1. Puur roken, dus zonder tabak. In een pijpje of waterpijp rookt het wel lekker weg. Maar beter voor je longen is om te vaporizen. Van wiet kun je ook makkelijk een pure joint draaien, maar met hasj gaat dat niet.
2. Over het algemeen heeft wiet een toch wat sterkere uitwerking, en neigt meer richting stoned dan high. Hasj is vaak wat milder en vaak lekker high. Maar dat licht ook wel aan het product, als jij een lekker biologisch buiten wietje rookt dan kan het zijn dat je er wat minder van de kaart van raakt dan een sterke Haze variant. En tussen hasj is ook een groot verschil. Hasjish als ketama en puntjes zijn niet te vergelijken met ice-O-lator of hele goeie skuff, die laatste 2 zijn vele malen sterker.
3. Vraag bij de shop om een gemiddelde sterke wiet of hasj, zij weten vaak wel hoe potent hun product is. En dat is ook vaak aan de prijs te zien. Wil niet zeggen dat je van een goedkoop wietje niet stoned kan worden hoor.
Maar voor in het begin maakt het niet uit of je nou puur rookt of met tabak, in een joint of pijp. Neem gewoon de eerste keer 2 goeie hijsen, en wacht dan even 10 minuten tot je wat voelt. En leer zo een beetje jou doses kennen, dat komt wel met ervaring. Na 1 of 2 hijsen van een nieuw wietje weet ik precies hoeveel ik in mijn pijpje of joint wil doen om precies op dat punt te komen dat ik lekker high/stoned ben.
Ik wil je nog 1 ding mee geven, mijn aller eerste keer wiet/hash roken was de meest geweldige van alle keren ooit. Verpest het niet door teveel te roken, en ook niet door te weinig. Neem er de tijd voor en doe het liefste in een parkje als de zon schijnt met wat vrienden. Gegarandeerd een mooie ervaring! Succes.
![:grin:]()