Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over 2 soorten drugs??

Vraagje over 2 soorten drugs??

51 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
a
alylaLid
01-01-2024, 00:00
#1
hmm ik ken ook wel mense die vanaf hun 13e of rond die leeftijd (12/13/14) zijn begonne met blowen.
Sommigen zijn inderdaad neit zo volwassen.. wist niet dat dat mede daardoor kon komen :flushed:
Zo leer ik weer wat :grin:
Maar is wel erg als je zo erg ben dat je al geld gaat stelen ervoor
Volgens mij ben je dan ook verslaafd..
Vind het ook raar dat ze niet al is opgenome in zo'n afkickkliniek.
Misschien moet je daarvoor wel verder heen zijn Ik heb serieus geen idee.
maar iniedergeval veel succes met je dochter!
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#2
cobhc zei:
ik zou zeggen leer eerst je dochter ken en kom dan terug

ik vind het nog al stom dat sommige mensen duidelijk niet weten wat drugs inhoud ik zal het quoten " witte soort bedoel je daar de hardere drug mee"ik denk niet dat een coffee shop een "hardere drug zal verkopen " ik zou zeggen koop een boek over wiet of google
wij hebben echt geen flikker aan zulke topics en jij hebt niets aan de mensen hier op het forum


:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...
wtf is jou probleem? die vrouw is bezorgd om haar dochter d'r gezondheid en wil gewoon hulp. zij heeft het heus niet nodig om in zo'n tijd nog eens negatieve commentaar te krijgen van een noob die duidelijk de bedoeling van dit forum niet snapt! wat doe jij hier dan eigelijk? naar de achtergrond staren ofzo?
Als mensen hier hun medeleven betuigen wil dat zeggen dat het oprecht is en we hebben jou heus niet nodig om ons te zeggen wat voor mensen we zijn. Ik blow al van mijn 14 jaar en heb nog altijd evenveel vrienden, een goed leven en een goede, stevige persoonlijkheid. PUNT !
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je het haar niet kan verbieden en het loopt echt uit de hand is het misschien een idee om het te 'gedogen' maar dan wel thuis. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: We willen graag dat je stopt met blowen, als je van nu af aan wilt blowen kan dat gewoon thuis.

Dat is alvast beter omdat je er dan zicht op hebt en omdat ze dan iig niet in aanraking komt met andere drugs. Als ik u was zou ik de 'tolerante' ouder spelen, probeer te begrijpen waarom en keur het wietgebruik alleen goed beargumenteerd af.
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik me afvraag: Hoe komt het dat zoveel mensen sneeuwitje als soort niet kennen? Ben wel nieuwschierig, het is wel een populaire soort hier in Friesland-Groningen-Drenthe, daar heb ik alleen nog maar wiet gekocht en ze hebben het overal wel. Vaak word het ook als verzamelnaam gebruikt, dan verkoopt de shop gewoon een andere white soort onder sneeuwitje of white widow... Maar on topic

hoe komt het meisje aan de drugs in kwestie? Dan heb ik het niet over de wiet die ze koopt, maar de hardere drugs die ze van vrienden of zo krijgt? Ik ken genoeg voorbeelden uit mijn omgeving, je moet zorgen dat ze niet meer met die mensen omgaat, of althans: een hele tijd niet.
Daarnaast ken ik uit een werkervaring een soortgelijke situatie van iemand in een woongroep, die elke avond rond zessen buiten even een joint rookte. Ik kon het wel goed met deze persoon vinden, en als reden gaf hij dat hij zich hier anders doodverveelde. (klinkt wel gek) Voor de rest zou ik zeggen: ik denk niet echt dat het superveel kwaad kan. Blowen valt reuze mee, maar het kán een opzet zijn naar wat sterkers.

Sterkte
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb em in maastricht ook nog maar één keer in de coffeeshop gezien
R
RubennLid
01-01-2024, 00:00
#6
sannie310 zei:
Hallo,

Mijn dochter van 16 blowt al zo,n 3 jaar... :cry:
Laatst vertelde ze mij dat ze sneeuwwitje rookt en T-weed?
Graag zou ik willen weten wat een sneeuwwitje is en onder welke soort drugs het valt?

Groetjes
Klik om te vergroten...

Sneeuwwitje is een soort wiet. ookwel snowwhite genoemd
Meestal 7 euro per gram, in Nijmegen ten minste.
T-Weed ook een soort wiet.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rubenn zei:
sannie310 zei:
Hallo,

Mijn dochter van 16 blowt al zo,n 3 jaar... :cry:
Laatst vertelde ze mij dat ze sneeuwwitje rookt en T-weed?
Graag zou ik willen weten wat een sneeuwwitje is en onder welke soort drugs het valt?

Groetjes
Klik om te vergroten...

Sneeuwwitje is een soort wiet. ookwel snowwhite genoemd
Meestal 7 euro per gram, in Nijmegen ten minste.
T-Weed ook een soort wiet.
Klik om te vergroten...
daar zou ik maar een een weegschaaltje bijpakken, want die prijs is waarschijnlijk zon 6 maand outdated..
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
sneeuwwitje word ook voor coke gebruikt.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
cobhc zei:
ik zou zeggen leer eerst je dochter ken en kom dan terug

ik vind het nog al stom dat sommige mensen duidelijk niet weten wat drugs inhoud ik zal het quoten " witte soort bedoel je daar de hardere drug mee"ik denk niet dat een coffee shop een "hardere drug zal verkopen " ik zou zeggen koop een boek over wiet of google
wij hebben echt geen flikker aan zulke topics en jij hebt niets aan de mensen hier op het forum
:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...

