Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed ontwenning

Speed ontwenning

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey df, ik heb even jullie hulp nodig.

Na een 4 dagen speed binge voel ik me echt uitgeput en slaap alleen maar. Dit zijn normale effecten na speed.

Nu na dag 3 na de binge voel ik me echt depressief en zie ik niks zitten, ik zit alleen in huis met niemand om me heen en constant alleen maar drang om te janken. Heeft iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kom want tis echt niet te doen.

Restand speed is door de wc gespoeld.

Tnx voor reactie alvast,
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat ligt eraan hoe snel je hersenen weer dopamine aanmaakt tot het punt dat je weer neutraal/blij bent.
Wijze les om te leren, met speedgebruik is minder gebruiken en korter altijd beter. Probeer zoveel mogelijk te slapen en vooral goed te eten.

Bedenk je trouwens ook dat dit maar tijdelijk is. Na regen komt er zonneschijn!
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
guap zei:
Hey df, ik heb even jullie hulp nodig.

Na een 4 dagen speed binge voel ik me echt uitgeput en slaap alleen maar. Dit zijn normale effecten na speed.

Nu na dag 3 na de binge voel ik me echt depressief en zie ik niks zitten, ik zit alleen in huis met niemand om me heen en constant alleen maar drang om te janken. Heeft iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kom want tis echt niet te doen.

Restand speed is door de wc gespoeld.

Tnx voor reactie alvast,
Klik om te vergroten...
Of nog eventjes afwachten en uitzitten, of naar de huisarts voor tips. Ik kan dat niet goed inschatten zo op afstand. Als het echt niet goed te doen is: huisarts.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
guap zei:
Nu na dag 3 na de binge voel ik me echt depressief en zie ik niks zitten, ik zit alleen in huis met niemand om me heen en constant alleen maar drang om te janken. Heeft iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kom want tis echt niet te doen.
Klik om te vergroten...
Ja dit is onderdeel van de kater-effecten. Zeker als je zo lang bent doorgegaan. Dan kan de kater echt heftig zijn. Gelukkig wordt het binnen een paar dagen weer beter. Komt goed.

Wat je kunt doen is je gevoelens opschrijven in een brief aan jezelf die je kunt lezen als je weer zin krijgt in speed. Het helpt om je gevoelens op papier te zetten, dan zet je ze van jezelf af.

Sowieso is het een goed idee om even voor jezelf te zorgen. Ga even wat lekkers voor jezelf koken. Dan heb je én afleiding, én kun je wat lekkers eten om jezelf op te vrolijken. Mocht dat nou écht niet lukken, ga dan even ergens heen om wat te eten en knoop een praatje met iemand aan. Sociaal contact helpt vaak ook.

Verder is het een kwestie van accepteren dat je even op de blaren zit. De gevoelens die je nu hebt zijn een direct gevolg van de speed. Dus daarmee kun je het allemaal ook relativeren. Het is wat dat betreft ook prima om even een nieuwe serie aan te zetten en die even uit te bingen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
guap zei:
Hey df, ik heb even jullie hulp nodig.

Na een 4 dagen speed binge voel ik me echt uitgeput en slaap alleen maar. Dit zijn normale effecten na speed.

Nu na dag 3 na de binge voel ik me echt depressief en zie ik niks zitten, ik zit alleen in huis met niemand om me heen en constant alleen maar drang om te janken. Heeft iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kom want tis echt niet te doen.

Restand speed is door de wc gespoeld.

Tnx voor reactie alvast,
Klik om te vergroten...
Speed werkt echt verrekte lang door hè. Niet gek dat de echte dopamine dip pas na een aantal dagen komt opzetten. Verbaas je er niet over wanneer je een week tot tien dagen onder de pannen bent voor je je weer wat normaal voelt. Dat had ik in het verleden soms na 1 avond doorhalen al. Laat staan vier dagen binge. Misschien voel je je zelfs wel twee weken of langer niet de oude. Een wijze les…

Sterkte
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stoppen met gebruiken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger veel pep gesnoven. Ik vond het een fijn middel, maar de kater was idd vaak duivels.
Precies wat jij schrijft. Behalve het huilen. Maar wel gewoon echt somber en blehhh gevoel.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Verbaas je er niet over wanneer je een week tot tien dagen onder de pannen bent voor je je weer wat normaal voelt.
Klik om te vergroten...
Dit klopt, maar in de tussentijd wordt het ook wel weer wat leefbaarder.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja hoor heel herkenbaar. En het wordt alleen nog maar veel erger als je ouder wordt en vaker hebt gebruikt.
Somber, depressief, hele negatieve tot zelfs suïcidale gedachten, nergens zin in hebben.
Het is gewoon uitzitten, accepteren dat je je zo voelt, afleiding zoeken en goed voor jezelf zorgen (eten, slapen, bewegen, sociaal contact).

