#1
Het is niet zwart wit toch?Het gaat er ook om met welke intentie je gebruikt. Het is zwart wit.
Het is niet zwart wit toch?Het gaat er ook om met welke intentie je gebruikt. Het is zwart wit.
Haha ja 🤓Het is niet zwart wit toch?
Nee. Bij mij is gematigd gebruik heel lang goed gegaan, maar speed heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat ik drugsgebruik ben gaan normaliseren waardoor ik alsnog verslaafd ben geraakt. Ergens wist ik t ook altijd al dat ik verslavingsgevoelig was, maar je denkt toch: het overkomt mij niet, waardoor je jezelf steeds meer voor de gek houdt, dus beter begin je er gewoon niet aan.Zouden jullie mij aanraden om speed op een festival te gebruiken, of kan ik het beter vermijden als ik nooit verslaafd wil worden?
Als je het ooit hebt gehad en je ziet de voordelen ervan; denk je in steeds meer situaties, wat zou dit chill zijn met een beetje speed (of nog verslavender, coke). Op gegeven moment worden uitgaan, seks, conversaties steeds saaier zonder speed, omdat je weet dat je scherper, leuker, energieker bent mét speed, dus ga je t steeds makkelijker pakken. Als je niet weet wat je mist, mis je t ook niet, maakt t allemaal een stuk simpeler.Hoe moeilijk is het om verantwoord met speed om te gaan, nadat je weet hoe lekker het is om te gebruiken?
Is speed iets wat je eenmalig kan gebruiken, of zal je daarna je hele leven in de verleiding worden gebracht om het weer te gebruiken?
Over het algemeen kun je wel zeggen dat drugs die het dopamine systeem activeren verslavend zijn, maar dat is niet het hele verhaal. Zo werkt LSD bijvoorbeeld ook op dopamine. Feit is wel dat speed een stuk verslavender is dan de meeste stoffen op je lijstje (op alcohol en wiet na misschien).Het valt mij op dat mensen die een verslaving hebben, meestal verslaafd zijn aan drugs die invloed heeft op het dopamine niveau.
Ik snap je redenering wel want die zie ik vaker voorbijkomen, maar alle stimulantia zijn een grote aanslag op je lichaam, niet alleen entactogene stimulantia die op serotonine werken. Een goede vuistregel is dan ook: maximaal 1 keer in de 3 maanden een stimulant gebruiken.De reden dat ik aan speed denk, is omdat het nauwelijks op serotonine werkt, maar wel stimulerend is.
LSD werkt maar een klein beetje op dopamine toch? Heb wel eens een heerlijk euforisch gevoel op LSD, maar doordat het zo heftig is, zie ik het absoluut niet als verslavend. Heb wel eens LSD op een buitenfestival gebruikt, was leuk maar lijkt mij heel intens voor een binnenlocatie.Over het algemeen kun je wel zeggen dat drugs die het dopamine systeem activeren verslavend zijn, maar dat is niet het hele verhaal. Zo werkt LSD bijvoorbeeld ook op dopamine. Feit is wel dat speed een stuk verslavender is dan de meeste stoffen op je lijstje (op alcohol en wiet na misschien).
Ik gebruik eigenlijk alleen op festivals, waar ik 1x in de paar maanden naar toe ga. Tot nu toe gebruikte ik dan 2C-B als ik geen XTC kon gebruiken, maar ik merkte dat 2C-B voor mij niet echt de juiste festival drug is aangezien het kort werkt. Verder gebruik ik vrijwel nooit alcohol. Zou het dan alsnog slecht zijn om speed te gebruiken wanneer je in de laatste drie maanden een serotonineslurper zoals XTC hebt gebruikt?Ik snap je redenering wel want die zie ik vaker voorbijkomen, maar alle stimulantia zijn een grote aanslag op je lichaam, niet alleen entactogene stimulantia die op serotonine werken. Een goede vuistregel is dan ook: maximaal 1 keer in de 3 maanden een stimulant gebruiken.
Klopt, van de verhalen die ik heb gehoord, is het niet slim om 3-MMC te nemen aangezien het serotonine verbruikt en de cravings zeer ernstig zijn. De meeste cathinonen denk ik dan ook dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.Het valt me wel op dat je 3-mmc en aanverwante stoffen niet noemt. Maar ja, die werken wel weer op serotonine en zijn waarschijnlijk nog een stukje verslavender dan speed.
Wat voor andere drugs had je dat dan niet bij, die ook geschikt zouden kunnen zijn voor een binnen festival (techno)?Vermijden wat mij betreft.
Ik merkte aan mezelf dat ik het wel heel lekker vond en steeds meer wilde.
Terwijl ik dat bij andere drugs niet heb gehad.
Dus blijf er van weg zou ik zeggen.
Hahah ja als ik twee pakken koekjes koop in de aanbieding, dan gaan ze ook vaak alle twee sneller op dan ik gepland had.Alleen tijdens het festival gebruiken en daarna weggooien zodat je niks in huis hebt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."