Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed overamp/overdose gevoel verdwijnt niet

Speed overamp/overdose gevoel verdwijnt niet

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Forumleden,

Laat ik meteen maar met de deur in huis vallen en de vraag stellen, hoelang kan je na een paniekaanval/overamping vanwege het weken misbruiken van dexamfetamine en uiteindelijk speed weer je weer normaal voelen? Of een sigaretje of jointje opsteken? We zijn bijna 24 uur verder en ik begin nu pas soortvan rustig te worden. Is dit uberhaupt normaal? Mijn laatste dosis was gisterenmiddag rond 17:00-17:30

Nare gevoel kwam vrij langzaam op. Soms dip ik eventjes op speed dus rookte een jointje, haalt de scherpe randjes ervan af en voelde me wel wat rustiger. Uurtje later besef ik me dat ik wel heel zwak werd, dacht dat ik gewoon wat moest eten en snel naar bed moest gaan, deze week is het qua slaap wel echt heel dramatisch slecht. Ik slungelde een beetje over straat richting huis.

Ik dacht ik dat ik gewoon griep begon te krijgen vanwege van die pijntjes overal. Eenmaal bijna thuis begin ik me duizelig en misselijk te voelen. Laat die wiet nog maar ff zitten dacht ik, tijd om ff goed te slapen. Opeens durfde ik niet de lift meer in en 1 trap omhoog en ik was compleet buiten adem. En dat voor een kerel van 21 die 4/5x per week sport en soms een paar km hardloopt. Ik kwam m’n kamer in en nu voelde ik mn hart echt tekeer gaan en de kortademigheid ging niet weg.

Laten we zeggen dat ik 1,5uurtje later op het niveau “overleef ik dit wel” zat. Ik was zo bang dat ik amper durfde te bewegen omdat ik bang was dat er teveel druk op mn hart zou komen. Tintelingen, hyperventileren, extreme angst. De paniekaanval blijft zichzelf voeden.

Ik lees me altijd goed in en herkende dit verhaal. Het is vooral jezelf gek maken. Na een hele lange tijd lukte het mezelf ff om rustiger te worden door letten op ademhaling en meditatie. Rond middernacht 4:00 was dit is ongeveer. Besef dus even dat deze paniekaanval? nu al bijna 6 uur heeft geduurd. Op internet zie ik niet zulke tijden staan maargoed.

Ben in slaap gevallen en 2 uurtjes later werd ik helaas al wakker. Tuurlijk verwachtte ik niet dat ik me goed ging voelen maar de druk op de borst was er nogsteeds, hart ging tekeer en had van die rare stuiptrekkingen in mn gezicht. Ook nogsteeds flinke doppen. Ja ik heb slecht voor mezelf gezorgd qua slaap maar de dosissen die ik nam kwamen echt nieteens in de buurt van wat ik verder op internet tegenkom, ik weet dat t met tolerantie te maken heeft maar die had ik wel redelijk opgebouwd met dex. Ik sluit NIKS uit he, maar dit kan gewoon niet nogsteeds doorwerken, zou het vervuilde zooi zijn geweest? Who knows, snel laat ik ‘t zakje testen en daarna jank ik die zooi door het toilet. Ik zag trouwens wel dat het zakje wat leger oogde, dan dat ik in eerste instantie dacht. Is vochtige/plakkerige speed compacter waardoor je meer binnen krijgt dan je denkt? De speed die ik deze keer had was wel heel nattig.

Gebeld naar huisarts, kon daar in de middag pas terecht. Geprobeerd te wachten maar maakte mezelf weer zo gek, ik moest gewoon uitgesloten hebben dat ik in levensgevaar was dus zodoende naar Spoedeisende hulp ze hebben alles gecheckt en mocht na een paar uur weer gaan. Bloeddruk en hartslag was natuurlijk niet normaal voor in rust, maar absoluut niet gevaarlijk hoog. Druk op mn borst kwam door paniek maar lichaamstemperatuur aan de lage kant. (Ik had juist hoger verwacht bij pep?) Maar dan wel weer die grote doppen? Ik vroeg me af hoe dit kon? Zij vonden het ook nogal bijzonder dat het nogsteeds werkte, zij vermoeden dat ik echt heel veel speed heb gebruikt.

Tja zag dat ik 1/3 van mn gr speed had gebruikt. Wel veel hoor, maar voor iemand met een beetje tolerantie is dit toch gewoon stevige dosis? Ik vermoed dat slaap en stress ook een rol spelen.
Ik had gister netjes over de dag mn dosissen verspreid. Is natuurlijk wel lastig want enige meetstaaf die ik heb is mn sleutel. Vorige keer ging het vrij goed, deed hier wat voorzichtiger mee dan met Dex. Ik merkte wel dat het veel natter en plakkeriger was dan de vorige keer. Nam ongeveer evengrote schepjes als vorige keer, maar kan natuurlijk zijn dat dit dus compacter was en je daardoor meer binnen krijgt dan je denkt. Maar kom op mensen we hebben het hier over een sleutelpuntje en dan niet achtermekaar nee ik hield netjes de tijden aan.

