Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa dagelijks blowen juist beter herinneringen ophalen?

Na dagelijks blowen juist beter herinneringen ophalen?

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
was het maar zoon feest dat je van blowen een beter geheugen kreeg dan zou school een stuk leuker zijn klas we gaan nu ons geheugen bijspijkeren met 5 gram nederwiet wel puur roken he :P :P
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#2
Want blowen werkt toch juist slecht op je korte termijn geheugen..?!!
Klik om te vergroten...



precies wat ik ook dacht! :P
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
haha :grin: nee dat heb ik dus niet
als ik blow vergeet ik juist dingen, lijkt me sterk dat je geheugen door blowen beter gaat werken :confused: , terwijl toch wel bewezen is dat dit een negatieve invloed op je geheugen heeft...
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Idd ben ik denk dat je het je maar verbeeld :wink: In iedergeval een logische verklaring is er niet voor :rolleyes:
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik weet niet of dit hier gepast is, maar goed, zegik et toch even.
wat ik wel eens had, was als we in het park zaten
(park: voor mij een plaats waar we al zomers lang knetter doen en al heel veel leuke/bizarre dingen meegemaakt hebben)

dus zatik in het park, mooi weer, .. paar jointz erdoor en opeens, kwamen er veel herriningen boven, dat ik dacht dat ik vergeten was. Ik herrinerde me plots erge situaties enzo, waar ik al lang niet meer aan gedacht had. enja je zit daar dan helemaal wackie: ja weet je nog... en dan.. jaa weet je dat nog... waaaaahhh..!! en dan dat.. en en en.. (enzovoort)

weet niet of dit iets temaken heeft met wiet, mss dat je dan omdat je zo rustig en relaxt bent beter kan graven in je gedachten?
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Me~plantu~isme~moat zei:
ik weet niet of dit hier gepast is, maar goed, zegik et toch even.
wat ik wel eens had, was als we in het park zaten
(park: voor mij een plaats waar we al zomers lang knetter doen en al heel veel leuke/bizarre dingen meegemaakt hebben)

dus zatik in het park, mooi weer, .. paar jointz erdoor en opeens, kwamen er veel herriningen boven, dat ik dacht dat ik vergeten was. Ik herrinerde me plots erge situaties enzo, waar ik al lang niet meer aan gedacht had. enja je zit daar dan helemaal wackie: ja weet je nog... en dan.. jaa weet je dat nog... waaaaahhh..!! en dan dat.. en en en.. (enzovoort)

weet niet of dit iets temaken heeft met wiet, mss dat je dan omdat je zo rustig en relaxt bent beter kan graven in je gedachten?
Klik om te vergroten...

Jaaa haha. Inderdaad. Da´s lachen. :grin:
Altijd wat te kletsen als je wat gerookt hebt. Zo kom je wel aan je onderwerpen. :grin:
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben jij zoekt toch altijd excuses om toch te kunnen blowen :)

wat jij zegt heb ik nog niet voorgehad, kheb wel soms dat mijn lange termijn geheugen goed werkt als ik over dingen van vroeger zit te praten en dingen die ik wel nog wist maar echt ver zitten terug gedetailleerd naar boven komen.. maar mijn conclusie is dus niet da weed bevordelijk is voor je geheugen, ik heb gewoon ene goed geheugen tot in het detail
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deranged zei:
Wat een gelul weer.
Klik om te vergroten...

Inderdaad.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe kom je erop om iets als dit serieus te gaan beweren? Is het een grap of houdt hij dit serieus voor mogelijk? Ik ben een van de vele die na een periode veel dagelijks te blowen duidelijk merkte dat het geheugen achteruit ging, andere mensen merkten dit ook aan mij en ik merkte het ook bij andere mensen. Kortom, neem maar van mij aan dat wat ze zeggen over schade aan het korte termijn geheugen helemaal waar is. Rook maar eens een tijdje elke dag meerdere joints dan merk ook jij snel genoeg hoe het geheugen achteruit gaat, hoe je dit precies merkt is vrij voor de hand liggend en laat ik ff in het midden. Een ding kan ik je al wel 100% garanderen, de laatste manier waarop je merkt dat je geheugen verslechtert is beter herinneringen op kunnen halen. Een volkomen waanzinnige bewering is het, het blijft maar gekker worden hier. Nog ff en we kunnen lezen over de vreetkick van speed en de positieve effecten van crack roken tegen bronchitis.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lana zei:
Me~plantu~isme~moat zei:
ik weet niet of dit hier gepast is, maar goed, zegik et toch even.
wat ik wel eens had, was als we in het park zaten
(park: voor mij een plaats waar we al zomers lang knetter doen en al heel veel leuke/bizarre dingen meegemaakt hebben)

