Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWord ik psychotisch/schizofreen?

Word ik psychotisch/schizofreen?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
W0utLid
01-01-2024, 00:00
#1
Van blowen ga je nou eenmaal meer nadenken over dingen. Gewoon andere dingen gaan doen en je aandacht op iets anders vestigen.
Bij sommige mensen is het normaal dat je je de dag na (flink) blowen een klein beetje anders voelt dan anders.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eckster C zei:
als ik wat jonger was :rolleyes:
Klik om te vergroten...

En blijven geven?

Je was beter van alles afgebleven...
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb ondertussen al terug wat geblowed en moet zeggen dat het waarschijnlijk gewoon tussen mn oren zat.. Als ik er niet aan denk is alles gewoon normaal en ben ik gewoon stoned :grin: Dus de pret kan weer beginnen :stoned:
L
Lewenborg88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
HathCore zei:
Heb ondertussen al terug wat geblowed en moet zeggen dat het waarschijnlijk gewoon tussen mn oren zat.. Als ik er niet aan denk is alles gewoon normaal en ben ik gewoon stoned :grin: Dus de pret kan weer beginnen :stoned:
Klik om te vergroten...

Idd, ben zelf ook een keer zo bang geworden na het blowen..
Had ook het gevoel met mijn hart dat niet meer kon kloppen etc, heb toen dus voor mijn gevoel 3 uur dood gelegen terwijl ik alles nog kon hahaha.
Ben toen paar weken gestopt toen langzaam weer opgebouwd, heb er nu alleen last van als ik er aan denk......
Shit steek net me joint op... lol nee grapje.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed dat je gestopt bent met blowen...

Ik vrees dat je in het begin van een psychose zit, ik denk dat je beter eens kunt gaan praten met een psycholoog.
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even nieuw verhaal:

De avond dat ik dit postte ben ik opnieuw bij diezelfde kameraad jointjes gaan roken (ook niet moeilijk het is mn buurjongen..). Na twee jointen was ik al aardig stoned maar nog niet zoals ik het wilde, dus ik besloot een pure te rollen. Dit ben ik me nu al een week aan het beklagen.. Na het roken van de joint voelde ik me uit het niets terug erg angstig, maar er waren ook andere verschijnselen. Was ik wel naar het televisiescherm aan het kijken? Was alles wel echt? Lag ik niet in mn bed dit allemaal te dromen? Mijn stem klonk ook niet meer als mijn stem, en als ik iets zei had ik het gevoel dat de woorden gewoon uit mn mond kwamen rollen. Ben dan maar naar huis gegaan en proberen te slapen. Dan kwam het moment dat iemand de trap op kwam. Het geluid van die persoon die op de trap ging kwam van zover dat het wel leek alsof ik in een andere dimensie zat. Ik werd angstig en dacht, wat als die persoon binnenkomt? Eigenlijk had het niets uitgemaakt, want ik lag gewoon rustig in mn bed.. Maar toch die gedachte maakte me gek en bang, ik begon er van te beven en voelde me totaal niet meer op de wereld.. Besta ik nog wel? Wat is dit allemaal? Word ik gek? De komende 2 uur heb ik de raarste gedachte ngehad, ik droomde en was wakker tegelijk.. Ik heb gedroomd dat mn vriendin het had uitgemaakt, op dat moment leek het allemaal zo echt.. Ik droomde dat ik in een gang liep in een middeleeuwse burcht en dat iemand riep: "save the kids!! save the kids!" Ik hoorde stemmen die zeidne: "harry steek je haar niet in de fik".. De raarste gedachten die je je maar kunt bedenken :confused:

Na een paar uur trillen van angst ben ik dan in slaap gevallen..

Nu loop ik al een week lang rond met een onwerkelijk gevoel. Ik ben ook constant angstig dat ik terug zo'n aanval ga krijgen.. Wat overigens al een paar keer is gebeurd. Ik krijg het dan ontzettend warm en voel een diepe paniek, maar dat is ook normaal als je zo los staat van de werkelijkheid opeens. Heb opzoekwerk gedaan op internet, en kwam bij Derealisatie/Depersonalisatie terecht, volgens mij heb ik dat dus, nu al een dikke week aan een stuk.. Ik ben al naar de huisarts geweest en die zei dat ik goed moest eten en sporten.. Sporten lukt wel, maar eetlust heb ik door de verhoogde stress al helemaal niet meer.. Slapen lukt ook niet meer goed aangezien ik constant een zenuwachtig gevoel heb..

