Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor het eerst speed gesnoven maar voel niks!!??

Voor het eerst speed gesnoven maar voel niks!!??

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is je speed getest? Zonder informatie over de sterkte kunnen wij je weinig vertellen. ‘Sleutelpuntjes’ zijn ook een breed begrip; als je precies wil weten hoe je reageert op bepaalde doseringen kun je, in ieder geval zolang je nog niet zo vertrouwd bent met het middel, het best gewoon afwegen.

Wat ik uit ervaring weet is dat je het effect van amfetamine de eerste keren wat moet leren kennen. Pas op, want je kunt hierdoor (fysiek) snel overdoseren omdat je simpelweg nog niet echt weet wat je ‘moet voelen’ en/of iets heftigers verwachtte. Ik maakte die fout zelf royaal, de eerste keer ooit dat ik speed gebruikte. Ik dacht steeds: dit kan het niet zijn, ik voel te weinig, nog maar iets erbij. Om vervolgens in de come down met hartkloppingen en duizelingen pas te beseffen dat ik veel te enthousiast was geweest.

Niet iedereen reageert hetzelfde op pep, bij de één heeft het vooral een ‘speedy’ en bij de ander juist meer een ontspannend effect.

Natte pep eerst uitsmeren op een bordje en zo laten drogen. Het gedroogde poeder kun je dan snuiven of gebruiken voor een bommetje. Ik ben wel benieuwd hoe je die natte zooi überhaupt je neus in hebt gekregen, maar niet meer doen dus! Laat je speed testen en lees je wat meer in over handige/verstandige voorbereiding. :)
S
SpaceneusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Is je speed getest? Zonder informatie over de sterkte kunnen wij je weinig vertellen. ‘Sleutelpuntjes’ zijn ook een breed begrip; als je precies wil weten hoe je reageert op bepaalde doseringen kun je, in ieder geval zolang je nog niet zo vertrouwd bent met het middel, het best gewoon afwegen.

Wat ik uit ervaring weet is dat je het effect van amfetamine de eerste keren wat moet leren kennen. Pas op, want je kunt hierdoor (fysiek) snel overdoseren omdat je simpelweg nog niet echt weet wat je ‘moet voelen’ en/of iets heftigers verwachtte. Ik maakte die fout zelf royaal, de eerste keer ooit dat ik speed gebruikte. Ik dacht steeds: dit kan het niet zijn, ik voel te weinig, nog maar iets erbij. Om vervolgens in de come down met hartkloppingen en duizelingen pas te beseffen dat ik veel te enthousiast was geweest.

Niet iedereen reageert hetzelfde op pep, bij de één heeft het vooral een ‘speedy’ en bij de ander juist meer een ontspannend effect.

Natte pep eerst uitsmeren op een bordje en zo laten drogen. Het gedroogde poeder kun je dan snuiven of gebruiken voor een bommetje. Ik ben wel benieuwd hoe je die natte zooi überhaupt je neus in hebt gekregen, maar niet meer doen dus! Laat je speed testen en lees je wat meer in over handige/verstandige voorbereiding. :)
Klik om te vergroten...

Kom net thuis van stad , man wat een k*t avond
Idd niet laten testen want we dachten fuck it.
Maar niet slim dus
Toen maar wat bier gepakt, ik voel me nu zo....vaag en leeg en fokt.
Weltruste
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je gebruikt drugs met zo’n nonchalante f*ck it mentaliteit? Je leest je niet eens in in de basis en zit dan maar natte amfetamine in je neus te duwen. Onbegrijpelijk vind ik dit.
Nou ja, voorbeelden hoe het níet moet zijn ook goede voorbeelden, dus dank daarvoor.
Nog een bonustip: houd in het vervolg het nummer vd. ambulance bij de hand.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
In natte speed zitten schadelijke oplosmiddelen, zoals methanol. Hiervan kan je blind worden. Zorg dus altijd dat het goed droog is voor je het gaat gebruiken.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natte speed moet je inderdaad nooit snuiven, dat is echt niet goed voor je! Ik ben ook van mening dat je speed moet leren kennen, ik heb echt wel een aantal keer moeten snuiven kon ik er van genieten. Voor de 1 werkt het weer anders dan de andere, want met elke drug wel zo is.
Lees je de volgende keer wat meer in en gebruik aub geen natte speed meer :)
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natozlato zei:
In natte speed zitten schadelijke oplosmiddelen, zoals methanol. Hiervan kan je blind worden. Zorg dus altijd dat het goed droog is voor je het gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Blind worden van methanol in natte speed is geen risico lol.
Mischien als je speed 50% methanol is en je 10g weg weet te werken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzoboss zei:
Blind worden van methanol in natte speed is geen risico lol.
Mischien als je speed 50% methanol is en je 10g weg weet te werken.
Klik om te vergroten...
Bijna wekelijks speed met Methanol snuiven KAN er voor zorgen dat je wel blind wordt. Dus vaak kleine beetjes er van is zeker wel een risico.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zult er toch vrij snel achter komen dat drogen 10x fijner is 🤷‍♂️.

