Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGenot of medicatie?

Genot of medicatie?

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmmm, mediteer wat van te voren. Probeer een intentie voor jezelf te bepalen. Iets wat je wil zien in jezelf(en dus over jezelf) of waar je aan wil werken. Begin gewoon met 1 hijs. Laat dat evil stemmetje wat zegt neem nog een hijs, je voelt niks, je moet meer. Laat dat even voor wat het is en geef er geen gehoor aan. Probeer nog wat te mediteren en probeer je bewust te worden van je lichaam, elk klein deeltje ervan. Voel je dan nog niks, neem dan rustig nog een hijs. Probeer in jezelf te keren, je bewust te zijn van wat er gebeurt, wat je voelt, wat je denkt.

Edit: En ik heb het hier dus over puur roken, het liefst een biologisch wietje. Dus zonder chemische kunstvoeding die veel shop wietjes nog bevatten. Die chemicaliën zijn slecht en onderdrukken juist. Dus je hebt dan een onbruikbaar medicijn. En puur roken is echt belangrijk, nicotine onderdrukt ook. En tabak word ook chemisch behandelt. Dit zijn dingen die de medische kant echt onderdrukt.

En je zult merken, het vergt wat oefening om je zo bewust te maken van jezelf en alles om je heen. Maar je zult in een state of mind raken waarin je veel kunt oplossen en je problemen te lijf kunt gaan. Of gewoon simpel een goed gevoel kunt krijgen, een warme gloed.

En probeer het bij die 2 hijsen te laten. Luister vooral niet naar dat stemmetje(je ego). Juist met maar 1 hijs kun je veel meer oplossen dan dat je je helemaal plat smoked.

Wiet voor dit soort praktijken behoren ook anders gekweekt te worden dan shop wiet, met veel liefde en aandacht. En zo natuurlijk mogelijk.


Om het hele process kracht bij te zetten kun je er een kleine ceremonie voor jezelf van maken, of bidden naar god, of een god. Of jezelf, of voor de wiet. Je moet een beetje opzoek gaan naar wat voor jou het fijnst werkt en waar je je prettig bij voelt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
DrippTone zei:
Hmmm, mediteer wat van te voren. Probeer een intentie voor jezelf te bepalen. Iets wat je wil zien in jezelf(en dus over jezelf) of waar je aan wil werken. Begin gewoon met 1 hijs. Laat dat evil stemmetje wat zegt neem nog een hijs, je voelt niks, je moet meer. Laat dat even voor wat het is en geef er geen gehoor aan. Probeer nog wat te mediteren en probeer je bewust te worden van je lichaam, elk klein deeltje ervan. Voel je dan nog niks, neem dan rustig nog een hijs. Probeer in jezelf te keren, je bewust te zijn van wat er gebeurt, wat je voelt, wat je denkt.

Edit: En ik heb het hier dus over puur roken, het liefst een biologisch wietje. Dus zonder chemische kunstvoeding die veel shop wietjes nog bevatten. Die chemicaliën zijn slecht en onderdrukken juist. Dus je hebt dan een onbruikbaar medicijn. En puur roken is echt belangrijk, nicotine onderdrukt ook. En tabak word ook chemisch behandelt. Dit zijn dingen die de medische kant echt onderdrukt.

En je zult merken, het vergt wat oefening om je zo bewust te maken van jezelf en alles om je heen. Maar je zult in een state of mind raken waarin je veel kunt oplossen en je problemen te lijf kunt gaan. Of gewoon simpel een goed gevoel kunt krijgen, een warme gloed.

En probeer het bij die 2 hijsen te laten. Luister vooral niet naar dat stemmetje(je ego). Juist met maar 1 hijs kun je veel meer oplossen dan dat je je helemaal plat smoked.

Wiet voor dit soort praktijken behoren ook anders gekweekt te worden dan shop wiet, met veel liefde en aandacht. En zo natuurlijk mogelijk.


Om het hele process kracht bij te zetten kun je er een kleine ceremonie voor jezelf van maken, of bidden naar god, of een god. Of jezelf, of voor de wiet. Je moet een beetje opzoek gaan naar wat voor jou het fijnst werkt en waar je je prettig bij voelt.
Klik om te vergroten...

