Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsALD-52 trip report - Hello darkness, my old friend...

ALD-52 trip report - Hello darkness, my old friend...

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie? - Ik alleen. Man, 31 jaar. 188cm/~70KG
Wat? - 1 zegel ALD-52 (100 µg) + wiet (big buddha cheese) + lachgas
Waar? - Thuis
Wanneer? - 19-11-2016 12:15 uur

Man, man, man... wat een trip heb ik zaterdag gehad. Ik denk dat ik na deze maar even een goede pauze moet nemen, want het zal wel even een tijdje gaan duren voordat dit allemaal wat bezonken is. En daarom schrijf ik dit report eigenlijk ook, om voor mezelf alles even een plekje te kunnen geven. Zes dagen na mijn proefdosering van ~25 µg ALD-52 begon ik zaterdagmiddag al met een hele zegel ALD-52 (100 µg). Eigenlijk niet volgens mijn eigen regel van minimaal twee weken wachten tussen trippen, maar ik was gewoon te benieuwd om te kijken wat deze stof te bieden heeft. Achteraf zou ik kunnen zeggen dat ik hier niet klaar voor was, maar aan de andere kant voelt het ook weer zo dat ik deze ervaring gewoon moest beleven. Gaan we dan:

Het is zaterdagmiddag 12:15 uur. Om ervoor te zorgen dat het 's avonds niet al te laat wordt neem ik om deze tijd mijn zegel in. Weer praktisch geen smaak te bekennen, op een heel subtiele bitterheid na misschien. Al relatief snel (ongeveer na een kwartiertje) voel ik de bodyload opkomen. Niet heel erg vervelend en makkelijk te handelen. Niet zo heel veel later voel ik een blijdschap opkomen. Gewoon zonder reden blij zijn. Ook voel ik me enorm opgewekt en energiek. Ik loop constant het hele huis door en het voelt alsof mijn lichaam geen gewicht heeft. Het voelt heerlijk om te lopen en om kleine sprongetjes te maken. :P De blijdschap is op een bepaald moment echt heel erg aanwezig. Het blijft maar komen en komen. Ik denk: hee, dit is toch net wat anders dan met LSD. Ik kende dit namelijk niet van mijn LSD-trips, waarbij ik weliswaar blij ben zonder reden, maar niet zó blij. Hier blijft het maar komen. Op een gegeven moment bedenk ik me ook dat er ergere dingen zijn dan een teveel aan blijdschap en dat dit een beetje een luxeprobleem is.

Ik denk dat deze onrustige fase van extatisch heen en weer en rondjes lopen door de kamer wel bijna een uur heeft geduurd. Op een gegeven moment was ik er eigenlijk een beetje op uitgekeken en ben ik gaan zitten in mijn "tripstoel" voor het raam. Een beetje verdieping was gewenst. Als ik alleen maar zonder reden blij wil zijn, zijn daar andere middelen voor. Na een korte tijd uit het raam te hebben gekeken naar de golven van de sloot en de eendjes die daar op ronddrijven, komt er gelukkig een soort rust over me. Het is niet dat de blijdschap weggaat, maar meer dat de blijdschap kalmeert. Net zoals de kleine golfjes in de sloot die gaan liggen en terugkeren naar de rustige stroming. Nu ik voor langere tijd naar dingen kijk, komen er ineens ook visuals opzetten. Ik ben een beetje verbaasd hoe visueel alles al heel snel wordt en dat de visuals een iets andere toon hebben dan die ik gewend ben van LSD. Alles is vloeiender, organischer en warmer dan met LSD. Het komt nog niet echt in de buurt van de organische visuals die ik heb met psilocybine, maar aangezien ik dat soort visuals prefereer boven die van LSD, is het een welkome verrassing dat de visuals met ALD-52 - tenminste in deze trip - veel organischer van aard zijn dan die van LSD. Geen 90 graden hoeken in de takken van de bomen, maar mooie rondingen en vloeiende bewegingen. Als ik kijk naar de bomen aan de overkant van het water, is er de typische 'ruitjesvorming' in de takken. Takken "plakken" op verschillende punten aan elkaar, komen dan weer los en plakken op een ander punt weer aan elkaar. Er verschijnen ook draaiende geometrische vormen als een soort laag achter de normale "werkelijkheid". :wink: Het is alsof wat ik ken als mijn normale zicht opgaat in die geometrische vormen. Het draait erin mee en neemt de vorm ervan over. Kleuren zijn ook diep en gesatureerd. Ik experimenteer met ademen diep in mijn onderbuik en zie direct het effect daarvan in de saturatie van de kleuren. Vooral het blauw in de lucht is ongelofelijk. Ik herken het van mijn trips op psilocybine, al was dat nog een stuk indrukwekkender.

