Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSupplementen om schade te beperken bij verslaving / regelmatig gebruik

Supplementen om schade te beperken bij verslaving / regelmatig gebruik

30 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
NAC (N-acetyl-L-cysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Y
Yort55Lid
Nose Candy zei:
NAC (N-acetylcysteine) word ook wel eens aangeraden door sommige gebruikers, echter kon ik hier alleen reporten over vinden van het effect op muizen en wanneer toegediend bij een overdosis. Dit zou neurotoxiciteit aanzienlijk tegengaan maar er zijn meerdere rapporten waar NAC's negatieve effecten veroorzaken bij het gebruik met amfetamine. Iemand die amfetaminen voor zijn ADHD gebruikte, door de dokter voorgeschreven, begon met het gebruiken van NAC en ervaarde dat het het effect dat amfetamine veroorzaakte (de goede) volledig wegnam. Ook veroorzaakte dit een depressie bij die bepaalde persoon welke wegging zodra hij met het product stopte. Daarom heb ik deze ook niet toegevoegd bij de lijst met substanties.
Klik om te vergroten...
NAC zorgt inderdaad voor het tegengaan van neurotoxiciteit. Ook geeft het bij MDMA voor veel gebruikers de 'magie' weer terug naar een lange pauze en het gebruik van NAC.
Je moet NAC ook 2 dagen van te voren stoppen met nemen als je van plan bent amfetamine/MDMA te gaan gebruiken. Hierdoor wordt het effect namelijk geremd.
D
De DunneLid
acetylcysteine is toch slijmoplosser? Voor taaislijm ziekte.
L
LiveFastDieYoungLid
De Dunne zei:
acetylcysteine is toch slijmoplosser? Voor taaislijm ziekte.
Klik om te vergroten...

Yes, dit moest N-acetyl-L-cysteine inderdaad zijn. Ik vrees dat ik iets te snel heb willen zijn.
Heb het even aangepast.
L
LiveFastDieYoungLid
Ach dat is dezelfde naam maar met streepjes enzo. Ik ben echt al veel te lang wakker gewoon.
Is wel gewoon het juiste supplement hoor. Het wordt eigenlijk ook gebruik jaar voor paracetamol overdosis. Daarvoor heb ik het al eens gehad, dit gaat heel veel neurotoxiteit tegen in je lichaam.
D
De ApothekerLid
Ik dronk altijd isotone AA, breakers en feta boreks.
C
Chr0nicLid
Eventuele aanvullingen?:

L-theanine schijnt ook erg goed te helpen tegen eventuele anxiety.

Specifiek voor GHB gebruikers heb ik ook gelezen dat Agmatine Sulfaat goed kan werken voor het herstellen van de glutamaat levels tijdens de rebound
en Potassium schijnt te helpen in het balanceren van je zoutgehaltes aangezien je met GHB erg veel natrium binnenkrijgt.

Alfa-liponzuur is een sterke anti-oxidant en beschermer.
R
RivalrieLid
Ik eet meestal pizza.
C
CuriousExplorerLid
Jezus.

We mogen geen prijzen noemen, maar als ik je hele lijst in huis zou halen ben ik een fortuin kwijt.

Ik zal wel minder drugs gebruiken.
Bespaar ik tweemaal geld.
L
LiveFastDieYoungLid
De Dunne zei:
imo blijft gezonde voeding en levensstijl het belangrijkst en de best mogelijke manier gezond te blijven. En je aan de dosering en frequentie houden van een drug minimaliseert ook de eventuele schade.
Te vaak en te veel pakken en dan met supplementen proberen op te vangen is imo verkeerd.
Zorgt NAC niet voor hppd?
Klik om te vergroten...
Natuurlijk blijft een gezonde levensstijl het belangrijkste onderdeel van een gezond leven. Zelfs bij minimum dosissen van max 200 tot 300mg per dag geraken al deze stoffen of toch veel ervan uitgeput. De supplementen die als eerste 4 zijn aangeduid zijn de broodnodige. De overige maken overigens niet uit als je niet extreem gebruikt gelijk mij. Maar die eerste 4 zullen voor iedereen een aanvulling zijn. Inclusief dan de NAC achteraf. Ik heb overigens geen rapporten gelezen waar HPPD zou voorkomen bij het gebruik van NAC. Oftewel in combinatie dan met de drug zelf. Ik zou het niet weten zoals ik eerder aangaf, daarom had ik die stof ook niet opgelijst.