Het wordt vanzelf weer beter. Alleen het nadeel is dat als het weer verdwenen is en je weer trek krijgt je dit ook weer vergeet. Totdat je weer hebt gebruikt en weer in hetzelfde cirkeltje terecht komt.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#10
MyLittlePonyPack zei:
Ja hoor heel herkenbaar. En het wordt alleen nog maar veel erger als je ouder wordt en vaker hebt gebruikt.
Somber, depressief, hele negatieve tot zelfs suïcidale gedachten, nergens zin in hebben.
Klik om te vergroten...
Dat geld niet voor iedereen. Heb veel pep gedaan in mijn leven en ook wel langere periodes elke dag. Ik word wel absurd ziek maar echt depressief kan ik het niet noemen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
guap zei:
Nu na dag 3 na de binge voel ik me echt depressief
Klik om te vergroten...
Herkenbaar. Maar weekeinde komt eraan en dan ga je weer feesten neem ik aan?
Ik zou maar voor een minder zware drug kiezen. Toch maar een paar biertjes ipv harddrugs misschien?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Dat geld niet voor iedereen. Heb veel pep gedaan in mijn leven en ook wel langere periodes elke dag. Ik word wel absurd ziek maar echt depressief kan ik het niet noemen.
Klik om te vergroten...

Depressie treedt dacht ik sneller op als je er al aanleg voor hebt, of historie
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Depressie treedt dacht ik sneller op als je er al aanleg voor hebt, of historie
Klik om te vergroten...

Ja ik heb een complexe PTSS en al heel veel depressies gehad. Mijn moeder heeft een bipolaire stoornis. Dus ik ben er sowieso gevoeliger voor. Mn vriend heeft er ook veel minder last van.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een speedkater is niet misselijk. In het verleden gebruikte ik ook regelmatig pep. Als ik het bij één nacht doorhalen hield, was ik - zodra de speed uitwerkte - zeker 2 dagen fysiek enorm brak. Verder voelde ik me mentaal vaak ook leeg, maar dit trok meestal ook wel bij na 2 á 3 dagen. Binges van 2 dagen of langer heb ik (gelukkig) nooit gedaan en ook nooit behoefte aan gehad. De brakheid was het gewoon echt niet waard.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Wat je kunt doen is je gevoelens opschrijven in een brief aan jezelf die je kunt lezen als je weer zin krijgt in speed. Het helpt om je gevoelens op papier te zetten, dan zet je ze van jezelf af.
Klik om te vergroten...
Zeker een goed idee, schrijf al veel op in notities dus zeker even een onderwerp voor aanmaken.
Neo-Shulginist zei:
Sowieso is het een goed idee om even voor jezelf te zorgen. Ga even wat lekkers voor jezelf koken. Dan heb je én afleiding, én kun je wat lekkers eten om jezelf op te vrolijken. Mocht dat nou écht niet lukken, ga dan even ergens heen om wat te eten en knoop een praatje met iemand aan. Sociaal contact helpt vaak ook.
Klik om te vergroten...
Heb ik gedaan👍🏻 ik kom normaal al niet makkelijk uit bed en nu in die dip al helemaal niet, ik had gewoon even dat extra zetje nodig om iets te gaan doen. Ik heb cakejes gemaakt, wat aan mn brommer gedaan en ben wezen werken en t gaat wel een stuk beter als vanmiddag nu.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Manu76 zei:
Herkenbaar. Maar weekeinde komt eraan en dan ga je weer feesten neem ik aan?
Ik zou maar voor een minder zware drug kiezen. Toch maar een paar biertjes ipv harddrugs misschien?
Klik om te vergroten...
Dit weekend lekker rustig aan, zit niet bepaald te wachten op een feestje hahaha
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#17
MyLittlePonyPack zei:
Ja hoor heel herkenbaar. En het wordt alleen nog maar veel erger als je ouder wordt en vaker hebt gebruikt.
Somber, depressief, hele negatieve tot zelfs suïcidale gedachten, nergens zin in hebben.
Het is gewoon uitzitten, accepteren dat je je zo voelt, afleiding zoeken en goed voor jezelf zorgen (eten, slapen, bewegen, sociaal contact).

Het wordt vanzelf weer beter. Alleen het nadeel is dat als het weer verdwenen is en je weer trek krijgt je dit ook weer vergeet. Totdat je weer hebt gebruikt en weer in hetzelfde cirkeltje terecht komt.
Klik om te vergroten...
Vooral thuis zitten en niks doen is echt slopend, maar ondertussen is dat ook het enigiste waar je zin in hebt.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Guapo Temudgin zei:
Dat ligt eraan hoe snel je hersenen weer dopamine aanmaakt tot het punt dat je weer neutraal/blij bent.
Wijze les om te leren, met speedgebruik is minder gebruiken en korter altijd beter. Probeer zoveel mogelijk te slapen en vooral goed te eten.

Bedenk je trouwens ook dat dit maar tijdelijk is. Na regen komt er zonneschijn!
Klik om te vergroten...
Positief denken hielp inderdaad ook al een stuk, gaat al wat beter nu

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."