Maargoed op andere aspecten ging het echter wel de verkeerde kant op: Weken amper slaap, weinig voeding en natuurlijk tolerantie wat zich opbouwd. De grens voor mij met dex is 4/5 pillen max om in de ochtend te beginnen. En dan in de middag een stuk of 2/3. Eind van de middag soms nog eentje, die vergat ik wel baak. Waar t op neer komt is dat ik altijd minder dan de dosis neem die ik daarvoor had genomen. Eigenlijk over de dag gespreid weer langzaam afbouwen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
dude je bent jezelf stuk aan het maken. Kijk over 2 maanden hoe je je voelt en of je geen permanente schade hebt aangericht. Tot die tijd gezond eten, gezond slapen, en goed rusten als je hebt gesport.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie nu de omvang van dit bericht en wtf volgensmij ben ik nog gewoon onder invloed? Type verhalen alsof ik aan de crystal meth zit joh Ik snap er niks meer van? Heb 2 kalmerende pillen genomen vanmiddag en kreeg er ook eentje mee voor het slapen thuis.

ondertussen nog klaarwakker, wtf
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja bent ook nog onder de invloed. Speed werkt fucking lang door.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Woezoe zei:
Is vochtige/plakkerige speed compacter waardoor je meer binnen krijgt dan je denkt? De speed die ik deze keer had was wel heel nattig
Klik om te vergroten...
Nee, natte speed bevat aceton of methanol. Beide stoffen zijn giftig. Belangrijk is om je speed altijd eerst goed te laten drogen, mocht je deze nat van je dealer hebben gekocht.

Verder sluit ik mij bij @Koffieb00n aan.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ape zei:
dude je bent jezelf stuk aan het maken. Kijk over 2 maanden hoe je je voelt en of je geen permanente schade hebt aangericht. Tot die tijd gezond eten, gezond slapen, en goed rusten als je hebt gesport.
Klik om te vergroten...


Koffieb00n zei:
Je zit in een paniekaanval en je houdt em zelf in stand door er zo obsessief mee bezig te zijn. Beste wat je kan doen is te kalmeren, het gaat wel over, maar maak jezelf vooral niet gek. Geen speed meer bijnemen! Laat speed de komende tijd ook maar ff liggen.
Klik om te vergroten...

Jullie hebben volledig gelijk, ik heb het flink onderschat. Helaas is het me op deze hardere manier duidelijk geworden.Je kan wel niet té gek gaan met die dosissen, maar de gevolgen zoals weinig eten en amper slapen zijn ook super destructief. Denken jullie dat dat slechte eten en slapen vooral de oorzaak is hiervan?

ik heb zeker tot 14:00 vanmiddag nog in pure paniek op de spoedeisende hulp gezeten. Na 2e toediening van kalmeringstabletten nou toen pas begonnen de fysieke symptomen heeeeeel langzaam minder te worden, heb inmiddels weer gewoon rustige ademhaling maar voorderest nog wel erg gespannen door de rest van m’n lichaam. Mentaal nog wel zeer onrustig. 2 Maanden geen speed gebruiken? Doe mij maar liever nooit meer. Ik heb het gisteravond wel als vrij traumatisch ervaren, alleen al het denken aan speed geeft me al nare gevoelens.

Echter als dagelijkse blower tja, heb wel echt heel veel zin in m’n jointje nu man. Is dit verstandig om nu te doen? Wiet verwijdt je bloedvaten juist weer, echter gaat je hartslag de eerste 15minuten ook weer omhoog. Het lukt me ook gewoon niet om te pitten atm terwijl het echt allang uitgewerkt is. Moet nog ff bekomen van de schrik ig.

@Ape Wat voor permanente schade zou ik aangericht kunnen hebben? Snap dat het moeilijk te zeggen is maar heb je wat voorbeelden? Ben afgelopen 3 maanden op deze manier bezig geweest
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou voorlopig maar even niet blowen.

Je hebt je lichaam en geest flink uitgeput. Door die uitputting zijn ze kwetsbaar. Je zal heus niet zomaar dood neervallen maar ik zou ook maar ff geen enkel risico nemen.

