Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed en antidepressiva, hoe zit dat nou precies?

Speed en antidepressiva, hoe zit dat nou precies?

49 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Het is beter om het niet te doen, maar het is niet direct heel erg gevaarlijk volgens mij. XTC zou dat inderdaad wel zijn in jouw geval, maar speed werkt maar minimaal op serotonine. Dat is geen aanbeveling om het dan toch maar te doen. :wink: Maar ik zou hypocriet zijn als ik zei dat ik het zelf niet deed, ik gebruik Wellbutrin (antidepressum maar wel een ander type - geen SSRI maar milde psychostimulans die vooral op dopamine en noradrenaline werkt maar ook heel lichtjes op serotonine) regelmatig samen met een stim, en ik krijg methylfenidaat er zelfs gewoon naast voorgeschreven.
Klik om te vergroten...

Ahh, jij ook Bupropion dus (Wellbutrin)
Ik vond dat middel zoveel prettiger dan Citalopram. Bupropion heb ik een tijdje naast de Citalopram gebruikt en ik ben daarna met alle medicatie gestopt.

Van Citalopram een afschuwelijke afkick gehad, van Bupropion niks!

Werkt het goed voor je?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Ahh, jij ook Bupropion dus (Wellbutrin)
Ik vond dat middel zoveel prettiger dan Citalopram. Bupropion heb ik een tijdje naast de Citalopram gebruikt en ik ben daarna met alle medicatie gestopt.

Van Citalopram een afschuwelijke afkick gehad, van Bupropion niks!

Werkt het goed voor je?
Klik om te vergroten...
Oei echt? Hoe ging het opbouwen dan? Daar ook last van gehad?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Ahh, jij ook Bupropion dus (Wellbutrin)
Ik vond dat middel zoveel prettiger dan Citalopram. Bupropion heb ik een tijdje naast de Citalopram gebruikt en ik ben daarna met alle medicatie gestopt.

Van Citalopram een afschuwelijke afkick gehad, van Bupropion niks!

Werkt het goed voor je?
Klik om te vergroten...

Ja! Ik gebruik het inmiddels al best lang. Ik heb daarvoor een maand duloxetine (Cymbalta) gebruikt maar ik werd daar heel suf en apathisch van. En vervelende bijwerkingen. Van bupropion had ik alleen in het begin een aantal lastige bijwerkingen (voornamelijk tegelijk met het afbouwen van de duloxetine) maar dat is al snel helemaal weggetrokken. Verder voelt het middel veel natuurlijker en milder voor mij. De stimulerende eigenschappen merk ik niet echt, maar het is in ieder geval niet versuffend/verdovend! Voor mijn gevoel komen alle emoties - positief en negatief - gewoon door, alleen worden ze net wat gestabiliseerd.

Wel goed om te weten dat Wellbutrin minder afkick lijkt te geven, ik zie wel wat op tegen een eventuele rebound als ik ga stoppen.

Fijn dat jij nu van alles af bent!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jesse Pinkvrouw zei:
Oei echt? Hoe ging het opbouwen dan? Daar ook last van gehad?
Klik om te vergroten...

Nee, van de opbouw niet! Ben jij meteen met 20 mg gestart? En klachten ervaren?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Nee, van de opbouw niet! Ben jij meteen met 20 mg gestart? En klachten ervaren?
Klik om te vergroten...
Nee ben met druppels begonnen, elke dag een druppel omhoog tot 10 druppels (20 mg ongeveer). Daarna over naar tabletten 20 mg. Heb bijna geen klachten ervaren, alleen droge mond en soms wat duizelig. Verder ook heel blij met Citalopram, het vlakt me totaal niet af!

Edit; was afbouwen gewoon in 1x stoppen of elke dag wat naar beneden? Want ik had altijd in m’n hoofd dat ik bij de afbouw ook geen last ging krijgen omdat de opbouw ook zo goed ging
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee ben met druppels begonnen, elke dag een druppel omhoog tot 10 druppels (20 mg ongeveer). Daarna over naar tabletten 20 mg. Heb bijna geen klachten ervaren, alleen droge mond en soms wat duizelig. Verder ook heel blij met Citalopram, het vlakt me totaal niet af!
Klik om te vergroten...

Fijn om te horen dat het voor jou zo goed werkt. Als je ooit gaat afbouwen, zijn de druppels ook heel handig. Had ik die maar gehad in die tijd πŸ˜…
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb je last van vermoeidheidsklachten door de ad??.
Ik had bij eerste ad heel veel last daarvan gehad.
Was echt niet vooruit te branden..
Slik nu Fluoxetine (prozac) 40 mg en vermoeidheid is minder erg.

Wat voor mij de grootste reden altijd was om speed te gebruiken was om meer energie te hebben.
Dus als je door medicatie vermoeidheidsklachten krijgt is dat wel een trigger.

Je slikt ook sinds kort oxazepam las ik.
Dit slik ik ook geregeld, maar 10 mg maar het werkt overdag toch nog wel tijdje door.

