Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Van cannabis neem je je omgeving beter waar'

'Van cannabis neem je je omgeving beter waar'

44 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is algemeen bekend dat je door het gebruik van cannabis de dingen anders waarneemt. Ik ervaar het regelmatig zo, dat je dat anders bij mij in beter moet veranderen. Sinds een tijdje ben ik gaan beseffen dat ik na he gebruik van cannabis de meeste dingen beter waarneem. Op zulke moment kan ik iets over een onderwerp lezen en daarna ontzettend veel over nadenken waardoor ik er ontzettend veel over komt te weten. Ook in mijn omgeving heb ik bepaalde dingen eerder door. Zo merkte ik eens bij een vriendin dat zij het op dat moment niet zo goed kon vinden met een vriend van mij. Die vriend zat namelijk de hele tijd te praten en te praten. Op een gegeven moment werd ze gek en zei daar wat van en keek hem boos aan (ik kon al tijden van tevoren zien dat ze zo iets van plan was)

Hebben jullie dat ook, of ervaart niet iedereen dit zo?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
O vet strak man, paas mij ook eens zo'n jan :)
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik bij een vriend knetter op het balkon sta en naar de sterren en het heelal zit te staren. Dan gaan we der over lullen en begrijpen het allemaal veel beter :P
h
heidrunLid
01-01-2024, 00:00
#4
beter zou ik niet willen zeggen, eerder anders of zelfs slechter.

als ik stoned ben kan ik echt niet meer de ondertiteling op tv lezen, ik ga er wazig van kijken. met muziek luisteren is het juist weer vaak zo dat je ër meer in zit"
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#5
jah films die te diep zijn snap ik ook geen reet van. kijk daarom ook altijd van die droge films en idd muziek ga ik ook heel erg op in
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb inderdaad ook dat iets soms 'te veel' voor me wordt... maar dat is vooral bij een hoge dosis... bij een lage dosis kom ik altijd tot de mooiste inzichten over dingen:P
g
groenrokerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ga soms allles wazig zien maar ik zat met een vriend gisteren hardstikke knetter beetje wats with andy te kijken en helemaal geboeit he:P
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha, dat is altijd zo mooi, dingen die normaal niet zo boeien of niet tot je door dringen doen dat als je knetter bent ineens wel:)
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik neem vooral beter waar met muziek. Als je hele vage zweefachtige muziek aan het luisteren bent hoor je vaak deuntjes en tonen die me normaal nooit opvallen
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Inderdaad gek! En gevoel voor muziek is ook beter :)

Vanavond muziek examen gedaan, met 4 nummers mee gedaan, smiddags nog ff lekker geknetterd, dus was nog heerlijk relaxed in me hoofd :P :sunglasses:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ken ook aardig wat geluidstechnici die voor een optreden eerst een joint roken, alleen omdat ze dan beter kunnen horen.
Alcohol hoeven ze echter niet, omdat dit het gehoor juist weer dempt.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klopt inderdaad, je neemt de dingen daar minder goed van waar, wel ben je zekerder. Ik ben echter van mening dat een joint veel beter bij muziek past. Muziek moet je juist goed horen en zenuwen etc zijn juist goed bij het maken van muziek? Maar goed :P
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#13
helemaal mee eens. Ben zelf ook veel bezig met muziek en een beetje dj-en en dan is het ook lekker om van te voren een paar teugjes te hebben gehad. Net genoeg om het te voelen, niet te veel want dan bak ik er ook niks meer van.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Precies! Ik raad je aan eens een stukje spacecake te nemen! Ze zeggen wel dat dat moeilijk te doseren is, maar als je er ervaring mee hebt gaat het perfect! Je word daar ook niet zo duf van (ik niet in ieder geval) En verder heb je minder last van geheugen problemen en rode ogen en nog wel meer dingen :) Als het roken van wiet niet zo ontzettend lekker was, zou iedereen alleen nog spacecake moeten eten :) (en meteen stoppen met roken:))
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, goed plan. Heb het ooit eens gehad en toen was ik behoorlijk loom, dus ben er een tijdje huiverig voor geweest, mja tijden veranderen dus misschien is het nou wel het einde :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Owja, je ziet meer details van Jan dus? Wie is dat?
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
kleinere dosering nemen als eerst... en dan valt het waarschijnlijk tegen maarja, wat maakt het nou uit dat je een keer niet zo knetter word als je wil? Met spacecake is het altijd maar afwachten, dat maakt het ook zo byzonder vind ik :)

En verder krijg je van spacecake een heel andere kick als ie inslaat. Echt zo'n happy gevoel en heerlijk gevoel in je buik. Met blowen begint het vooral in je hoofd.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb er meer oog voor kleinere details soms en soms ontdek ik dingen die ik nuchter nooit zo ontdekken, maar andere dignen gaan dan slecht achteruit

dus jan en nee
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jan, dat is de man waar je alle details zien kan :P
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou ik zal het zeker nog eens proberen. Als ik het gedaan heb laat ik je wel weten hoe het was :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."