Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStel dat je een coffeeshop mag uitbaten, hoe zag het eruit?

Stel dat je een coffeeshop mag uitbaten, hoe zag het eruit?

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Stel dat je veel geld hebt en weet ik veel papieren moest hebben ... Maar daarover ga ik niet zeiken. Stel dat je er ene moogt uitbaten, dus een nieuwe shop maken, hoe moest het dan eruitzien? Welke sfeer, muziek, interieur en weet ik veel allemaal!

Ne keer eens een leukere thread dan al die thread van vragen waar je koppijn van krijgt :grin:

Lokatie zou dan ergens in een chill dorpje zijn waar iedereen elkaar zou kennen en liefst heel lounge achtig, met lichtblauwe fluo en felle rode kleurtjes en oranje kleurtjes die afwisselend heel rustig en traag omwisselen.
Geen stoeltjes ofzo, maar eerder van die brede lange banken voro 6 personen, maar dan heel de shop rond ofzo en een tafel met een mooi kleurtje maar dat je nog goed genoeg kan zien dat je uw wiet goed legt natuurlijk, maar lekker chill .. En dan een verdieping boven eerder voor kicker of poolen of biljarten en natuurlijk een chill grote zetel (meerdere) waar mensen wa kunne chille en tv kijken (films) (die ik dan zelf omzet natuurlijk hé)

en ja vele soorten wiet :stoned:
Santa maria, haze soortjes, witte soortjes, afghaan. Maar liefst geen superharde wiet, kwil het eerder houden op chille weed. Omdat ik niet graag zou hebben dat er flauwvallende klanten zouden zijn of roepende onozelaars, kwil eerder dat mensen zich vermaken en zich heel thuis en relaxed voelen, zie het als een soort lounge restaurantje en niet een café ofzo met veel mensen die zich graag bezuipen. Maar eerder voor rustige mensen (iedereen is wel welkom hé :tongueout:)

ma goe, da was het!

en hoe zou de uwe eruit zien dan :stoned: :mrgreen: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn shop zou heel relaxt zijn met veel lounge hoekjes ie vol liggen met grote kussens. De een met heel veel kleurtjes, de ander heel rustig wit. Je zou in die hoekjes je eigen muziekkeus kunnen bepalen. Wel zo dat het echt alleen in jou hoekje te horen is. Op die manier zou je je stemming in een hokje kunnen plaatsen.
Aan de andere kant zou een bar zijn met zachte krukken. Gezellige marrakech lampen erboven en zacht licht.
Er zou van alles te krijgen zijn van broodjes tot snoepjes.
En het aller belangrijkste, veel wiet en hasj. En als je jarig bent dan mag je er een draaien van het huis.

:mrgreen: droom droom
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#3
mijn shop zal uitzien als een vliegtuig van binnen alle stoelen en bar enzo specieale verklede verkoopsters lekker chill
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn coffeeshop zou echt zuper relaxx zijn, fatboys grote kussen lekkere hangbanken/ stoelen...
helemaal mooi. beetje misterieus, donker maar toch genoeg licht.

haha geinig topicje dit!
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn shop zou gebouwd zijn uit hout, en ook grote banken, met dikke kussens, liefst donkerrood, en dan per 3 personen een tafeltje, met een spotlight op de tafel gericht zodat je goed kan zien hoe en wat je draait.
En in het midden een pooltafel, en aan de kant een grote bar waar je wiet/hasj kan halen en wat te drinken. Thee en warme choco moet er zijn, maar ook ijskoude cola of sinas ofzo. Water kan je gratis pakken, suiker en melk ook :)
Ook moeten er tosti's ofzo te koop zijn. Naast de bar is een gokautomaat, die hebben altijd van die leuke lichtjes enzo, geeft leuke sfeer.
Het moet midden in de stad zitten, veel nieuwe mensen, veel klanten per dag over de vloer :)
En idd, 'rustige' weed, niet dat er halve gare mensen door mn shop lopen.. :)
En er moet ook een plekje zijn waar je lekker rustig wat kan lezen, of evt wat aan school/studie kan werken :)

Zie t al helemaal voor me :grin:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
De shop bevind zich in een dorp. Een donker, bruincafé achtig aandoend hol, maar wel met goeie/schone faciliteiten. Grote zwartleren banken door de gehele shop, met lage tafeltjes d'r voor, waar je relaxt met je voeten op kan hangen, en joints op kan draaien. Gave psychadelic posters, en grote posters van rockhelden, en legendarische bands. Voor de rest een stuk bar waar je uit een vitrine je hash/wiet naar keuze kan kaufen.
Daarnaast heb je 't héérlijkste bakje koffie van 't dorp :mrgreen:
Qua muziek alles wat ik zelf graag draai als ik stoned ben, dus gewoon een grote playlist mix van metal, ouwe rock, een stukje hiphop d'r tussendoor, en nog wat spacy elektronic zooi. Natuurlijk is er ook een PC met internet tot beschikking.
Daarnaast smorgens de TV aan op Rex Hunt Fishing Adventures :stoned:
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn coffeshop zou er zo uit zien:
de winkel is een verlaging in de grond, dus als je binnen wilt moet je een trapjes naar beneden.

dan heb je 2 verschillende rooms: heaven en hell

in de room heaven is wit, schemerdonker, linnen doeken langs de muur, veel zijde, grote witte zetels, zilver, blauwe neon, flatscreen, gezellige lampjes, kaarsjes, gezelige muziek, brubbelwatermuren ..blabla

dan hell moet vooral met kleuren zwart en rood. wat donkerder, lavalampen, rode neon, zwarte leren zetels, flatscreen tv, gezellige muziek (wat harder),

en vooral veel wiet
in heaven de wiet die vooral een high gevoel heeft
in hell vooral de wiet die een stoned gevoel heeft

hehe :rolleyes:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het valt mij op dat veel kiezen voor een lounge-achtige shop. Met een psychedelisch sfeertje.
Mij spreekt de shop van Metaalkonijn wel aan.