Beetje lullig uitgedrukt, maar ik kan me er wel in vinden.

Als je haar wil helpen, zul je eerst jezelf moeten open stellen voor haar wereld. Probeer haar eerst haar te begrijpen ipv direct te veroordelen zonder verder serieuze intresse te hebben in zaken.

Zoals ik je posts lees weet je niets van drugs en wil je eigenlijk ook niets van drugs weten. Je wil alleen dat je dochter het niet gebruikt en je wil weten of ze heel erge dingen gebruikt. Zo simpel werkt het niet. Je moet haar vertrouwen hebben voor je een goed gesprek zodat je kan ontdekken wat er allemaal aan de hand is.

En of je van wiet een bad trip kan krijgen ? Je weet niet wat een trip is volgens mij. Wiet kan bij veel en langdurig gebruik ook psychoses helpen ontstaan. Er kan van alles zijn met je dochter, en het kan de oorzaak zijn van drugsgebruik, het gevolg ervan of beide. Maar 3 jaar en 3a4 keer per week is nog niet zo extreem veel. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dat goed is, het is de weg naar meer, maar ik geloof niet dat dit een hoeveelheid is die dat soort problemen met zich mee brengt.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook van mij maar een reactie dan, ten eerste; laten we het ontopic houden
ten tweede, jeugdzorg is een goed begin ja, maar verwacht hier niet teveel van, deze mensen hebben genoeg ervaringen maar vaak te weinig middelen tot beschikking, wellicht is het effectiever om daar advies in te winnen heo met bepaalde situaties om te gaan ipv hen het werk laten doen. plus deze zaak komt ook op een stapel te liggen tesamen met andere, en vaak kan het sneller zijn om aan tafel te zitten (of telefonisch) en door te nemen hoe te handelen.
ten slotte, verdiep je haar wereld, er is niets ergers als een buitenstaander (niet gebruiker) die je gedrag afkeurt zonder goede argumenten, natuurlijk is in dit geval er wel een probleem, maar in haar ogen zal dit anders zijn, wanneer je echt verdiept in soorten drugs en hun werking zal je betere band met haar kunnen leggen, begrip is een vereiste :wink: plus, je kan het gebruik in de gaten houden, je merkt welke stof er gebruikt wordt en vaak zelfs in welke mate
:wave:
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re:

cobhc zei:
ik zou zeggen leer eerst je dochter ken en kom dan terug

ik vind het nog al stom dat sommige mensen duidelijk niet weten wat drugs inhoud ik zal het quoten " witte soort bedoel je daar de hardere drug mee"ik denk niet dat een coffee shop een "hardere drug zal verkopen " ik zou zeggen koop een boek over wiet of google
wij hebben echt geen flikker aan zulke topics en jij hebt niets aan de mensen hier op het forum


:stoned: :stoned: :stoned: :stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...


Wat een achterlijke en lompe reactie. Kom nog eens terug als jezelf ouder bent van een kind.....
en om in je eigen taalgebruik te spreken: ze heeft geen flikker aan zo'n reply, en jij hebt er niets aan om zo op dit topic te reageren....
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#12
nja het was wat overdreven maar ik vind dat ouders zich eens wat meer zouden moeten verdiepen en er geen taboe van moeten maken zoals wat ze zei haar dochter word alleen maar baldadiger als tegen reactie en gaat ze als verweer ook een pilletje slikken (omdat ze wil laten zien dat ze toch niet luisterd als mensen haar pushen en gek maken ) ik denk zelf dat het idd slim is om haar thuis te laten blowen maarja het sfeertje thuis is anders dan met je vrienden. En ohja meestal zijn dit ook gewoon periodes waar pubers doorheen gaan de een zuipt zich klem en de ander rookt een jointje en dit vervliegt wel weer..
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#13
als je haar op haar 16 al in een afkickkliniek gaat stoppen maak je meer slecht dan goed.
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik snap niet waarom hier uberhaupt nog op gereageerd wordt.. dat mensch is waarschijnlijk nooit meer op DF :wave:
N
Nick_jeweetLid
01-01-2024, 00:00
#15
ThaReaper zei:
Ik snap niet waarom hier uberhaupt nog op gereageerd wordt.. dat mensch is waarschijnlijk nooit meer op DF :wave:
Klik om te vergroten...


2
3
----- +
5

+5! :stoned:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lees dit eens: http://www.eurostress.nl/Verslaving/Can ... nabis.html
s
sannie310Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo,

Mijn dochter van 16 blowt al zo,n 3 jaar... :cry:
Laatst vertelde ze mij dat ze sneeuwwitje rookt en T-weed?
Graag zou ik willen weten wat een sneeuwwitje is en onder welke soort drugs het valt?

Groetjes
p
pixo207Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Niet zeker, maar ik gok dat het gewoon een soort wiet is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarschijnlijk is dat een soort wiet, net als T-weed...
Het is dus hoogst waarschijnlijk alle 2 wiet.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tja, en dan willen sommige mensen harddrugs zoals coke, nog legaal zien :(
Nu paddo's verboden word, hoop ik dat ze zich nu op cannabis gaan richten; hoeveel mensen daar ook tegen zijn..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."