Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed, kapotte neus & misselijk ?

Speed, kapotte neus & misselijk ?

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Savage2598 zei:
Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!
Klik om te vergroten...

Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift.
Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Savage2598 zei:
Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe...

Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen!
Klik om te vergroten...

Haha, herkenbaar. Ik ken het. Ik heb (gelukkig) een scheve neus waardoor ik dat probleem bij 1 neusgat niet heb maar ik weet hoe vervelend het kan zijn. Wat helpt is eerst een druppel water in je neus doen en ophalen maar helemaal weg gaat het probleem niet helaas. Bij een vriend van me is het zo erg dat hij zijn snuifje direct weer uit hoest en maar is gaan bommen. Het went in ieder geval nooit helaas.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SanneBanne zei:
@Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit.
Klik om te vergroten...

Ik zelf heb qua snuiven ‘nog’ geen ervaring met speed. Dus kan er eigenlijk niet goed over mee praten.
Wel heb ik ervaring met cocaïne en bij mij was het ‘te hard snuiven’ dus het probleem als het mijn keel inschoot.
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#5
SanneBanne zei:
@Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit.
Klik om te vergroten...

Ja die van mij die ik nu heb is ook echt stoffig zegmaar.. Maar heb maar bij bepaalde snuifjes dat het me keel in schiet, niet constant zegmaar, ik heb net zegmaar gehad en die schoot wel in m'n keel maar die ik dan nu had gedaan die niet.. dus vet apart..
S
Savage2598Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bierflesje zei:
Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift.
Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen.
Klik om te vergroten...

Ik heb alles geprobeerd qua zacht of hard snuiven, ben er nogsteeds niet uit haha
B
BoterhammetjeNatteSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
SanneBanne zei:
Droge speed ruikt inderdaad enorm muf, en gaat inderdaad ook steeds muffer ruiken, hoe goed je het ook afsluit. Als je je speed gewassen hebt met aceton is het weg. Dan is het meestal geurloos en blijft dat ook.
Gewassen speed is vaak ook iets minder agressief voor je neus, maar als je zo veel gebruikt dan gaat je neus uiteraard wel kapot. Je hebt het wel over de buitenkant? Ik neem aan dat je wel de binnenkant bedoeld?
Je neus gaat vaak kapot omdat (regelmatig) speedgebruik je neusslijmvlies aantast, het wordt droog en snotjes lijken wel als cement in je neus vast te zitten. Dat gaat irriteren en pijn doen, en zelfs bloeden soms.

Wat je eraan kunt doen is uiteraard minder vaak speed snuiven. Je neus heeft dan ruim voldoende tijd om te herstellen. Als je dat niet wilt, dan zijn er wel wat tips om je neus in ieder geval zo goed mogelijk te verzorgen:

- Goed snuiten voor je eerste lijntje
- Snuifbuisje/papiertje zo diep mogelijk in je neus houden
- Na ieder lijntje het neusgat zorgvuldig schoonmaken met de punt van een zakdoek die je eerst in zout water doopt (Verlicht ook gelijk irritatie)
- Niet gaan zitten pulken. Losweken geeft minder kans op wondjes

Je misselijkheid kan zeker komen door je lege maag. Nadat je speed genomen hebt, is je lichaam "aan het werk" alsof je flink aan het sporten bent. Dat voelt niet lekker op een volle maag, maar ook zeker niet op een lege. Mijn ervaring ook is dat honger tijdens een speed high 10x vervelender voelt dan honger hebben als je geen speed gebruikt hebt. Dus inderdaad voor gebruik wat eten zou fijner aanvoelen. En zoals meerdere al gezegd hebben, gebruik je echt idioot veel. Als je wat minder veel neemt, is je high ook minder lang en kun je eerder weer wat eten. Tevens is eten na speed ook iets wat je kunt leren. Niet iets droogs natuurlijk, maar zoiets als kaas of iets anders vettig/vochtig gaat wel. Eerste hap is echt even doorzetten, maar je zal zien dat het erna vanzelf lekkerder word.

Hopelijk kun je iets met mijn tips. Het is allemaal vanuit eigen ervaring dus weet niet of het voor jou ook werkt.
Klik om te vergroten...
Jij ben gek hoor
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
BoterhammetjeNatteSpeed zei:
Jij ben gek hoor
Klik om te vergroten...
Als je alleen maar dit soort onzin kunt plaatsen hoef je hier de komende drie dagen even niet te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."