Ik zou zelf ook gaan voor een wat donkerder hol.
Graffity tegen de muren. En gezegdes en uitspraken overal op geschreven. Een paar tv´s. Eurosport erop. En National Geographic of Discovery.
Meerdere ruimtes waar je dmv kraters en gaten in de muur doorheen moet lopen. Je hebt een Drum´n Bass-hol en een 60´s / 70´s/80´s - hol.
R&B en Rap komt er bij mij in de shop niet in. Dus het publiek ook niet zo snel.
Aan de muur preiken een aantal ´helden´. Jimi Hendrix o.a.
Je moet er vanalles kunnen halen wat eten en drinken betreft. Zoet en hartig.
De banken en zitplaatsen moeten van leer en hout zijn en moet tegen een stootje kunnen. Als er een keer iemand over z´n nek gaat of z´n drinken omgooit, moet het goed schoon te maken zijn. Maar mensen zouden er wel op mogen kalken, net als op de muren.
Er moeten veel spelletjes zijn, zowel bordspellen, als tafelvoetbal en photoplay ofzo. Mensen moeten zich thuis voelen en veel keuze hebben in wat ze willen gaan doen.
Ik zou alternatieve mensen aan willen trekken als shop en geen modern gedoe allemaal. Het moet een tegenoverstelde zijn van de flitsende moderne maatschappij. Het mag dus sober zijn. En de vloer van gewoon beton ofzo. Niet te moeilijk.
Er moet ondanks rumoerige omgeving, toch rust heersen door de sfeer.
B
Bill_HicksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat mij mooi lijkt is een enorme shop (3 verdiepingen + grote tuin).
Met veel fatboy's/kussens etc, en waar je bij elke loungeplek een draadloze koptelefoon ligt waarbij je zelf kan kiezen welke muziek je wil. En op het plafon allemaal relaxte kleuren a la Winamp milkdrop.

En allerlei soorten wiet (alleen waar je rustig van wordt) in van die ijsbakken, zodat je zelf kan combineren etc.
Verder nog een fruitbar, voor de betere fruitmixes. En in de winter juist meer chocolademelk en soep enzo. En dan verder in dat gebouw nog een flinke tripruimte die men dan kan huren ofzo. Met watervalletjes en non-stop sphongle muziek etc :hearteyes: + een groot aquarium + een grote beamer gericht op de muur met natuur-documontaire's. (over die Pinguins bv :tongueout:)
En in de zomer natuurlijk de tuin (do i need to say more?)

Ik hou ervan om hierover te fantaseren als ik s'ochtends met mijn duffe kop de krant moet doen, vandaar dat het zo uitgebreidt is:stoned:

Grtz Bill
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is er ook wel een markt voor om een 'luxueuze' coffeeshop uit te baten. Dus niet voor rondhagende schooljeugd, maar voor mensen van 30 en ouder.
Met stijl ingericht: chesterfield banken, grote openhaard, marmeren vloer en een paar 'scoone' vrouwen die je besteling opnemen...Je moet de prijzen dan wel een beetje opschroeven natuurlijk; al was het maar om je te onderscheiden.
Maar zoiets zou waarschijnlijk alleen maar werken in een grote stad.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bill_Hicks zei:
+ grote tuin).
Klik om te vergroten...

Excellent. :smoke:
D
DagsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap al heel lang niet waarom er niet een keten komt waar je weed kan kopen en waar je allemaal eten uit de muur kan trekken.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MetaalKonijn zei:
Bill_Hicks zei:
+ grote tuin).
Klik om te vergroten...

Excellent. :smoke:
Klik om te vergroten...
Met zo'n soort goedkoop maar mooi uitziend dakje dat uit of inschuift, als het regent .. Voordeel is, da ge dan ook chille meubels kunt neerzetten dan, liefst van stof ofzo, want leer + warm weer = no go!
s
shihuandgiLid
01-01-2024, 00:00
#14
mijn coffeeshop, zou volledig int zwart zijn, met rode pentagram ofzo, death/black metal muziek ofzo,

metalcoffeeshop! :smilingimp:

en ook paddo's dealen, trippend op death metal muziek met op de tv, faces of death ofzo!

wrs is een bad trip bij mij een good trip:tongueout:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
shihuandgi zei:
mijn coffeeshop, zou volledig int zwart zijn, met rode pentagram ofzo, death/black metal muziek ofzo,

metalcoffeeshop! :smilingimp:

en ook paddo's dealen, trippend op death metal muziek met op de tv, faces of death ofzo!

wrs is een bad trip bij mij een good trip:tongueout:
Klik om te vergroten...

Streep mij maar af als klant :wink:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
caatje zei:
shihuandgi zei:
mijn coffeeshop, zou volledig int zwart zijn, met rode pentagram ofzo, death/black metal muziek ofzo,

metalcoffeeshop! :smilingimp:

en ook paddo's dealen, trippend op death metal muziek met op de tv, faces of death ofzo!

wrs is een bad trip bij mij een good trip:tongueout:
Klik om te vergroten...

Streep mij maar af als klant :wink:
Klik om te vergroten...

lijkt me nou ook niet echt fijn...

ben gek op black en death metal... faces of death is ook leuk... maar niet op paddo's...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."