Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed, kapotte neus & misselijk ?

Speed, kapotte neus & misselijk ?

27 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat het brand is heel normaal, daar heeft iedereen last van. Ook de dagen erna brand mijn neus nog als het heel koud is of als ik moet niezen. Maak je je neus wel schoon na gebruik? Dat is wel erg belangrijk.

Ook de verstopte neus en loop neus heb ik altijd last van, Is niks ergs dus hoef je je geen zorgen te maken.

Hoeveel speed gebruik je op een avond? Miselijkheid betekent bij mij altijd dat ik teveel in een te korte tijd heb gebruikt. En het kotsen kan komen vanwege de smaak van speed, dat zie ik afentoe in mijn vriendengroep. En al moet je kotsen gooi het er gewoon uit, probeer het niet binnen te houden. Kotsen kan heel erg opluchten en daar hoef je je ook niet voor te schamen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
De klachten die je opnoemt horen best wel bij speed gebruik. Ik weet niet of je elke week gebruikt? Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, des te meer krijg je last van de negatieve gevolgen.
Het hoort gewoon bij drugsgebruik. Niemand kan “ongestraft” drugs gebruiken. (Helaas haha) De ene heeft er sneller last van dan de ander.
Doe voorlopig even rustig aan, snuif niet, eet goed en laat je speed testen zodat je weet of je ook rommel in je neus stopt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon minder je hoofd erbij houden, laat het los en denk er niet over na, ga wat afleidende dingen doen wat je leuk vind. Als ik je verhaal zo lees maak je je echt te druk over alle bijwerkingen en gevolgen (is wel herkenbaar).

Na gebruik, je neus reinigen zoals wordt gezegd en volgens mij kan dit door middel van een zoutoplossing als het goed is. Anders gewoon goed snuiten en beetje schoonspoelen zodat er geen speed resten achter blijven e.d.

Probeer met deze misselijkheid wat te eten, want misschien heb je wel gewoon honger en voel je dat als maagkramp/misselijkheid. Als je na het eten nergens last van heb, dan weet je dat je gewoon honger had. Als je nog misselijker wordt en je moet kotsen, dan ben je het in ieder geval kwijt en bespaar je een misselijkheidsgevoel van enkele uren. (:
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Koffieboon zei:
Hervat je normale eet- en slaapritmes en je zult je binnen de kortste tijd weer de oude voelen. Heb je je pep wel gedroogd voordat je het hebt genomen? Dit is mij niet duidelijk geworden uit je post. Pep moet je namelijk altijd goed drogen voordat het je neemt!
Klik om te vergroten...

Hey! ja kijk, het was vorige week dus nat in een zakje, maar het is zelf gedroogd, waardoor het nu echt muf ruikt zegmaar..
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HardcoreGabber zei:
Dat het brand is heel normaal, daar heeft iedereen last van. Ook de dagen erna brand mijn neus nog als het heel koud is of als ik moet niezen. Maak je je neus wel schoon na gebruik? Dat is wel erg belangrijk.

Ook de verstopte neus en loop neus heb ik altijd last van, Is niks ergs dus hoef je je geen zorgen te maken.

Hoeveel speed gebruik je op een avond? Miselijkheid betekent bij mij altijd dat ik teveel in een te korte tijd heb gebruikt. En het kotsen kan komen vanwege de smaak van speed, dat zie ik afentoe in mijn vriendengroep. En al moet je kotsen gooi het er gewoon uit, probeer het niet binnen te houden. Kotsen kan heel erg opluchten en daar hoef je je ook niet voor te schamen.
Klik om te vergroten...

Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt.
Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bas zei:
Gewoon minder je hoofd erbij houden, laat het los en denk er niet over na, ga wat afleidende dingen doen wat je leuk vind. Als ik je verhaal zo lees maak je je echt te druk over alle bijwerkingen en gevolgen (is wel herkenbaar).

Na gebruik, je neus reinigen zoals wordt gezegd en volgens mij kan dit door middel van een zoutoplossing als het goed is. Anders gewoon goed snuiten en beetje schoonspoelen zodat er geen speed resten achter blijven e.d.

Probeer met deze misselijkheid wat te eten, want misschien heb je wel gewoon honger en voel je dat als maagkramp/misselijkheid. Als je na het eten nergens last van heb, dan weet je dat je gewoon honger had. Als je nog misselijker wordt en je moet kotsen, dan ben je het in ieder geval kwijt en bespaar je een misselijkheidsgevoel van enkele uren. (:
Klik om te vergroten...

