Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje ivm gebruik van weed

Vraagje ivm gebruik van weed

7 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
soow hij luisterd naar mij :grin:

woehoewww
K
KiraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen,

Ik heb me nu pas geregistreerd, maar ik ben hier al verschillende keren komen lezen in de topics op dit forum^^.

Maargoed, nu mijn probleem. Ik ben begonnen met smoren sinds midden augustus dit jaar. Na de eerste keer dat ik het had gedaan (wat trouwens gewéldig was) ben ik stilaan op mezelf beginnen te smoren bij mij thuis. Ondertussen smoor ik zwaar op mezelf en de laatste 2,5 maand heb ik altijd 's avonds 1 joint opgestoken. Nu sedert een week of 2 heb ik duidelijk meer weed nodig om de verdovende effecten ervan gewaar te worden. Ik smoor nu 's avonds tot 2-4 joints/avond en ik word niet meer zo heerlijk stoned ervan als in het begin.

Best dat ik een maandje pauze neem? Bijkomend probleem is dat ik in het dagelijks leven geen roker ben en dus een joint smoren waar dus geen filter inzit is natuurlijk moordend voor de longen. Ik begin nu na een joint soms als ik uit- en inademen te 'piepen' in mijn longen + het ademen voelt wat zwaarder aan. Vandaag heb ik er zelfs extra last van in mijn keel en longen (alhoewel ik ook een snotneus heb en ik vermoed dat ik gewoon een verkoudheid aan het krijgen ben).

Doordat ik het effect minder heb, zou ik best dan even ermee stoppen? Enige waar ik een beetje 'schrik' voor heb is dat ik ga slopen zonder mijn joint gesmoort te hebben. Ik val daarvan heerlijk in slaap^^.
Alsook, ben ik nu zwaar verslaafd omdat ik elke dag zoveel smoor?

Alvast bedankt.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je zoveel blowt is het logisch dat je er nu minder van voelt.. In het begin is het sowieso het leukste.. Daarna word je nooit meer zo stoned als in het begin. Als je dat terug wilt, dan moet je inderdaad gewoon een tijdje stoppen. En als je bang bent dat je dan niet in slaap kan komen dan bouw je het rustig af door 1 joint net voor het slapen te roken en daar dan langzamerhand mee te stoppen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
je wordt wel net zo stoned als in het begin alleen je hersenen herkennen het gevoel.

ik heb hetzelfde gehad als jij en je kunt er niets tegen doen. nu zit ik inmiddels weer in een fase waarbij ik nog maar heel weinig nodig heb om behoorlijk te spacen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
raak 2 weken geen wiet aan, vind ik voor mezelf in ieder geval een prestatie, en rook daarna een pure blunt, weet ik zeker dat je uit je dak gaat
x
x_wietjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik ben nu net 2 weken gestopt. ik rookte het heel erg veel, dagelijks
k kon dan wel stoned worden, maar rooktte tog meerdere joints om egt vet stoned te worden.
het stoppen was wel erg moeilijk, van kei veel gebruik naar helemaal niet is echt moeilijk. ik heb nu na 2 weken nog steeds slapeloze nachten, ook kreeg k er hoofdpijn van en paniekaanvallen. ik heb in die 2 weken nog een soort uitglijertje gehad, ik ging op n gegeven moment wel weer ff 1tje smoken en toen voelde ik die harder dan normaal, dus cker als je stopt een tijdje, en je zult er daarna een smoken dan zal je die echt wel harder voelen.
K
KiraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alvast bedankt voor de reactie's hierboven^^.

Ik heb gisteren rond 2 uur mijn laatste voorraad dat ik had opgesmoort en zit sindsdien zonder. Ik ga ook niet meer bijhalen want ik weet van mezelf dat als ik heb dat ik er toch ga aanzitten.

Genieten doe ik er eigenlijk ook niet meer van want voor mij was weed gelijk aan gewone tabak. Zo weinig dat ik er nog van merkte. Het zou maar dom zijn om dan nog verder te smoren. Je smijt je geld weg aan weed en je hebt er vrijwel geen effect van.

Gisteren voor de eerste keer gaan slapen zonder weed en dat is feitelijk probleemloos gegaan. Grappig is dat ik sinds gisteren opgestaan ben met een kou op m'n longen. Hard hoesten, pijn in de longen en dat soort problemen. Daardoor heb ik al automatisch vrijwel geen zin meer om eentje op te steken. Verder heb ik afgelopen nacht goed geslapen en is mijn werk vandaag vlekkesloos verlopen (afgezien van dat hoesten^^).

Ik ben alvast benieuwd naar mijn eerste joint na de pauze. Ik zal binnen 2 weken dan weer eentje opsteken en zal jullie dan laten weten hoe dat is verlopen ^^.
s
stevenkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey , ik kan mezelf een beetje vinden in jou verhaal...
ik begon ook te blowen uit gezelligheid en omdat ik het effect leuk vond ben ik zeflstandig gaan blowen. Ben je verslaafd is een heel moeilijke vraag , het is niet zo dat je verslaafd bent omdat je vermoed slechter te slapen... Maar word je totaly crazy als je een avondje niet kan blowen ?
Eerlijk gezegt vind ik het niet fijn als ik zonder J moet gaan slapen , maar ik ga er heus niet dood van ! Wanneer jij je zo kan "instellen" vermoed ik dat je niet snel echt verslaafd zal geraken.
Het is bij mij ook zo gegaan dat ik me een beetje schuldig voelde als ik savonds men jointje op stak ..., want er word toch zoveel kwaad over gesproken..
Nu besef ik telkens als ik m'n J op steek iets anders.. Ik denk dan bij mezelf "achja , waarom niet' het kost wel wat geld maar anders zou ik het toch aan iets anders onnutig op doen (in mijn geval eten ofzo :tongueout:) ...
ik hoop dat je met dit een beetje wijzer bent geworden of dat je hier wat uit kan maken voor jou...

groeten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."