Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPuurPijpProblemen

PuurPijpProblemen

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat ik een hele slechte roller ben (en niet zo van tabak houd,yech) besloot ik laatst maar eens zo'n goedkoop amsterdamtouristen pijpje te kopen. Savonds ik dat ding uit proberen. Klein brokje pollumhasj erin, aansteken en flink hijsen.
Afgezien van een aardige hoestbui gebeurde er niks! Hasj werd wel snel roodgloeiend.

Wat deed ik verkeerd?!
S
SarzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niks denk ik. Puurpijpjes zijn gewoon kut..
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
euh is raar je hebt er wel zo'n screen in gedaan he. wss wel
dus dan weet ik het ook niet mss de hasj de volgende keer wat meer verbrokkelen ( in kleinere stukjes doen) of volgende keer wiet in doen
succes
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij is hasj niet al te handig voor in een puurpijpje te doen. Het zou dan al in fijne brokjes moeten gemaakt worden omdat het even nodig heeft om te verbranden terwijl wiet aan de andere kant meteen verbrand (tenzij het TE dik is).
Maar meer weet ik er ook niet van, ik rook bijna nooit hasj.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was het zo'n metalen pijpje? Naar mijn ervaring werken houten/acrylen/glazen pijpjes beter, vraag me niet hoe.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ik zelf meestal doe is (eerst een screentje erin, uiteraard) een laagje shag neerleggen, en daar dan een laagje van brokjes hasj op leggen. Rookt t lekkerst, imo.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aaah.. ik kijk sneller dan dat ik lees, denk ik. Nja... je kan eens in een smartshop oid op zoek gaan naar andere rookbare kruiden, misschien dat dat beter bevalt?
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
BlackRobBlunt zei:
Wat ik zelf meestal doe is (eerst een screentje erin, uiteraard) een laagje shag neerleggen, en daar dan een laagje van brokjes hasj op leggen. Rookt t lekkerst, imo.
Klik om te vergroten...
Ja, maar hij heeft een hekel aan tabak, dat is het net :grin:
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aah, bedankt voor de reacties :grin:
Het is inderdaad zo'n goedkoop metaal-met-acryl-pijpje. Had er denk ik toch wat meer geld voor over moeten hebben en een betere moeten kopen.
Ik weet dat mn pa vroeger met stenen pijpjes hash rookte, volgende aankoop word dus een stenen pijpje :)

En dat vind ik ook een goeie, andere rookbare kruiden met mn hash vermengen. Binnekort weer eens even naar de state of mind, kijken wat ze hebben :grin:

Bedankt!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vladderman zei:
Aah, bedankt voor de reacties :grin:
Het is inderdaad zo'n goedkoop metaal-met-acryl-pijpje. Had er denk ik toch wat meer geld voor over moeten hebben en een betere moeten kopen.
Ik weet dat mn pa vroeger met stenen pijpjes hash rookte, volgende aankoop word dus een stenen pijpje :)

En dat vind ik ook een goeie, andere rookbare kruiden met mn hash vermengen. Binnekort weer eens even naar de state of mind, kijken wat ze hebben :grin:

Bedankt!
Klik om te vergroten...

State of mind @ utrecht?
Zo'n stenen pijp. Bedoel je een chillum? Dat gebruikte ze vroeger vaak geloof ik.
Als je toch wat meer geld uitgeeft, zal ik een bong kopen. Dat lijkt me lekkerder dan zo'n puurpijpje. Alhoewel ik daar nog nooit mee gerookt heb. Bong=relaxt :stoned:
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Vladderman zei:
Aah, bedankt voor de reacties :grin:
Het is inderdaad zo'n goedkoop metaal-met-acryl-pijpje. Had er denk ik toch wat meer geld voor over moeten hebben en een betere moeten kopen.
Ik weet dat mn pa vroeger met stenen pijpjes hash rookte, volgende aankoop word dus een stenen pijpje :)

En dat vind ik ook een goeie, andere rookbare kruiden met mn hash vermengen. Binnekort weer eens even naar de state of mind, kijken wat ze hebben :grin:

Bedankt!
Klik om te vergroten...

State of mind @ utrecht?
Zo'n stenen pijp. Bedoel je een chillum? Dat gebruikte ze vroeger vaak geloof ik.
Als je toch wat meer geld uitgeeft, zal ik een bong kopen. Dat lijkt me lekkerder dan zo'n puurpijpje. Alhoewel ik daar nog nooit mee gerookt heb. Bong=relaxt :stoned:
Klik om te vergroten...

utrecht yea

Nee geen bong:P Kvind bongs zulke ondingen. Kheb een waterpijp!(homemade overigens, real cool) fruittabak er in, hash er boven op en presto!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ondingen :openmouth:

Een goeie bong is echt geen onding. Das stukken relaxter dan een home-made waterpijp of een puurpijpje geloof me :P
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wanneer is een goede bong dan een 'goede' bong?
Als hij een bepaalde lengte of breedte heeft? Ik heb ook begrepen dat een glazen bong beter is. Ik vind ze persoonlijk zowieso al mooier en kan me ook voorstellen dat je liever aan glas dan aan plastic/acryl wilt teugen ivm schadelijke stoffen die evt. vrij kunnen komen van het materiaal.


ot: Met puurpijpen heb ik dat ook vaak gehad bij wiet, ik denk dat het is omdat ze niet lang genoeg zijn en de rook niet echt gekoelt wordt. Je kunt een paar van die dingen aan elkaar schroeven, zo heb ik voor de eerste keer geblowed en dat was nog heftig hoesten.
Je kunt ook gewoon es draaien als jullie gaan smoken en je dan van een goede draaier op de vingers laten kijken, is misschien een beetje interessant, maar voor mij was dat the key. :)

Edit: ff bij wiet bijgezet aangezien ik nog nooit hash door zo'n pijpje gerookt heb.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
nu met alle respect...
Maar hasj puur? Dat wordt gewoon malse kak...

