Wie? - Ik alleen. Man, 31 jaar. 188cm/~70KG
Wat? - 1 zegel LSD (ik denk iets van ~60 µg) / 0,5 pil MDMA (ik denk iets van ~100 mg)
Waar? - Thuis
Wanneer? - 04-06-2016
Hoewel hierboven candyflip staat, ben ik er nog steeds niet helemaal over uit of ik gisteren wel of niet de echte candyflip ervaring heb meegemaakt. Een echte synergie tussen deze twee stoffen heb ik namelijk niet echt meegemaakt. Ook wil ik hier graag zeggen dat dit report mijn subjectieve ervaring weergeeft. Aangezien ik mijn eigen opvattingen over dingen heb, zal dit report dat weerspiegelen en niet een objectief report zijn over wat het is om lsd en mdma te combineren.
T+0:00 (~12 uur 's middags)
Ik neem eerst de lsd in. Maar 1 zegeltje omdat ik lees dat lsd en mdma elkaar versterken. Het plan is om over 4 uren de mdma erbij te nemen. Zoals elke keer komt de lsd weer ongemakkelijk op: een teveel aan energie dat ik niet kwijt kan wat resulteert in allerlei ongemakkelijke sensaties. Maar dat is niet erg, dat hoort er gewoon bij dus is de intentie om het te voelen voor wat het is. Buiten is het prachtig zomers en ik zit op mijn balkonnetje te genieten van de zon en de bootjes die voorbij varen. Er is nog steeds een lichte twijfel of ik wel echt de mdma erbij ga nemen, omdat ik niet zo uitkijk naar die klemkaak en de kater de volgende dag. Stiekem weet ik toch ook wel weer dat ik het heus wel ga nemen, want ik wil weten of het gezamenlijk innemen van beide stoffen me naar plekken brengt waar ik nog niet ben geweest.
T+~2:00
Zoals altijd heeft de lsd een tijdje nodig, maar eenmaal op gang gekomen kom ik weer in die wereld van sterk toegenomen opmerkzaamheid en interesse in mijn percepties. Er zijn ook lichte visuals maar die lijken meer afleidend en triviaal van aard. Het is weer die kronkelende groen/paarse laag over alles heen. Ik denk aan hoe het straks zal zijn wanneer de mdma de bodyload zal wegnemen en het makkelijker zal maken om mezelf niet in gedachtepatronen te verliezen. Er is een zeker verlangen om het spul nu al te nemen, maar ik ben vastberaden om dat pas na 4 uren te doen, zoals aangeraden wordt.
T+~4:00
En dat lukt, waardoor ik 4 uren in de trip vol verlangen zit te wachten tot het halve pilletje inslaat. Vol verwachting weliswaar maar ook compleet content met hoe ik me nu voel. Ik voel me vredig, gelukkig en geniet van het weer, de tsjirpende vogels en de algehele activiteit hier in de buurt. Maar tegelijkertijd verwacht ik dat de mdma elk moment als een bom zal inslaan en de lsd zal doen oplaaien, resulterend in een spektakel van visuals en euforie. Van dit alles gebeurd niets...
Samensmelting van twee leegtes
Wat er wel gebeurd, is dat ik de mdma voel opkomen en dit gevoel langzaam maar zeker het lsd gevoel compleet overheerst. Al gauw wordt ik bang, heel erg bang. Ik besef me dat ik dit kunstmatige gevoel heb verkozen boven het simpele geluk dat ik eerst voelde. Ik voelde me helemaal content, maar toch moest ik meer hebben en nu zit ik vast aan dit gevoel van plezier wat nu al de hele tijd aan het wiebelen is en elk moment uit kan doven, mij achterlatend met niets, behalve de horror van opgesloten zitten in mijn hoofd met die stem die me geestelijk zal gaan martelen. Met afgrijzen beeld ik me in hoe ik aan het begin sta van 8 eeuwig aanvoelende uren neerdalen in de diepten van mijn persoonlijke hel. Ik sta op en ren door de kamer mezelf vervloekend dat ik mezelf dit vrijwillig heb aangedaan.
