Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen en asthma

Blowen en asthma

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wow, die ziet er echt goed uit! Maar er staat geen prijs bij, hoeveel is hij ongeveer?
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Schrik niet, 350 ballen...

Maar het is echt kwaliteit, en gemaakt van labaratoriumglas.
+ dat het de enigste vaporizer is waarmee je echt het idee hebt een waterpijp te roken, en de heftigste effecten geeft in vergelijking met bijvoorbeeld de vulcano (met balonnen).

Dit is trouwens wel het duurste model, je kan iets goedkoper met een kleiner apparaat.

Hier staat meer info:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8705&postdays=0&postorder=asc&start=30
B
BlackoutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik zou doen als ik jou was is lekker space cake maken inderdaad. Dan hoef je die shit niet in te ademen, en kan je een beetje doseren. Mijn ervaringen met vaporisers is dat ik al snel te veel heb ingeademt en min avond naar de klote is :P

Die pijp die je bij je post heb gedaan op het begin ziet er leuk uit! Ik rook zelf veel waterpijp en dan zit er niet eens altijd hasj of wiet in. Als je het wilt roken in een waterpijp kan je het beste het volgende doen:

- Koop een mooie fruit tabak in een sigarenwinkel (smartshop)
- Koop een wiet soort die jij prefereert
- Verkruimel het en meng het met het fruit tabak
- Doe een velletje alluminium folie onderin het bakje van de pijp
- Doe dan je tabak/wiet erin
- Dek dit af met een stuk alluminium folie (vergeet geen gaatjes in beide stukjes te doen!)
- Kooltje erop, water onderin de pijp, en roken maar.

Deze manier is zachter dan een bong, en geeft uiteraard een heel chill sfeertje....met dat heerlijke geborrel van die pijp :wink:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
De waterpijp (sisha) is niet beter voor je longen...

http://www.advalvas.be/nl/index.php?option=content&task=view&id=11477&Itemid=0

De shisha wordt voorgesteld als ecologisch en gezonder, maar niets is minder
waar.
Klik om te vergroten...
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blackout zei:
Wat ik zou doen als ik jou was is lekker space cake maken inderdaad. Dan hoef je die shit niet in te ademen, en kan je een beetje doseren. Mijn ervaringen met vaporisers is dat ik al snel te veel heb ingeademt en min avond naar de klote is :P

Die pijp die je bij je post heb gedaan op het begin ziet er leuk uit! Ik rook zelf veel waterpijp en dan zit er niet eens altijd hasj of wiet in. Als je het wilt roken in een waterpijp kan je het beste het volgende doen:

- Koop een mooie fruit tabak in een sigarenwinkel (smartshop)
- Koop een wiet soort die jij prefereert
- Verkruimel het en meng het met het fruit tabak
- Doe een velletje alluminium folie onderin het bakje van de pijp
- Doe dan je tabak/wiet erin
- Dek dit af met een stuk alluminium folie (vergeet geen gaatjes in beide stukjes te doen!)
- Kooltje erop, water onderin de pijp, en roken maar.

Deze manier is zachter dan een bong, en geeft uiteraard een heel chill sfeertje....met dat heerlijke geborrel van die pijp :wink:
Klik om te vergroten...

Zou ik juist niet doen, op die manier rook je juist meer. Puur roken is "beter" omdat je dan minder teer inademd. Is wel wat scherper inderdaad, maar dat heb ik er wel voor over.
Toch vind ik hasjmelk/spacecake nog het gezondste en het beste werken. Maar zoals ik al zei moet je er wel de tijd voor nemen.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij is het zoiets op volgorde van schadelijkheid van hoog naar laag.

Wiet (dus ook puur roken is ECHT niet goed voor je)
Fruittabak (molasses)
Sigaretten
Shag
Kruidenmelanges (knaster oid)

En als je natuurlijk vaporized krijg je alleen de werkzame stoffen binnen, niet de schadelijke teer en koolstofmonixide, nicotine enz....
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blow ongeveer een keer per week twee jointjes, maar ik merk wel dat omdat ik asthma heb er erg veel last van heb in m'n longen. m'n conditie gaat er echt door achteruit =( Bovendien krijg ik er vrij snel bronchitis door (slijm ophoesten)

Nou vroeg ik me af of het misschien een alternatief is om te gaan vaporizen? Slaat dat nog steeds zo erg op je longen, werkt het even goed?

