Hoe veel speed zou je wegwassen met aceton? Is dat een beetje bekend?
Ik denk dat de oplosbaarheid van amfetamine in aceton wel ergens te vinden is, maar ik zou het zo snel niet weten. Aangezien het van vele factoren af hangt is voor ons als niet scheikundigen sowieso lastig te zeggen denk ik.
Maar er zijn twee redenen waarom je altijd wat zuivere speed verliest met wassen, de eerste is inderdaad dat er altijd wel iets van zal oplossen in de aceton, de tweede is dat je ook gewoon wel wat verliest in je glas en filter. Die laatste wordt uiteraard steeds minder belangrijk naarmate je meer wast.
Volgens mij valt het wel mee. Laatste keer had ik mn speed laten testen VOOR het wassen, 53%(!) cafeine. En dan was ik 18 a 19 gram speed en hield ik 8 a 9 gram over (dubbel gewassen met ruime hoeveelheid aceton). Verlies is dan minder dan 10 procent in ieder geval. Ik schat zo een paar procent hooguit.
Alleen missen hier wel wat essentiele cijfers om echt goed te kunnen concluderen hoeveel amfetamine je daadwerkelijk weg wast. Sowieso mis ik het amfetamine % van voor het wassen. Maar ook de percentages van na het wassen, pas als je die allemaal hebt kun je zinnige conclusies trekken. Je weet bijvoorbeeld niet zeker of al je caffeine er nu wel uit is en of er nog restanten uit de productie zijn overgebleven.
Jaren geleden heb ik wel een keer een sample voor en na het wassen laten testen en alles exact opgeschreven en afgewogen voor en na het wassen. Ik heb het toen puur gedaan om te kijken hoeveel het % amfetamine zou verbeteren en niet om te kijken hoeveel ik zou verliezen, dus heb toen slechts 217mg gewassen waardoor ik relatief veel heb verloren door wat er in het glas en filter achter bleef. Maar misschien toch wel interessant om de resultaten te delen:
Voor het wassen
217mg speed, getest op 57% met restanten uit de productie maar geen versnijdingen. Van die 217mg is 78% amfetamine sulfaat en zitten er dus 22% restanten uit de productie in.
Na het wassen
60% van het startgewicht hield ik over dus 130mg speed, getest op 71%. Van die 130mg amfetamine is 97% amfetamine sulfaat en zit er dus nog 3% aan restanten in.
Verloren
Als we even snel rekenen heb ik dan 43mg amfetamine sulfaat verloren met het wassen, wat zo'n 20% van het startgewicht is en zo'n 25% van de totale hoeveelheid amfetamine sulfaat waar ik mee begon.
Voor wat betreft de restanten heb ik dan 44mg weggewassen, wat ook zo'n 20% van het totaal gewicht is en zo'n 93% van de totale hoeveelheid restanten waar ik mee begon.
Ik heb met wassen dus zo'n 20% aan gewicht verloren wat zuivere amfetamine sulfaat is. Maar zoals gezegd is het startgewicht wel zodanig laag dat ik vermoed dat een groot deel hiervan simpelweg in mijn glas of filter is blijven hangen. Ik ben ook wel beniewd naar de resultaten bij het wassen van grote hoeveelheden. Het zou wel tof zijn als je dus je speed niet alleen voor, maar ook na het wassen zou laten testen. Ik ben wel benieuwd hoe de resultaten eruit zien bij grotere hoeveelheden.