Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe iemand laten minderen met blowen???

Hoe iemand laten minderen met blowen???

54 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#2
jcp zei:
Trouwens, ik had na mijn opleiding ook geen werk in de ICT, d'r was toen gewoon echt niks te vinden.

Ben toen een jaar lang in een magazijn als orderpicker gaan werken tot ik een baan vond. Je hoeft zowieso niet niks te gaan zitten doen toch?
Klik om te vergroten...

Nee dat klopt, er is ook altijd wel werk, alleen hij is 33 nu en dan wordt je niet meer aangenomen in een magazijn, je bent gewoon te duur dan. Hij heeft veel ervaring in zijn sector, diploma's etc. maar het is gewoon heel moeilijk werk te vinden. Vaak krijgt hij zelfs te horen dat ze hem te goed vinden voor een baan. En dat is zwaar frustrerend. Je wil zo graag werken maar er is steeds weer een nieuwe tegenslag.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou daar heb je het grote struikel punt ... uiteindelijk moet je relatie er ook nog onder lijden dus is het tijd om de wiet een jaartje vaarwel te zeggen.

Dat zou ik doen, maar goed ik ben zelf ook verslaafd aan de cannabis.

:hearteyes:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zo dat is zeker zuur ja, dan zit je wel met de gebakken peren...

Ik hoop dat het goed komt voor hem, en in de tussentijd zou ik dan toch proberen om idd wat te minderen met blowen.

Maar vergeet niet hoe klote dat is als je je al verveeld dagelijks...
Blowen + verveling = al gauw verslaving :P
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#5
:wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#6
jcp zei:
Zo dat is zeker zuur ja, dan zit je wel met de gebakken peren...

Ik hoop dat het goed komt voor hem, en in de tussentijd zou ik dan toch proberen om idd wat te minderen met blowen.

Maar vergeet niet hoe klote dat is als je je al verveeld dagelijks...
Blowen + verveling = al gauw verslaving :P
Klik om te vergroten...

Dat is ook het grootste probleem ja, hij is de hele dag thuis en dan heb je niet genoeg afleiding. Als ik op mijn werk zit denk ik niet eens aan blowen, heb ik dan geen behoefte aan, ik blow sowieso bijna nooit overdag ik wordt er te lam van.
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#7
lysergine25 zei:
Nou daar heb je het grote struikel punt ... uiteindelijk moet je relatie er ook nog onder lijden dus is het tijd om de wiet een jaartje vaarwel te zeggen.

Dat zou ik doen, maar goed ik ben zelf ook verslaafd aan de cannabis.

:hearteyes:
Klik om te vergroten...

Eigenlijk zou ik gewoon ook niks meer moeten halen he, en dan merk ik zelf dus ook dat ik verslaafd ben want ik haal het toch steeds weer :angry: stom stom stom en voor iemand die niet verslaafd is aan cannabis ook niet te begrijpen denk ik. Het is dat wel geen tuin hebben want anders hadden we echt zelf planten gehad. We hebben er nu echt geen ruimte voor, een klein appartement met een balkon van 1,5 x 1 meter. Zou niet weten waar ik die planten moet zetten dan. Dan zou ons probleem echt wel voor een groot deel zijn opgelost.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik blow ook eigenlijk liever niet overdag als ik bijvoorbeeld vrijdagsmiddag's thuis kom (ben altijd om 12 uur vrij vrijdags) heb ik vaak niks te doen.

Toch steek ik er bijna altijd een op zogauw ik thuis ben, omdat je gewoon niks beters te doen hebt.

Dat is vaak niet eens echt zo, maar je gaat toch voor de easy way om door je dag te komen he :wink:

Heel raar met die geestelijke verslavingen, ik wou een tijd geleden naar een feest in duitsland, en daar hebben ze die drugwipe testen (zweettest).
Dus ik wilde niet gepakt worden want ik was de bob.
Dat betekende dat ik als regelmatige blower 5 weken niet moest blowen wilde ik geen pakkans hebben.

