#1
Nu zit er een kameraad te zeggen dat mijn hart kan stillvallen van speed
Stop met je van te voren zo op te naaien. Dat werkt juist slechte gevoelens in de hand.Thank's Bas (ik ben zo iemand die zich zorgen maakt) !! Nu nog een vraagje is coke belastender voor je hart dan speed of is het allebei even zwaar voor je hart ?
Hartfalen is een medische aandoening die je niet van mdma of speed kan krijgen. Wél kun je er last van krijgen als je al hartfalen hebt en dan drugs gaat gebruiken.Gebruikers dienen goed op de hoogte te zijn van de risico's. Hartfalen is nu eenmaal een van de risico's. Heeft niets met bangmakerij te maken. Je ogen sluiten voor dit soort risico's is pas gevaarlijk.
Hartfalen is een medische aandoening die je niet van mdma of speed kan krijgen. Wél kun je er last van krijgen als je al hartfalen hebt en dan drugs gaat gebruiken.
Sorry maar ben het totaal niet met je eens. Zeker vanuit je rol als staff vind ik dat je waakzaam moet zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn. TS is duidelijk niet in staat om op een veilige wijze om te gaan met drugs. Ook op speed kun je bad gaan net als met alcohol. Ik zeg dit omdat ik vind dat het onverantwoord is om de gevaren te bagatelliseren.Is niet helemaal waar. Hartfalen is een term die gebruikt wordt om een geheel van klachten te beschrijven waarbij de pompfunctie van het hart verzwakt is. Er zijn allerlei oorzaken mogelijk, direct en indirect. Één van de mogelijke (maar zeldzame) oorzaken zou best chronisch of overmatig gebruik van middelen kunnen zijn die in zekere mate toxisch zijn zoals ook alcohol/drugs.
Maar de kans dat je van speed acuut een hartaandoening zou krijgen is echt enorm klein. Uiteraard niet als je al een hartaandoening hebt, zoals Dunne al zegt.
@Rivalrie op de hoogte zijn van de risico’s is belangrijk, maar wat jij doet is iemand die last heeft van hypochondrie en paniekklachten en blijkbaar in zodanige mate dat diegene na enkele topics geplaatst te hebben nog niet gerustgesteld is, nog even in die angst aanmoedigen met een artikel dat onvolledige informatie geeft.
Op de bijsluiter van een aantal geneesmiddelen die bij de drogist verkocht worden staat ook dat je eraan kan overlijden. Nu wil ik harddrugs daarmee zeker niet vergelijken, want de risico’s zijn natuurlijk wel wat groter dan die van paracetamol, maar om aan te geven dat zo’n lijst zonder cijfers erbij weinig zegt en TS (die zich extreem veel zorgen maakt over de risico’s en ze duidelijk overschat). Kom op, iets meer invoelingsvermogen kan geen kwaad hoor.
Sorry maar ben het totaal niet met je eens. Zeker vanuit je rol als staff vind ik dat je waakzaam moet zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn. TS is duidelijk niet in staat om op een veilige wijze om te gaan met drugs.
Ook op speed kun je bad gaan net als met alcohol.
Ik zeg dit omdat ik vind dat het onverantwoord is om de gevaren te bagatelliseren.
TS, wees aub niet bang omdat je een keer iets gebruikt, maar stop aub met drugs.
Eens met je punten. En hoop hij en anderen goed nadenkenDat kan. Maar je hebt denk ik de rest van de topics van TS en reacties daarop niet goed gelezen en lijkt ook niet echt te begrijpen wat ik probeerde te zeggen. Dat we waakzaam moeten zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn is logisch, dat zal niemand hier ontkennen en staat hier totaal niet ter discussie.
TS is bekend met hypochondrie en paniekklachten, maar overweegt om toch nog een keer speed te gebruiken. Er valt veel voor te zeggen om het vanwege bovenstaande klachten af te raden (wat ikzelf ook voorzichtig heb gedaan in een van de vorige topics), maar dat TS niet in staat is om op veilige wijze met drugs om te gaan kan ik nergens uithalen. Waar baseer je dit op?
Ook dit ontkent niemand. Veel forumleden zijn bekend met de effecten (gewenst en ongewenst) van speed en ikzelf heb ook enige ervaring met 'slecht gaan' erop, dat laatste zelfs recent nog, dus je hoeft mij in ieder geval niet te onderwijzen.Er is opzich ook niks mis mee dat je deze boodschap brengt, ook al is het net als je bovenstaande opmerking als je het mij vraagt nogal common sense. Maar je doet dat beter niet op deze manier in het topic van iemand die duidelijk aan ernstige angstklachten lijdt en door zijn/haar aandoening de kans op overlijden door speedgebruik overschat.
De wondere wereld van advies geven over de gevaren van drugsgebruik is niet zwart-wit. Vaak zijn mensen onwetend of naïef en is het goed om ze te wijzen op de risico's, maar soms is dat juist even niet zo handig. Jouw reactie viel voor mij in de categorie 'niet handig' in deze specifieke context, rekening houdend met de achtergrond van TS. Hier is relativeren meer aangewezen dan bagatelliseren.
Hè? Nu ben ik hem helemaal kwijt.Je zegt: stop met drugs, maar wees niet bang als je een keer wat gebruikt. Dat laatste is net het punt wat ik, en alle mensen boven mij, proberen te maken: dat TS zich niet zoveel zorgen hoeft te maken wanneer hij/zij één keer iets gebruikt. Voor zover ik kon lezen is TS al lang gestopt met drugs. Hij/zij gebruikt zeer sporadisch, ongeveer één keer per jaar speed, heeft een gezond hart. Er is geen sprake van 'moeten stoppen met drugs'.
Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankanen om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word
![]()
Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankanen om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."