Ja ik denk ook dat het komt door de honger, maar ik heb geen maagkrampen of iets, het voelt gewoon heel leeg en vol tegelijk. Lastig uit te leggen. En ja haha ik zoek altijd van alles op enzo want maak me snel druk of hou me snel bezig met bijwerkingen vandaar haha.
Ik heb nu ontbijtdrink en hoop dat het straks wat helpt, maar merk nog niet echt iets. En eten gaat totaal niet, mijn mond en keel zijn abnormaal droog en ik kan geen eten doorslikken op 1 of andere manier, dus dat gaat hem niet worden haha.
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
De klachten die je opnoemt horen best wel bij speed gebruik. Ik weet niet of je elke week gebruikt? Hoe vaker en hoe meer je gebruikt, des te meer krijg je last van de negatieve gevolgen.
Het hoort gewoon bij drugsgebruik. Niemand kan “ongestraft” drugs gebruiken. (Helaas haha) De ene heeft er sneller last van dan de ander.
Doe voorlopig even rustig aan, snuif niet, eet goed en laat je speed testen zodat je weet of je ook rommel in je neus stopt.
Klik om te vergroten...

Yess, bedankt! Nee logisch dat er wel consequenties aan vast zitten, dat altijd en zie ik ook in haha. Voorheen gebruikte ik dagenlang achter elkaar gewoon weken. Echt niet normaal, sinds vorige week probeer ik te stoppen of naja in mijn geval te minderen want ik zou niet helemaal kunnen stoppen. Dus ik heb vorige week gebruikt en toen een week niet tot gister. Probeer het wel zo veel mogelijk te minderen want wil echt gaan stoppen, maar de verleiding is te groot gewoon, want de werking dat je zo vrolijk bent en je ook echt vrolijk voelt is geweldig.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Savage2598 zei:
Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt.
Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,
Klik om te vergroten...
Het zou heel goed kunnen, een stevige maaltijd helpt altijd enorm. Ik raad je macaroni/spaghetti met sla aan :) Is erg lekker op zulke momenten en is heel makelijk te eten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Savage2598 zei:
Ik gebruik niet zo heel veel, denk dat ik vanaf gister nu nog geen gram op heb. Het is niet dat ik moet overgeven van de smaak maar gewoon ineens krijg ik misselijke vlagen zonder dat de smaak er is of iets snap je? Maar kan dat niet komen omdat m'n maag helemaal leeg is? Want ik probeerde over te geven maar er komt letterlijk niks meer uit me omdat ik denk ik helemaal leeg ben. Zit nu aan de ontbijtdrink haha, hopen dat het iets helpt.
Ook heb ik eerder last gehad van mijn neus, maar dit is ineens extreem op 1 of andere manier haha,
Klik om te vergroten...

En dat vind je niet veel? Ik vind een gram heel veel.

Stop gewoon met zo vaak en veel speed gebruiken. De klachten die je ervaart horen bij overmatig gebruik. Dagelijks gebruik is jezelf de vernieling in helpen, oké, daar ben je dan mee gestopt, maar wekelijks bijna een gram naar binnen snuiven is nog steeds veel teveel. Geen wonder dat je lichaam dan op een bepaald moment zegt: ja, hallo, ik doe hier niet meer aan mee. We weten allemaal hoe lekker en handig de energie en kunstmatige vrolijkheid van speed is maar als je er onzorgvuldig mee omgaat dan gaan de nadelen uiteindelijk zwaarder wegen dan de voordelen, en het lijkt erop dat je hier naar op weg bent.
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#10
HardcoreGabber zei:
Het zou heel goed kunnen, een stevige maaltijd helpt altijd enorm. Ik raad je macaroni/spaghetti met sla aan :) Is erg lekker op zulke momenten en is heel makelijk te eten.
Klik om te vergroten...
Kon dat maar, helaas woon ik op een groep en kan ik niet echt kiezen wat ik eet, tenzij de kosten voor mij zijn maarja dat gaat dus helaas niet lukken...
Ook heb ik nog een vraag ik weet niet hoeveel verstand je hebt van speed, maar mijn speed is dus al een week oud, het ruikt muf maar het is zegmaar ook heel stoffig.. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar kan dat kwaad?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Savage2598 zei:
Yess, bedankt! Nee logisch dat er wel consequenties aan vast zitten, dat altijd en zie ik ook in haha. Voorheen gebruikte ik dagenlang achter elkaar gewoon weken. Echt niet normaal, sinds vorige week probeer ik te stoppen of naja in mijn geval te minderen want ik zou niet helemaal kunnen stoppen. Dus ik heb vorige week gebruikt en toen een week niet tot gister. Probeer het wel zo veel mogelijk te minderen want wil echt gaan stoppen, maar de verleiding is te groot gewoon, want de werking dat je zo vrolijk bent en je ook echt vrolijk voelt is geweldig.
Klik om te vergroten...
Tja, dan is het normaal deze klachten hoor. Je gebruikt behoorlijk vaak en veel. Bijna een gram is echt veel hoor.
Nu wordt je er nog vrolijk van maar als je dit nog lang volhoud word dat wel anders.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Savage2598 zei:
Kon dat maar, helaas woon ik op een groep en kan ik niet echt kiezen wat ik eet, tenzij de kosten voor mij zijn maarja dat gaat dus helaas niet lukken...
Ook heb ik nog een vraag ik weet niet hoeveel verstand je hebt van speed, maar mijn speed is dus al een week oud, het ruikt muf maar het is zegmaar ook heel stoffig.. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar kan dat kwaad?
Klik om te vergroten...
Speed blijft erg lang goed mits je het goed bewaard. Hoe bewaar je het? Het beste is om het in een sealtje te doen en daarna in een gripzakje, en dan een donkere plek zoals een la.