Op dit punt ben ik eigenlijk laaiend enthousiast over dit middel, want ik moet toegeven dat het allemaal leuker en mooier is dan mijn eerdere ervaringen met LSD, al kan dat natuurlijk ook gewoon deze individuele ervaring zijn. Ook is het zo dat na een tijdje (paar uurtjes) de bodyload vrijwel helemaal verdween, terwijl deze bij LSD eigenlijk altijd de hele tijd wel lichtelijk storend aanwezig is. Maar goed, niet te snel conclusies trekken, ik ben nog maar een paar uurtjes onderweg. Dan bedenk ik me dat ik nog lachgas heb liggen en dit maakt me benieuwd naar hoe dat zal gaan in combinatie met dit middel. Helemaal enthousiast pak ik m'n cracker en vul een ballon. Twee teugen hieruit en het effect komt opzetten. Helaas, een echt bijzondere ervaring is het niet. Ik voel me vooral verward en afstandelijk worden. Gelukkig duurt lachgas nooit lang en al gauw ben ik weer in dezelfde space als daarvoor. Het is nu schat ik drie, drie en half uren na inname en ik sta er even bij stil dat ik wiet had klaargezet. Maar aangezien ik echt vrijwel geen last had van een bodyload besluit ik om dit uit te stellen. Zo lang mogelijk deze helderheid behouden is het plan. Ik loop naar de koelkast om een bakje met fruit te pakken: ananas en mango. O mijn god!! De smaak is onwerkelijk... Ik denk niet dat ik ooit eerder zo heb genoten van fruit... Normaal heb ik altijd wel fruit in huis als ik op LSD trip, maar ik had nog niet eerder ananas en mango geprobeerd. Vooral de smaak van mango is gewoon extatisch. Enorme aanrader!!

Volgens mij was het rond half vijf dat ik besloot om te gaan douchen. Dit is nu echt een traditie voor me aan het worden met psychedelica en entactogenen. Het was niet zo lekker als laatst met mdma, maar alsnog heel, heel bijzonder. En daarna zo lekker helemaal schoon weer op de bank kruipen is natuurlijk ook heerlijk. En zodra ik weer op de bank zit, gaat de gedachte om aan de wiet te gaan weer door me heen. Ik zie hier nog even vanaf, omdat ik wil weten hoe het is om op alleen ALD-52 muziek te luisteren. En toegegeven: ook dit is fe-no-me-naal... Dezelfde helderheid en gelaagdheid van de muziek zoals die met LSD is ook hier aanwezig. Maar, al gauw zet ik de muziek weer uit. Dit is niet waar mijn hoofd naar staat op het moment. Ik wil de diepte in. Op dat moment besluit ik de wiet erbij te pakken en dat was de reden dat het even later absoluut en compleet verkeerd ging...

Toen ik net een hijs had genomen voelde ik al heel snel dat de wiet de kleine bodyload die ik ervoer nog wat verzachtte. Geen tekenen dat nu wiet nemen een slecht idee was en daardoor nam ik al snel een tweede hijs. De trip was ook al niet meer op zijn piek en daarbij heb ik zo vaak eerder LSD gecombineerd met wiet, dat ik er geen kwaad in zag. Wel had ik deze keer een hele sterke wiet, namelijk big buddha cheese. Deze slaat normaal zonder andere middelen erbij al flink hard bij me in.

