Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(stel) je gaat neer, voel je het aankomen ?

(stel) je gaat neer, voel je het aankomen ?

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jo mensen !

(Zit nog steeds in een pauze)

Ik had laatst toen ik eigenlijk "teveel" pep had gehad, om de 5 minuten of korter last van het hart, toen heb ik dus niet meer bijgepakt, maar ik was bang dat ik misschien "out" kon gaan ! (Als dat al kan van een stimuleren middel, ik ben niet zo bekend met de gevaren ervan)

Stel nou, je hebt WEL echt teveel gehad, en je lichaam wil het niet meer, en je valt gewoon neer ( knock-out zegmaar ) voel je zoiets aankomen ? Als je je al kut voelt ervan, gebeurt dat outgaan dan zomaar uit het niets ? Of voel je dat een beetje aankomen, dus dat je kan zeggen "oke ik ga zometeen wegvallen"

Ik wil dit graag weten zodat mocht dat ooit gebeuren, dan heb je tijd om vantevoren 112 te bellen en te zeggen "ik ga over een minuut of halve minuut knockout, ik heb teveel gehad, kom zo snel mogelijk naar mij toe" of is het dus wel zo dat dat opeens gebeurt, en dat je dus GEEN tijd hebt om iemand in te schakelen ?

(Ik ga altijd als ik me echt slecht ervan voel, naar een plek toe "bankje ofzo" waar mensen in de buurt zijn die mij kunnen zien, zodat mocht het foutgaan, zij iemand kunnen bellen of mij kunnen helpen)

Ik ben echt benieuwd of je zoiets kort vantevoren voelt aankomen zodat je mensen kunt waarschuwen, waardoor je een grotere kans hebt om zonder permanente schade weer wakker te kunnen worden.


Bedankt voor iedereen die reageert :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ligt eraan waaraan je knock-out gaat. De beste oplossing is eigenlijk gewoon geen dingen doen waarvan je zeker weet dat je niet in zo'n situatie terecht komt, niet overdrijven dus. En al helemaal niet alleen overdrijven. :wink:
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dat ooit ook van speed gebruik gehad..waarschijnlijk te veel en mij aan het druk make..toen kreeg ik ook onregematige hartkloppingen en kon heel slecht adem halen..maar probeer rusting te blijven en ga en koude omgeving opzoek..toen was het bij mij zo goed als over..maar was geen leuke ervaring toen..maar probeer vooral rustig te blijven.. :wink:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nokkie van pep? Het is een stimulerend middel man, KO ga je van GHB of benzo's. Alleen als je belachelijke hoeveelheden inneemt kan het misgaan, maar ik zit dan eerder te denken aan psychose's.
E
EarlyBirdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik te ver door ben gegaan met speed, word ik eerder para dan dat ik nee ga, heb dat 1x in de douche gehad toen ik 2 nachten wakker was.
Ik voelde het misschien een halve minuut van tevoren aankomen. Had ook het hele weekend gedronken, gesnoven, en doorgehaald dus toen de douche aanstond kreeg ik het heel erg benauwd, werd ik licht in mijn hoofd en ging ik neer.
Paar jaar geleden, toen ik 2 keer zomaar flauwviel in korte tijd, vertelde mijn dokter me dat als je het voelt aankomen, je moet gaan zitten met je hoofd tussen je benen.
Weet niet of dat ook geld voor als je neergaat van de speed. Denk alleen alleen niet dat als je voelt dat je out gaat je de tijd en kracht hebt om ff snel 112 te bellen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
klinkt meer als acute shockverschijnselen bij uitdroging zoals je het beschrijft. kan goed een gevolg zijn van je gedrag, maar is makkelijk te voorkomen.
J
Junk4lifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
illusionista zei:
Als ik te ver door ben gegaan met speed, word ik eerder para dan dat ik nee ga, heb dat 1x in de douche gehad toen ik 2 nachten wakker was.
Ik voelde het misschien een halve minuut van tevoren aankomen. Had ook het hele weekend gedronken, gesnoven, en doorgehaald dus toen de douche aanstond kreeg ik het heel erg benauwd, werd ik licht in mijn hoofd en ging ik neer.
Paar jaar geleden, toen ik 2 keer zomaar flauwviel in korte tijd, vertelde mijn dokter me dat als je het voelt aankomen, je moet gaan zitten met je hoofd tussen je benen.
Weet niet of dat ook geld voor als je neergaat van de speed. Denk alleen alleen niet dat als je voelt dat je out gaat je de tijd en kracht hebt om ff snel 112 te bellen.
Klik om te vergroten...


