Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWord ik psychotisch/schizofreen?

Word ik psychotisch/schizofreen?

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eckster C zei:
HathCore zei:
Ik ben op dit moment heel bang dat ik schizofreen aan het worden ben :confused: Gisteren ging ik naar gewoonte weer bij een vriend wat jointjes roken en filmpjes kijken. Deze keer hadden de jointjes echter een ander effect, ik ging er meer van trippen dan dat ik er stoned van werd. Van sommige geluiden in de film werd ik bang, en soms begon gewoon heel de kamer te draaien. Toen ik thuis kwam ging ik op mn kamer wat opzoeken over psychoses, waarin gezegd wordt dat je in de eerste fase last kan hebben van hallucinaties, waanbeelden.. En dat klopte ook in mijn geval. Als ik me lang op de muur concentreerde zag ik allerlei vlekjes verschijnen en terug weg gaan, en een stukje van de poster aan mijn muur leek wel vloeibaar te worden.. Ik besloot om vroeg te gaan slapen (rond 22h). Terwijl ik in mn bed lag woelde ik constant omdat ik altijd rare dingen aan mn lichaam voelde, als ik op mijn buik lag voelde het alsof mn hart niet genoeg ruimte had om te kloppen en dergelijke.. Ik viel in slaap maar werd rond 2:30h snachts terug wakker met een heel angstig/depressief gevoel. Ik besloot om nog wat op het net te surfen om wat op te zoeken over schyzofrenie. Toen een van de symptonen "slapeloosheid" bleek te zijn werd ik al helemaal bang en zenuwachtig en werd het bijna onmogelijk om te slapen. Uiteindelijk slaagde ik erin mezelf te kalmeren en viel ik na 3 kwartier in slaap.

We zijn nu de volgende ochtend en sommige aanrakingen voelen nog altijd raar, en kvoel me down en lichtjes depri.. Wat moet ik doen? Een specialist opzoeken? Stoppen met blowen? Het kan ook zijn dat ik het mezelf heb aangepraat.. Dat ik door een andere reden niet kon slapen, dat ik gewoon door vermoeidheid een ander effect had van de wiet.. maar wie kan me dat zeggen?

Groetjes en alvast dank!
Klik om te vergroten...

ik heb juissssssssst hetzelfde meegemaakt onlangs en ben in een vorig leven al psychotisch geweest ik dacht die ene dag dat ik ooK terug psychotisch werd , het is gewoon weggetrokken en ik denk ooK dat ik gewoon wat te veel kwalitatieve wiet had gerookt maar ben nu al 2 dage clean van alles buiten tabak

grtz en veel suc6

ps.: ik wens niemand toe om psychotisch te worden
en ik leef heel veel met je mee wss zal het gwn wegtrekken
Klik om te vergroten...

In een vorig leven, wtf?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eckster C zei:
als ik wat jonger was :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dus je hebt een psychose gehad?
B
BelgonXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eckster C zei:
als ik wat jonger was :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Als ik je fotos in het album bekijk moet ik zeggen dat je wel lekker vroeger begint met die psychose. Kan ook zijn dat je nu veel ouder bent als op die fotos maar indien niet moet je me toch eve uitegge hoe je een psychose opscharrelt op je 16- :confused:
W
W0utLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van blowen ga je nou eenmaal meer nadenken over dingen. Gewoon andere dingen gaan doen en je aandacht op iets anders vestigen.
Bij sommige mensen is het normaal dat je je de dag na (flink) blowen een klein beetje anders voelt dan anders.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eckster C zei:
als ik wat jonger was :rolleyes:
Klik om te vergroten...

En blijven geven?

Je was beter van alles afgebleven...
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ondertussen al terug wat geblowed en moet zeggen dat het waarschijnlijk gewoon tussen mn oren zat.. Als ik er niet aan denk is alles gewoon normaal en ben ik gewoon stoned :grin: Dus de pret kan weer beginnen :stoned:
L
Lewenborg88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
HathCore zei:
Heb ondertussen al terug wat geblowed en moet zeggen dat het waarschijnlijk gewoon tussen mn oren zat.. Als ik er niet aan denk is alles gewoon normaal en ben ik gewoon stoned :grin: Dus de pret kan weer beginnen :stoned:
Klik om te vergroten...

