Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbongs, waterpijpen etc.

bongs, waterpijpen etc.

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
IZ123 zei:
Ah, nja, ik was moe en onduidelijk.

Een bong is wat we gaan kopen. (we zijn in totaal met 4 dus 100 euro)
Ik ben nu op zoek naar sites waar ze grote/speciale bongs verkopen, maar vind alleen maar buitenlandse sites, waar ik dan verzendkosten voor moet betalen =/
De binnenlandse sites hebben niet echt het soort dat we willen.

En een waterpijp ga ik volgend jaar kopen als ik terug naar Marokko ga.
Klik om te vergroten...

In Amsterdam zit een winkel die alleen maar bongs verkoop(weet even niet hoe die heet maar zit niet ver van de dam). Heb daar wel zulke gezien als die je op dat plaatje ziet die jij hebt gepost.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Hoe maak je die actieve kool filter dan? En ik ben vooral weg van (en door) deze bong:

http://azarius.nl/headshop/bongs/acryli ... ice_large/

Zit een soort twist in zodat je er ijs in kan doen.
Klik om te vergroten...

Ben ik nou achterlijk of wat? In een normale acryl bong kan je toch net zo goed ijs in doen :tearsofjoy:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vaste klant zei:
Angramar Temenos zei:
Hoe maak je die actieve kool filter dan? En ik ben vooral weg van (en door) deze bong:

http://azarius.nl/headshop/bongs/acryli ... ice_large/

Zit een soort twist in zodat je er ijs in kan doen.
Klik om te vergroten...

Ben ik nou achterlijk of wat? In een normale acryl bong kan je toch net zo goed ijs in doen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja maar dan valt het ijs in het water, Met een ice bong zit een versmalling of uitsteeksels in de buis waardoor je hijst waar dan het ijs op blijft hangen. Dus nadat de rook word gefilterd en gekoeld door het water word het nog eens extra gekoeld omdat het door die ijs blokjes nog heen moet. :wink:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aha! Super.
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klein, maar rookt erg fijn!
http://img121.imageshack.us/img121/167/img0252f.jpg
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt er wel op, maar zo komt niemand aan mijn bong... :grin:
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#7
stuikeuh zei:
bong of puur je toepjes rollen maakt geen verschil puur is puur ...
Klik om te vergroten...
verschil met een bong is toch wel dat 'klapgat' wat (meende ik) heftiger was.
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hier een topic voor de mensen die bongs gebruiken of waterpijpen en eventueel ervaringen willen delen.
Voor de mensen die het gebruiken:
Wat voor bong of waterpijp gebruik je, en waarom? (post eventueel een plaatje :) ) Hoe bevalt ie?

Ik heb zelf laatst net een bong besteld en binnen gekregen. Van het weekend ga ik die even testen met een vriend. Is het waar dat het veel schoner is en je veel higher wordt? Meende dit gehoord te hebben maar las weer ergens anders dat dit niet zo was.
Maar omdat je wiet er puur in kan gooien lijkt mij dit eigenlijk veel schoner.

De bong die ik besteld heb was trouwens deze:
Een bamboe bong van maar 13 euro nog wat.


Ben er zelf erg blij mee.
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#9
bong of puur je toepjes rollen maakt geen verschil puur is puur ...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kunt het idd wat harder laten aankomen door het klapgat. Wat denk ik vooral het verschil is dat je een pure joint rookt je toch vloei naar binnen krijgt en er gaat een hoop wiet de lucht in.

Met een bong (dit doe ik zelf dan meestal) doe ik net genoeg wiet in om het in 1 goede hijs weg te kunnen werken, zo gaat er niets de lucht in.

Over het effect: Ja je word er higher van, dit komt omdat in een joint tabak( nicotine) zit wat ervoor zorgt dat je dus meer stoned (bodyload,lui,chill enz.) word.