Chr0nic zei:
Eventuele aanvullingen?:

L-theanine schijnt ook erg goed te helpen tegen eventuele anxiety.

Specifiek voor GHB gebruikers heb ik ook gelezen dat Agmatine Sulfaat goed kan werken voor het herstellen van de glutamaat levels tijdens de rebound
en Potassium schijnt te helpen in het balanceren van je zoutgehaltes aangezien je met GHB erg veel natrium binnenkrijgt.

Alfa-liponzuur is een sterke anti-oxidant en beschermer.
Klik om te vergroten...
Hey, heb je überhaupt wel de moeite gedaan om het topic te lezen? Dit was alleen bedoelt voor amfetamines, aangezien ik geen downers gebruik heb ik totaal geen ervaring ermee. Over dat eerste L-Theanine ben ik niets tegengekomen in mijn research nog van Alfo-liponzuur. OPNIEUW.. Ik doe alleen research naar OFFICIELE medische rapporten die openbaar zijn gemaakt waar de gevalllen, de substantiesen de supplementen zijn gebruikt.

De Apotheker zei:
Ik dronk altijd isotone AA, breakers en feta boreks.
Klik om te vergroten...
Dat is al zeer goed, maar belange na niet genoeg als veelvuldig gebruikt.

CuriousExplorer zei:
Jezus.

We mogen geen prijzen noemen, maar als ik je hele lijst in huis zou halen ben ik een fortuin kwijt.

Ik zal wel minder drugs gebruiken.
Bespaar ik tweemaal geld.
Klik om te vergroten...
Ik vrees dat jij toch wel enkele fouten gemaakt zult hebben. Ik ga ook geen prijzen noemen maar heb jij misschien elke grondstof apart besteld?

- Multivits
- Minerals
- Vitamine D3
- Kaliumgluconaat (Potassium Gluconate)

Deze 4 zijn het hoognodige. Kost je misschien een to drie uurlonen.
De andere zijn niet PERSE nodig, nu ik heb ze wel.. en kosten ook allemaal samen zo een 2 tot 5 uurlonen.

Nou moet je de vraag maar stellen, dat kost je bijna niks in mijn ogen maar volgens jou veel geld.. maar dit gaat wel zeker anderhalve maand to twee maand mee. Of als je dit alleen gebruikt voor & na gebruik en je laat pauzes er tussen dan kom je er zelfs het heel jaar mee toe. Nu lijkt me dat wienig geld als daar tegenover staat dat je een paar jaar meer te leven hebt.
C
CuriousExplorerLid
Nose Candy zei:
Natuurlijk blijft een gezonde levensstijl het belangrijkste onderdeel van een gezond leven. Zelfs bij minimum dosissen van max 200 tot 300mg per dag geraken al deze stoffen of toch veel ervan uitgeput. De supplementen die als eerste 4 zijn aangeduid zijn de broodnodige. De overige maken overigens niet uit als je niet extreem gebruikt gelijk mij. Maar die eerste 4 zullen voor iedereen een aanvulling zijn. Inclusief dan de NAC achteraf. Ik heb overigens geen rapporten gelezen waar HPPD zou voorkomen bij het gebruik van NAC. Oftewel in combinatie dan met de drug zelf. Ik zou het niet weten zoals ik eerder aangaf, daarom had ik die stof ook niet opgelijst.

Hey, heb je überhaupt wel de moeite gedaan om het topic te lezen? Dit was alleen bedoelt voor amfetamines, aangezien ik geen downers gebruik heb ik totaal geen ervaring ermee. Over dat eerste L-Theanine ben ik niets tegengekomen in mijn research nog van Alfo-liponzuur. OPNIEUW.. Ik doe alleen research naar OFFICIELE medische rapporten die openbaar zijn gemaakt waar de gevalllen, de substantiesen de supplementen zijn gebruikt.

Dat is al zeer goed, maar belange na niet genoeg als veelvuldig gebruikt.

Ik vrees dat jij toch wel enkele fouten gemaakt zult hebben. Ik ga ook geen prijzen noemen maar heb jij misschien elke grondstof apart besteld?