ik heb in m'n jeugd een periode gehad waarin ik begon met flauw te vallen toen was het vaak, later had ik het onder controle en verdween het. paar jaar later had ik het dagelijks meerdere keren op een dag, nu nog af en toe. je voelt het aan komen, je voelt je licht het beeld van je ogen veranderd en word 'sneeuw' van de ouderwetse tv, je voelt tintelingen dan moet je of gauw gaan zitten op de grond of tegen de muur proberen te gaan hangen en je zelf tegen houden. om te voorkomen dat je neer valt, je 'valt'dan wel flauw maar blijft dan nog gewoon overeind staan. het is belangrijk snel en goed in te schatten of je niet met je hoofd tegen iets hards en/of scherps aan kan vallen, dan moet je zitten en later heel voorzichtig op staan anders gebeurd het weer. dit moet je wel jezelf aanleren en vergt enige oefening. ik zelf vind dit persoon lijk nu neen heel lekker gevoel, lekkerder dan drugs, drugs komt niet eens in de buurt ervan, verre van
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#8
thedarkesthappisness zei:
ik heb in m'n jeugd een periode gehad waarin ik begon met flauw te vallen toen was het vaak, later had ik het onder controle en verdween het. paar jaar later had ik het dagelijks meerdere keren op een dag, nu nog af en toe. je voelt het aan komen, je voelt je licht het beeld van je ogen veranderd en word 'sneeuw' van de ouderwetse tv, je voelt tintelingen dan moet je of gauw gaan zitten op de grond of tegen de muur proberen te gaan hangen en je zelf tegen houden. om te voorkomen dat je neer valt, je 'valt'dan wel flauw maar blijft dan nog gewoon overeind staan. het is belangrijk snel en goed in te schatten of je niet met je hoofd tegen iets hards en/of scherps aan kan vallen, dan moet je zitten en later heel voorzichtig op staan anders gebeurd het weer. dit moet je wel jezelf aanleren en vergt enige oefening. ik zelf vind dit persoon lijk nu neen heel lekker gevoel, lekkerder dan drugs, drugs komt niet eens in de buurt ervan, verre van
Klik om te vergroten...
Thed, je hebt nu al een aantal keer dode topics gebumpt waar al jaren niemand in gepost heeft. De oorspronkelijke posters zullen je reactie niet lezen, die zijn vaak al jaren inactief, en nieuwe leden hebben liever dat je een nieuw topic opent als je iets (zinnigs) te melden hebt. Wil je hier in het vervolg op letten aub? :)
J
Junk4lifeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fenrir zei:
Thed, je hebt nu al een aantal keer dode topics gebumpt waar al jaren niemand in gepost heeft. De oorspronkelijke posters zullen je reactie niet lezen, die zijn vaak al jaren inactief, en nieuwe leden hebben liever dat je een nieuw topic opent als je iets (zinnigs) te melden hebt. Wil je hier in het vervolg op letten aub? :)
Klik om te vergroten...

ow sorry ik ben nieuw hier, en zelf lees ik alles oud en nieuw
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yes jullie hebben gelijk, en ik ga er sowieso voortaan goed mee oppassen !

Je mag het wel gebruiken, maar er wel altijd voor zorgen dat het niet fout kan gaan natuurlijk :wink:

bedankt voor jullie reacties :mrgreen:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik weiger vanaf nu nog bij te dragen aan jouw ondergang. succes!
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
ik weiger vanaf nu nog bij te dragen aan jouw ondergang. succes!
Klik om te vergroten...

Kun jij niet lezen ?

Er staat duidelijk dat ik de komende maand(en) geen speed meer gebruik ?

Even opletten voortaan graag !
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#13
leipebaviaan zei:
Nokkie van pep? Het is een stimulerend middel man, KO ga je van GHB of benzo's. Alleen als je belachelijke hoeveelheden inneemt kan het misgaan, maar ik zit dan eerder te denken aan psychose's.
Klik om te vergroten...

Hey, ja klopt, ik zat zelf ook al te denken, kan dat wel van een stimulerend middel.

Maargoed je weet maar nooit, als je lichaam het te heftig vindt kan het zijn dat die zichzelf afsluit, zodat je hart even kan rusten zegmaar ? Nja, ik heb van de gevaren niet zoveel verstand, ik ga de komende tijd wat meer leren over de gevaren van bepaalde middelen, ik zorg er in ieder geval voor dat ik nooit " teveel " neem, het is nu 1x gebeurt dat ik gewoon duidelijk voelde dat ik teveel pep gehad had.

Maar wat je zegt over nokkie gaan dat het alleen van Downers kan is volgens mij wel waaar, dat zijn natuurlijk verdovenden, en ja dat lijkt me toch een stuk gevaarlijker.

In Breaking Bad had ik gezien dat "Jessie's vriendin" teveel Heroïne gehad had, zij viel in een soortvan slaap, en als je haar wakker probeerde te maken ? Nee dat wilde echt niet, dus dan zit je echt in een probleem, niets of niemand kan je wakker krijgen, en dan kan je stikken of je hart kapt ermee, dat is inderdaad een groot gevaar bij zulke downers als Benzo's e.d.