Hasj kunde maar op één manier puur roken peis ik...
En dat is een blokje op een duimspijker zetten, in brand steken, glas erover, de dampen opzuigen met een rietje.

Als jij je je hasj wil roken in een pijp zal je toch moeten zorgen dat er ontbranding ontstaat rond de hasj. Dat doe je dus met wiet en/of tabak!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kigh zei:
Wanneer is een goede bong dan een 'goede' bong?
Als hij een bepaalde lengte of breedte heeft? Ik heb ook begrepen dat een glazen bong beter is. Ik vind ze persoonlijk zowieso al mooier en kan me ook voorstellen dat je liever aan glas dan aan plastic/acryl wilt teugen ivm schadelijke stoffen die evt. vrij kunnen komen van het materiaal.
Klik om te vergroten...

Een goede bong is een goede bong als het een goede is :P Je hebt ook prul dingen waar je je joint in moet doen, met een slangetje etc. Das zooi. Het beste is glazen of accryl bong. Toch zeker wel zo'n 30cm hoog. En uiteraard met een kopje en een gaatje. Niet van die pruldingen.

Glazen zijn idd wel de beste en mooiste. Wel de duurste vaak ook. Vriend van me had een glazen bong waar je een ijsklontje in kon laten vallen. Dat verkoelde dan nog de rook wat extra. Was relaxt ding.
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ahzo, isgoeie.

Die dingen waar je een joint in moet doen heb ik nog nooit van gehoord, ik dacht dat zoiets alleen homemade met een cola fles bestond haha.

In de growshop van mijn vertrouwen hebben ze ook glazen bongs en die zijn redelijk goedkoop, misschien wel een leuk kerstideetje voor mezelf, hehe. :stoned:


ot: sorry, heb niks te zeggen ontopic. :flushed:
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mayan zei:
nu met alle respect...
Maar hasj puur? Dat wordt gewoon malse kak...

Hasj kunde maar op één manier puur roken peis ik...
En dat is een blokje op een duimspijker zetten, in brand steken, glas erover, de dampen opzuigen met een rietje.

Als jij je je hasj wil roken in een pijp zal je toch moeten zorgen dat er ontbranding ontstaat rond de hasj. Dat doe je dus met wiet en/of tabak!
Klik om te vergroten...

Het moet toch te doen zijn, al velen gingen voor me. En het is ook niet voor niet de "hashpipe" :wink: :grin:

Ik denk toch dat het wel idd met de verbranding van de hash zit. oftewel, betere pijp en misschien(enik zge misschien, puur is puur!) roken met wat kruid van de smartshop ofzo (ik heb zo'n vreselijke rot hekel aan tabak :P )

Bongs, ik heb het er niet zo mee. Bongs waar je puur in kan roken(zonder eerst temoeten rollen:P)? Zou best okay zijn.

Mn home made(uit de 70's,doormnpa, woohoo) doet het prima, en met fruittabak is dat best te pruimen :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vladderman zei:
Bongs, ik heb het er niet zo mee. Bongs waar je puur in kan roken(zonder eerst temoeten rollen:P)? Zou best okay zijn.
Klik om te vergroten...
Das het hele principe van een bong. Je vult de bong met water, gooit een stukje wiet in het kopje, doet je vinger op het gaatje, mond aan de bovenkant, vlam in het kopje terwijl je hijst MET JE VINGER OP het gaatje, dan vult de bong zich met rook die eerst door het water gaat, dan haal je je vinger eraf en hijs je de rook naar binnen. Wordt je heel relaxt stoned van en vind het gewoon een relaxte manier van roken. Lijkt me beter dan zo'n prulpijpje :P Zoals ik al zei heb je ze dus ook waar je in het midden een ijsklontje kan laten vallen waardoor de rook nog koeler is en lekker naar binnen gaat. Als je het leuk vind kan de rook in loopings je longen in noem het maar op. Leuke kleurtjes, mooie printjes erop :P
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hey Vladderman,

als je pure hasj in je pijp doet... hoe ontsteek je dat dan? :grin:
Dat smeult wel, maar niet zoals wiet dat doet ...
Dat gaat ff aan, maar is direct weg en de hasj naar de kl....
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#20
@ Trippy; Bestaan er dat soort bongs? Haha, dan had ik een verkeerd beeld er van in mn hoofd. Dacht dat het altijd van die dingen waren waar je je joint insteekt. Ah well!

@Mayan; Niet meer want dit pijpje is kudt :P Kga een nieuw pijpje kopen, steen waarschijnlijk
Hoe ik het deed? Aansteker erbij, maar dan hijs je ook meer gaslucht binnen dan hasj.
Toch moet het op een of andere manier te doen zijn. De hippies deden het! :stoned:
+vanwaar de naam 'hashpipe'

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."