Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan blowen of aan 'het gebeuren er omheen'?

Verslaafd aan blowen of aan 'het gebeuren er omheen'?

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoo lang verhaal:P

Maar om even snel te antwoorden nee.
Dit komt misschien bij mij omdat het nooit hetzelfde is, soms met paar vrienden in het park ofzo. Dan weer keer met 1 vriend(in) bij diegene thuis, dan weer keertje alleen s'avonds voor het slapen gaan, altijd anders..
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stoners,

Voor het eerst ga ik beginnen aan een poging om te stoppen met wiet. Ik blow nog nieteens zo heel lang, driekwart jaar welke dag een gram, en daarvoor een aantal keer per week (ongeveer 2 maand lang). Ik heb ADD en ga daar binnenkort medicatie voor krijgen. Hierdoor heb ik me al moeilijk concentreren en laat ik zeggen dat de wiet mijn concentratievermogen niet bepaald verbeterd. Binnenkort ga ik voor mijn add in therapie en ik heb mezelf stellig voorgenomen om meteen te kappen met wiet.. ik begin volgend jaar voor de derde keer aan het eerste jaar van een studie en als ik mij gewoon kan concentreren op school moet het me makkelijk lukken. Ik heb erg gemotiveerd en met een sterke wil moet het me ook gewoon gaat lukken om te stoppen met wiet.

Oke, dat was even het introverhaaltje, lets get to the point. Ik zie nu eigenlijk een toekomst tegemoet waarin ik niet meer ga blowen (mischien na een lange tijd een keer een snaakje, maar daar denk ik nog nieteens aan). En nu ik zo op mijn kamer zit probeer ik me enig beeld te schetsen hoe mijn leven er dan uit gaat zien. Ik woon in Zwolle op kamers and im living the good life, veel ontspannen, leuke dingen doen, blowen, muziek luisteren etc etc. En natuurlijk: Standaart uit school even naar de shop lopen. Vooral nu is het heerlijk, vrij van school, lekker weertje, ipod in, onderweg naar de shop. Daar aangekomen haal ik altijd een gram wiet en zoals altijd rol ik mijn eerste jointje in de shop zelf. Zoek een tafel uit met goed zicht op de tv en veel beenruimte. En dan; tip en vloei op tafel, pak shag er bij en uiteraard de gram wiet. Eerst; de tip. Zo zorgvuldig mogelijk vouw ik het m'etje, rol het stukje karton op en met hulp van de aansteker zorg ik er voor dat hij precies, maar dan ook precies 'mijn' formaat heeft. Daarna; shag. Een dun laagje, precies genoeg, vooral niet teveel shag sprijd ik uit over de vloei, overal de zelfde hoeveelheid. Daarna; de wiet. Grinden, goed versprijden over de shag en uiteraard checken hoeveel thc er nu in het onderste gedeelte van mijn grinder zit. Ten slotte; de joint dichtrollen. Je voelt hem al; ook dit moet precies goed gebeuren. Resultaat, (in bijna alle gevallen dan :wink: ) een mooie joint. Streven naar perfectie als ik een joint rol. Raar eigenlijk, normaalgesproken heb ik dat nooit zo met iets, ik ben altijd wel snel tevreden. Maar niet met mijn joints, die moeten WEL perfect zijn. de logische eindstap is uiteraard om de joint op de steken en -al hangend op mijn stoel- tv te kijken. Het rare is dat ik eigenlijk nieteens zo vaak meer echt de behoefte heb om stoned te worden. Als ik een dag met vrienden optrek die niet blowen voel ik ook geen behoefte naar wiet. Helemaal niet zelfs, ik drink wel een biertje en in meeste gevallen vermaak ik me ook prima als ik nuchter ben.

Oke, ik ving vorige alinea al aan met 'let get to the point', dat zal ik dan nu maar even heel snel gaan doen. Ik denk namelijk dat ik meer verslaafd ben aan het hele 'gebeuren' rondom het blowen. Ik ga het gewoon missen om lekker naar de shop te lopen 's middags, Relaxt een jointje te rollen (vandaar dat hele verhaal hierboven), met vrienden te praten over randzaken die met wiet te maken hebben. Als ik 's avonds alleen op mijn kamer zit heb ik nieteens de behoefte om te blowen, meer om even naar de shop te lopen, even met de kop in de wind, en daar te chillen. Ik zit ook erg graag en vaak alleen in de shop. Het is een relaxte toevlucht waar je even naartoe kan voor mij. Als ik een dag van 12 tot 8 aan de studie moet omdat ik weereens achter loop las ik altijd een chill-pauze in rond een uur of 5. Uiteraard even naar de shop. Alleen. Juist alleen, gewoon even chillen. Bovendien zie ik ook geen andere goede plaatsvervanger, ik bedoel: wie gaat er nou in zijn eentje naar het café op een dinsdagmiddag? Ik denk dat ik dit het meest ga missen, nieteens de drug opzich.