Ik weet niet hoe lang het precies duurde voordat het gebeurde, maar op een gegeven moment bekroop me ineens een soort oer angst. Het was weer datzelfde gevoel dat ik al een paar keer had meegemaakt tijdens psilocybine trips. Het gevoel dat ik wegzakte in hopeloosheid. Dat ik in een pikzwart gat viel van intens verdriet en lijden. Ik dacht 'nee, nee, nee, dit gaat nu niet gebeuren', maar ik kon in mijn eigen gedachten mijn twijfel horen. Ik voelde mijn hoop wegdrijven en mijn pogingen om het terug te krijgen zorgden er alleen maar voor dat het verder wegdreef. De temperatuur in de kamer begon ineens ook te dalen en alles werd vreselijk duister. Ik kreeg ineens een echt walgelijk zure/bittere smaak in mijn mond en mijn mond werd ook helemaal droog. Ineens kreeg ik een gedachte die niet van mezelf leek te zijn. Het was niet zozeer dat ik het letterlijk hoorde, maar de intentie was overduidelijk: "nu heb ik je". Ik kan niet beschrijven hoe verschrikkelijk die intentie aanvoelde. Het was het soort kwaad dat al het kwaad wat ik ken van deze wereld compleet ontsteeg. Ik sprong meteen op van de bank en begon in paniek door de kamer te lopen "dit gebeurt niet, dit gebeurt niet..." Ineens denk ik eraan om de pc aan te zetten en iets vrolijks aan te zetten. Ik druk op de aan-knop en... er gebeurd niets... Op dat moment had ik het niet meer. Juist op dit moment faalt dat ding om op te starten... Ik haal meteen het zijpaneel van mijn pc-kast eraf en druk een knopje in op het moederbord om het systeem te resetten. Gelukkig... hij start op.

Gedeelten van die periode staan me niet helemaal meer bij, maar ik weet wel dat het gevoel even iets is afgezwakt en daarna nog sterker terugkwam. Het was alsof ik niet meer echt leefde. Ik zat gevangen in deze zak vlees en botten en er was weer die afschuwelijk verderfelijke smaak in mijn mond. Mijn gedachten werden ook meer en meer duister. Ik leek echt bezeten, want alles wat ik deed was een manier om het nog erger te maken. Er was een "stem" in mijn hoofd die me aanzette om nog meer wiet te gaan roken 'wat maakt het uit, je bent toch verloren'. Ik voelde letterlijk de drang om dit te doen, maar heb het gelukkig niet gedaan. Op de een of andere manier wist de stem me zo te manipuleren dat ik ging geloven dat ik mijn ziel aan hem had verkocht. Je kunt misschien wel raden wie ik met 'hem' bedoel. Al was het niet een 'wie'. Het was duisternis zelf. De afwezigheid van licht: satan. Absolute verderfelijkheid. De afwezigheid van al het goede. Om mij heen hoorde ik allemaal mensen die aan het jammeren waren, alsof ik in de hel was. Het ging door merg en been... De stem wist me te overtuigen dat het voor altijd op dit moment had gewacht om mij over te nemen en dat álle hoop nu écht weg was. Ik was compleet alleen en verloren, maar wist tegelijk ook dat ik het eeuwige leven had. Het was het ergste van het allerergste. Zelfs de dood zou me hier niet van kunnen redden, ik zou voor eeuwig verdoemd zijn om mezelf te haten door deze keuze en oneindig veel levens moeten doorlopen om hieraan herinnerd te worden. Maar dat niet alleen, nee de hele mensheid is verdoemd door mij, doordat ik 'hem' binnen heb gelaten. 'Nee, nee, nee...' begon ik zelf ook zacht te jammeren. De stem zei ook 'ik ben nu in je' en ik voelde me 'hem' worden. Ik zag mezelf dit hele bestaan vervloeken. Ik werd op dat moment satan zelf... De stem zei dat ik mezelf mocht verdoven in dit leven, dat ik voor nu gedeeltelijk mocht vergeten dat dit was gebeurd en dat dit is wat het leven is: een zieke kwade nachtmerrie die nooit op zal houden.