Weet niet al teveel van methanol vergiftiging af tbh...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Bijna wekelijks speed met Methanol snuiven KAN er voor zorgen dat je wel blind wordt. Dus vaak kleine beetjes er van is zeker wel een risico.
Klik om te vergroten...
Welnee, het gaat daarbij slechts om hele kleine hoeveelheden methanol. Je kan denk ik wel oogschade krijgen als je bijvoorbeeld spiritus zou drinken. Dat is ethanol met een klein volumepercentage aan methanol. Dan krijg je veel meer binnen dan via het snuiven van speed waar nog wat resten methanol inzitten.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok, maar iig is speed al ongezond op zich en wil je geen schadelijke stoffen binnenkrijgen die niets toevoegen aan het effect 😉
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natozlato zei:
Ok, maar iig is speed al ongezond op zich en wil je geen schadelijke stoffen binnenkrijgen die niets toevoegen aan het effect 😉
Klik om te vergroten...
Gezonder zal speed niet worden met methanol nee. Sommigen interesseert het geen ene kloot though. Gisteren nog een Reddit-discussie zitten lezen over drugs en gezondheid en het uithalen van extreme stunts en shotten enzo. Zegt er eentje 'I'm here to have a good time, not a long time'. Wel een interessante kijk op zich.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Ja die Amerikanen.. ik lees ook de gekste verhalen op Erowid. Daar lees je dingen die ik hier niet lees! Veel extremer. Maar mss zijn mensen hier wel wat terughoudender in het delen van ervaringen want als je wat onverantwoord bezig bent geweest, word je er wel op aangesproken door andere leden. Zo ervaar ik dat zelf iig.
Klik om te vergroten...
Ja, zéker wel extremer, 'die Amerikanen'. Naja, als je zo het schijt aan je gezondheid en alles hebt, dan denk ik niet dat je wakker ligt van een paar belerende comments hier op dit forum, eerlijk gezegd. Ik denk echt niet dat het hier (op dit forum, maar ook in Nederland in 't algemeen) zo veel voorkomt. Je ziet hier af en toe eens iemand voorbij komen die niet terugdeinst voor een wat obscuurder stofje met nog slechts weinig gebruiksgeschiedenis ja, maar shotten zie ik hier echt niet tot nauwelijks.

Ik vind het trouwens wel interessant om trends in drugsgebruik te vergelijken tussen verschillende landen. Waar Nederlanders toch hoofdzakelijk lijken te gebruiken voor de leuk, zie je bijvoorbeeld in Engeland toch wel iets meer het 'naar de klote gaan' aspect ermee verweven. Zit daar ook wat meer in de cultuur, dat nihilistische. In de VS zijn het dan weer vaak van die hypochonders. Een hele handvol verschillende supplementen voor, tijdens en na MDMA-gebruik, rc's uitproberen met bloeddruk- en hartslagmeter... en als er ook maar iets onverwachts gebeurd, dan wordt er meteen 911 gebeld. Oké, dan heb je nog die groep die het gewoon geen donder uitmaakt of ze de volgende ochtend nog wakker worden. Ik zou zeggen dat dit vooral Amerikanen zijn, maar daar heb ik niet direct aanwijzingen voor. Ik kan me ook zo voorstellen dat je dit type drugsgebruiker in Oost-Europa en Rusland ook wel hebt, alleen mensen uit die contorijen lijken over het algemeen wat minder actief op het web. In Rusland zie je bijvoorbeeld ook van die andere extreme dingen als dat trainsurfen en het beklimmen van gebouwen en allerlei constructies met blote handen zonder zekering, etc.

