Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOverlijden Speedgebruik

Overlijden Speedgebruik

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu zit er een kameraad te zeggen dat mijn hart kan stillvallen van speed
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ballitch86 zei:
Thank's Bas (ik ben zo iemand die zich zorgen maakt) !! Nu nog een vraagje is coke belastender voor je hart dan speed of is het allebei even zwaar voor je hart ?
Klik om te vergroten...
Stop met je van te voren zo op te naaien. Dat werkt juist slechte gevoelens in de hand.
Als je je zoveel druk maakt om dingen kun je beter geen drugs gebruiken. Drugs versterken je gevoelens.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom gebruik je speed als je zo bang bent?
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie Ik gebruik al van mijn 15de/14de speed (wel 4 jaar pauze tussen gehad, nihil gebruik) en vroeger had ik niks angst en weinig last van de afkick en/of hartkloppingen, nu gebruik de laatste jaren maar 2x per jaar nu maar 1x per jaar... maar de laatste keer had ik zo fel last van een versnelde hartslag boven de 160 slagen per minuut in rust tijdens de comedown een paar uren lang. Daar heb ik een schrik van gepakt, ben vorige maand nog cardioloog geweest mijn hart was gezond op de cardiogram en had geen hartritmestoornissen tijdens 25 minuten op de fiets, ik heb wel last van een paniekstoornis en hypochondrie, nochtans had ik daar vroeger geen last van, en toen ik speed nam ging dat zelfs weg. Tis echt alleen tijdens de comedown dat ik dat heb, want tijdens het gaan voel ik me superlekker en angstloos en super horny
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#5
In je andere topic vroeg je of het uitmaakt kwa leeftijd toen is er verteld dat er met zo weinig gebruik, zowaar geen complicaties optreden. Als je hier wel heel bang voor bent gebruik dan gewoon niet..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laat je niet zoveel wijs maken...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Gebruikers dienen goed op de hoogte te zijn van de risico's. Hartfalen is nu eenmaal een van de risico's. Heeft niets met bangmakerij te maken. Je ogen sluiten voor dit soort risico's is pas gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Hartfalen is een medische aandoening die je niet van mdma of speed kan krijgen. Wél kun je er last van krijgen als je al hartfalen hebt en dan drugs gaat gebruiken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Hartfalen is een medische aandoening die je niet van mdma of speed kan krijgen. Wél kun je er last van krijgen als je al hartfalen hebt en dan drugs gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...

Is niet helemaal waar. Hartfalen is een term die gebruikt wordt om een geheel van klachten te beschrijven waarbij de pompfunctie van het hart verzwakt is. Er zijn allerlei oorzaken mogelijk, direct en indirect. Één van de mogelijke (maar zeldzame) oorzaken zou best chronisch of overmatig gebruik van middelen kunnen zijn die in zekere mate toxisch zijn zoals ook alcohol/drugs.

Maar de kans dat je van speed acuut een hartaandoening zou krijgen is echt enorm klein. Uiteraard niet als je al een hartaandoening hebt, zoals Dunne al zegt.

@Rivalrie op de hoogte zijn van de risico’s is belangrijk, maar wat jij doet is iemand die last heeft van hypochondrie en paniekklachten en blijkbaar in zodanige mate dat diegene na enkele topics geplaatst te hebben nog niet gerustgesteld is, nog even in die angst aanmoedigen met een artikel dat onvolledige informatie geeft.

Op de bijsluiter van een aantal geneesmiddelen die bij de drogist verkocht worden staat ook dat je eraan kan overlijden. Nu wil ik harddrugs daarmee zeker niet vergelijken, want de risico’s zijn natuurlijk wel wat groter dan die van paracetamol, maar om aan te geven dat zo’n lijst zonder cijfers erbij weinig zegt en TS (die zich extreem veel zorgen maakt over de risico’s en ze duidelijk overschat). Kom op, iets meer invoelingsvermogen kan geen kwaad hoor.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Is niet helemaal waar. Hartfalen is een term die gebruikt wordt om een geheel van klachten te beschrijven waarbij de pompfunctie van het hart verzwakt is. Er zijn allerlei oorzaken mogelijk, direct en indirect. Één van de mogelijke (maar zeldzame) oorzaken zou best chronisch of overmatig gebruik van middelen kunnen zijn die in zekere mate toxisch zijn zoals ook alcohol/drugs.

Maar de kans dat je van speed acuut een hartaandoening zou krijgen is echt enorm klein. Uiteraard niet als je al een hartaandoening hebt, zoals Dunne al zegt.

@Rivalrie op de hoogte zijn van de risico’s is belangrijk, maar wat jij doet is iemand die last heeft van hypochondrie en paniekklachten en blijkbaar in zodanige mate dat diegene na enkele topics geplaatst te hebben nog niet gerustgesteld is, nog even in die angst aanmoedigen met een artikel dat onvolledige informatie geeft.