Maar ik ben het niet vergeten. Ik zie alles nog voor me en de reden hiervoor was een wonder. Zo uit het niets zag ik ineens dat dit lichaam helemaal leeg is. Er zit helemaal niemand in. 'Ik' ben helemaal niets. Er zit geen een of andere entiteit in dit lichaam. En als 'ik' helemaal niets ben, hoe kan 'ik' dan voor eeuwig verdoemd zijn? Hoe kan niets, iets zijn? In een keer zag ik dat ik helemaal niet overgenomen was door een of andere demon of duivel, maar dat ik tot de kern van mijn ego en daar voorbij tot in het collectieve ego was afgedaald. 'Ik' was helemaal afgedaald in het gezamenlijke onderbewuste. En door daar absoluut te geloven dat ik 'iets' was, leek het feit van eeuwigheid: oneindige tijd. Maar eeuwigheid lijkt alleen maar oneindige tijd voor 'iets'. Voor 'niets' is eeuwigheid niet oneindige tijd, maar: geen tijd. Dit is letterlijk onbegrijpelijk voor het verstand. Door deze realisatie was het alsof de hele wereld van mijn schouders viel. Ik was tot de bodem van het onderbewuste gegaan, maar ik ging er dwars doorheen, puur omdat ik niets ben. Sterker nog: 'ik' ben nooit écht het onderbewuste in gegaan, omdat ik niet die 'ik' ben. Ik was al die tijd alleen het niets waarin dit zich allemaal af leek te spelen. Het was allemaal pure voorstelling, identificatie met gedachten. Maar tegelijkertijd zag ik wel dat dit illusionaire kwaad de hele wereld in zijn greep heeft. Alleen omdat we allemaal denken dat we 'iets' zijn, is er zoveel oorlog en ellende in de wereld. Ook ziekten, zelfs lichamelijke ziekten hebben hun oorsprong in dat collectieve onderbewuste. De meeste van onze gedachten zijn niet die van onszelf, maar komen uit het onderbewuste en doen zich voor als onze gedachten. Het maakt niet uit hoe graag we beter willen worden, zolang dit onderbewuste niet wordt verkend, zal het ons terroriseren, martelen. En het heeft géén genade, het zal niet stoppen zolang we denken dat we een persoon zijn. We hebben allemaal ditzelfde trauma van het moment dat we een 'ik' "werden". Dit trauma is zo ondraaglijk pijnlijk dat de meesten dit ontlopen en hun bestaan vullen door afleiding en verdoving. Maar het is absoluut onnodig, omdat we niets zijn. We zijn nooit écht in onbewustheid vervallen. Maar zolang dat geloof er is, zal geloofd worden dat we iets zijn: een 'ik'.

Tot mijn verbazing kwam het duistere gevoel zelfs hierna terug, maar nu was het anders. Ik hoefde nu alleen maar niets te blijven en het zwakte direct af. Ik liep door mijn woonkamer en het was alsof ik helemaal transparant was. En tijdens het lopen voelde ik de lucht door mijn lichaam gaan en kon ik de lucht op een soort telepathische manier verstaan (ja, ik weet het...). Het was alsof ik met mijn lichaam kon horen en dit was de boodschap: 'zijn tijd is over...' Keer op keer op keer weer hoorde ik dit en ik wist precies wat het betekende. Het ego, satan, de 'zelf'... zijn tijd is over. Ik denk niet dat dit te letterlijk genomen moet worden, maar dat het meer een boodschap was in de zin van dat er een "tijd" aan zit te komen waarin het ego er niet meer is. Niet alleen voor mij, maar voor de mensheid. Dat er een einde zal komen aan het menselijk leed. Maar goed, eerst zien dan geloven natuurlijk.

Rond 10 uur 's avonds waren de duistere aanvallen wel over. Daarna heb ik nog tot 3 uur in de nacht zitten denken aan wat er allemaal was gebeurd. Zoals gezegd nu maar even een flinke pauze... Los van dit alles kan ik nog steeds zeggen dat ALD-52 een wonderlijk stofje is. Praktisch LSD, maar misschien net met een iets andere uitwerking, al kan dat ook gewoon liggen aan variatie tussen trips. Dat het nu "verkeerd" bij mij ging, heeft er denk ik vooral aan gelegen dat ik het heb gecombineerd met wiet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow, heftige ervaring man. Super dat het terug ok met je is.

Wiet vond ik vroeger altijd 50/50. Je hebt het in verschillende sterktes, smaken en soorten. Combineerde het altijd met elke drugs regelmatig/experimenteel. Ofwel ging het goed ofwel was het veel te overweldigend. Volgens mij heb jij het 2de deze maal ervaren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, ik heb dus eigenlijk nooit problemen met wiet, met 1 uitzondering dan: jaren geleden een voorgedraaide joint. Maar ik vind tabak dan ook helemaal niets. Met alleen wiet heb ik nooit eerder een slechte ervaring gehad. Maar goed, misschien moest ik dit gewoon meemaken nu.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kut voor je dat je even niet zo lekker ging, maar het was wel heel intrigerend om te lezen! Vaak zijn de trips die in eerste instantie moeilijk zijn toch vaak de meest leerzame/mooiste
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer dat de trip zo omsloeg! Denk je dat het voornamelijk aan de combinatie ligt, ALD-52 zelf of iets anders? Wat denk je dat er zou zijn gebeurd als je je gewoon had laten meegaan met die gedachten, maar je er zelf van had gedissocieerd?

