#1
Beste Forumleden,
Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen en de vraag stellen, hoelang kan je na een paniekaanval/overamping vanwege het weken misbruiken van dexamfetamine en uiteindelijk speed weer je weer normaal voelen? Of een sigaretje of jointje opsteken? We zijn bijna 24 uur verder en ik begin nu pas soortvan rustig te worden. Is dit uberhaupt normaal? Mijn laatste dosis was gisterenmiddag rond 17:00-17:30
Nare gevoel kwam vrij langzaam op. Soms dip ik eventjes op speed dus rookte een jointje, haalt de scherpe randjes ervan af en voelde me wel wat rustiger. Uurtje later besef ik me dat ik wel heel zwak werd, dacht dat ik gewoon wat moest eten en snel naar bed moest gaan, deze week is het qua slaap wel echt heel dramatisch slecht. Ik slungelde een beetje over straat richting huis.
Ik dacht ik dat ik gewoon griep begon te krijgen vanwege van die pijntjes overal. Eenmaal bijna thuis begin ik me duizelig en misselijk te voelen. Laat die wiet nog maar ff zitten dacht ik, tijd om ff goed te slapen. Opeens durfde ik niet de lift meer in en 1 trap omhoog en ik was compleet buiten adem. En dat voor een kerel van 21 die 4/5x per week sport en soms een paar km hardloopt. Ik kwam m’n kamer in en nu voelde ik mn hart echt tekeer gaan en de kortademigheid ging niet weg.
Laten we zeggen dat ik 1,5uurtje later op het niveau “overleef ik dit wel” zat. Ik was zo bang dat ik amper durfde te bewegen omdat ik bang was dat er teveel druk op mn hart zou komen. Tintelingen, hyperventileren, extreme angst. De paniekaanval blijft zichzelf voeden.
Ik lees me altijd goed in en herkende dit verhaal. Het is vooral jezelf gek maken. Na een hele lange tijd lukte het mezelf ff om rustiger te worden door letten op ademhaling en meditatie. Rond middernacht 4:00 was dit is ongeveer. Besef dus even dat deze paniekaanval? nu al bijna 6 uur heeft geduurd. Op internet zie ik niet zulke tijden staan maargoed.
Ben in slaap gevallen en 2 uurtjes later werd ik helaas al wakker. Tuurlijk verwachtte ik niet dat ik me goed ging voelen maar de druk op de borst was er nogsteeds, hart ging tekeer en had van die rare stuiptrekkingen in mn gezicht. Ook nogsteeds flinke doppen. Ja ik heb slecht voor mezelf gezorgd qua slaap maar de dosissen die ik nam kwamen echt nieteens in de buurt van wat ik verder op internet tegenkom, ik weet dat t met tolerantie te maken heeft maar die had ik wel redelijk opgebouwd met dex. Ik sluit NIKS uit he, maar dit kan gewoon niet nogsteeds doorwerken, zou het vervuilde zooi zijn geweest? Who knows, snel laat ik ‘t zakje testen en daarna jank ik die zooi door het toilet. Ik zag trouwens wel dat het zakje wat leger oogde, dan dat ik in eerste instantie dacht. Is vochtige/plakkerige speed compacter waardoor je meer binnen krijgt dan je denkt? De speed die ik deze keer had was wel heel nattig.
Gebeld naar huisarts, kon daar in de middag pas terecht. Geprobeerd te wachten maar maakte mezelf weer zo gek, ik moest gewoon uitgesloten hebben dat ik in levensgevaar was dus zodoende naar Spoedeisende hulp ze hebben alles gecheckt en mocht na een paar uur weer gaan. Bloeddruk en hartslag was natuurlijk niet normaal voor in rust, maar absoluut niet gevaarlijk hoog. Druk op mn borst kwam door paniek maar lichaamstemperatuur aan de lage kant. (Ik had juist hoger verwacht bij pep?) Maar dan wel weer die grote doppen? Ik vroeg me af hoe dit kon? Zij vonden het ook nogal bijzonder dat het nogsteeds werkte, zij vermoeden dat ik echt heel veel speed heb gebruikt.
Tja zag dat ik 1/3 van mn gr speed had gebruikt. Wel veel hoor, maar voor iemand met een beetje tolerantie is dit toch gewoon stevige dosis? Ik vermoed dat slaap en stress ook een rol spelen.
Ik had gister netjes over de dag mn dosissen verspreid. Is natuurlijk wel lastig want enige meetstaaf die ik heb is mn sleutel. Vorige keer ging het vrij goed, deed hier wat voorzichtiger mee dan met Dex. Ik merkte wel dat het veel natter en plakkeriger was dan de vorige keer. Nam ongeveer evengrote schepjes als vorige keer, maar kan natuurlijk zijn dat dit dus compacter was en je daardoor meer binnen krijgt dan je denkt. Maar kom op mensen we hebben het hier over een sleutelpuntje en dan niet achtermekaar nee ik hield netjes de tijden aan.
Maargoed op andere aspecten ging het echter wel de verkeerde kant op: Weken amper slaap, weinig voeding en natuurlijk tolerantie wat zich opbouwd. De grens voor mij met dex is 4/5 pillen max om in de ochtend te beginnen. En dan in de middag een stuk of 2/3. Eind van de middag soms nog eentje, die vergat ik wel baak. Waar t op neer komt is dat ik altijd minder dan de dosis neem die ik daarvoor had genomen. Eigenlijk over de dag gespreid weer langzaam afbouwen.
Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen en de vraag stellen, hoelang kan je na een paniekaanval/overamping vanwege het weken misbruiken van dexamfetamine en uiteindelijk speed weer je weer normaal voelen? Of een sigaretje of jointje opsteken? We zijn bijna 24 uur verder en ik begin nu pas soortvan rustig te worden. Is dit uberhaupt normaal? Mijn laatste dosis was gisterenmiddag rond 17:00-17:30
Nare gevoel kwam vrij langzaam op. Soms dip ik eventjes op speed dus rookte een jointje, haalt de scherpe randjes ervan af en voelde me wel wat rustiger. Uurtje later besef ik me dat ik wel heel zwak werd, dacht dat ik gewoon wat moest eten en snel naar bed moest gaan, deze week is het qua slaap wel echt heel dramatisch slecht. Ik slungelde een beetje over straat richting huis.
Ik dacht ik dat ik gewoon griep begon te krijgen vanwege van die pijntjes overal. Eenmaal bijna thuis begin ik me duizelig en misselijk te voelen. Laat die wiet nog maar ff zitten dacht ik, tijd om ff goed te slapen. Opeens durfde ik niet de lift meer in en 1 trap omhoog en ik was compleet buiten adem. En dat voor een kerel van 21 die 4/5x per week sport en soms een paar km hardloopt. Ik kwam m’n kamer in en nu voelde ik mn hart echt tekeer gaan en de kortademigheid ging niet weg.
Laten we zeggen dat ik 1,5uurtje later op het niveau “overleef ik dit wel” zat. Ik was zo bang dat ik amper durfde te bewegen omdat ik bang was dat er teveel druk op mn hart zou komen. Tintelingen, hyperventileren, extreme angst. De paniekaanval blijft zichzelf voeden.
Ik lees me altijd goed in en herkende dit verhaal. Het is vooral jezelf gek maken. Na een hele lange tijd lukte het mezelf ff om rustiger te worden door letten op ademhaling en meditatie. Rond middernacht 4:00 was dit is ongeveer. Besef dus even dat deze paniekaanval? nu al bijna 6 uur heeft geduurd. Op internet zie ik niet zulke tijden staan maargoed.
Ben in slaap gevallen en 2 uurtjes later werd ik helaas al wakker. Tuurlijk verwachtte ik niet dat ik me goed ging voelen maar de druk op de borst was er nogsteeds, hart ging tekeer en had van die rare stuiptrekkingen in mn gezicht. Ook nogsteeds flinke doppen. Ja ik heb slecht voor mezelf gezorgd qua slaap maar de dosissen die ik nam kwamen echt nieteens in de buurt van wat ik verder op internet tegenkom, ik weet dat t met tolerantie te maken heeft maar die had ik wel redelijk opgebouwd met dex. Ik sluit NIKS uit he, maar dit kan gewoon niet nogsteeds doorwerken, zou het vervuilde zooi zijn geweest? Who knows, snel laat ik ‘t zakje testen en daarna jank ik die zooi door het toilet. Ik zag trouwens wel dat het zakje wat leger oogde, dan dat ik in eerste instantie dacht. Is vochtige/plakkerige speed compacter waardoor je meer binnen krijgt dan je denkt? De speed die ik deze keer had was wel heel nattig.
Gebeld naar huisarts, kon daar in de middag pas terecht. Geprobeerd te wachten maar maakte mezelf weer zo gek, ik moest gewoon uitgesloten hebben dat ik in levensgevaar was dus zodoende naar Spoedeisende hulp ze hebben alles gecheckt en mocht na een paar uur weer gaan. Bloeddruk en hartslag was natuurlijk niet normaal voor in rust, maar absoluut niet gevaarlijk hoog. Druk op mn borst kwam door paniek maar lichaamstemperatuur aan de lage kant. (Ik had juist hoger verwacht bij pep?) Maar dan wel weer die grote doppen? Ik vroeg me af hoe dit kon? Zij vonden het ook nogal bijzonder dat het nogsteeds werkte, zij vermoeden dat ik echt heel veel speed heb gebruikt.
Tja zag dat ik 1/3 van mn gr speed had gebruikt. Wel veel hoor, maar voor iemand met een beetje tolerantie is dit toch gewoon stevige dosis? Ik vermoed dat slaap en stress ook een rol spelen.
Ik had gister netjes over de dag mn dosissen verspreid. Is natuurlijk wel lastig want enige meetstaaf die ik heb is mn sleutel. Vorige keer ging het vrij goed, deed hier wat voorzichtiger mee dan met Dex. Ik merkte wel dat het veel natter en plakkeriger was dan de vorige keer. Nam ongeveer evengrote schepjes als vorige keer, maar kan natuurlijk zijn dat dit dus compacter was en je daardoor meer binnen krijgt dan je denkt. Maar kom op mensen we hebben het hier over een sleutelpuntje en dan niet achtermekaar nee ik hield netjes de tijden aan.
Maargoed op andere aspecten ging het echter wel de verkeerde kant op: Weken amper slaap, weinig voeding en natuurlijk tolerantie wat zich opbouwd. De grens voor mij met dex is 4/5 pillen max om in de ochtend te beginnen. En dan in de middag een stuk of 2/3. Eind van de middag soms nog eentje, die vergat ik wel baak. Waar t op neer komt is dat ik altijd minder dan de dosis neem die ik daarvoor had genomen. Eigenlijk over de dag gespreid weer langzaam afbouwen.