Ziek melden op werk/school en andere verplichtingen. Op je laatste krachten naar de winkel voor eten en drinken (diepvries pizza's, magnetron maaltijden, fruit, isotone sportdrinks (AA, Gatorade of gewoon huismerk) en wat je verder maar lekker vind om te eten en drinken, behalve alcohol.

De komende week alleen maar eten, drinken en hopelijk slapen. Maar rusten is ook al goed dus stil liggen met hooguit een film/serie, liever nog muziek of een (luister)boek of podcast ofzo.

En als je je dan weer wat beter voelt ga je bedenken hoe je dit in de toekomst gaat voorkomen. Dat begint bij iemand in vertrouwen nemen om je te helpen. Bijvoorbeeld je huisarts, vrienden of familie.

Succes!
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neusje zei:
Nee, natte speed bevat aceton of methanol. Beide stoffen zijn giftig. Belangrijk is om je speed altijd eerst goed te laten drogen, mocht je deze nat van je dealer hebben gekocht.

Verder sluit ik mij bij @Koffieb00n aan.
Klik om te vergroten...
Aha, dit verklaard een hoop. Beiden stoffen zijn giftig zeg je, pik m'n hartslag begint nu alweer te stijgen, hoef ik me nu nog zorgen te maken over dat er iets kan gebeuren? Of hebben die stoffen hun werk inmiddels wel gedaan? Normaal zou ik dit zelf op zoeken maar als ik me nu ga inlezen over deze stoffen ben ik er over 2 uur nog steeds mee bezig en zoals @Koffieb00n zei houd ik de paniekaanval alleen maar in stand zo.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kon het toch niet laten:

"Methanol is een heel giftig product. Men gebruikt methanol onder andere als brandstof voor brandertjes van schotelverwarmers en fonduestellen. Iemand die methanol inslikt, moet zo snel mogelijk naar het ziekenhuis worden gebracht."

"De eerste symptomen van een methanolvergiftiging doen denken aan dronkenschap bij alcoholinname:


  • Duizeligheid.
  • Evenwichtsstoornissen.
  • Verwardheid.
Nadien verschijnen andere symptomen, soms 18 tot 24 uur later. Dit is de tijd die nodig is om methanol om te zetten in andere, nog meer giftige bestanddelen."

Waar ik dus al bang voor was. Speed werkt zeker lang door, maar toch niet 24 uur. Ik ervaar op dit moment nogsteeds klachten.
Echter hebben ze vanmiddag wel bloed afgenomen, vinden ze zoiets alleen als ze er specifiek naar zoeken?
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nathaniel zei:
Ik zou voorlopig maar even niet blowen.

Je hebt je lichaam en geest flink uitgeput. Door die uitputting zijn ze kwetsbaar. Je zal heus niet zomaar dood neervallen maar ik zou ook maar ff geen enkel risico nemen.

Ziek melden op werk/school en andere verplichtingen. Op je laatste krachten naar de winkel voor eten en drinken (diepvries pizza's, magnetron maaltijden, fruit, isotone sportdrinks (AA, Gatorade of gewoon huismerk) en wat je verder maar lekker vind om te eten en drinken, behalve alcohol.

De komende week alleen maar eten, drinken en hopelijk slapen. Maar rusten is ook al goed dus stil liggen met hooguit een film/serie, liever nog muziek of een (luister)boek of podcast ofzo.

En als je je dan weer wat beter voelt ga je bedenken hoe je dit in de toekomst gaat voorkomen. Dat begint bij iemand in vertrouwen nemen om je te helpen. Bijvoorbeeld je huisarts, vrienden of familie.

Succes!
Klik om te vergroten...
Thanks Nathaniel klinkt als wijs advies.

Ik weet stiekem dondersgoed dat ik het nu beter niet kan doen, maar was even op zoek naar bevestiging van iemand die op dit moment niet zo zwaar paranoia is als ik. Gaat op het moment een hele hoop door me heen, heb het verhaal ook verteld aan m'n ouders, die zijn geschrokken natuurlijk. Ik probeer er nu vanuit te gaan dat die methanol nu uitgewerkt is en ik gewoon veilig kan gaan slapen.

Hopelijk morgen wel weer wat meer de oude.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Woezoe zei:
Thanks Nathaniel klinkt als wijs advies.

Ik weet stiekem dondersgoed dat ik het nu beter niet kan doen, maar was even op zoek naar bevestiging van iemand die op dit moment niet zo zwaar paranoia is als ik. Gaat op het moment een hele hoop door me heen, heb het verhaal ook verteld aan m'n ouders, die zijn geschrokken natuurlijk. Ik probeer er nu vanuit te gaan dat die methanol nu uitgewerkt is en ik gewoon veilig kan gaan slapen.

