Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarheid

waarheid

34 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
bij alcohol zijn sommige functies idd nog intact terwijl andere kapot zijn.


spoel maar eens door naar 3 minuten:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wDcyBXJAZNM&hl=en"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wDcyBXJAZNM&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

bij wiet is er gewoon zoals je heel correct zegt, sprake van desinteresse voor datgene gewoon ook echt onbelangerijk is..
neem schaken.. stonies zijn dol op schaken, tig zetten vooruit denken, compleet strategisch overzicht..toen ik vaak in de shop kwam was ik verzot op touchscreen video memory.. ik was er steen goed in.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
maxrelax07 zei:
Stel je voor dat je alleen nog maar onder de vorm van cakes etc. Weed binnenkrijgt.
wat voor schade kunnen je hersenen oplopen?
Klik om te vergroten...

Cyberwolf zei:
Longkanker op lange termijn :stoned:
Klik om te vergroten...

Lol

Flameon zei:
Ik heb eens gelezen dat als je veel weed gebruikt je korte termijn geheugen slechter wordt. Dat wilt zeggen dat je vaker dingen vergeet, of dat dingen niet door gegeven worden van kort naar lange termijn geheugen. Of dit daadwerkelijk zo is weet ik echter niet
Klik om te vergroten...

Ik blow al meer dan 6 jaar iedere dag, 2 gram of meer, vanaf me 13e en ik heb nergens last van. Toen ik zo oud was liep iedereen ook altijd te roepen dat het je ontwikkeling remt en bladiebla, en nou is laatst ergens eind 2007 duidelijk geworden dat dat eigenlijk allemaal bullshit is en dat wiet in de hersenen van jongeren niet meer schade aanricht als die van volwassen. Ergens was ik niet verwonderd over die uitslag aangezien ik dat al min of meer gemerkt had.

Inderdaad als je er aanleg voor hebt kan je schizofrenie krijgen, maar als je die aanleg hebt zit het er hoe dan ook wel vroeg of laat aan te komen.

Daarbij vind ik, over wiet doet iedereen maar moeilijk, maar vanaf je 16e kan je wel op iedere hoek van de straat alcohol kopen !!! Wat een hypocriete kutonzin, wiet, neeeeee niet voor je 18e want dat is schadelijk, maar voor bier mogen ze ook nog eens reclame maken ! Van de zotte gezien het FEIT dat alcohol vele malen slechter is voor je als wiet.

Maargoed hier kan ik uren over uitweiden.

Ik zeg dat de schade van wiet, als je er als persoon tegen kan, heel erg meevalt :)
C
CyberwolfLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Flameon

Ga jij lekker door met blowen :)
Lekker roken tot je er dood van gaat Succes :wave:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spor zei:
Inderdaad als je er aanleg voor hebt kan je schizofrenie krijgen, maar als je die aanleg hebt zit het er hoe dan ook wel vroeg of laat aan te komen.
Klik om te vergroten...

zover ik weet zijn er iig 2 belangerijke statistische onderzoeken geweest waarbij het voorkomen van schizofrenie werd vergeleken tussen de beginfase van het gedoogbeleid in nederland en india waar men al langere tijd tegen de 5 gram per dag aanhikt.

er werden geen statischtische verschillen gevonden die deze stelling beaamt.

daarnaast zijn er sinds de jaren 60 zo ontiegelijk veel europeanen wiet gaan gebruiken, dat er zo rond 2008 een enorme stijging in schrizofrenie meetbaar zou moeten zijn... en dat is er dus niet.

De feitelijke gebeurtenissen zijn dus tegenstrijdig met de geclaimde research dat beweert dat er wel een verhoogde kans is.

zelf blow ik vanaf mn 12de, vanaf mn 13 ofzo waarschijnlijk dagelijks, vanaf mn 15de meer dan 2 gram per dag tot mn 30ste waar ik sinds een paar maandjes weer terug ben gegaan naar 1 gram per dag (gedwongen door de prijsstijgingen). in die periode heb ik gewerkt, gestudeerd, actief in een studentenvereniging gezeten, uitgegaan, vrienden en vriendinnen gehad.. een normaal en niet afgevlakt leven.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Reken er gewoon op dat het slecht is, dan kan het alleen maar meevallen. :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Pieter-b:

Ik moest het even goed doorlezen maar ben ben blij met wat jij zegt :) dat is namelijk ook wat ik denk. Ik heb alles behalve een afgevlakt leven, ik heb het veel drukker met alles als veel niet-gebruikers die ik ken. Ik zeg niet dat het niet kan dat het je leven afzwakt, maar het is zeker niet altijd zo.
E
EwieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik merk aan zeer regelmatig blowen;

Af en toe slechte zin, ik denk dat het hierdoor komt, ik kan me al erg irriteren als mn moeder weer stofzuigen gaat, die herrie, aaagr! En nog meer van die kleine dingen die mij erg storen kunnen. Ik denk dus door de wiet, voorheen nooit zo druk om gemaakt, wel is het altijd maar eventjes :wink:

Moe, niet erg veel zin om veel te doen en ik ben/word meer een nachtmens, pas tegen de avond is dat vermoeide weer wat weg en is het tijd voor een nieuwe joint :stoned:

Verder merk ik weinig verschil..
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
pieter-b zei:
Meet Old Ed... van deze jongen wordt gezegd dat hij de eerste Nederwiet heeft gegroeit..
hij is in 2007 overleden en werd 91 jaar.

http://www.cannabisconnections.nl/Old%2 ... denis.html
Klik om te vergroten...
ziet er een zalige kerel uit :tearsofjoy:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
interresant verhaal :)
t
teonanacatlLid
01-01-2024, 00:00
#10
BertHerrer zei:
Wacky zei:
Dus dan kijk ik maar in mijn omgeving en bij mezelf en kom ik tot de volgende conclusies:
1)Van wiet word je lamlendig en sloom.
2)Het is wel degelijk verslavend.
3)Waarschijnlijk (niet echt meetbaar) gaat je geheugen erop achteruit, of dat permanent of tijdelijk is weet ik niet. (niemand van de mensen die zichzelf verrot geblowed hebben wil stoppen :tongueout:)
4)Het kan psychotische symptomen veroorzaken.
5)En al ken ik nog geen blowers met longkanker, dat je het ervan kan krijgen geloof ik intussen wel :)
Klik om te vergroten...
1) euhm neen ? op het moment dat je geblowed hebt kun je ofwel ja lamlendig en stoned blijven of hyperactief

maar dit is op het moment dat je pafte, dit blijft niet altijd ofzo ?
2) verslavend? neen, verslaafd zijn is dat wanneer je niet hebt "gebruikt" je fysische kenmerken gaat vertonen: schudden, beven, ... > maar dit is niet geval bij weed
Weed is gewoon zo lekker dat je geen zin hebt om te stoppen, je zou kunn zeggen: "je bent mentaal verslaafd" maar dit is nu eenmaal niet echt verslaafd zijn
Het zit allemaal tussen je twee oortjes, en alsj een beetj karakter hebt kan je de klik in je hoofd maken van: stop

3) je korte termijn geheugen gaat er op achteruit de periode dat je blowt, en dit kan zo nog een maand blijven duren nadat je gestopt bent, of even gepauseerd hebt.
Wat wel zogezegd waar is, is dat als je blowt op jonge leeftijd, je later een slechter geheugen zal hebben. Het is natuurlijk allemaal moeilijk dit te bewijzen, maar ik denk dat dit toch het meest evenaart met de waarheid.

5) Liever een zalig leventje ghad hebben en aan mijn 70 jaren sterven aan longkanker, dan - het is misschien wat cruw gezegd- halfdood in je zetel wat te zitten sterven...
Klik om te vergroten...

dus volgens jouw is mentale verslaving geen verslaving ??? :confused:
dan zouden er heel veel problemen opgelost zijn denk ik :grin: :tearsofjoy:
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je stopt komt dat korte termijn geheugen weer terug (bij mij in ieder geval).
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#12
wiet remt kanker , en stimuleert je imuumsysteem.
wiet eten is totaal geen probleem.
ik vermoed zelf dat je er veel langer van leeft.
wiet orken is ook no problem , zolang je dat puur doet.


tabak is the killer.en dan nog valt et wel mee als je er thc bij doet :)
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#13
korte termijn geheugen is wel tijdelijk verrot
3 maanden na stoppen begint dat te herstellen- wordt 100% na verloop van tijd

psychiaters riepen massaal dat je scizo wordt van wiet

nu worden mensen beter , omdat ze wiet roken - en ook de wetenschap komt ervan terug
niet iedereen reageert goed op wiet , maar sommige psychisxche ziektes verdwijnen als sneeuw voor zon na een blow.

ADHD- manisch depressief -PostTraumatic Stress disorder,GFilles de la tourette,migraines...etc veel ziektebeelden zijn gebaat bij wiet.

longkanker van puur wiet is nooit voorgekomen....
sommige mensen met tumoren roken wiet - ter KRIMPING- van tumoren-op voorschrift van Doc.

mensen- ogen open houden- wetenschap heeft ons voorgelogen vroeger...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
pieter-b zei:
neem schaken.. stonies zijn dol op schaken, tig zetten vooruit denken, compleet strategisch overzicht..toen ik vaak in de shop kwam was ik verzot op touchscreen video memory.. ik was er steen goed in.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik stoned wel 300 elo punten slechter schaak dan nuchter. Stoned ben ik te lui om ook maar 1 zet vooruit te denken.
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#15
grappig wacky
ik heb niet zoveel moeite vooruit te denken bij het schaken met stonedheid

alleen als je gaat draaien bij het spel - raak je er gegarandeerd uit lijkt mij

abstract en motorisch gaat iets door elkaar werken als je een blow bouwt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."