Ik hoop nu elke second van de dag dat ik ooit uit deze bad trip zal geraken, want als dit de rest van mn leven is, dan heb ik er ook geen zin meer in.. Ik durf amper mn kamer nog uit omdat ik overal zo'n rare gevoelens krijg en bang ben dat ik een aanval heb :confused: Dus aan iedereen: pas op met wiet, wat het doet echt wel wat met je..

Ik ben ook helemaal klaar met blowen overigens..
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#7
als ik wat jonger was :rolleyes:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat het tussen je oren zit... Je zult gwn wat teveel hebben gerookt :)


:wave:
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben op dit moment heel bang dat ik schizofreen aan het worden ben :confused: Gisteren ging ik naar gewoonte weer bij een vriend wat jointjes roken en filmpjes kijken. Deze keer hadden de jointjes echter een ander effect, ik ging er meer van trippen dan dat ik er stoned van werd. Van sommige geluiden in de film werd ik bang, en soms begon gewoon heel de kamer te draaien. Toen ik thuis kwam ging ik op mn kamer wat opzoeken over psychoses, waarin gezegd wordt dat je in de eerste fase last kan hebben van hallucinaties, waanbeelden.. En dat klopte ook in mijn geval. Als ik me lang op de muur concentreerde zag ik allerlei vlekjes verschijnen en terug weg gaan, en een stukje van de poster aan mijn muur leek wel vloeibaar te worden.. Ik besloot om vroeg te gaan slapen (rond 22h). Terwijl ik in mn bed lag woelde ik constant omdat ik altijd rare dingen aan mn lichaam voelde, als ik op mijn buik lag voelde het alsof mn hart niet genoeg ruimte had om te kloppen en dergelijke.. Ik viel in slaap maar werd rond 2:30h snachts terug wakker met een heel angstig/depressief gevoel. Ik besloot om nog wat op het net te surfen om wat op te zoeken over schyzofrenie. Toen een van de symptonen "slapeloosheid" bleek te zijn werd ik al helemaal bang en zenuwachtig en werd het bijna onmogelijk om te slapen. Uiteindelijk slaagde ik erin mezelf te kalmeren en viel ik na 3 kwartier in slaap.

We zijn nu de volgende ochtend en sommige aanrakingen voelen nog altijd raar, en kvoel me down en lichtjes depri.. Wat moet ik doen? Een specialist opzoeken? Stoppen met blowen? Het kan ook zijn dat ik het mezelf heb aangepraat.. Dat ik door een andere reden niet kon slapen, dat ik gewoon door vermoeidheid een ander effect had van de wiet.. maar wie kan me dat zeggen?

Groetjes en alvast dank!
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je er echt voor vreest, stop dan een tijdje met veel te blowen.

Blow 1 goed jointje op je eigen, dat doet al wonderen.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#11
het kan zijn dat je in aanleg de mogelijkheid hebt om psychoses te ontwikkelen... het ligt dan al in je genen besloen. het kan zijn dat weed dat bij jou oproept... aangezien je de effecten niet prettig vindt, zou ik maar stoppen en het zekere voor het onzekere nemen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het klinkt wel erg als jezelf aan praten, het alles herkennen in symtomen lijst is daar vooral typerend voor. Eigenlijk klinkt het nog het meest als hypochondrie, dat is letterlijk dat je denkt dat je een ernstige ziekte hebt maar dat helemaal niet het geval is.
Het feit dat je wéét dat je dingen hebt gezien die niet helemaal klopten met de relaiteit duid erop dat er geen sprake was van echte schizofrene wanen, want dan zou je denken dat alles echt was. Het is bijvoorbeeld meer duidelijk schizofreen om tv te kijken terwijl de tv uitstaat.
Het klinkt meer alsof je even te veel geblowed had en een beetje paranoia kreeg, dat is voor als je niet heel vaak heel stoned bent best normaal om wel eens ene keer te hebben,.
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heel erg bedankt voor de reacties, ze hebben me wel voor een deel gerustgegeld, vooral die van azgaza. Ik denk ook meer dat het dat is uiteindelijk.. het depressieve gevoel is voor het grootste deel verdwenen, voel me opgewekt, mn vriendinnetje komt zo meteen.. Dus ik zal waarschijnlijk gewoon wat teveel gerookt hebben en daardoor enorm paranoia geworden zijn. Voor de zekerheid stop ik toch ff met blowen.. Als de symptonen volledig verdwenen zijn waag ik me nog wel eens aan een jointje.. Als opnieuw hetzelfde gebeurd ga ik zeker stoppen met blowen en bezoekje brengen aan specialist ofzo..
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ook misschien er ff bijvertellen dat ik al 1x LSD heb genomen en 1x Paddo's.. kan het misschien een mengelmoes zijn van paranoia/flashbacks? Want die flashbacks heb ik al wel eerder gehad met roken van wiet..
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
pilliewilly zei:
Ik denk dat het tussen je oren zit... Je zult gwn wat teveel hebben gerookt :)