Zover ik weet (corrigeer me als ik het fout heb) is er niks mis met speed als het stoffig is en muf ruikt. En zoals @De Dunne zegt is bijna 1 gram te veel voor op 1 avond. Bij zulke doseringen worden de bijwerkingen heftiger (waaronder bijvoorbeeld ook miselijkheid)
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Tja, dan is het normaal deze klachten hoor. Je gebruikt behoorlijk vaak en veel. Bijna een gram is echt veel hoor.
Nu wordt je er nog vrolijk van maar als je dit nog lang volhoud word dat wel anders.
Klik om te vergroten...
Jaa dat kan ik begrijpen, ik wil ook heel graag stoppen, eerst was het iedere dag dus nu niet meer maar alsnog wil ik helemaal stoppen eigenlijk, maar het gevoel dat je je vrolijk voelt is een te grote verleiding..
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HardcoreGabber zei:
Speed blijft erg lang goed mits je het goed bewaard. Hoe bewaar je het? Het beste is om het in een sealtje te doen en daarna in een gripzakje, en dan een donkere plek zoals een la.

Zover ik weet (corrigeer me als ik het fout heb) is er niks mis met speed als het stoffig is en muf ruikt. En zoals @De Dunne zegt is bijna 1 gram te veel voor op 1 avond. Bij zulke doseringen worden de bijwerkingen heftiger (waaronder bijvoorbeeld ook miselijkheid)
Klik om te vergroten...
Jaa dan zal ik daardoor wel zo misselijk zijn of iets.. probeer ook echt te minderen. Alleen wanneer ik er eenmaal aan begin blijf ik lijntjes nemen, er zit geen stop op, tot het op is, of tot ik echt niet meer kan om eerlijk te zijn...
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#15
HardcoreGabber zei:
Het zou heel goed kunnen, een stevige maaltijd helpt altijd enorm. Ik raad je macaroni/spaghetti met sla aan :) Is erg lekker op zulke momenten en is heel makelijk te eten.
Klik om te vergroten...
Ik heb zojuist een oplossing, frituursnacks, misschien echt slecht maar het gaat er wel makkelijk in gelukkig!
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
En dat vind je niet veel? Ik vind een gram heel veel.

Stop gewoon met zo vaak en veel speed gebruiken. De klachten die je ervaart horen bij overmatig gebruik. Dagelijks gebruik is jezelf de vernieling in helpen, oké, daar ben je dan mee gestopt, maar wekelijks bijna een gram naar binnen snuiven is nog steeds veel teveel. Geen wonder dat je lichaam dan op een bepaald moment zegt: ja, hallo, ik doe hier niet meer aan mee. We weten allemaal hoe lekker en handig de energie en kunstmatige vrolijkheid van speed is maar als je er onzorgvuldig mee omgaat dan gaan de nadelen uiteindelijk zwaarder wegen dan de voordelen, en het lijkt erop dat je hier naar op weg bent.
Klik om te vergroten...

Ja begrijp ik. Kijk, ik wil ook supergraag stoppen. Maar het lukt me niet. Het is gewoon lastig voor mij, de verleiding zodat ik me vrolijk voel is zo extreem verleidelijk dan waardoor ik toch steeds ga gebruiken...
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Droge speed ruikt inderdaad enorm muf, en gaat inderdaad ook steeds muffer ruiken, hoe goed je het ook afsluit. Als je je speed gewassen hebt met aceton is het weg. Dan is het meestal geurloos en blijft dat ook.
Gewassen speed is vaak ook iets minder agressief voor je neus, maar als je zo veel gebruikt dan gaat je neus uiteraard wel kapot. Je hebt het wel over de buitenkant? Ik neem aan dat je wel de binnenkant bedoeld?
Je neus gaat vaak kapot omdat (regelmatig) speedgebruik je neusslijmvlies aantast, het wordt droog en snotjes lijken wel als cement in je neus vast te zitten. Dat gaat irriteren en pijn doen, en zelfs bloeden soms.

