Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSimpel stonerrecept dat werkt: choke-o-mel

Simpel stonerrecept dat werkt: choke-o-mel

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
drunkenmonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
gaat het ook met gewoon melk ? ik deed dat & voelde wel wat ..heel de dag chillstoned , maar ik hield me kop wel constant boven de pan waar het in gebeurde .. xD
J
JaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gisteren had ik 15 minuten tijd om iets te bereiden waar ik en mijn broertje zo stoned mogelijk zouden worden. Choke-o-mel was een groot succes. Ben nog nooit zo van de kaart geweest.

Men neme: Een flinke scheut slagroom (uit zon pakje, niet zon spuitfles), klein klontje boter, wiet / hasj (hoeveelheid zelf bepalen, maar het kan harder aankomen dan je denkt!), chocolade, chokomel poeder.

Doe het scheutje slagroom, een blokje melkchocolade en een stukje roomboter in een pannetje, zet dit op het vuur. Zorg ervoor dat niets aanbakt, maar laat het goed warm worden. Het mengsel mag NIET koken. Als alles goed gesmolten is, gooi je de gecrumde wiet / hasj in. Laat het dan nog een minuutje of 10 op het vuur staan om te trekken, probeer in de tussentijd te roeren.. Voeg tijdens het verwarmen wat chocomelpoeder en melk toe. Haal na de 10 minuten het pannetje van het vuur en zeef de inhoud zodat je de melk zonder vieze stukjes op kunt drinken.

Dit drankje komt er dan meteen lekker warm uit. Je kunt het natuurlijk in de koelkast laten staan, maar vers is het et lekkerst. :stoned:

EDIT: Misschien verplaatsen naar kweek / crea hoek?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
en een dikke scheut wiskey in je choke-o-mel :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben altijd bang met het koken/net aan de kook dat het fout gaat, te warm word en de thc verdampt :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
net niet laten koken, als het begint te dampen klein zetten en blijven roeren, dit is gewoon een gerechtje waar je bij moet blijven staan
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
cropp zei:
net niet laten koken, als het begint te dampen klein zetten en blijven roeren, dit is gewoon een gerechtje waar je bij moet blijven staan
Klik om te vergroten...

Ik kook zelf erg veel dus ik zou het ook wel moeten kunnen,
alleen wanneer ik 't maak wil ik het in 1 keer goed doen. :P
K
KatsujinkenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan het ook "au bain marie" doen om te voorkomen dat het aanbrandt. Wat je vergat te vertellen is hoeveel hasj je per persoon deed. In mijn ervaring is een gram hasj genoeg om 3 volwassen mannen een paar uur knetter te maken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Katsujinken zei:
Je kan het ook "au bain marie" doen om te voorkomen dat het aanbrandt. Wat je vergat te vertellen is hoeveel hasj je per persoon deed. In mijn ervaring is een gram hasj genoeg om 3 volwassen mannen een paar uur knetter te maken.
Klik om te vergroten...

1 gram is inderdaad meer dan genoeg voor 3 volwassen personen.
Heb zelf een keer de fout gemaakt met dat een gram rokend wel kon dus etend ook.
Wat was dat heftig, maar dan ook echt té heftig,
terwijl ik toen zo'n 2,5 jaar al flinkt blowde.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik gooi er altijd net zo veel in als waarvan ik een joint zou draaien voor mezelf, gewoon genoeg voor een schrale joint, dat zal neer komen op 0.3 of 0.25 gram denk ik

je hashmelk is goed als je roert met een spatel of een lepel en als je geen donkere stukjes meer kan zien.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#10
nog een tip, probeer het NIET om 2 g p.p. te verorberen
De grootste fout die ik ooit heb gemaakt met wiet :grin:
ik heb 5 uur op een stoel gezeten zonder een woord te zeggen, starend in een kampvuur met een ongeloofelijke kut stonedheid, ik kon me echt amper nog bewegen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Want iedereen drinkt bij zijn warme choco toch wel slagroom???
Klik om te vergroten...

Gatverdamme, slagroom :kots:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als het volle melk is geweest kan dan wel ja,
maar boter zorgt ervoor dat het zich nog veel beter kan hechten oftewel nog chiller.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zelf neem ik meestal volle chocomel, maar is dit er niet halfvol is ook geen probleem.

Eerst gooide ik er weleens roomboter bij, puur om de thc beter te laten hechten.

Maar ik snap niet dat hetgene waar ik daarna aan dacht nog nooit eerder vermeld is.
Want iedereen drinkt bij zijn warme choco toch wel slagroom???

Dit is toch redelijk vet en smaakt STUKKEN beter dan boter.
Ook valt het minder op voor de mensen die het thuis bij papa en mama maken minder op.

Immers waarom zou je boter bij je chocomel staan te kwakken? Slagroom is de logische oplossing :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
ii giet t in de thermoscan, daar kan t nog langer blijven trekken. en dan af en toe een beetje schudden.
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga het morgen of volgend weekend is proberen.
De laatste keer dat ik het at was met spacepindakaascrackers. Vervolgens heb ik 4 uur naar van kooten en de bie gekeken en ik begreep er niks meer van. Ik schijn ook de hele avond niks gezegd te hebben. Gezellig. Bovendien moet ik al bijna overgeven als ik aan crackers met pindakaas denk, want ik was echt heel misselijk geworden.
(Maarja, daarvoor niet geslapen en gegeten hebben is misschien ook wel heel dom.)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
PepTalk zei:
Want iedereen drinkt bij zijn warme choco toch wel slagroom???
Klik om te vergroten...

Gatverdamme, slagroom :kots:
Klik om te vergroten...

Oke sommige mensen houden er dan misschien niet van, maar in elke horeca gelegenheid waar je warme chocomelk kan bestellen kun je er ook slagroom bijneme.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."