Het klinkt heel naar en dat zal het vast ook wel zijn op dat moment, maar is de vorm van verzetting tegen verdriet/duisternis/enge gedachten niet ook een vorm van weerstand welke het alleen maar versterkt? Het is maar een idee he mindless, maar misschien is dat wel wat de trip je wil leren, om mee te gaan in de flow zelfs als het niet plezierig is op dat moment.

Trippen voor mij is ook vaak Heaven en Hell, vaak als ik kan toegeven aan duisteren plekken en er ook durf te zijn, dat ik toch ergens licht vind of zie dat het helemaal niet zo erg is.

Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten, wat denk jij? :P
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk niet dat het aan de ALD-52 lag, vooral omdat het juist zo'n positieve drive had. Pas bij het wiet erbij nemen begon het doemdenken. Maar ik wil ook niet echt wiet de schuld geven. Ik had gewoon een nare gedachte en ging daar helemaal in mee.

En uiteraard, het is het verzet tegen die gedachte en dat gevoel wat het allemaal liet escaleren. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik weet niet, op de een of andere manier geloofde ik die negativiteit en op een gegeven moment was er echt een soort van point of no return. Toen ik daar voorbij ging geloofde ik 100% dat het niet meer goed ging komen.

Trips (op psilocybine) zijn bij mij ook vaak de hel en de hemel. Dat het eerst hopeloos lijkt en ik dan het licht terugvind. Deze keer ging ik alleen zo diep in het hopeloze, dat het niet meer gewoon een kwestie was van mediteren ofzo.

Ik denk dat ik ook weer te vaak trip de laatste tijd. Nu maar even den tijdje niet.
n
nithomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gister de grootste fout van mijn leven gemaakt... terwijl je zelf in een dikke trip zit. Uitgebreid een trip raport gaan lezen. Je wordt er in mee getrokken... echt niet chil
n
nithomLid
01-01-2024, 00:00
#8
@mindless ja die nare dingen die sf beschreef voelde, zag en hoorde ik ook. Gelukkig dat ik niet op heel heftig spul tripte had ik dat nare lege gevoel maar voor 1 kwartiertje. Daarna ging ik weer lekker , ben alleen maar lsd gewend dus dit was veel te heftig voor mij. Lag te huilen opgerold in een hoekje van mijn kamer
t
trailblazer888Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heerlijk report & mooi geschreven. Ja en kut idd. dat t ff niet zo lekker ging... Weed roken idd kan totale omslag geven, zou ff de chemische verbindingen moeten checken die kunnen ontstaan met 1-acetyl maar externe factoren spelen vaak ook zo'n grote rol en die zijn dermate subjectief dat het moeilijk is om daar gewicht in het geheel aan toe te kennen. Wel driedubbel goud voor je review/report, leest heerlijk weg en ik voel je! Tx 4 sharing ya experiences!
t
trailblazer888Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Checked: 1-acetyl maakt geen verbinding met tetrahydrocannabinol (THC). Normale LSD wel.. maar de ervaringen met ALD-52 en cannabis, ook via Shulgin, zijn zeer minimaal helaas...

THC heeft een COOH groep (zuur). Alhoewel LSD ook wel ACID wordt genoemd is het geen zuur.. Stikstof (N) blokkeert de zuurstructuur (ipv OH dus een N; een amide groep) en maakt LSD daarmee meer basisch dan zuur. Bij afbraak van LSD flikkert de amide groep eraf en het N atoom raakt los. De overgebleven CO groep van de LSD pakt hydroxy (OH) op van en gedurende de THC afbraak. Als deze OH groep hecht aan de overgebleven CO groep van LSD herstelt het afbraak proces van THC zich.. Omgekeerd metabolisme... THC ruleert dan dus..

Conclusie: LSD versterkt de werking van THC

Normaal doe ik verzekeringen btw. :mrgreen:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
nithom zei:
Gister de grootste fout van mijn leven gemaakt... terwijl je zelf in een dikke trip zit. Uitgebreid een trip raport gaan lezen. Je wordt er in mee getrokken... echt niet chil
Klik om te vergroten...
:( :( Ben je er wel wat van bekomen? En inderdaad, niet zo'n heel goed idee.