Oké dan, hier kan ik denk ik echt wat mee. :) Heb wiet eigenlijk nog nooit op deze manier bekeken, maar ben zeer benieuwd. Het is denk ik ook een goed idee om het eens alleen te doen en het allemaal te laten bezinken, in plaats van samen met een vriend(in) stomme grappen te gaan maken en de slappe lach te krijgen. :grin: (Hoewel dat op z'n tijd ook leuk is..) Ik vind het altijd heel interessant dat jij voor je drugsgebruik ergens naartoe probeert te werken, moet ik ook zeker eens proberen.. Ben sowieso de laatste tijd bezig met oefenen in mediteren. En ook een goede tip om het bij 2 hijsen te laten, het laatst voor het eerst uit een puurpijp gerookt en het is erg verleidelijk om meteen door te hijsen, ondanks het enorm brandende gevoel in je keel. Waar haal jij je biologische wiet dan eigenlijk vandaan, als ik mag vragen? :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er zijn shops die zeggen een biologisch wietje te kweken, of je er van uit kunt gaan denk ik niet. Maar je kunt het proberen, en als het werkt dan werkt het. En anders zelf kweken. Ik vroeger wel mijn eigen natuurlijke santa maria en white widdow gekweekt. Tegenwoordig kweek ik eigenlijk alleen nog normale wiet zegmaar. Het is ook sinds kort dat ik heb besloten alleen nog deze kant ervan te willen ervaren. En heb nu 2 keer een enorm krachtige sessie gehad op een wietje van een sjamaan. Die is er speciaal voor gekweekt, ook geen zaden van een leverancier maar zijn eigen wiet zaadjes ook. Dus zegmaar generatie op generatie van speciale wiet. Hij bid ervoor, zingt ervoor. Dus er zit nu heel veel kracht in, en dat merk je wel in zo'n process. Verder hoef ik nu zelf geen wiet in huis te hebben. Als het hier niet is kan ik het ook niet misbruiken. Aangezien ik toch wel 6 jaar lang een stevige blower ben geweest. Medicijnen moet je niet elke dag willen nemen, en dat werkt juist tegen. Beter 1 keer per maand of per 2 maanden.
A
AcetyllysergicLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
//kind-of-tutorial
Klik om te vergroten...

Je kan misschien een boek gaan schrijven over de (geestelijke) medicinale toepassingen :grin:
Kan ik ergens pre-orderen?

Als het om puur gaat, is het dan niet beter om een een puurpijpje te gebruiken... (of de methode van je oude gitaar-leraar :) Lekker een hijs van je glas, karton erop en later weer hijs etc. )
Anders brandt die joint maar door :wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Acetyllysergic zei:
Als het om puur gaat, is het dan niet beter om een een puurpijpje te gebruiken... (of de methode van je oude gitaar-leraar :) Lekker een hijs van je glas, karton erop en later weer hijs etc. )
Anders brandt die joint maar door :wink:
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over een joint.(dacht ik :P ) Met puur roken bedoel ik ook gewoon uit een pijp, een glazen, houten of stenen. Metaal pijpje is kut, althans die uit de winkel.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#6
klopt, maar ik bedoelde het vanuit mijn eigen perspectief bekeken en ik doe het voor genot, en dus voor medicatie. Werkt preventief om depressies te voorkomen...Tenminste zo werkt het bij mij.

Er zijn inderdaad ook genoeg mensen die er anders mee omgaan en bij wie het dus ook anders werkt.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
nicolai zei:
genot is opzich al een medicijn...werkt tegen elk kwaaltje.
Klik om te vergroten...

Als je het ook met de intentie doet om er beter van te worden, iets op te lossen door te genieten en te lachen. Ja dan wel, naar mijn mening ook een van de meest effectieve manieren van genezing.

Maar geen enkele stoner gaat ff lekker knetter worden om zijn problemen te lijf te gaan. Die doen dat om lekker passief stoned te zijn, weg te duiken voor alles en hun problemen. Zodat ze dus toch kunnen genieten. En dat is geen genezing, maar wederom onderdrukking. :wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#8
nicolai zei:
klopt, maar ik bedoelde het vanuit mijn eigen perspectief bekeken en ik doe het voor genot, en dus voor medicatie. Werkt preventief om depressies te voorkomen...Tenminste zo werkt het bij mij.
Klik om te vergroten...

Voorkomen, onderdrukken, vermijden, verstoppen, ontwijken. In dit geval zie ik het verschil niet. Je onderdrukt daarmee je emoties, misschien ben je wel depressief maar merk je het niet door de wiet. Maar ben je dan echt gelukkig, of ben je alleen stoned en denk je dat je gelukkig bent?

(als ik je nou nogsteeds verkeerd begrijp, probeer het dan duidelijker uit te leggen svp. Bijvoorbeeld wat is je intentie met het roken van wiet of hasj?)

De kant van wiet waar ik het over heb, kun je net als met een trip van aya of acid. Nog weken lang van die ene trip geluk voelen en de voordelen ervan benutten en die integreren in je leven. En dat van maar een paar hijsen. Het ligt er dus aan hoe je het gebruikt en met welke intensie. Als dat allemaal in orde is komt de rest vanzelf.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik begrijp hem wel, hij bedoelt het alleen niet zo 'groot' als jou.