Maar als je speed eenmaal gewend bent is het heel moeilijk (spreek nu voor mezelf) om je eigen energie te accepteren.

Daarom dat ik heeel af en toe een halve cafeine tabl slik.
Dan heb ik net ff dat beetje meer energie om toch ff het een en ander voor elkaar te krijgen.

Bij een depressie zit je kwa energie al heel stuk lager dan normaal.
Bij speed zit je heel stuk hoger dan normaal.
Dus dat verschil tussen speed op en energie met depressie is onwijs groot.

Wat is nu eigenlijk het moraal van mijn verhaal, ja geen idee πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

Maar misch dat je je hier in herkent?.
Dat je steeds op zoekt blijft gaan na de energie die je hebt bij speed?.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Heb je last van vermoeidheidsklachten door de ad??.
Ik had bij eerste ad heel veel last daarvan gehad.
Was echt niet vooruit te branden..
Slik nu Fluoxetine (prozac) 40 mg en vermoeidheid is minder erg.

Wat voor mij de grootste reden altijd was om speed te gebruiken was om meer energie te hebben.
Dus als je door medicatie vermoeidheidsklachten krijgt is dat wel een trigger.

Je slikt ook sinds kort oxazepam las ik.
Dit slik ik ook geregeld, maar 10 mg maar het werkt overdag toch nog wel tijdje door.

Maar als je speed eenmaal gewend bent is het heel moeilijk (spreek nu voor mezelf) om je eigen energie te accepteren.

Daarom dat ik heeel af en toe een halve cafeine tabl slik.
Dan heb ik net ff dat beetje meer energie om toch ff het een en ander voor elkaar te krijgen.

Bij een depressie zit je kwa energie al heel stuk lager dan normaal.
Bij speed zit je heel stuk hoger dan normaal.
Dus dat verschil tussen speed op en energie met depressie is onwijs groot.

Wat is nu eigenlijk het moraal van mijn verhaal, ja geen idee πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„

Maar misch dat je je hier in herkent?.
Dat je steeds op zoekt blijft gaan na de energie die je hebt bij speed?.
Klik om te vergroten...
Nee juist niet, zat 3 drie al vol energie! Was echt onvoorstelbaar. Had hiervoor anderhalve maand ook geen speed gebruikt en dit was de eerste keer met antidepressiva.

De oxazepam had ik gehaald omdat ik wel echt bizar lang wakker heb gelegen van de speed (3 nachten, denk dat dat wel echt door de antidepressiva komt) die heb ik gister voor de zekerheid nog genomen om zeker te weten dat ik wel sliep. Vanavond geen oxazepam meer πŸ˜„

Waarom ik speed heb gebruikt tja.. Het was mijn moeders verjaardag en mijn zus en ik grapte tegenover mam dat we nu wel wat zouden willen. Boven verwachting zei ze’ doe maar je bent nu thuis en als het fout gaat zijn we allemaal bij je’ Dus ja, mijn ruggengraat zegt dan geen nee. Soms heb je er ook gewoon zin inπŸ˜…
Maar ben niet opzoek naar de energie, want zit nog steeds vol energie ook al had ik een heel zwaar weekend/week..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee juist niet, zat 3 drie al vol energie! Was echt onvoorstelbaar. Had hiervoor anderhalve maand ook geen speed gebruikt en dit was de eerste keer met antidepressiva.

De oxazepam had ik gehaald omdat ik wel echt bizar lang wakker heb gelegen van de speed (3 nachten, denk dat dat wel echt door de antidepressiva komt) die heb ik gister voor de zekerheid nog genomen om zeker te weten dat ik wel sliep. Vanavond geen oxazepam meer πŸ˜„

Waarom ik speed heb gebruikt tja.. Het was mijn moeders verjaardag en mijn zus en ik grapte tegenover mam dat we nu wel wat zouden willen. Boven verwachting zei ze’ doe maar je bent nu thuis en als het fout gaat zijn we allemaal bij je’ Dus ja, mijn ruggengraat zegt dan geen nee. Soms heb je er ook gewoon zin inπŸ˜…
Maar ben niet opzoek naar de energie, want zit nog steeds vol energie ook al had ik een heel zwaar weekend/week..
Klik om te vergroten...

Dat is mooi dat jezelf genoeg energie hebt!.
En hey, je bent mij geen uitleg verschuldigd over waarom je hebt gebruikt he!!.
Vroeg me alleen af of je ook last had van vermoeidheid. 😊
Geef mij anders beetje van jou energie... πŸ’πŸ˜„
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Dat is mooi dat jezelf genoeg energie hebt!.
En hey, je bent mij geen uitleg verschuldigd over waarom je hebt gebruikt he!!.
Vroeg me alleen af of je ook last had van vermoeidheid. 😊
Geef mij anders beetje van jou energie... πŸ’πŸ˜„
Klik om te vergroten...
* stuurt energie *
1620305432113.gif

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."