@trailblazer

Dankje :) En ook bedankt voor je info omtrent het mixen van deze stoffen. Dat LSD de werking van THC versterkt is iets dat ik ook al vaak in de praktijk heb ervaren. :wink: Maar dat ging nooit de verkeerde kant op.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu veel minder trip en het daar niet meer zo zoek als voorheen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dan specifiek trippen op ALD-52 of trippen in het algemeen? Zou jammer zijn als het toekomstige trips beïnvloedt, maar ja, het is natuurlijk ook pas twee maanden geleden dus ik denk dat het goed is dat je even de tijd neemt om dit te verwerken...

Uiteindelijk is het inderdaad misschien wel een waardevolle ervaring geweest. Maar het laat ook heel duidelijk zien dat (de combi van) bepaalde drugs in sommige situaties de ergst denkbare nachtmerrie 'werkelijkheid' kunnen maken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Trippen in het algemeen. Maar het is niet erg, ik tripte echt te vaak. Vaak maandenlang elke 2 weken. Ik had dit blijkbaar nodig om dat te doorbreken. En ik tripte voornamelijk om mijn meditatie te verdiepen, maar op een gegeven moment pak je dan te snel de easy way door gewoon weer aan de psychedelica te gaan in plaats van het op eigen kracht te doen.

Ik stop niet helemaal met psychedelica. Ik heb in de tussentijd alweer 1 ALD-52 trip erop zitten (dit keer zonder wiet) en dat ging goed, behalve op het eind neigingen naar dat duistere. Achteraf toch te vroeg denk ik. 3 maanden even niets lijkt me wel goed nu, maar je weet nooit. Voor hetzelfde krijg ik ineens weer erg zin om te trippen, maar ik moet zeggen dat de interesse er de laatste weken helemaal niet is. Als mijn meditatie nuchter goed gaat, heb ik er geen behoefte aan. Teveel vuurwerk en onrust, te weinig vrede en stabiliteit (waar het me om te doen is).

Het is allemaal relatief en persoonsgebonden. Ik heb tig trips gedaan met LSD en wiet waarbij deze combinatie geen enkel probleem was. Voor iemand anders is het misschien nooit een probleem. Voor mij die keer dus wel. Maar het blijft een risico wat je neemt met psychedelica en het risico wordt natuurlijk wel verhoogd door het te combineren met wiet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Boeiend tripreport!

Helaas kan iedereen omslaan tijdens een trip. Het kan gewoon altijd een keer gebeuren, hoeveel ervaring je ook hebt. Als je eenmaal gaat, is het heel moeilijk om het nog om te draaien. Dat blijkt maar weer.. Wiet kan dat zeker veroorzaken. Ik ben een keer gruwelijk slecht gegaan op de combi 2-CB en wiet. Draaaama was het...

9 keer gaat het goed, de 10e keer ben je gewoon de lul en zul je het moeten uitzitten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeker, het kan altijd gebeuren. Ik had al zoveel nare verhalen gehoord over wiet, maar kon het mij altijd moeilijk voorstellen, omdat wiet altijd garant stond voor een fijne ervaring bij mij. Aan de andere kant is het ook wel weer logisch dat je dit risico neemt bij het combineren van wiet en een lsd-achtige stof. Wiet is echt een denk/voorstelling/filosofeer drug, tenminste bij mij. Combineer dat met die enorme push van lsd (of iets dergelijks) en ook dat vrije denken (creativiteit) van lsd en je kan jezelf echt in rare bochten denken. Scary stuff, als ik er zo aan terug denk.

Maar wat echt ongelofelijk is en waar ik nu nog vaak aan denk, is dat ik er compleet ongedeerd vanaf ben gekomen. De ervaring op zichzelf was extreem traumatisch te noemen. Het soort ervaring dat iemand in een gekkenhuis doet belanden... En dan toch, 1 moment na die hel weer die realisatie dat ik niets ben. Dat alleen deed de hele ervaring teniet. Als dat er niet was geweest, weet ik zeker dat ik alles zo diep mogelijk weg had gestopt om het nooit meer te herinneren, maar nu herinner ik me alles, zonder er echt een soort trauma van te hebben. Gelukkig maar...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blij dat je er zo mee om kunt gaan, dit kan inderdaad een aardige impact op iemand hebben. Ik denk ook wel dat ervaring met trippen ervoor kan zorgen dat je er beter uit komt. Iedereen kan bad gaan maar niet iedereen houdt er iets aan over. Ik denk dat je tripervaring je wel wat stootranden heeft gegeven.