Hij word stoned, moet veel lachen ed. en komt lekker tot rust en is ontspannen.
Hierdoor kun je mentaal even alles op een rijtje zetten en omdat je zo ontspannen en vrolijk bent werkt het preventief voor bijv. dipjes..

Snap je het nu wel? Anders moet hij het idd. nog maar eens uitleggen.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja ik leg het veel te moeilijk uit inderdaad. Weet je, zoals sommige mensen gaan vissen of sporten om tot rust te komen...zo rook ik mijn joint, zo speel ik gitaar en zo lees ik een boek om te ontspannen en om even alles "vrij" te laten.

Ik onderdruk dus niet mijn emoties..Dat heb ik heel lang wel gedaan, maar dankzij het blowen laat ik die emoties wel de vrije loop en praat ik er wel over met mensen..ook als ik nuchter ben.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ah zo, ja kijk dat klinkt dan wel positief in mijn oren. Ik begreep uit preventief tegen depressies, dat je dus zeker was dat ze zouden komen als je niet zou blowen. Maar eigenlijk zou je alles wat jij doet om plezier te maken of te genieten preventief tegen depressie kunnen noemen. :P

Toch twijfel ik een beetje of het wel echt de medicinale kant is die ik bedoel. Maar het lijkt er wel op, in ieder geval als het voor jou zo werkt dan is het goed toch. :)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vind het geweldig om gezellig met m'n maten een jointje te roken en te delen, in het park of lekker bij iemand op de bank, you know.

Maar zo af en toe in me eentje op me kamer, met wat techno, dubstep of andere spacey muziek lekker op bed liggen, is zeker ook genieten.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zazuu. zei:
Vind het geweldig om gezellig met m'n maten een jointje te roken en te delen, in het park of lekker bij iemand op de bank, you know.

Maar zo af en toe in me eentje op me kamer, met wat techno, dubstep of andere spacey muziek lekker op bed liggen, is zeker ook genieten.
Klik om te vergroten...

Dus de wel bekende kant van wiet. Ook alleen deze kant ervan ervaren of heb je het wel eens met een intentie gebruikt?
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee eigenlijk niet, ik gebruik het (bijna) dagelijks om elke dag een rustpunt te hebben, dat ik hiervoor een joint rook is natuurlijk mijn eigen keuze.

Dit zou je eventueel ook meditatie kunnen noemen, gewoon even chillen, filmpje kijken, drankje drinken, spelletje spelen, slap ouwehoeren.
Voor mij is het sowieso een soort van meditatie.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Daarin ben ik het niet met je eens. Ik mediteer zelf ook, maar even chillen en tot rust komen is geen mediteren. Je kunt het ook niet vergelijken. Wat jij doet is je kunstmatig goed voelen door onder invloed van te raken. En dat is dus de kant van wiet waar ik het hier niet over wil hebben omdat iedereen die wel kent.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als dit plantje echt slecht was voor de mensheid, dan zouden we er nu niet meer zijn. Alleen rookt men soms iets te veel, en gaat het de medicinale werking tegen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#17
loadrunner zei:
Als dit plantje echt slecht was voor de mensheid, dan zouden we er nu niet meer zijn. Alleen rookt men soms iets te veel, en gaat het de medicinale werking tegen.
Klik om te vergroten...
QFT :)
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#18
DrippTone zei:
Ah zo, ja kijk dat klinkt dan wel positief in mijn oren. Ik begreep uit preventief tegen depressies, dat je dus zeker was dat ze zouden komen als je niet zou blowen. Maar eigenlijk zou je alles wat jij doet om plezier te maken of te genieten preventief tegen depressie kunnen noemen. :P

Toch twijfel ik een beetje of het wel echt de medicinale kant is die ik bedoel. Maar het lijkt er wel op, in ieder geval als het voor jou zo werkt dan is het goed toch. :)
Klik om te vergroten...

Klopt ongeveer wel wat je zegt ja. Ik geniet ook als ik geen plezier heb, er is altijd een balans tussen plezier en ongemak. beiden zijn nodig om echt gelukkig te zijn.

Verder gebruik ik cannabis ook tegen hoofdpijn en heel soms om eetlust op te wekken of juist om me voldaan te voelen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Realiteit ontvluchten, geen makkelijker verkrijgbaar middel daarvoor imo.
Heerlijk, jointje roken terwijl ik weet dat ik balanceer op het randje om weer terug bij af te raken.
Zodra die op is staat de gedachtestroom stil en is m'n hoofd leeg, dan ga ik liggen en word de volgende dag om 3 uur wakker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."