Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeedRating: Nieuwe site waar je wiet kan beoordelen

WeedRating: Nieuwe site waar je wiet kan beoordelen

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WeedRatingLid
01-01-2024, 00:00
Suntablet zei:
Ewie zei:
Inderdaad, bovendien kan de wiet zowel verschillen in sterkte en smaak maar kan het net zo goed een compleet andere soort zijn die onder die naam verkocht word, dus of het echt heel handig is... :wink:
Klik om te vergroten...

Vind ik dus ook. De naam zegt totaal niets voor mij. Ik test het zelf wel.
No offense maar ik vind zo'n site dus maar bull..
Klik om te vergroten...

Ja, ieder zijn mening natuurlijk.
Toch zijn er weldegelijk verschillen en typische kenmerken per soort. Er zijn helaas veel shops die geen 'zuivere' soorten verkopen onder een bepaalde naam, maar dit ligt natuurlijk niet aan ons. Toch zitten er verschillen in van kweek tot kweek, maar die zullen ook gelijkaardige kenmerken vertonen.
Alvast bedankt voor de commentaar, we zullen daarom een pagina op de site zetten die uitlegt dat deze waarden verschillen en waarom.

De WeedRating Staff
R
RielLid
Ddat zou inderdaad handig geweest zijn. Mmaar de verhouding sativa en indica staat wel aangegeven. Afleidend daarvan bevatten indica meer cbd en minder thc en satvia meer thc en minder cbd.

Daarom vind ik de coffeeshop de dampkring een erg goede omdat daar keurig een lijst van alle wietsoorten met bijbehorende indica/sativa verhouding en thc gehalte staat aangegeven.
L
Lid 6909Lid
Dit is iets wat nooit relevant kan zijn, wiet is bij elke coffeeshop in Nederland anders!
g
gekkehenkieLid
Jammer genoeg staat er niet bij hoeveel CBD en andere stoffen er in welk soortje zitten (vind ik meestal wel handig als ik een wiet soortje wil uitkiezen) :)
W
WeedRatingLid
CBD (en eventueel andere stoffen) toegoegd aan het lijstje van de features die er eventueel nog bijkomen.
Bedankt voor de tip!

De WeedRating Staff
i
iliasLid
Aan alle mensen die zeggen dat de naam van de wietsoort irrelevant is voor de kenmerken van die wietsoorten: dit is niet waar. Althans, dat zou niet mogen zijn.
Op WeedRating gaan we uit van het beste geval: de naam wijst op een bepaald genotype, en alle fenotypen van dat genotype hebben gelijkaardige kenmerken.

Natuurlijk zijn er afwijkingen. Maar het blijft een feit dat de naam van een strain, wijst op het genotype. Als dat in jouw shop niet zo is, is dat geheel de verantwoordelijkheid van die shop.

Op de mensen die vinden dat er ook andere waardes, zoals het CBD-gehalte vermeldt moeten wordenl: ikzelf ben het zelfs al niet eens met het vermelden van het THC-gehalte. Dat is namelijk zo afhankelijk van plant tot plant en van kweek tot kweek en van kweekmethode tot kweekmethode dat het volstrekt onmogelijk en op zich zelfs onzin is om het toe te kennen aan een bepaalde strain.
Dat wil nochtans niet zeggen dat de vermelde waardes een idee kunnen geven omtrent de sterkte van de thc-component in een bepaalde strain, over het algemeen. Vandaar dat het er dus wel op staat.

Ik zou willen vragen aan Soma, ervanuitgaande dat hij de befaamde Soma is, op wat hij zich dan baseerd bij het toekennen van bvb. de naam "white widow" aan een wietsoort, als het niet het genotype, noch de duidelijke kenmerken zoals kleur, uitzicht (min of meer), etc. zijn?

Ilias, WeedRating developer.
(oh, by the way, er is nu ook een RSS-feed beschikbaar (newspost)
W
WeedRatingLid
Hey,

De site WeedRating.com is een dynamische wiet database waar je wiet kan beoordelen en discussieren. Kijk er eens rond, en gebruik hem de volgende keer je twijfelt welke wiet je zou kopen :)

Je kan ook wiet soorten toevoegen, en natuurlijk kan je de staff contacteren voor informatie omtrent de site.

Wietsoorten kunnen worden gerangschikt volgens hun aantal THC, sativa en indica.

Note: Dit is geen commerciele reclame aangezien deze site volledig gratis / adfree is. Deze link is zuiver informatief.

Genier ervan!

De WeedRating Staff
S
SomaLid
Ik snap niet echt hoe dat werkt. De Northern Light van de ene shop is toch niet hetzelfde als Northern Light van een andere shop?
g
gekkehenkieLid
Handig, hopelijk komen er snel meer soorten op te staan.
W
WeedRatingLid
gekkehenkie zei:
Handig, hopelijk komen er snel meer soorten op te staan.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, we werken volop aan de site maar we rekenen ook op de gebruikers om soorten toe te voegen.

Soma zei:
Ik snap niet echt hoe dat werkt. De Northern Light van de ene shop is toch niet hetzelfde als Northern Light van een andere shop?
Klik om te vergroten...

We nemen een gemiddelde waarde, maar die kan inderdaad afwijken van de wiet in jou shop. Op deze manier kan je zelf zien of het 'sterke' wiet is of niet, maar exact is het natuurlijk niet.

Bedankt voor de goeie commentaar!

De WeedRating Staff
W
WeedRatingLid
Nieuwe update: Rock Bud toegevoegd.
E
EwieLid
Soma zei:
Klik om te vergroten...

Inderdaad, bovendien kan de wiet zowel verschillen in sterkte en smaak maar kan het net zo goed een compleet andere soort zijn die onder die naam verkocht word, dus of het echt heel handig is... :wink:
S
SuntabletLid
Ewie zei:
Soma zei:
Klik om te vergroten...

Klik om te vergroten...

Vind ik dus ook. De naam zegt totaal niets voor mij. Ik test het zelf wel.
No offense maar ik vind zo'n site dus maar bull..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."