dus zatik in het park, mooi weer, .. paar jointz erdoor en opeens, kwamen er veel herriningen boven, dat ik dacht dat ik vergeten was. Ik herrinerde me plots erge situaties enzo, waar ik al lang niet meer aan gedacht had. enja je zit daar dan helemaal wackie: ja weet je nog... en dan.. jaa weet je dat nog... waaaaahhh..!! en dan dat.. en en en.. (enzovoort)

weet niet of dit iets temaken heeft met wiet, mss dat je dan omdat je zo rustig en relaxt bent beter kan graven in je gedachten?
Klik om te vergroten...

Jaaa haha. Inderdaad. Da´s lachen. :grin:
Altijd wat te kletsen als je wat gerookt hebt. Zo kom je wel aan je onderwerpen. :grin:
Klik om te vergroten...

Jullie nemen mijn woorden gelukkig niet al te letterlijk, en proberen mij gelukkig wel serieus te nemen. jullie snappen waar ik heen wil :) En dat was mijn bedoeling van dit topic...

@ Jeller, in pricipe is het ook het langetermijn geheugen dat bij mij verbeterd 'lijkt' te worden. (lieve deranged, ik gebruik speciaal voor jou nu het woord lijkt, aangezien veel nou eenmaal niet is wat het lijkt, ook niet de waarheid die jij door speed 'gezien' hebt.)

In ieder geval heeft Jeller mij weer eventjes wakker geschud. (dat doe je dus niet door iemand belachelijk te maken, maar goed, niet iedereen begrijpt dat...)

Dat mijn baas nu plotseling trots op mij is, komt niet omdat mijn korte termijngeheugen is verbeterd. Hoe komt het dan wel werd toen de vraag...

Na een korte tijd nagedacht te hebben kwam ik erachter. Cannabis zorgt er voor dat ik meer motivatie heb om zo productief mogelijk te zijn. Het zorgt er niet alleen voor dat ik ideeen heb, maar steeds vaker helpt het me ook bij het uitvoeren van deze ideeen! (in combinatie met Ephedra gaat dit perfect!)

Dit ben ik nagegaan, en inderdaad. Ik begon mij toen te realiseren dat ik een aanzienlijke tijd bezig ben met het roken van mijn jointjes. In verschillende psychologie boeken wordt beweerd dat je jezelf soms even op een andere bezigheid moet zetten wanneer je je iets niet kan herinneren.

Een jointje roken nadat je een (halve) prestatie hebt geleverd, kan dus wonderen doen! (bij mij gelukkig wel in ieder geval :) )

Vandaag liep ik nuchter mijn kranten, vergat er 2 en dacht: FUCK IT! Terwijl ik me knetter zou bedenken: Waarom niet even de moeite nemen?

Waarom ik sommigen van jullie het idee heb gegeven dat Cannabis het korte termijn geheugen zou verbeteren weet ik niet precies, maar ik vermoed dat het te maken heeft met iets menselijks in mij. De mens is namelijk quick and dirty. In principe streven we er dus naar om zoveel mogelijk te bereiken in een zo'n kort mogelijke tijd. (mijn interpretatie.)
Ik kan dus bij ieder topic gaan zitten nadenken of er wel de juiste informatie in staat, maar dit is niets anders dan onmenselijk, en op die manier zijn veel hoogintelligente mensen ook gestoord geworden.

Ps, voor degenen die het NOG STEEDS NIET DOORHEBBEN! Alles wat ik jullie op dit forum vertel, is niet om jullie gek te maken of om jullie te beinvloeden met informatie die alles behalve de waarheid weergeeft... NEE, het is niets anders dan bedoelt om jullie te laten nadenken. En waarom ik soms iet wat ver ga in het positief beoordelen van drugs?

Zeer waarschijnlijk komt dit omdat ik zelf ook drugs gebruik, en wat jezelf gebruikt moet je voor jezelf volledig goedkeuren/accepteren. Je doet er dus goed aan om (wanneer je toch gebruikt) er alle mogelijke voordelen uit halen die er uit te halen zijn!