Op de bijsluiter van een aantal geneesmiddelen die bij de drogist verkocht worden staat ook dat je eraan kan overlijden. Nu wil ik harddrugs daarmee zeker niet vergelijken, want de risico’s zijn natuurlijk wel wat groter dan die van paracetamol, maar om aan te geven dat zo’n lijst zonder cijfers erbij weinig zegt en TS (die zich extreem veel zorgen maakt over de risico’s en ze duidelijk overschat). Kom op, iets meer invoelingsvermogen kan geen kwaad hoor.
Klik om te vergroten...
Sorry maar ben het totaal niet met je eens. Zeker vanuit je rol als staff vind ik dat je waakzaam moet zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn. TS is duidelijk niet in staat om op een veilige wijze om te gaan met drugs. Ook op speed kun je bad gaan net als met alcohol. Ik zeg dit omdat ik vind dat het onverantwoord is om de gevaren te bagatelliseren.

TS, wees aub niet bang omdat je een keer iets gebruikt, maar stop aub met drugs.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Sorry maar ben het totaal niet met je eens. Zeker vanuit je rol als staff vind ik dat je waakzaam moet zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn. TS is duidelijk niet in staat om op een veilige wijze om te gaan met drugs.
Klik om te vergroten...

Dat kan. Maar je hebt denk ik de rest van de topics van TS en reacties daarop niet goed gelezen en lijkt ook niet echt te begrijpen wat ik probeerde te zeggen. Dat we waakzaam moeten zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn is logisch, dat zal niemand hier ontkennen en staat hier totaal niet ter discussie.

TS is bekend met hypochondrie en paniekklachten, maar overweegt om toch nog een keer speed te gebruiken. Er valt veel voor te zeggen om het vanwege bovenstaande klachten af te raden (wat ikzelf ook voorzichtig heb gedaan in een van de vorige topics), maar dat TS niet in staat is om op veilige wijze met drugs om te gaan kan ik nergens uithalen. Waar baseer je dit op?

Rivalrie zei:
Ook op speed kun je bad gaan net als met alcohol.
Klik om te vergroten...

Ook dit ontkent niemand. Veel forumleden zijn bekend met de effecten (gewenst en ongewenst) van speed en ikzelf heb ook enige ervaring met 'slecht gaan' erop, dat laatste zelfs recent nog, dus je hoeft mij in ieder geval niet te onderwijzen. :wink: Er is opzich ook niks mis mee dat je deze boodschap brengt, ook al is het net als je bovenstaande opmerking als je het mij vraagt nogal common sense. Maar je doet dat beter niet op deze manier in het topic van iemand die duidelijk aan ernstige angstklachten lijdt en door zijn/haar aandoening de kans op overlijden door speedgebruik overschat.

Rivalrie zei:
Ik zeg dit omdat ik vind dat het onverantwoord is om de gevaren te bagatelliseren.
Klik om te vergroten...

De wondere wereld van advies geven over de gevaren van drugsgebruik is niet zwart-wit. Vaak zijn mensen onwetend of naïef en is het goed om ze te wijzen op de risico's, maar soms is dat juist even niet zo handig. Jouw reactie viel voor mij in de categorie 'niet handig' in deze specifieke context, rekening houdend met de achtergrond van TS. Hier is relativeren meer aangewezen dan bagatelliseren.

Rivalrie zei:
TS, wees aub niet bang omdat je een keer iets gebruikt, maar stop aub met drugs.
Klik om te vergroten...

Hè? Nu ben ik hem helemaal kwijt. :nomouth: Je zegt: stop met drugs, maar wees niet bang als je een keer wat gebruikt. Dat laatste is net het punt wat ik, en alle mensen boven mij, proberen te maken: dat TS zich niet zoveel zorgen hoeft te maken wanneer hij/zij één keer iets gebruikt. Voor zover ik kon lezen is TS al lang gestopt met drugs. Hij/zij gebruikt zeer sporadisch, ongeveer één keer per jaar speed, heeft een gezond hart. Er is geen sprake van 'moeten stoppen met drugs'.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze olifant zei:
Dat kan. Maar je hebt denk ik de rest van de topics van TS en reacties daarop niet goed gelezen en lijkt ook niet echt te begrijpen wat ik probeerde te zeggen. Dat we waakzaam moeten zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn is logisch, dat zal niemand hier ontkennen en staat hier totaal niet ter discussie.

TS is bekend met hypochondrie en paniekklachten, maar overweegt om toch nog een keer speed te gebruiken. Er valt veel voor te zeggen om het vanwege bovenstaande klachten af te raden (wat ikzelf ook voorzichtig heb gedaan in een van de vorige topics), maar dat TS niet in staat is om op veilige wijze met drugs om te gaan kan ik nergens uithalen. Waar baseer je dit op?