Danku voor de antwoorden
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#8
vapourizen werkt zelfs beter...je wordt er fucking high van. tenminste ik dan.

hoe het met astma zit weet ik niet precies. wel ken ik een aantal personen met astma die uitsluitend de vapourizer gebruiken...zij vinden het stukken prettiger dan joints.
m
mercury.31Lid
01-01-2024, 00:00
#9
je kan ook eerst proberen gewoon met een bong te roken, dan word de rook gekoeld, dat kan ook al schelen, want vaporizers zijn nogal duur(goeie dan)
of je moet er zelf een maken, van een lamp, of misschien met een shisha, een traditionele waterpijp, koelt ook de rook.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#10
een bong of vaporizer .... zijn totaal niet te vergelijken.

Rook je tabak ?

Heb je een goede vaporizer de Vapormed bijvoorbeeld.

Dan moet je een grote zak wiet hebben want deze vaporizer consumeert pittig. Afval en kleinere topjes zijn daarom net zo goed,l net zo waardig.

Ik zou iedere vorm van rook vermijden een goede vaporizer laat geen rook sporen achter.

Stonie
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hmm ik heb zo'n ding staan, is dat ook goed te gebruiken. We hebben er namelijk wel eens wat in gegooid maar dat deed t niet zo goed.

P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok, gaaf om te horen. Mijn vaste shop heeft er zowieso een staan, misschien dat ik daar binnenkort ff ga zitten. kijken of t wat is =)
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#13
was marijuana niet juist een medicijn tegen astma???

probeer is een joint zonder tabak te roken en kijk dan wat voor effect het heeft.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cannabis vergroot je bronchiën. Door het grotere longvolume krijg je meer lucht. Tegelijk kunnen giftige stoffen in cannabis, waaronder teer, dieper in je longen doordringen. Cannabis is dus geen aanrader.

Maar als je toch wil blowen, dan is een vaporizer nog altijd beter. Ik heb zelf de Vapir Digital Air One, maar ik vind een jointje roken nog altijd relaxter. Maar ik ga wel steeds meer gebruik maken van de vaporizer, want is eigenlijk toch beter. :stoned:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een vriend van mij heeft bronchitis maar door het blowen is zijn bronchitus niet erger geworden.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
tsja gewoon een spacecake bakken

Of als je niet teveel moeite iwl doen maak je pizza en strooie wiet tussen 2 lagen kaas
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#17
:wave:
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb zelfde situatie als jij. Ik blow af en toe door een waterpijp/bong, maar merk dit wel aan m'n longen de dag(en) erna. Vaporizen werkt wel, maar moet nog een keer een echte aanschaffen. Wat goed werkt voor mij is hasjmelk. ongeveer 0.3-0.5 gram hasj oplossen in warme (volle)melk. Binnen 10 minuten klaar en stoned als een aap :) Duurt ook langer, dus doe het alleen als je tijd genoeg hebt. Helemaal knetter 2 uur na drinken en dit houdt soms 10 uur aan. :stoned:
Smaakt wat minder, maar is goed weg te werken :)
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#19
pipoxyz zei:
middels vaporizen werkt wiet idd goed tegen astma. Als je dan helemaal goed bezig wilt zijn koop je een pakje dutchspirit bij je lokale growshop/smartshop (http://www.dutchspirit.info/html/the_mi ... erbs1.html voor verkoop adressen en info)
Als je je wiet daarmee vaporized, word je na elke puf een stuk gezonder :wink:
Klik om te vergroten...

Kewl! het zit idd vol met kruiden die weer goed voor je zijn.

Plantain ( Plantago major ) herb is especially good in case of " bronchitis catarralis ". It relaxes the breathing rhythm right away and opens up the lungs, so it is very good against asthma! It also repairs lung damages.
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat de smaak van die spul een beetje te doen is, dan ga ik het ook eens proberen in m'n vaporizer...

Btw, Pichachu:

Check deze vaporizer, je moet wel even flink investeren, maar dit ding blows your mind!

http://www.hempcity.nl/cannabisshops/indica/vaporhighzer/index.html
.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."