Hopelijk morgen wel weer wat meer de oude.
Klik om te vergroten...
Hoe is het vandaag ouwe?
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die onrustigheid is vooral door je eigen gedachten en bezorgdheid. Uiteindelijk niet zozeer door de speed. De werking van de kalmeringsmiddelen wordt een beetje onderdrukt door de speed wat nog z’n werk doet. Maar uiteindelijk overwinnen de kalmerende medicijnen wel. En zo lang je goed blijft eten herstel je sneller.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag lieve mensen,

Allereerst dank voor het meedenken, dit heeft me op dat moment toch het gevoel gegeven dat ik er niet alleen voor stond.
Na heel veel slaap en heel veel eten, begin ik me weer redelijk de oude te voelen. Ik heb nu een paar dagen geen tabak, wiet, dex of speed meer aangeraakt en ben van plan dit ook gewoon door te trekken tot na de zomer. Dex heb ik ook gewoon helemaal niet nodig en speed ga ik nooit meer doen.

Ik heb nu een soort angst ontwikkeld voor alles wat m'n hartslag omhoog haalt. Ik heb ongekend veel zin om te sporten maar ik durf het momenteel gewoon niet aan. Rustig wandelen doe ik wel afentoe, ben echter na een halfuurtje bekaf.

Het is ook super eng om te zien dat ik zo ongekend veel ben afgevallen. In ongeveer 1,5maand tijd ben ik ongeveer 9kg kwijtgeraakt. Ik weeg nu 65kg.
Ik wil graag weer wat spier opbouwen maar ik ben veel te veel bezig met mijn hartslag nu :(

Deze gebeurtenis heeft een behoorlijke impact op me gehad zowel fysiek als mentaal. Ik was hetzelfde pad aan het bewandelen als andere verslaafden (mijn broer) en begon hoop in een niet verslaafde toekomst te verliezen. Dit heeft het wel compleet omgedraaid.
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aangezien je nog maar een paar dagen gestopt bent met de middelen is het niet gek wat angstig te zijn. Ik zou even wandelen aanhouden en wachten tot je weer wat meer dopamines hebt opgebouwd.

En om je gerust te stellen, als je hartslag omhoog gaat met sporten is dat een goed iets. Het is immers nodig voor inspanning. Als je dat wellicht voor je kunt houden zou dat misschien een beetje de angst kunnen tacklen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geef het een paar weken de tijd. Je herstelt niet na een paar dagen van een speed binge. Dat duurt veel langer. Op tijd naar bed elke avond, gezond eten en een beetje lichaamsbeweging (wandelen bv.) Owja en vergeet verbinding niet en gezond dagelijks contact met mensen. Het komt vanzelf wel goed 👍🏻
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je klachten doen me erg denken aan wat ik destijds had toen ik nog dagelijks aan de pyro's zat. Natte speed gebruiken is misschien onverstandig, maar ik betwijfel of het daarvan komt. Zeker methanol heb je best wel wat voor nodig, wil je echt gekke klachten krijg. Wat er in het stukje tekst ook staat: het zal in eerste instantie lijken op alcohol inname. Flinke hoeveelheden en/of chronische gebruik van methanol zijn wel echt zeer schadelijk. Je kan er onder andere blind van raken of het bekopen met de dood.

Waar ik mijn klachten destijds aan weet, is simpelweg uitputting van mijn lichaam. Mijn hartslag was dag in, dag uit rond de 130. Een hart dat continu in de sportstand staat. Weinig eten. Nauwelijks slapen. We hebben die rust gewoon nodig. Diepe slaap om te herstellen. Voedingsstoffen om te herstellen. En een hart in rust.

Hiervan herstellen duurt veel langer dan 'onder invloed zijn van' of 'vergiftigd zijn door'. Wat meestal na 24-48 uur wel weg is voor het grootste deel.
Het herstel valt of staat met hoe goed je voor jezelf zorgt. Zeker in het begin veel slapen, maar langzaam aan ook weer richting een ritme werken.

En lekker blijven eten. Liefst wel de 'juiste' dingen. Die diepvriespizza is misschien nice als eerste voedsel om wat bij te trekken. Maar daarna ook vooral lekker groentes en eiwitten naar binnen werken.

Sporten zou ik ook gewoon maar even mee wachten tot je ècht het idee hebt weer terug te zijn. En dat kan gerust zo twee weken duren hoor. De balans huishouding van stofjes in je hoofd nog veel langer tho.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je zit in een paniekaanval en je houdt em zelf in stand door er zo obsessief mee bezig te zijn. Beste wat je kan doen is te kalmeren, het gaat wel over, maar maak jezelf vooral niet gek. Geen speed meer bijnemen! Laat speed de komende tijd ook maar ff liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."