Bedankt voor je reactie :mrgreen:

Goed mee oppassen dus,

ik hou het zelf ( eigenlijk ) het liefst bij : Alcohol, Wietje, Hasje, maar ben wel begonnen met xtc en speed, alleen ik heb nu een pauze, maar sowieso zou ik speed/xtc altijd minder vaak gebruiken dan wiet, wiet is natuurlijk ook minder schadelijk (bij afentoe gebruik zelfs gezonde werking op de longen !)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Totdat je hart het begeeft, er een vaatje in je hersenen knapt of andere enge dingen gebeuren. :wink:
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Totdat je hart het begeeft, er een vaatje in je hersenen knapt of andere enge dingen gebeuren. :wink:
Klik om te vergroten...

Jaa echt raar wat ervan kan gebeuren..

Hersenbloeding bijvoorbeeld, en dat kan weer leiden tot volledige verlamming... dat is echt het laatste wat je wilt, dan kun je helemaal niet meer bewegen / of amper nog...

Goed mee oppassen dus !
m
mvematthausLid
01-01-2024, 00:00
#16
MeejheM zei:
mvematthaus zei:
MeejheM zei:
ik weiger vanaf nu nog bij te dragen aan jouw ondergang. succes!
Klik om te vergroten...

Kun jij niet lezen ?

Er staat duidelijk dat ik de komende maand(en) geen speed meer gebruik ?

Even opletten voortaan graag !
Klik om te vergroten...

ik kan zelf niemand garanderen dat ik vandaag niks ga gebruiken, laat staan een week of maanden. ik denk dat voor een hoop forumleden geldt, en een hoop ook niet.

het feit dat je nog altijd zo druk bezig bent met je drugsgebruik toont duidelijk aan dat je nog niet klaar bent met gebruiken, en je historie hier op het forum is gewoon zorgwekkend, en dat je even niks gebruikt verandert niks aan het feit dat je geen idee hebt waar je aan begint.

Kun jij niet denken?

je stelt een vraag over een serieus gevaarlijke situatie, specifiek veroorzaakt door overmatig drugsgebruik. dit terwijl je van plan bent niks te gaan gebruiken.

als het niet in je neus zit zit het bij jou nog steeds tussen je oren.
Klik om te vergroten...

Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ik dit vraag zodat ik DAT WEET voor de VOLGENDE KEER (NA MIJN PAUZE)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
mvematthaus zei:
MeejheM zei:
ik weiger vanaf nu nog bij te dragen aan jouw ondergang. succes!
Klik om te vergroten...

Kun jij niet lezen ?

Er staat duidelijk dat ik de komende maand(en) geen speed meer gebruik ?

Even opletten voortaan graag !
Klik om te vergroten...

ik kan zelf niemand garanderen dat ik vandaag niks ga gebruiken, laat staan een week of maanden. ik denk dat voor een hoop forumleden geldt, en een hoop ook niet.

het feit dat je nog altijd zo druk bezig bent met je drugsgebruik toont duidelijk aan dat je nog niet klaar bent met gebruiken, en je historie hier op het forum is gewoon zorgwekkend, en dat je even niks gebruikt verandert niks aan het feit dat je geen idee hebt waar je aan begint.

Kun jij niet denken?

je stelt een vraag over een serieus gevaarlijke situatie, specifiek veroorzaakt door overmatig drugsgebruik. dit terwijl je van plan bent niks te gaan gebruiken.

als het niet in je neus zit zit het bij jou nog steeds tussen je oren.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#18
mvematthaus zei:
Als je even nadenkt zou je begrijpen dat ik dit vraag zodat ik DAT WEET voor de VOLGENDE KEER (NA MIJN PAUZE)
Klik om te vergroten...
Waarom heb jij tegen member "MeejheM" zo'n grote mond? Als ik jou was dan zou ik me koest gaan houden de komende tijd, want je grote mond en stoere praatjes is vragen om gezeik. Met andere woorden: je mag blij zijn dat ik geen moderator ben, want van mij had je allang een ban gekregen en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je nou eens de boodschap zou lezen, en niet letten op de vorm zou je misschien begrijpen waarom ik je probeer te waarschuwen.

ik steek mijn vrije tijd om te proberen jou iets duidelijk te maken, ik heb totaal geen zin om wie dan ook persoonlijk aan- of af-te vallen op een forum.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
SirErick zei:
Als ik jou was dan zou ik me koest gaan houden de komende tijd, want je grote mond en stoere praatjes is vragen om gezeik. Met andere woorden: je mag blij zijn dat ik geen moderator ben, want van mij had je allang een ban gekregen en ik ben vast niet de enige die er zo over denkt.
Klik om te vergroten...


Amen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."