Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshevige dromen na stoppen met wiet

hevige dromen na stoppen met wiet

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
toevallig had ik deze week geen wiet gerookt, maar nu viel het me weer op dat 3 dagen na mijn laatste joint ga ik standaart elka nacht dromen en heel scherp ook. Dit heb ik nu al paar dagen (wel leuk trouwens). Maar dit was me ook al een keer eerder opgevallen. Nu was dus mijn vraag weet iemand hoe dit precies zit? :wave:

gegroet,
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb het ook iedere keer wanneer ik een tijdje stop met wiet, die dromen zijn echt wel geschift dan. Een verklaring kan ik er echter niet voor geven...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#3
fijn he ....

das een van de zaken die je weer terug krijgt.

gevoel
emoties
libido
energie
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
hehe, ja dat klopt ik heb ook altijd het idee als ik een pauze neem met wiet dat je dan eigenlijk een soort van wakker wordt. Maar normaal gesproken droom ik dus bijna nooit dit is dan toch vreemd wanneer ik stopt met wiet dat ik vervolgens elke nacht ga dromen?
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hehe, ik vind het wel vet, af en toe even niet blowen en je krijgt een gratis "trip" :grin:

Ik krijg ook altijd hele vage dromen, en slaap minder vast, maar kan het niet erg vinden...
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klinkt gezond..
Ik krijg verdomme steeds meer de neiging om te gaan stoppen met drugs..
Al die goedgelovigen schapen hier...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blowen verneukt je REM-slaap, de fase waarin je met je ogen beweegt (Rapid Eye Movement) en droomt. Dus als je veel blowt, dan droom je minder.. logisch wel.
Wel relaxt vond ik dat, weer dromen, elke nacht weer een beleving enzo :)

Dit is overigens ook de reden dat je dus minder uitgerust bent na een avondje blowen, ook al slaap je 8 uur.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha als je veel blowt droom je minder? Nooit wat van gemerkt. Ik droom elke nacht, echt élke nacht zeer uitgebreid en onthoud alles in details. Als iks top met blowen slaap ik niet, dus ik weet eigenlijk niet of ik dan uberhaubt droom.. ik denk het ook wel. Bij mij heeft het volgensmij niet zo veel invloed.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcutter123 zei:
Klinkt gezond..
Ik krijg verdomme steeds meer de neiging om te gaan stoppen met drugs..
Al die goedgelovigen schapen hier...
Klik om te vergroten...

M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik vind het ook zeker niet vervelend, dromen zijn beter dan de meeste films die er tegenwoordig op zijn :beer:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moker zei:
ik vind het ook zeker niet vervelend, dromen zijn beter dan de meeste films die er tegenwoordig op zijn :beer:
Klik om te vergroten...

Ik baal altijd ontzettend als ik weer wakker ben na stevig gedroomd te hebben..
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dan ga je toch gewoon goedgelovige schaapjes tellen :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
acidboy zei:
Blowen verneukt je REM-slaap, de fase waarin je met je ogen beweegt (Rapid Eye Movement) en droomt. Dus als je veel blowt, dan droom je minder.. logisch wel.
Wel relaxt vond ik dat, weer dromen, elke nacht weer een beleving enzo :)

Dit is overigens ook de reden dat je dus minder uitgerust bent na een avondje blowen, ook al slaap je 8 uur.
Klik om te vergroten...

Niet helemaal logisch; je lichaam rust het meest in de diepe slaap; de fase voor de REM slaap, dan is hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur op zijn laagst. In de REM slaap zelf gaat alles juist weer om hoog, dus als je veel te lang slaapt (bv. meer dan 10 uur) krijg je als resultaat dat je juist moe wakker wordt; omdat je energie verbruikt in de REM-slaap.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik blowde zelf ook dagelijks, en droomde eigenlijk nooit.
Nu ik verhuisd ben en nog geen 'doordeweekse-in-de-buurt' smokevriendjes heb, droom ik opeens weer. Geen rare dromen, meer een willekeurig scenario van iets wat overdag zou kunnen gebeuren. Wel irritant: Dan wordt ik wakker, vergeet ik de droom een beetje, en van wat ik me nog wel herinner weet ik niet meer zeker of dat het ooit echt gebeurd is of dat ik het gedroomd heb...
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Had ik ook toen ik stopte voor me examens, als ik s'morgens wakker werd wist ik altijd veel meer van mijn droom/dromen en ze waren ook heftiger
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik droomde na een week stoppen met blowen over dat ik spuiten in me arm aan het zetten was, en lijntjes aan het snuiven was. Terwijl ik dat dus nooit doe ofzo........

Ook wel dat ik jointjes aan het roken ben in mijn droom, maar vaker dat ik echt extreem bezig ben met harddrugs...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
raging_bull zei:
Ik droomde na een week stoppen met blowen over dat ik spuiten in me arm aan het zetten was, en lijntjes aan het snuiven was. Terwijl ik dat dus nooit doe ofzo........

Ook wel dat ik jointjes aan het roken ben in mijn droom, maar vaker dat ik echt extreem bezig ben met harddrugs...
Klik om te vergroten...

Ik had laatst een nachtmerrie dat ik XTC had gebruikt maar het niet wilde, en dat ik het niet meer kon ondoen en dat ik dacht 'waarom heb ik dit gedaan, ik wilde het helemaal niet!' en dat ik naar een familie eten moest en grote pupillen had.
Komt denk ik omdat ik zaterdag op een feestje was waar veel mensen XTC op hadden waar na ik weer kan concluderen dat het volgensmij echt helemaal niks voor mij is, en dat moest mijn droom me even nog een keer vertellen.

Best grappig eigenlijk, dromen waarbij je droomt dat je iets neemt dat je in je normale wakkere wereld juist helemaal niet wil. Een soort van dromende herbevestiging is het misschien.
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb zelf ook wel eens dromen gehad waar je iets inneemt, maar dat was dan ook iets wat ik zelf graag zou willen proberen. Ik had ooit eens gedroomt dat ik blotter had gevonden op me kamer met een hele mooie afdruk van een zon er op maar toen ik hem in mijn mond had gelegd werd ik wakker, dat was wat minder :wave:
M
MoonlightInfernoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blowen verstoord inderdaad flink je slaappatroon. Ik kan nog wel herinneren dat ik na een avonddienst flink heb zitten blowen en de volgende ochtend 4 uur te laat voor mn werk aan kwam zetten. Daarna nooit meer geblowed als ik de volgende dag verplichtingen had. Voor de droomfanaten onder ons, probeer eens melatonine (supplement die bij elke drogisterij verkrijgbaar is volgens mij), geeft je hevige dromen! :grin:.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
als iemand een nare droom heft, nooit wakker maken, je onthoud je droom pas als je wakker word. Dit heb ik in mijn omgeving niet uit kunnen legggen. en dan doen ze t weer," Hee wakker worden je droomt eng... :( " maja, niets aan te doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."