Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZomaar een paar vragen.

Zomaar een paar vragen.

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
b
beginner&noobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,

ik ben een beetje een beginner met hasj en wiet, dus ik heb een paar vragen.

1. Wat is de meest efficiente manier van hasj/wiet gebruiken?
(joint, pijp, vaporizer, waterpijp, enz.)

2. Is er een verschil tussen hasj en wiet met hoe stoned je er van wordt?

3. Na hoeveel hasj/wiet word je high, en na hoeveel hasj/wiet word je stoned?


Alvast bedankt.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
1. Het heeft allemaal een ander effect. Roken met tabak anders dan puur roken, wat weer een ander effect geeft dan waterpijp of bong, wat weer een ander effect geeft dan vaporizen. Eten is ook weer anders, probeer het gewoon allemaal eens en kijk wat je het best bevalt.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
1. Het verschilt, wat jij het fijnst vind. Ik vind in een joint ontzettend fijn of in een chillum (stenen pijpje). als je er maar genoeg van binnen krijgt dan is het allemaal effectief.

2. Van wiet word je echt stoned, wat betekent dat je lekker suf word. Van hasj word je high, dat is net iets anders dan wiet, minder lam. Dit ken voor iedereen verschillen maar meestal werkt het zo bij de meeste mensen.

3. Dat verschilt, ik word meestal wel stoned/high na 1 joint, en soms al na een paar trekjes. het hangt van zoveel af, daar zou ik je niet druk om maken. :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. Puur roken, dus zonder tabak. In een pijpje of waterpijp rookt het wel lekker weg. Maar beter voor je longen is om te vaporizen. Van wiet kun je ook makkelijk een pure joint draaien, maar met hasj gaat dat niet.

2. Over het algemeen heeft wiet een toch wat sterkere uitwerking, en neigt meer richting stoned dan high. Hasj is vaak wat milder en vaak lekker high. Maar dat licht ook wel aan het product, als jij een lekker biologisch buiten wietje rookt dan kan het zijn dat je er wat minder van de kaart van raakt dan een sterke Haze variant. En tussen hasj is ook een groot verschil. Hasjish als ketama en puntjes zijn niet te vergelijken met ice-O-lator of hele goeie skuff, die laatste 2 zijn vele malen sterker.

3. Vraag bij de shop om een gemiddelde sterke wiet of hasj, zij weten vaak wel hoe potent hun product is. En dat is ook vaak aan de prijs te zien. Wil niet zeggen dat je van een goedkoop wietje niet stoned kan worden hoor.
Maar voor in het begin maakt het niet uit of je nou puur rookt of met tabak, in een joint of pijp. Neem gewoon de eerste keer 2 goeie hijsen, en wacht dan even 10 minuten tot je wat voelt. En leer zo een beetje jou doses kennen, dat komt wel met ervaring. Na 1 of 2 hijsen van een nieuw wietje weet ik precies hoeveel ik in mijn pijpje of joint wil doen om precies op dat punt te komen dat ik lekker high/stoned ben.

Ik wil je nog 1 ding mee geven, mijn aller eerste keer wiet/hash roken was de meest geweldige van alle keren ooit. Verpest het niet door teveel te roken, en ook niet door te weinig. Neem er de tijd voor en doe het liefste in een parkje als de zon schijnt met wat vrienden. Gegarandeerd een mooie ervaring! Succes. :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben pas(3 weken) officieel gestopt met het roken van tabak. En het heeft wel degelijk effect erop als je gewoon puur rookt en je rookt daarbij tabak. Je word gewoon suf en stoned, en dus behoud je niet die lekkere high die je hebt bij het puur roken van hasj en wiet. Dus zonde, draai dan lekker een joint met tabak als je toch stoned wil worden. :)
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb een vraagje over het puur roken (ik vind het zelf heerlijk naief maar toch ga ik het eens vragen zie)

hier en daar zijn er mensen die het aanraden om wiet of hasj puur te roken, nu is mijn vraag, zijn er ook rokers tussen die mensen?
maakt het iets uit of je je wiet puur rookt als je daarvoor en daarna toch vrolijk aan je sigaretjes lurkt?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Idd, hash = high, wiet = stoned.
puur = high, met tabak = stoned.

High zijn is een minder opvallende en herkenbare toestand dan stoned zijn waardoor veel mensen vinden dat hash niet zoveel doet en dat een pure joint minder effect heeft dan een met wiet.
Verder zelf testen zou ik zeggen :)
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#8
wacky:
hash = high, wiet = stoned.
puur = high, met tabak = stoned
Klik om te vergroten...
toch klopt hier iets niet he :tongueout:

overigens heeft een vriend van mij ervaring dat hij puur van de wiet altijd high is en met tabak altijd stoned, ongeacht de soort
zelf heb ik alleen ervaring met puur en vaporiser, altijd high geweest, behalve als ik niets voelde dan :tongueout:
b
beginner&noobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oke, bedankt :) :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
High of Stoned. Het heeft ook te maken met Indica of Sativa.
Heb zelf ook vaak zat wiet gerookt, met tabak, waar ik knetterhigh van werd gewoon.

Het zit geloof ik zo dat je de stoffen THC en CBH ofzo hebt. VOLGENSMIJ! was het de CBH waar je high van werd en de THC waar je stoned van werd. Het ene type plant, en dus het soort wiet, bevat meer THC en de andere CBH. Wat de Indica meer bevat of wat de Sativa meer bevat, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Waarom wordt je van puur roken dan meestal high? Ik denk zelf dat het te maken heeft met iets like: Tabak in combinatie met de THC ofzo. Dat dit de CBH te min doet ofzo. Ik probeer ik maar wat te verzinnen :beer:
b
blowvaakblowveelLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
High of Stoned. Het heeft ook te maken met Indica of Sativa.
Heb zelf ook vaak zat wiet gerookt, met tabak, waar ik knetterhigh van werd gewoon.

Het zit geloof ik zo dat je de stoffen THC en CBH ofzo hebt. VOLGENSMIJ! was het de CBH waar je high van werd en de THC waar je stoned van werd. Het ene type plant, en dus het soort wiet, bevat meer THC en de andere CBH. Wat de Indica meer bevat of wat de Sativa meer bevat, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Waarom wordt je van puur roken dan meestal high? Ik denk zelf dat het te maken heeft met iets like: Tabak in combinatie met de THC ofzo. Dat dit de CBH te min doet ofzo. Ik probeer ik maar wat te verzinnen :beer:
Klik om te vergroten...
Er zijn twee hoofdsoorten hennepplanten: de Cannabis Sativa en de Cannabis Indica. De meeste planten zijn kruisingen. Van de werkzame stoffen in hasj en wiet zijn THC en CBD het belangrijkst. De Cannabis Sativa bevat vooral THC (= tetrahydrocannabinol ). De Indica bevat naast THC ook wat meer CBD (=cannabidiol).

De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft.
De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabis met veel THC zonder CBD zou je “paranoiawiet” kunnen noemen.

Bron: wiet-winkel.nl
:wink:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou en, ik vind dat ik in de buurt kwam :P

Maar datdus. Weet ik ook weer hoe het zit.
b
blowvaakblowveelLid
01-01-2024, 00:00
#13
TrippyShit zei:
Nou en, ik vind dat ik in de buurt kwam :P

Maar datdus. Weet ik ook weer hoe het zit.
Klik om te vergroten...
ja je kwam zeker in de buurt :grin:
vind het al knap dat je dat onthoud ik moest ff googlen :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."