Ook dit ontkent niemand. Veel forumleden zijn bekend met de effecten (gewenst en ongewenst) van speed en ikzelf heb ook enige ervaring met 'slecht gaan' erop, dat laatste zelfs recent nog, dus je hoeft mij in ieder geval niet te onderwijzen. :wink: Er is opzich ook niks mis mee dat je deze boodschap brengt, ook al is het net als je bovenstaande opmerking als je het mij vraagt nogal common sense. Maar je doet dat beter niet op deze manier in het topic van iemand die duidelijk aan ernstige angstklachten lijdt en door zijn/haar aandoening de kans op overlijden door speedgebruik overschat.



De wondere wereld van advies geven over de gevaren van drugsgebruik is niet zwart-wit. Vaak zijn mensen onwetend of naïef en is het goed om ze te wijzen op de risico's, maar soms is dat juist even niet zo handig. Jouw reactie viel voor mij in de categorie 'niet handig' in deze specifieke context, rekening houdend met de achtergrond van TS. Hier is relativeren meer aangewezen dan bagatelliseren.



Hè? Nu ben ik hem helemaal kwijt. :nomouth: Je zegt: stop met drugs, maar wees niet bang als je een keer wat gebruikt. Dat laatste is net het punt wat ik, en alle mensen boven mij, proberen te maken: dat TS zich niet zoveel zorgen hoeft te maken wanneer hij/zij één keer iets gebruikt. Voor zover ik kon lezen is TS al lang gestopt met drugs. Hij/zij gebruikt zeer sporadisch, ongeveer één keer per jaar speed, heeft een gezond hart. Er is geen sprake van 'moeten stoppen met drugs'.
Klik om te vergroten...
Eens met je punten. En hoop hij en anderen goed nadenken :). Ik neem zelf ook wel eens wat maar probeer risico's te beperken.
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankan :grin: en om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word :tonguewink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ballitch86 zei:
Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankan :grin: en om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Goed dat je jouw niet laat gek maken. Overdrijf niet met gebruik en veel plezier!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ballitch86 zei:
Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankan :grin: en om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Ja, gewoon de online DF reddingsbrigade spammen als je even geruststelling nodig hebt, maar vooral nu gewoon genieten hè! Vind het ergens wel stoer, niet dat je drugs gebruikt ansich (haha dan zou ik pas echt verkeerde boodschap uitdragen op dit forum), maar dat je tóch de uitdaging met jezelf en je klachten aangaat ondanks sommige wat kritische reacties op dit forum. That’s the spirit. Het leven is ook soms gewoon om van te genieten en niet alleen maar om je zorgen te maken over wat er allemaal fout kan gaan :)

Ik vroeg me verder af of je nog therapie hebt voor je hypochondrie en paniekklachten maar beantwoord die vraag later maar, voor nu, enjoy!
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn vriendengroep zitten veel mensen met meer dan tien jaar durende speedverslavingen van dagelijks gebruik. Met niemand is vooralsnog iets aan de hand eigenlijk. Geen lever complicaties etc. Ik heb het zelf laatst nog laten testen. Ook ik maak mij wel eens zorgen. Nu ken ik 1 oudere man van in de 50 die al 30 jaar pep gebruikt, die heeft nog een lever functie van 10 procent... hij liet de katheter zien die hij in zijn sportsok vast had geklemd.. ik vroeg of die veel zoop, gaf aan van niet dus dan lijkt het mij puur pep gebruik.. nu weet ik niet of dit een op zichzelf staand iets is wat iemand toevallig is overkomen.... mogelijk kan ik je daar over 20 jaar meer over vertellen haha.
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo,

Ik leef nog :) heb niet zoveel last van hartkloppingen gehad deze keer in de comedown, wrsch door jullie geruststellingen!! Nu is die kameraad die zij dat ik een hartstilstand zou krijgen (wrsch lachend bedoelt om mij optejagen), in een coma beland, al een week ligt hij in coma. Had een hersenbloeding in zijn slaap gekregen van de combi xtc (pilvorm) , mdma, speed, coke en daar whiskey op drinken, hij heeft het gekregen op pukkelpop in Belgie :( ben daar echt niet goed van:(, en ja ik om de 2 weken naar een psycholoog voor mijn angstaanvallen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi dat het goed gegaan is!

Oei, dat klinkt heftig, die vriend van je... Dat is natuurlijk ook echt wel spelen met je leven, zo'n combinatie... waarom in hemelsnaam?!

Maar wel vreselijk, hopen dat het goed met hem komt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterkte man en hopelijk kom je vriend er snel door. Zijn drugscombi is natuurlijk heel onverantwoord en dat is er om zoeken. Niemand hoeft hier een voorbeeld aan re nemen. Inderdaad toch hopen dag het snel goed komt.
B
Ballitch86Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dankuwel, hij ligt nog altijd in coma, is nu al 10 dagen ziet er niet goed uit. Gisterenavond maakt hij 40 graden koorts, spijtig alleen familie mag op bezoek en ook maar beperkt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die vriend van je heeft gelijk.
Zie https://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/speed/speed-risico/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."