrijf.
Dan heb ik mensen gekend die zinloos putten groeven in de tuin en nu nog rugklachten hebben en spijt....ook zinloos
Sommigen worden er evil op en gingen met katapulten vanuit de auto knikkers door ramen schieten...opgepakt, politie vond video's waarop ze de pimp speelden met kg's pep en wiet, de bak in .
Dan ken ik nkunstenaar die constant met nkraai op zen schouder loopt en schilderijen maakt waar je paf van staat. op 10 tallen grammen per week, geen gelul.
Dan heb jer die uren muziek maken in gewaand talent, en elke morgen de shit wissen , in een oneindige loop.
En her en der zie je nreeds talentbezittende , productiever te werk gaan met het reeds al aanwezige in hem.
Laat ons Philip K dick bv nemen , jean paul sartre, de wiskundige paul erdos , jules deelder zen performances...
en dan de vele verzwijgers...
Moraal vant verhaal, wat je hebt versterkt het, maar miraculeus creativiteit pompen in iemand die bv een handige harry is ofzo, ok die zal mss behendiger werken.
Maar creativiteit moet er ergens inzitten, zoals sommigen hier boven het boeventalent hadden, werd ook dit nog versterkt.
DRUGS is ngok met je geest, input and output, see for yourself jim.jpg
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#20
jazeker!! als ik pep op heb ( jaa ik ben nu ook schuldig :wink: ) en ik ga tekenen,, dan ben ik niet meer te stoppen met mn perfectionistische psycho tekeningen :P ik kan daagen bezig zijn en dan zijn de nog niet af :P en mn fantasie slaat enorm op hol!!.. ik teken egt de ziekste gekheid die je je maar even kan voorstellen met papier en pen/pep :mrgreen: nee even serieus,, als ik onder de pep teken,, komt er ook egt iets uit.. vaak staat er maar 1 woord maar is de hele bladzijden met waanzin verder ingetekend.. niet uit te leggen,, maar je hebt gelijk met je creativiteit, gedrevenheid en perfectionisme!! ik vind het wel relaxed,, de enige manier om zulke gekke tekeningen te maken :tearsofjoy: :tearsofjoy: :wave:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."