Dit betekend dus dat er een kans bestaat, dat alles wat ik nu over drugs vertel, alles behave op de werkelijkheid gebaseerd is! Wat jullie daar ook van vinden of denken, jullie reageren kritisch, en dus is dat voor mij leerzaam. Eens ik genoeg geleerd heb, zal ik stoppen met drugs, en jullie WEL de 'echte' waarheden over drugs vertellen :)

You'll see! :sunglasses:[/i]
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deranged zei:
Hoe kom je erop om iets als dit serieus te gaan beweren? Is het een grap of houdt hij dit serieus voor mogelijk? Ik ben een van de vele die na een periode veel dagelijks te blowen duidelijk merkte dat het geheugen achteruit ging, andere mensen merkten dit ook aan mij en ik merkte het ook bij andere mensen. Kortom, neem maar van mij aan dat wat ze zeggen over schade aan het korte termijn geheugen helemaal waar is. Rook maar eens een tijdje elke dag meerdere joints dan merk ook jij snel genoeg hoe het geheugen achteruit gaat, hoe je dit precies merkt is vrij voor de hand liggend en laat ik ff in het midden. Een ding kan ik je al wel 100% garanderen, de laatste manier waarop je merkt dat je geheugen verslechtert is beter herinneringen op kunnen halen. Een volkomen waanzinnige bewering is het, het blijft maar gekker worden hier. Nog ff en we kunnen lezen over de vreetkick van speed en de positieve effecten van crack roken tegen bronchitis.
Klik om te vergroten...
ik geef u voor de volle 10 000% gelijk.
en aan spacingben ge zijt een aarig menneke :wink: :mrgreen:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag liep ik nuchter mijn kranten, vergat er 2 en dacht: FUCK IT! Terwijl ik me knetter zou bedenken: Waarom niet even de moeite nemen?
Klik om te vergroten...

Je kan jezelf beter bedenken: waarom nuchter niet tóch de moeite nemen?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetaalKonijn zei:
Vandaag liep ik nuchter mijn kranten, vergat er 2 en dacht: FUCK IT! Terwijl ik me knetter zou bedenken: Waarom niet even de moeite nemen?
Klik om te vergroten...

Je kan jezelf beter bedenken: waarom nuchter niet tóch de moeite nemen?
Klik om te vergroten...

Waarom wel? zorgt dan 9/10 tot frustraties... (het duurt lang voor ik me kan herinneren waar ik nou ook al weer was geweest...)
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je nuchter bent dan is het k*t om kranten te lopen en dan wil je dat het zo gauw mogelijk voorbij is. Als je knetter bent zou ik denken, lekker boeiend ik voel me toch al chill ik rij wel effies trg :wink: :mrgreen:
A
Antwerp's highestLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik blow zon 1 a 2 gram per dag, en mijn geheugen is echt vet naar de klote, ik blow dan ook al sinds men 12 :flushed:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
need^weed zei:
Als je nuchter bent dan is het k*t om kranten te lopen en dan wil je dat het zo gauw mogelijk voorbij is. Als je knetter bent zou ik denken, lekker boeiend ik voel me toch al chill ik rij wel effies trg :wink: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

zoiets simpels zit er gewoon achter zekers...

Maar het blijft leuk die Cannabisverslaving :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nja, tussen het korte termijn geheugen en het lange termijn geheugen moet nog iets zitten dan :sunglasses:
M
MisterionaturalLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heeeerlijk, dit soort topics. Een beetje ervaren blower weet dat je geheugen er dus never nooit op vooruit kan gaan. Rook je dagelijks een stick dan breken er langzaam deeltjes van je hersenen af. Het korte termijn geheugen word er alleen maar slechter op.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen zei:
Nja, tussen het korte termijn geheugen en het lange termijn geheugen moet nog iets zitten dan :sunglasses:
Klik om te vergroten...

een middelmatig-geheugen :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misterionatural zei:
Heeeerlijk, dit soort topics. Een beetje ervaren blower weet dat je geheugen er dus never nooit op vooruit kan gaan. Rook je dagelijks een stick dan breken er langzaam deeltjes van je hersenen af. Het korte termijn geheugen word er alleen maar slechter op.
Klik om te vergroten...

Maar na langer hierover nagedacht te hebben moet ik stellen dat het effect dan wel een effect gehad moet hebben op het lange termijn geheugen/of in ieder geval niet op het korte termijn geheugen :)

Dit kan ook verklaart worden, aangezien ik deze krantenwijk al ong 2 jaar loop, en ik de informatie over de vaste abonnees sowieso niet uit mijn korte termijn geheugen hoef op te roepen.

Of anders moet er iets anders wonderbaarlijks aan de hand zijn :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."