Wat je eraan kunt doen is uiteraard minder vaak speed snuiven. Je neus heeft dan ruim voldoende tijd om te herstellen. Als je dat niet wilt, dan zijn er wel wat tips om je neus in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen:

- Goed snuiten voor je eerste lijntje
- Snuifbuisje/papiertje zo diep mogelijk in je neus houden
- Na ieder lijntje het neusgat zorgvuldig schoonmaken met de punt van een zakdoek die je eerst in zout water doopt (Verlicht ook gelijk irritatie)
- Niet gaan zitten pulken. Losweken geeft minder kans op wondjes

Je misselijkheid kan zeker komen door je lege maag. Nadat je speed genomen hebt, is je lichaam "aan het werk" alsof je flink aan het sporten bent. Dat voelt niet lekker op een volle maag, maar ook zeker niet op een lege. Mijn ervaring ook is dat honger tijdens een speed high 10x vervelender voelt dan honger hebben als je geen speed gebruikt hebt. Dus inderdaad voor gebruik wat eten zou fijner aanvoelen. En zoals meerdere al gezegd hebben, gebruik je echt idioot veel. Als je wat minder veel neemt, is je high ook minder lang en kun je eerder weer wat eten. Tevens is eten na speed ook iets wat je kunt leren. Niet iets droogs natuurlijk, maar zoiets als kaas of iets anders vettig/vochtig gaat wel. Eerste hap is echt even doorzetten, maar je zal zien dat het erna vanzelf lekkerder word.

Hopelijk kun je iets met mijn tips. Het is allemaal vanuit eigen ervaring dus weet niet of het voor jou ook werkt.
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#18
SanneBanne zei:
Droge speed ruikt inderdaad enorm muf, en gaat inderdaad ook steeds muffer ruiken, hoe goed je het ook afsluit. Als je je speed gewassen hebt met aceton is het weg. Dan is het meestal geurloos en blijft dat ook.
Gewassen speed is vaak ook iets minder agressief voor je neus, maar als je zo veel gebruikt dan gaat je neus uiteraard wel kapot. Je hebt het wel over de buitenkant? Ik neem aan dat je wel de binnenkant bedoeld?
Je neus gaat vaak kapot omdat (regelmatig) speedgebruik je neusslijmvlies aantast, het wordt droog en snotjes lijken wel als cement in je neus vast te zitten. Dat gaat irriteren en pijn doen, en zelfs bloeden soms.

Wat je eraan kunt doen is uiteraard minder vaak speed snuiven. Je neus heeft dan ruim voldoende tijd om te herstellen. Als je dat niet wilt, dan zijn er wel wat tips om je neus in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen:

- Goed snuiten voor je eerste lijntje
- Snuifbuisje/papiertje zo diep mogelijk in je neus houden
- Na ieder lijntje het neusgat zorgvuldig schoonmaken met de punt van een zakdoek die je eerst in zout water doopt (Verlicht ook gelijk irritatie)
- Niet gaan zitten pulken. Losweken geeft minder kans op wondjes

Je misselijkheid kan zeker komen door je lege maag. Nadat je speed genomen hebt, is je lichaam "aan het werk" alsof je flink aan het sporten bent. Dat voelt niet lekker op een volle maag, maar ook zeker niet op een lege. Mijn ervaring ook is dat honger tijdens een speed high 10x vervelender voelt dan honger hebben als je geen speed gebruikt hebt. Dus inderdaad voor gebruik wat eten zou fijner aanvoelen. En zoals meerdere al gezegd hebben, gebruik je echt idioot veel. Als je wat minder veel neemt, is je high ook minder lang en kun je eerder weer wat eten. Tevens is eten na speed ook iets wat je kunt leren. Niet iets droogs natuurlijk, maar zoiets als kaas of iets anders vettig/vochtig gaat wel. Eerste hap is echt even doorzetten, maar je zal zien dat het erna vanzelf lekkerder word.

Hopelijk kun je iets met mijn tips. Het is allemaal vanuit eigen ervaring dus weet niet of het voor jou ook werkt.
Klik om te vergroten...


Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Savage2598 zei:
Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!
Klik om te vergroten...

Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift.
Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Savage2598 zei:
Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!
Klik om te vergroten...

Haha, herkenbaar. Ik ken het. Ik heb (gelukkig) een scheve neus waardoor ik dat probleem bij 1 neusgat niet heb maar ik weet hoe vervelend het kan zijn. Wat helpt is eerst een druppel water in je neus doen en ophalen maar helemaal weg gaat het probleem niet helaas. Bij een vriend van me is het zo erg dat hij zijn snuifje direct weer uit hoest en maar is gaan bommen. Het went in ieder geval nooit helaas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."