Wiet heeft zeker een duister randje, vooral bij sterkere wiet met veel THC en als je vaker blowt kun je dit randje wel ontdekken. Ik heb dit toch vaker ervaren, vooral toen ik nog dagelijks blowde. Die nare paranoide effecten en het beïnvloeden van je gedachten zonder dat je het zelf door hebt... Wiet moet je niet te licht over denken :)
t
trailblazer888Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Boyz, ik kan ook alleen maar heel eerlijk zijn en dus hierbij mn eigen ervaringen met THC en intergalactic spacyness stuff..

Blowen icm. geestverruimende spullekez is, vind ik, geen goede combi.. Vaak denken we dat een jointje naderhand lekker is om uit te spacen maar imho werkt dat vaak averechts bij met name LSD en haar derivaten, paddo's, 2-CB etc... De flow waarin je zat kan 123 hard omslaan en je omgeving gaat daar vaak niet in mee. En dan kan het donker worden idd.

Waarom dat bij XTC en bijv. coke anders is ligt denk ik toch echt aan de werkzame stoffen en niet aan je eigen "mind". Zo ervaar ik het tenminste..

Ik ben 36. Toen ik 16 was (20 jaar geleden duzz.. fck ik word oud :flushed: ) paddo's gedaan met clubje vrienden. Zaten we boven bij een maatje van me. Vaderlief van hem kwam boven met de theepot waar we de thee in hadden gezet... Wij vervolgens met z'n allen naar buiten en ergens op een bankje gaan zitten. Sfeer was nog optimaal subliem binnen de groep..

Toen ging er een jointje rond en na 10 minuten was meteen alles anders... De zus van m'n ex voelde zich een baksteen, m'n beste maatje dacht dat ie boswachter was en ik een vrijwillige treinconducteur op de lijn Aarde-Mars. Iedereen mat zich een eigen "sub" bestaan toe en het geheel tussen alles en iedereen pleurde uit elkaar..

Sindsdien mijd ik de combi derhalve.. --> Just my cup of tea.. :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heftige ervaring man! Gelukkig ben je er wel goed vandaag gekomen. Ik denk dat een lange pauze nu wel even goed is inderdaad, vond eerlijk gezegd ook dat je behoorlijk vaak tripte.

Heb je bij andere trips ook dat je bij een negatieve gedachte meteen denkt van nee nee? Daar ga je naar mijn idee eigenlijk er al meteen in mee namelijk. Terwijl die enkel observeren veel beter werkt om er niet in mee te gaan. Maargoed dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk. Uiteindelijk horen de duistere trips er ook gewoon bij natuurlijk en als je vaak tript zijn ze onvermijdelijk denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, ik heb toch zo nu en dan weer een periode dat ik helemaal into trippen ben. Ik kan het dan vaak niet laten om langer dan 2 weken te wachten. Qua tolerantie is dat voldoende, maar qua geestelijke verwerking meestal niet. :wink:

Maar nee, ik heb bijna nooit dat ik denk van 'nee, nee ik wil dit niet'. Bijna altijd accepteer ik de moeilijke momenten tijdens trippen wel. Ik probeerde het deze keer ook te accepteren, maar het voelde gewoon alsof ik in de aanwezigheid was van een onmenselijk kwaad. Toen was er nog één klein stapje nodig van mijn kant (erin geloven) en ik zat vast in een vicieuze cirkel van doemdenken. Maar wat je zegt, de duistere trips horen er ook bij. Ik had alleen niet gedacht dat het zó duister kon worden. Ik heb namelijk wel wat eerdere flink duistere (delen van) trips ervaren, maar dit ging daar ver voorbij. Maar achteraf is het toch een waardevolle ervaring geweest i guess...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Late reactie, maar ik ben weer even terug en hier de 'interessante mensen' bij aan het lezen. :grin:

Heftige ervaring heb je gehad zeg! Ik werd zelfs naar van het lezen ervan, en dan heb ik er het gevoel en beelden niet eens bij die jij gehad hebt. Dit is wel héél duister inderdaad, maar je hebt het wel weer heel boeiend beschreven!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."