Stoners,
Voor het eerst ga ik beginnen aan een poging om te stoppen met wiet. Ik blow nog nieteens zo heel lang, driekwart jaar welke dag een gram, en daarvoor een aantal keer per week (ongeveer 2 maand lang). Ik heb ADD en ga daar binnenkort medicatie voor krijgen. Hierdoor heb ik me al moeilijk concentreren en laat ik zeggen dat de wiet mijn concentratievermogen niet bepaald verbeterd. Binnenkort ga ik voor mijn add in therapie en ik heb mezelf stellig voorgenomen om meteen te kappen met wiet.. ik begin volgend jaar voor de derde keer aan het eerste jaar van een studie en als ik mij gewoon kan concentreren op school moet het me makkelijk lukken. Ik heb erg gemotiveerd en met een sterke wil moet het me ook gewoon gaat lukken om te stoppen met wiet.
Oke, dat was even het introverhaaltje, lets get to the point. Ik zie nu eigenlijk een toekomst tegemoet waarin ik niet meer ga blowen (mischien na een lange tijd een keer een snaakje, maar daar denk ik nog nieteens aan). En nu ik zo op mijn kamer zit probeer ik me enig beeld te schetsen hoe mijn leven er dan uit gaat zien. Ik woon in Zwolle op kamers and im living the good life, veel ontspannen, leuke dingen doen, blowen, muziek luisteren etc etc. En natuurlijk: Standaart uit school even naar de shop lopen. Vooral nu is het heerlijk, vrij van school, lekker weertje, ipod in, onderweg naar de shop. Daar aangekomen haal ik altijd een gram wiet en zoals altijd rol ik mijn eerste jointje in de shop zelf. Zoek een tafel uit met goed zicht op de tv en veel beenruimte. En dan; tip en vloei op tafel, pak shag er bij en uiteraard de gram wiet. Eerst; de tip. Zo zorgvuldig mogelijk vouw ik het m'etje, rol het stukje karton op en met hulp van de aansteker zorg ik er voor dat hij precies, maar dan ook precies 'mijn' formaat heeft. Daarna; shag. Een dun laagje, precies genoeg, vooral niet teveel shag sprijd ik uit over de vloei, overal de zelfde hoeveelheid. Daarna; de wiet. Grinden, goed versprijden over de shag en uiteraard checken hoeveel thc er nu in het onderste gedeelte van mijn grinder zit. Ten slotte; de joint dichtrollen. Je voelt hem al; ook dit moet precies goed gebeuren. Resultaat, (in bijna alle gevallen dan
![:wink:]()
) een mooie joint. Streven naar perfectie als ik een joint rol. Raar eigenlijk, normaalgesproken heb ik dat nooit zo met iets, ik ben altijd wel snel tevreden. Maar niet met mijn joints, die moeten WEL perfect zijn. de logische eindstap is uiteraard om de joint op de steken en -al hangend op mijn stoel- tv te kijken. Het rare is dat ik eigenlijk nieteens zo vaak meer echt de behoefte heb om stoned te worden. Als ik een dag met vrienden optrek die niet blowen voel ik ook geen behoefte naar wiet. Helemaal niet zelfs, ik drink wel een biertje en in meeste gevallen vermaak ik me ook prima als ik nuchter ben.
Oke, ik ving vorige alinea al aan met 'let get to the point', dat zal ik dan nu maar even heel snel gaan doen. Ik denk namelijk dat ik meer verslaafd ben aan het hele 'gebeuren' rondom het blowen. Ik ga het gewoon missen om lekker naar de shop te lopen 's middags, Relaxt een jointje te rollen (vandaar dat hele verhaal hierboven), met vrienden te praten over randzaken die met wiet te maken hebben. Als ik 's avonds alleen op mijn kamer zit heb ik nieteens de behoefte om te blowen, meer om even naar de shop te lopen, even met de kop in de wind, en daar te chillen. Ik zit ook erg graag en vaak alleen in de shop. Het is een relaxte toevlucht waar je even naartoe kan voor mij. Als ik een dag van 12 tot 8 aan de studie moet omdat ik weereens achter loop las ik altijd een chill-pauze in rond een uur of 5. Uiteraard even naar de shop. Alleen. Juist alleen, gewoon even chillen. Bovendien zie ik ook geen andere goede plaatsvervanger, ik bedoel: wie gaat er nou in zijn eentje naar het café op een dinsdagmiddag? Ik denk dat ik dit het meest ga missen, nieteens de drug opzich.
Zijn er hier mensen die dit herkennen? Die mischien gewoon verliefd zijn op 'het gebeuren' rondom het blowen?