Rook je na het bongroken een sigaretje krijg je precies hetzelfde effect.
Aangezien je geen tabaksrook binnen krijgt is het idd minder slecht voor je longen.

Over welke ik zelf heb:

Een hele goedkope nadat m'n glazen 75cm van 50 euro kapot is gegaan.

Van plastic ( merk je toch wel aan de smaak, glas of aardewerk is het beste naar mijn idee)
20cm doorzichtig groen.
Simpelste van het simpelste.
http://www.drbongs.co.uk/images/eidoBong.jpg
Zoiets is het, alleen dan wat kleiner smaller en cheaper ( 10 euro in de shop, via i-net waarsch. nog goedkoper)
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb van alles geprobeerd, puurpijpjes, vaporizer, hot-knifing, maar de (glazen) bong bevalt me toch wel het beste. Als je weet hoe je hem moet gebruiken, komt ie echt hard aan, je kunt zoveel ineens binnen krijgen!

Ik ben begonnen met een glazen, merkloze bong van een paar tientjes, met allemaal gekleurde wietblaadjes erop. Beviel goed, alleen een beetje een fragiel ding. Die eerste had een carb-hole (klapgat..) Daarna heb ik mijn eerste Roor gekocht, een Blue Series 500, zonder carb-hole. Daar heb ik een filter bij gekocht waar je actieve kool in doet, en dat werkt echt geweldig. Als je ziet wat er allemaal het water en het filtertje achter blijft, wil je nooit meer uit iets anders roken :grin: Foto:


Enige "nadeel" is misschien de maat...de 500 (37 cm hoog, 53 mm diameter) heeft een inhoud van 500 ml, en dat is een flinke teug :openmouth: Sinds gisteren heb ik dus ook Blue Series 100, een kleintje (24 cm hoog, 31 mm diameter), maar die lijkt nog wel heftiger in te slaan, misschien omdat ik nu de gehele rookkolom ineens naar binnen kan zuigen :grin:

Het kleintje:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een actief kooltje?
Zoals met een Shisha?

edit:
'k moet ook lezen :rolleyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe maak je die actieve kool filter dan? En ik ben vooral weg van (en door) deze bong:

http://azarius.nl/headshop/bongs/acryli ... ice_large/

Zit een soort twist in zodat je er ijs in kan doen.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#14
^Daar zou ik dus echt nooit mee aan de slag gaan
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Werkt ijs nu ook echt om rook af te koelen, want die korte tijd dat het er in aanraking mee komt geeft toch niet zoveel verschil lijkt me?
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een vriend van me heeft onlangs een goedkope bong aangeschaft, en hij is me toch smerig aan de binnenkant. Vind ze niet echt ideaal, omdat ik bij koelere rook toch wat mis.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
loadrunner zei:
Klik om te vergroten...

Is dat een penis?
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Hoe maak je die actieve kool filter dan?
Klik om te vergroten...

Dat is gewoon een los adaptertje, dat je tussen je kopje en de downtube doet, en vult met een beetje kool.


Oom Klaas zei:
Werkt ijs nu ook echt om rook af te koelen, want die korte tijd dat het er in aanraking mee komt geeft toch niet zoveel verschil lijkt me?
Klik om te vergroten...

Ja, dat werkt echt :grin: Ik doe wel eens ijs in mijn bong, en de rook die je dan binnen krijgt is ook echt koud! Heel raar, die koude rook in je keel :rolleyes:

BT2303 zei:
Een vriend van me heeft onlangs een goedkope bong aangeschaft, en hij is me toch smerig aan de binnenkant. Vind ze niet echt ideaal, omdat ik bij koelere rook toch wat mis.
Klik om te vergroten...

Je zegt het zelf al, een goedkope bong...En een bong moet je echt goed en vaak schoonmaken, want er blijft echt veel rommel onderin zitten. En dat is maar goed ook, anders zat die smurrie in je longen :rolleyes:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koude rook...hmm, lijkt me ook wel tof :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."