Maar god zij dank, ik loop mijn achterkamer in en zie dat de zon al zover is gedraaid om de kamer in te schijnen. De zon schijnt op een stoel, waar ik op ga zitten. Ik laat me volledig omarmen door de zonnestralen en vind hier mezelf weer terug. Aan de ene kant is het grappig dat ik dacht helemaal gek te worden en aan de andere kant weet ik maar al te goed dat die plek geen grap is. Maar nu heb ik mijn vrede teruggevonden en voel ik daarin de mdma werken, wat een zeer plezierig gevoel geeft, maar waarvan ik mij niet meer compleet afhankelijk heb gemaakt. Ik blijf zitten in de zon en geniet van de warmte en de afwezigheid van gedachten. Het is opmerkelijk hoe stil het kan worden als er geen gedachten zijn. De stilte die in mij opkomt is anders dan de externe stilte van afwezigheid van geluid. Deze stilte komt vanuit mij en vloeit mijn percepties en dus mijn wereld in. Alles wat deze stilte aanraakt krijgt een serene kwaliteit over zich. Ik kijk naar de vensterbank en merk dat mijn ik-gevoel verspreid is door de kamer en aanwezig is "in" objecten. Dat wat ik ben is leeg geworden van ideeën en dat wat ik zie ook. Beide zijn even leeg van concepten, maar beide hebben ze exact hetzelfde ik-gevoel, hetzelfde bestaan. Ik zie dat er tussen de leegte van mezelf en de leegte van objecten geen verschil meer is. Het is de ik-ben die bewust is van de ik-ben.
Maar er is meer
In een poging om de boel weer wat meer de psychedelische kant op te sturen, besluit ik om ook wiet in de mix te gooien. Dit zorgt er heel snel voor dat ik op een meer verkennende wijze mijn ervaring interpreteer. Ik luister naar de omgevingsgeluiden en merk veel meer details op dan normaal. Met name vogelgeluiden zijn fascinerend. Wanneer ik mijn aandacht vestig op het gefluit merk ik dat ik het geluid "in" kan gaan. Het geluid leidt me door middel van zijn eigen trilling naar zich toe. Vanaf dat andere perspectief zie ik hetzelfde geluid, maar van een andere kant. Het gezang herbergt een onbeschrijfelijk tedere lieflijkheid die ik niet alleen voel, maar ook hoor, zie, ruik, proef. Mijn blikveld verruimt zich en alles buigt zich 360 graden om mij heen. Ik voel me in directe communicatie staan met de natuur. Maar niet 'natuur' zoals we normaal over de natuur denken. Ik zie de kolossale 'gedachte' die natuur is. Het is in zijn totaliteit aanwezig in elk minuscuul deeltje van mijn ervaring. En al die deeltjes zijn in absolute staat van gelukzaligheid, heerlijkheid. En boven alles is duidelijk dat het enige wat er "gedaan" wordt, de verering van de universele ik-ben is. Alles is compleet gericht op en in complete overgave naar dat. Ik merk dat zodra ik blijf in mijn hart, deze ruimte zich uitzet en direct gevuld wordt met de meest onwaarschijnlijk diepe liefde die je je kunt voorstellen. En deze liefde stroomt door in mijn percepties en veranderd mijn omgeving compleet. Dit zijn geen visuals meer te noemen, maar een complete verandering van externe "werkelijkheid". Overal komen ineens mensen vandaan en beginnen te lachen en te juichen, de lucht ziet vol van vogels die op onmogelijk perfecte manieren patronen maken in de lucht. In een omtrek van kilometers beginnen vogels hard te fluiten, honden beginnen te blaffen, enzovoort... Alles voelt dat er wat in de lucht hangt. Het lijkt erop dat onze externe werkelijkheid een directe afspiegeling is van de interne situatie. Een illusie gemaakt van 'spul' dat zelf geen illusie is, want alleen de ik-ben is een constante. Al het andere is slechts een schijnbare verandering in naam en vorm, maar wanneer vanuit het hart bekeken een totale expressie van die liefde, wat zich uit als het paradijs op aarde.
En meer
Ik weet niet meer hoelang ik in bovenstaande staat ben geweest. Er is daar sowieso geen tijd, dus dat is lastig te zeggen en ook compleet irrelevant.
![:wink:]()
Na nog een tijdje te hebben zitten nagenieten van weer een ongelofelijke ervaring, start ik drugsforum op en zie ik
dit topic. In één klap herken ik de humor in dit verhaal en de hand van de maker. Het raakt me op een heel diepe plek van herkenning. Of de schrijver nou een intentie had met dit verhaal of niet doet er denk ik niet toe. Ik was in ieder geval direct weer in hogere sferen toen ik het las. Nogmaals mijn complimenten.
![:grin:]()