Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBegin van schizofrenie?

Begin van schizofrenie?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maak je geen zorgen, wellicht is het geen schizofrenie. Dat merk je wel anders :)
d
daethraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi hoi,
altijd als ik lekker stoned in me bedje lig en probeer te slapen ben ik altijd maar gesprekken met mezelf aan het houden. Ik weet nu niet of dit normaal is of niet, toch geen beginnende vorm van schizofrenie? :confused: (heb gehoord dat weed schizo kan triggeren?) Het is nu wel niet zo dat ik ff luidop tegen mijn eigen lig te zeveren :P de gesprekken vinden in mijn hoofd zelf plaats maar ik ben er toch niet echt gerust op :(
groetjes vanuit Belgie
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat had ik ook altijd, zodra de gedachtenwaterval eenmaal op gang kwam was hij niet meer te stoppen. Niets om je druk over te maken (:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het geen discussie over zelfmoord is hoef je je nergens zorgen over te maken :wink:
Heb dit ook als k stoned ben vooral. Niet dat ik hele gesprekken over koetjes en kalfjes aan het houden ben ofzo. Als je aan het denken ben ben je eigenlijk toch ook een soort van met jezelf aan het praten. Je hebt vast wel is gedacht. Zal ik het doen of niet? Zoiets in die richting. Dan doe je eigenlijk in het kort precies hetzelfde lijkt me. Schizofrenie is het niet..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik praat trouwens nuchter ook regelmatig met mezelf, soms ook hardop. Volgens mij heb ik meer reden me zorgen te maken dan jij (:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Maak je geen zorgen, wellicht is het geen schizofrenie. Dat merk je wel anders :)
Klik om te vergroten...
Wat hij zegt :)
_
_Kat_Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Je moet je pas zorgen gaan maken als een jointje voor effecten die vergelijkbaar zijn met LSD zorgt. Niet dat dat per sé erg is, want schizofrenie is gewoon een woord voor een enorme hoeveelheid problemen die psychiaters niet op kunnen lossen. Wil niet zeggen dat het niet opgelost kan worden. :)
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Ik praat trouwens nuchter ook regelmatig met mezelf, soms ook hardop. Volgens mij heb ik meer reden me zorgen te maken dan jij (:
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook vaak hoor, misschien moet ik me ook maar zorgen gaan maken :wink:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#9
Schizofrenie is een ziekte waarbij de waarnemingen en gedachtegangen niet overeenkomen met de werkelijkheid. Jarenlang dagelijks blowen verhoogt de kans op het ontwikkelen van schizofrenie. Vooral genetische erfelijkheid speelt een grote rol bij het krijgen van schizofrenie.

Wat jij ervaart is een normaal effect van wiet en heeft niks met schizofrenie te maken :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#10
pdd-nos eerder verzamelnaam voor dingen die niet precies gedefineerd zijn.

schizofrenie is wel iets 'echts', en het is niet het sjamaan zijn wat, Kat en Vogel er van maken.

Sommige mensen weten er een andere draai aan te geven, en ervaren het dan als minder erg, dat zijn de sjamanen denk ik?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."