Bovenstaande patronen zie je ook terug in de populariteit van verschillende stoffen. In de VS en volgens mij ook de UK zijn die hele 'zware' middelen die een hele korte zeer intense rush geven veel populairder geweest dan hier. Ik bedoel dan middelen als alfa-PVP en MDPV. Die zijn hier nooit echt 'doorgebroken'. In de VS is bovendien methamfetamine razendpopulair. Dat is ook hard, intens, zwaar naar de klote, terwijl wij hier in de regel tevreden lijken te zijn met het toch wat mildere amfetamine. Heroïne zie je hier nog nauwelijks en het grootste deel van de heroïneverslaafden dat nog spuit is van de oude garde uit de '70s-'80s. In de VS daarentegen is heroïne nog altijd wijdverspreid en ook jongeren raken verslaafd en gaan uiteindelijk IV. Daarbij moet wel gezegd worden dat de toename van heroïnegebruik ook te maken heeft met het zéér makkelijk voorschrijven van zware opiaten als oxycodon door de medische sector. Velen gaan na verslaving hieraan te hebben ontwikkeld uiteindelijk over op heroïne uit kostenoverwegingen. Het 'extreme' zie je overigens in de medische sector in de VS ook terug. Ik heb weleens op een mental health forum gezeten. Als je ziet wat Amerikanen daar aan medicatie gebruiken die ze hebben voorgeschreven van een psychiater, dat is ronduit bizar! Een totaal van 10+ verschillende middelen is echt niet ongewoon daar. Hele cocktails. Veel medicijnen ook hoger gedoseerd dan hier gangbaar is volgens de multidisciplinaire richtlijnen die wij hier in de zorg hanteren.

Oké, lekker off-topic...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik voel ook niks van speed..
Ben gewoon klaar wakker meer niet.
Wel scherp, maar valt niet op.
Merk het met gamen.

De euforie van speed stelt ook niks voor vergeleken met coke.
Of het gevoel van Ketamine en Mdma waar je echt een gevoel bij hebt.
Speed is een sloper die geeneens een super speciaal effect heeft.
Een paar bakken koffie en je hebt het zelfde resultaat 😉
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Revolutionair zei:
De euforie van speed stelt ook niks voor vergeleken met coke.
Klik om te vergroten...
Dat is heel persoonlijk. Ik heb toch echt flinke euforie van speed hoor. Meer als bij coke.


Revolutionair zei:
Speed is een sloper die geeneens een super speciaal effect heeft.
Klik om te vergroten...
coke is net zo een sloper. Speed geeft mij en vele anderen zeker wel een speciaal gevoel.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Dat is heel persoonlijk. Ik heb toch echt flinke euforie van speed hoor. Meer als bij coke.
Klik om te vergroten...

Ik echt helemaal niks.
Gewoon goed wakker.
Werkt bij iedereen anders.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Revolutionair zei:
Werkt bij iedereen anders.
Klik om te vergroten...
Dat zei ik idd
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
coke is net zo een sloper. Speed geeft mij en vele anderen zeker wel een speciaal gevoel.
Klik om te vergroten...

Dat is dus wat ik waar ik nog wel op ingaan.
Over speed word er vaak luchtig gedaan.
Coke is een sloper zeker.
Maar speed geeft meer geestelijke problemen.
Ook al voel ik er weinig van op het moment..
Je word er paranoia van en heb dit jaar vaker speed gesnoven en vind de bijwerkingen vervelend.

Over ghb word vaak paranoia gedaan maar als je stopt met ghb heb je ook niet die geestelijke problemen erna.
Ik snuif soms best wel veel coke in een jaar.
Soms een paar maanden achter elkaar heel veel en gebruik ghb erbij.
Maar als ik stop dan ben ik oke!
Geen geestelijke problemen.
Bij speed zie je vaak langere geestelijke problemen bij mensen.

Ik denk wel dat coke een meer verslavende drugs is dan speed.
Ghb vind ik een mindere verlavende drugs dan allebei.
De afkick van ghb schrikt veel memsen af.
Maar de afkick van speed lijkt wel langer te duren en meer schade aan te richten voor een langere tijd..
B
BryexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als jullie je speed onder een lamp doen, hoelang laten jullie het eronder staan ? Ben benieuwd hoelang jullie het doen want ik weet niet precies wat een goede tijd is.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Travis777 zei:
Als jullie je speed onder een lamp doen, hoelang laten jullie het eronder staan ? Ben benieuwd hoelang jullie het doen want ik weet niet precies wat een goede tijd is.
Klik om te vergroten...

Onder een lamp? Om het te drogen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Travis777 zei:
Als jullie je speed onder een lamp doen, hoelang laten jullie het eronder staan ? Ben benieuwd hoelang jullie het doen want ik weet niet precies wat een goede tijd is.
Klik om te vergroten...
Als je de pasta goed uitsmeert is het binnen een kwartier a half uur waarschijnlijk wel droog. Tussendoor een paar keer kappen en dan heb je wel droge speed lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."