Heb ik 6 weken niet geblowd, omdat ik zo veel zin in dit feest had.
Het rare is dat ik in die 6 weken echt GEEN ENKEL probleem had met stoppen, ik dacht er niet constant aan, ik zat gewoon naast vrienden die volop aan het smoken waren, geen probleem!

Dat bewijst maar weer dat het allemaal tussen je oren zit :)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
:wave:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zit ook allemaal tussen de oren.
Ik merk gewoon dat als de wiet op is dan ik dan een onrustig gevoel krijg. Terwijl overdag als ik op mijn werk ben heb ik dat niet. Inderdaad als ik thuis kom dat wordt er wel een jointje gerookt en die is meestal ook erg lekker maar ik weet dat ik het niet nodig hebt. Lichamelijk zou ik er geen last van krijgen als ik stop. Mijn vriend wel, die heeft een paar jaar geleden geprobeerd te stoppen en zat te trillen en zo. Maar hij blowt ook al jaren en veel meer dan ik.
Die drug testen zullen in NL ook nog wel komen denk ik, dan mag ik dus wel gaan oppassen want als je dagelijks blowt is de pakkans wel erg groot natuurlijk. Dan MOET ik wel stoppen. Misschien dat het dan ook wel lukt want dan doe je het echt ergens voor, misschien dat jij daarom ook geen moeite had met stoppen voor dat feest, je hebt echt een doel dan.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
pipoxyz zei:
Tja..de agressieve heksenjacht op telers werkt idd mensen in financiele problemen met zulke plotselinge prijs stijgingen.
Klik om te vergroten...


Tell it to fucking Balkenende en zijn gristenkornuiten ....


emigreren ? Pipo naar betere cq lagere opsporingbehoeftes ?

een land zonder kliklijnen ?

:hearteyes:
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
En dan zijn er ook nog eens mensen die het goed vinden als wiet gelegaliseerd zou worden. Zie je het voor je :openmouth: Gaan ze daar nog eens accijns op heffen ook stelletje ........ :angry:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha, gristenkornuiten...

Maar die drugwipe kunnen ze in nederland niet gebruiken omdat er geen "promillage" aan gehangen kan worden.

En in nederland mag je wel blowen, dat is het verschil met duitsland daar mag je uberhaupt niet blowen en ben je dus meteen de sjaak als ze iets vinden... ook als het van een aantal weken geleden is.

En dat van een doel hebben.... dat heb ik ook met roken gehad, ben ik ook zonder problemen mee gestopt meer dan een half jaar nu, alleen omdat de dokter in het UMC me niet wilde helpen tot ik zou stoppen met roken.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
achja..en anders maken de chemicusjes dr wel thc-o-phosphate van... das wateroplosbaar dus zo weer uit je lichaam. (is jammer genoeg wel iets minder sterk..maar dan roken we toch gewoon Meer!:wink:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#15
:wave:
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ey! dat is grappig die kende ik nog niet :grin:
H
HypeLid
01-01-2024, 00:00
#17
pipoxyz zei:
al is de opiumwet nog zo snel, de dealer achterhaald hem wel :wink:
Klik om te vergroten...
so true :grin:
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeg dat hij naar de fitness moet gaan.

Dan heeft hij wat te doen. Is hij nuttig bezig. Hoeft hij 's avonds minder te smoken. Slaapt hij beter. Verveelt hij zich niet. Krijg jij een afgetrainde vent.
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dissonant zei:
Zeg dat hij naar de fitness moet gaan.

Dan heeft hij wat te doen. Is hij nuttig bezig. Hoeft hij 's avonds minder te smoken. Slaapt hij beter. Verveelt hij zich niet. Krijg jij een afgetrainde vent.
Klik om te vergroten...

Dat is een heel goed idee, heb 't zelf bij een vriend gedaan zo'n 3/4 jaar geleden...En hij is gaan trainen...geen geblow meer maar spierenkweken is 't bij hem geworden :P
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dissonant zei:
Zeg dat hij naar de fitness moet gaan.

Dan heeft hij wat te doen. Is hij nuttig bezig. Hoeft hij 's avonds minder te smoken. Slaapt hij beter. Verveelt hij zich niet. Krijg jij een afgetrainde vent.
Klik om te vergroten...

hele goeie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."