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Die mischien gewoon verliefd zijn op 'het gebeuren' rondom het blowen?
M
MEKSsLid
01-01-2024, 00:00
#3
als je maar oppast dat je niet overdreven veel ga drinken omdat je niet meer blowt
c
crackistegekLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan me volkomen in je verhaal vinden, afgezien van het feit dat ik geen ADD heb en ook vaak genoeg met homies in de shop chill. Kan het prima begrijpen, super relaxed om even naar de shop te gaan en daar te hangen. Vaak genoeg blow ik ook hele tijden niet.
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik dacht ook dat ik verslaafd was, maar nu vind ik dat niet meer...
het is gewoon chill met vrienden te smoken :stoned:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt toch alsnog je hele ding gaan doen, maar dan geen jointje maar een kop thee nemen in de shop? Even naar die TV kijken. Wat is het probleem?
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor mij is het puur uit verveling dat ik veel rook .
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik herken het wel, een joint draaien is toch ook leuk om te doen?

zakken chips zijn toch ook lekker?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
cropp zei:
ik herken het wel, een joint draaien is toch ook leuk om te doen?

zakken chips zijn toch ook lekker?
Klik om te vergroten...

Ja maar eet jij chips dan omdat het in een zak zit?
Dus uit bijv. een bus zou je het niet eten? Beetje rare vergelijking :flushed: :stoned:

Maar wat ik bedoel, of je het nu met vrienden of alleen in een joint of puurpijp waterpijp of wat dan ook, je gaat voor het effect wat het je geeft.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
'k Weet wel dat wanneer ik zelf geen wiet kon halen (te jong) ik met een jongen omging die wat ouder was dus wel kon halen en het met een groepje hem laten halen en al lekker in de stemming waren. Lollig over straat, lekker verstand op nul en niet vooruit denken...dat gedoe er om heen was eigenlijk al meer dan genoeg :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Maar wat ik bedoel, of je het nu met vrienden of alleen in een joint of puurpijp waterpijp of wat dan ook, je gaat voor het effect wat het je geeft.
Klik om te vergroten...

je blowt toch om stoned of chill te worden, en dat is het effect wat het geeft...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een deel van de verslaving van blowen heeft zeker te maken met het hele gebeuren. Het wordt een gewoonte. Net zoals eten eigenlijk. Op bepaalde tijdstippen van de dag eet je wat, dat is gewoon zo. Zo is blowen ook een beetje. Maarrr, dat merk je wel als je stopt vooral, of als je een dagje niet blowt of vooral als het niet kan of het je onmogelijk gemaakt wordt, het is zeker een verslaving. Weed is echt zwaar onderschat door veel mensen. Ik kan me het ook niet voorstellen dat je je normale dagelijkse leven gewoon prima kan doen als je elke dag blowed. Ben er zelf 2enhalf jaar verslaafd aan geweest en heb eigenlijk langzaamaan alles verkloot en laten vallen enzo. Als ik maar een jointje kon roken. Vooral 's avonds, alleen. Uurtje of 11, vaste ritueeltje zegmaar. Mijn momentje van de dag.

Het heeft zeker met alles eromheen en de gewoonte te maken. Maar weed zelf geeft, verschillend bij persoon natuurlijk, toch echt een (flinke) geestelijke afhankelijkheid..
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kon mezelf ook in je verhaal vinden..
Zelf heb ik vorig jaar mijn HAVO diploma gehaald en nu zit ik op kamers in Tilburg.
Alles was voor mij nieuw, de stad, de school, de mensen, het studentenleven alles.
Al snel genoeg kwam ik erachter dat er op mijn opleiding echt (te) veel mensen blowen. Je bent vrijer van vroeger, omdat je niet echt ''thuis'' bent. Ik leef het rustige leventje kun je inderdaad zeggen, veel ontspannen.
Geen zin in de colleges, even naar de shop. Niks te doen, even naar de shop. Mooi weer, even naar de shop.
Lekker op mn halfkapotte fietsje, of toch rustig lopend richting de shop. Kom op de heenweg standaart langs mijn favoplekje, stiekem dus even kijken of die nog vrij is. anders ach ja, ik ken nog genoeg plekjes.

Met andere woorden, het hele gebeuren eromheen is net een primaire activiteit geworden, de joint zelf is vaak maar bijzaak geworden. Het enige verschil tussen mij en jou, is dat ik nog geen reden zie om er verandering in te brengen. Als ik in het weekend naar huis ga(ouders) dan ga ik ook om met maten die niet blowen, en dan vermaak ik me ook prima.

Ik zou het langzaam gaan afbouwen. rustig, steeds minder. Maar later, dan toch heel zelden even een jointje pakken, om dat gevoel van vroeger te herleven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."