Idd, ben zelf ook een keer zo bang geworden na het blowen..
Had ook het gevoel met mijn hart dat niet meer kon kloppen etc, heb toen dus voor mijn gevoel 3 uur dood gelegen terwijl ik alles nog kon hahaha.
Ben toen paar weken gestopt toen langzaam weer opgebouwd, heb er nu alleen last van als ik er aan denk......
Shit steek net me joint op... lol nee grapje.
B
BengtLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat je gestopt bent met blowen...

Ik vrees dat je in het begin van een psychose zit, ik denk dat je beter eens kunt gaan praten met een psycholoog.
E
Eckster CLid
01-01-2024, 00:00
#9
als ik wat jonger was :rolleyes:
H
HathCoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Even nieuw verhaal:

De avond dat ik dit postte ben ik opnieuw bij diezelfde kameraad jointjes gaan roken (ook niet moeilijk het is mn buurjongen..). Na twee jointen was ik al aardig stoned maar nog niet zoals ik het wilde, dus ik besloot een pure te rollen. Dit ben ik me nu al een week aan het beklagen.. Na het roken van de joint voelde ik me uit het niets terug erg angstig, maar er waren ook andere verschijnselen. Was ik wel naar het televisiescherm aan het kijken? Was alles wel echt? Lag ik niet in mn bed dit allemaal te dromen? Mijn stem klonk ook niet meer als mijn stem, en als ik iets zei had ik het gevoel dat de woorden gewoon uit mn mond kwamen rollen. Ben dan maar naar huis gegaan en proberen te slapen. Dan kwam het moment dat iemand de trap op kwam. Het geluid van die persoon die op de trap ging kwam van zover dat het wel leek alsof ik in een andere dimensie zat. Ik werd angstig en dacht, wat als die persoon binnenkomt? Eigenlijk had het niets uitgemaakt, want ik lag gewoon rustig in mn bed.. Maar toch die gedachte maakte me gek en bang, ik begon er van te beven en voelde me totaal niet meer op de wereld.. Besta ik nog wel? Wat is dit allemaal? Word ik gek? De komende 2 uur heb ik de raarste gedachte ngehad, ik droomde en was wakker tegelijk.. Ik heb gedroomd dat mn vriendin het had uitgemaakt, op dat moment leek het allemaal zo echt.. Ik droomde dat ik in een gang liep in een middeleeuwse burcht en dat iemand riep: "save the kids!! save the kids!" Ik hoorde stemmen die zeidne: "harry steek je haar niet in de fik".. De raarste gedachten die je je maar kunt bedenken :confused:

Na een paar uur trillen van angst ben ik dan in slaap gevallen..

Nu loop ik al een week lang rond met een onwerkelijk gevoel. Ik ben ook constant angstig dat ik terug zo'n aanval ga krijgen.. Wat overigens al een paar keer is gebeurd. Ik krijg het dan ontzettend warm en voel een diepe paniek, maar dat is ook normaal als je zo los staat van de werkelijkheid opeens. Heb opzoekwerk gedaan op internet, en kwam bij Derealisatie/Depersonalisatie terecht, volgens mij heb ik dat dus, nu al een dikke week aan een stuk.. Ik ben al naar de huisarts geweest en die zei dat ik goed moest eten en sporten.. Sporten lukt wel, maar eetlust heb ik door de verhoogde stress al helemaal niet meer.. Slapen lukt ook niet meer goed aangezien ik constant een zenuwachtig gevoel heb..

Ik hoop nu elke second van de dag dat ik ooit uit deze bad trip zal geraken, want als dit de rest van mn leven is, dan heb ik er ook geen zin meer in.. Ik durf amper mn kamer nog uit omdat ik overal zo'n rare gevoelens krijg en bang ben dat ik een aanval heb :confused: Dus aan iedereen: pas op met wiet, wat het doet echt wel wat met je..

Ik ben ook helemaal klaar met blowen overigens..
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat het tussen je oren zit... Je zult gwn wat teveel hebben gerookt :)


:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."