- Multivits
- Minerals
- Vitamine D3
- Kaliumgluconaat (Potassium Gluconate)

Deze 4 zijn het hoognodige. Kost je misschien een to drie uurlonen.
De andere zijn niet PERSE nodig, nu ik heb ze wel.. en kosten ook allemaal samen zo een 2 tot 5 uurlonen.

Nou moet je de vraag maar stellen, dat kost je bijna niks in mijn ogen maar volgens jou veel geld.. maar dit gaat wel zeker anderhalve maand to twee maand mee. Of als je dit alleen gebruikt voor & na gebruik en je laat pauzes er tussen dan kom je er zelfs het heel jaar mee toe. Nu lijkt me dat wienig geld als daar tegenover staat dat je een paar jaar meer te leven hebt.
Klik om te vergroten...
L-Arginine heb ik onlangs aangeschaft en deze kostte al bijna 2 uurlonen .
L
LiveFastDieYoungLid
CuriousExplorer zei:
L-Arginine heb ik onlangs aangeschaft en deze kostte al bijna 2 uurlonen .
Klik om te vergroten...
Ik zie ze hier echt dus voor de prijs van een halve gram wiet staan hoor.
C
CuriousExplorerLid
Nose Candy zei:
Ik zie ze hier echt dus voor de prijs van een halve gram wiet staan hoor.
Klik om te vergroten...
Wow....Fuck BE. ik mag geen prijzen delen
M
MoestuinierLid
CuriousExplorer zei:
Net opgezocht.
L-Arginine kost 3 netto Nederlansde uurlonen hier.
Klik om te vergroten...

Ik zien ze hier toch online aan 2 kleine netto BE uurlonen.
C
CuriousExplorerLid
Maar hier heb ik de prijs betaalt van 3gram weed.
L
LiveFastDieYoungLid
CuriousExplorer zei:
Maar hier heb ik de prijs betaalt van 3gram weed.
Klik om te vergroten...
Ja de prijs van 1 gram wiet hier staat gelijk aan die van een netto uurloon hier.
C
CuriousExplorerLid
Nose Candy zei:
Ja de prijs van 1 gram wiet hier staat gelijk aan die van een netto uurloon hier.
Klik om te vergroten...
Lol.
Wat een irritante regel eigenlijk als het gaat over medicijnen.
🤦‍♂️
D
De DunneLid
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik vind het wel jammer om te lezen en dat zo weinig mensen het weten, dat een simpel supplement als vitamine C er niet tussen staat. Vitamine C is een onwijs fijn en goed supplement

Vitamine C heeft een antioxidantfunctie en beschermt daardoor je lichaamscellen tegen schade. Vitamine C is verder onder andere nodig voor de vorming van bindweefsel, de opname van ijzer en het in stand houden van de weerstand.
(https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx#blokwaar-is-vitamine-c-goed-voor?)

Uit eigen ervaring helpt vitamine C onwijs goed tegen de wondjes in je mond, krampen, en eventuele spierpijnen. Ook ga je er beter door poepen. En je herstelt echt sneller. Raad iedereen ook altijd vitamine C aan, het werkt echt. Daarbij is vitamine C elke dag makkelijk te gebruiken en bevorderd het bij elke dag gebruik je herstel sneller als je weer speed gebruikt, minder last van wondjes minder last van lichamelijke vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Klopt maar pas op met heel hoge doseringen slikken. Vroeger dacht men dat veel vitamine C geen kwaad kon maar dat is anders gebleken.

www.vitamine-info.nl

Vitamine C

www.vitamine-info.nl www.vitamine-info.nl
L
LiveFastDieYoungLid
CuriousExplorer zei:
Lol.
Wat een irritante regel eigenlijk als het gaat over medicijnen.
🤦‍♂️
Klik om te vergroten...
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?
M
MoestuinierLid
Nose Candy zei:
Ja of niet dan, vind in het algemeen de regel van prijzen onzin. Dit zie je op de professionele Amerikaanse versies ook niet.
Ik bedoel als ik zeg dat hier een bepaalde substantie 50 euro kost en jij zegt dat die bij jou 30 euro kost?

Who da fuck cares?
Klik om te vergroten...

Net als rc vendors of waarschuwingen met naam. Zou de mensen soms wat zooi kunnen besparen. Maar we moeten de regels naleven anders vliegen we.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."