:wave:
Klik om te vergroten...

denk wel dat het tussen je oren zit.
volgens mij een soort placebo effect, je denkt dat je psycho of schizo word en je zoekt paar symptonen op en blijkt dat je juist die symptonen hebt kan ook gwn toeval zijn.
greetz mattskovic :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
HathCore zei:
Ook misschien er ff bijvertellen dat ik al 1x LSD heb genomen en 1x Paddo's.. kan het misschien een mengelmoes zijn van paranoia/flashbacks? Want die flashbacks heb ik al wel eerder gehad met roken van wiet..
Klik om te vergroten...

Ik heb met wiet wel eens flashbacks van LSD achtige gevoelens, hoewel altijd zonder paranoia, maar adt is ook zeker goed mogelijk. Ik denk dat jouw symptomen nu iniedergeval echt niet schizofreen zijn. Dat zegt niks over de toekomst, maar ik zie stoned ook wel eens iets zomaar even bwegen als ik genoeg geblowed heb. Als je weet dat het er niet is is het in principe geen probleem.
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
HathCore zei:
Ook misschien er ff bijvertellen dat ik al 1x LSD heb genomen en 1x Paddo's.. kan het misschien een mengelmoes zijn van paranoia/flashbacks? Want die flashbacks heb ik al wel eerder gehad met roken van wiet..
Klik om te vergroten...

Ik heb met wiet wel eens flashbacks van LSD achtige gevoelens, hoewel altijd zonder paranoia, maar adt is ook zeker goed mogelijk. Ik denk dat jouw symptomen nu iniedergeval echt niet schizofreen zijn. Dat zegt niks over de toekomst, maar ik zie stoned ook wel eens iets zomaar even bwegen als ik genoeg geblowed heb. Als je weet dat het er niet is is het in principe geen probleem.
Klik om te vergroten...

Ik "hallucineerde" (voor zover je het kan noemen,..) ook alleen maar als ik me echt hard concentreerde en het een beetje in de hand hielp, maar dat maakte het niet minder beangstigend.. Maar ik wist natuurlijk wel dat het niet echt was en dat is wel het belangrijkste.

Volgens mij ben ik ook van nature zeer gevoelig voor stress. Op een keer had mn vriendin de kans om ongewest zwanger te zijn. De periode dat ze overtijd was heb ik ook ennoooooorm veel stress gehad, meer als normaal.. Ik dacht altijd "Wat als ze zwanger is?? Wat als.. wat als..", net hetzelfde als ik hier dacht "Wat als ik schizo word??" Wat het stress gevoel dus versterkte waardoor ik alleen maar meer dacht dat ik schizo was omdat ik zoveel stress/angst had.. een soort vicieuze circel dus.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb net hetzelfde, geluidjes horen die er niet zijn (soort muziek of soms fluister stemmetjes), een drukkend gevoel op je borstkas of tintelend gevoel aan men nagels, je stem klinkt precies anders, je begint een beetje parra te worden (denken dat andere mensen tegen je zijn fzo) enzo

bij mij komt dit meestal als ik alleen blow of tussen vrienden maar dat ik niet veel te doen heb en dus veel begin na te denken.
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een weekje terug nog eens jointje gerookt, twas al lang geleden. Ik zat in mn kamer te nixen voor de pc en ineens begon ik ook te denken dat ik nuts was. Ik dacht dat ik niet meer deftig kon nadenken en hoorde mezelf als het ware 'praten in mn hoofd'. Ik vroeg me af wat 'denken' juist was en dat ik het verkeerd deed en daarom nuts was. Maar ik was gwn aan het nadenken dus :mrgreen: Best scary vond ik dat, gelukkig wanneer ik trg nuchter was was het over.. Je kan gwn parra worden wnnr je wat teveel blowt :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#20
pilliewilly zei:
Ik denk dat het tussen je oren zit.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."