Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbongs, waterpijpen etc.

bongs, waterpijpen etc.

30 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb ooit ijs in de waterpijp gedaan om "het koude rook-effect" te bekomen, maar dit werd niets, na 30 seconden was het ijs al gesmolten en ik voelde niet echt koude rook. Misschien is dit met een bong wel anders.
OT: Ik heb men bong zelf gemaakt van een spaarpot van Mercedes. Werkt prima, al komt ie iets te hard aan naar mijn mening. Daarom dat ik liever een lekker jointje heb. :)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
een spaarvarken bong, de neus om te inhaleren, de geldgleuf voor de wiet, en de dop aan de onderkant als klapgat gebruiken.
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#3
loadrunner zei:
een spaarvarken bong, de neus om te inhaleren, de geldgleuf voor de wiet, en de dop aan de onderkant als klapgat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Zo is het niet helemaal, Het spaarvarken is eigenlijk gewoon een vertikaal 35cm lange buis met een voetsteun.
g
gtedbroLid
01-01-2024, 00:00
#4
^deze snap ik even niet?

Ik heb laatst een goede waterpijp van €75 aangeschaft met 4 slangen. Er zit zelfs een stormkap bij :P . Ik zal wel even een fotootje er op gooien als ik er erg ik heb. Ook heb ik er nog een speciale kop op gekocht waardoor ik nu 4 kommetjes heb als het ware, dus je kan tabak gaan mixen en veel langer door gaan als je wilt.
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga samen met 3 vrienden een gigantische waterpijp kopen.
We weten nog niet de welke, maar we zijn bereid om er elk 25 euro voor te betalen.
Waarschijnlijk gaat die er zo uit zien!

Heb het gecensureerd want ik wil geen ban krijgen. :wink:
6 Ongepast pornografisch materiaal Ban gedurende 7 dagen
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik wel dat dit niet ongepast is, en ook niet pornografisch. Eerder kunst, en gepast omdat ik het gebruik als voorbeeld)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
3970 zei:



Klik om te vergroten...

Dat is de top klasse van de waterpijpen. De Duitse Roor bongs. Wil erg zelf ook een maar dat is me toch te prijzig. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okee, maar wil je nu een bong of waterpijp?

Op afbeelding staat bong ( zie je wat minder in arabische landen) maar je praat wel over waterpijp, dan haal je het idd door de war.

Dus wil je zown bong zul je die toch hier moeten kopen denk ik, wil je een waterpijp en heb je mogenlijkheid tot het 'importeren' ervan is dat stuk voordeliger natuurlijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
IZ123 zei:
Ik ga samen met 3 vrienden een gigantische waterpijp kopen.
We weten nog niet de welke, maar we zijn bereid om er elk 25 euro voor te betalen.
Waarschijnlijk gaat die er zo uit zien!

Heb het gecensureerd want ik wil geen ban krijgen. :wink:
6 Ongepast pornografisch materiaal Ban gedurende 7 dagen
Klik om te vergroten...
Persoonlijk vind ik wel dat dit niet ongepast is, en ook niet pornografisch. Eerder kunst, en gepast omdat ik het gebruik als voorbeeld)
Klik om te vergroten...

Dat ziet er niet uit als een waterpijp maar als een bong.
Hier kun je ook water indoen maar is toch een heel groot verschil.

Een 'gigantische' waterpijp heb je niet voor 75 euro. nahjah misschien in marokko/tunesie ect. maar in een shop of webshop denk ik niet.
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Dat ziet er niet uit als een waterpijp maar als een bong.
Hier kun je ook water indoen maar is toch een heel groot verschil.

Een 'gigantische' waterpijp heb je niet voor 75 euro. nahjah misschien in marokko/tunesie ect. maar in een shop of webshop denk ik niet.
Klik om te vergroten...
Ik verwar ze steeds ^^

Je kan in Marokko een waterpijp kopen, met een hoogte van 1 meter aan 15 euro.
Maar dan moet je wel naar de niet-toeristische stadjes gaan, en in Januari of Februari (dan zijn er minder toeristen en is de prijs véél lager)
Daarom moet je nooit een waterpijp kopen in het binnenland (tenzij je er zeker van bent dat je nooit naar Turkije, Marokko, of Egypte zal gaan, of niemand kent die daar zou gaan en iets voor je zou willen meenemen)
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ah, nja, ik was moe en onduidelijk.

Een bong is wat we gaan kopen. (we zijn in totaal met 4 dus 100 euro)
Ik ben nu op zoek naar sites waar ze grote/speciale bongs verkopen, maar vind alleen maar buitenlandse sites, waar ik dan verzendkosten voor moet betalen =/
De binnenlandse sites hebben niet echt het soort dat we willen.

En een waterpijp ga ik volgend jaar kopen als ik terug naar Marokko ga.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#11
IZ123 zei:
Ah, nja, ik was moe en onduidelijk.

Een bong is wat we gaan kopen. (we zijn in totaal met 4 dus 100 euro)
Ik ben nu op zoek naar sites waar ze grote/speciale bongs verkopen, maar vind alleen maar buitenlandse sites, waar ik dan verzendkosten voor moet betalen =/
De binnenlandse sites hebben niet echt het soort dat we willen.

En een waterpijp ga ik volgend jaar kopen als ik terug naar Marokko ga.
Klik om te vergroten...

In Amsterdam zit een winkel die alleen maar bongs verkoop(weet even niet hoe die heet maar zit niet ver van de dam). Heb daar wel zulke gezien als die je op dat plaatje ziet die jij hebt gepost.
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Hoe maak je die actieve kool filter dan? En ik ben vooral weg van (en door) deze bong:

http://azarius.nl/headshop/bongs/acryli ... ice_large/

Zit een soort twist in zodat je er ijs in kan doen.
Klik om te vergroten...

Ben ik nou achterlijk of wat? In een normale acryl bong kan je toch net zo goed ijs in doen :tearsofjoy:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vaste klant zei:
Angramar Temenos zei:
Hoe maak je die actieve kool filter dan? En ik ben vooral weg van (en door) deze bong:

http://azarius.nl/headshop/bongs/acryli ... ice_large/

Zit een soort twist in zodat je er ijs in kan doen.
Klik om te vergroten...

Ben ik nou achterlijk of wat? In een normale acryl bong kan je toch net zo goed ijs in doen :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja maar dan valt het ijs in het water, Met een ice bong zit een versmalling of uitsteeksels in de buis waardoor je hijst waar dan het ijs op blijft hangen. Dus nadat de rook word gefilterd en gekoeld door het water word het nog eens extra gekoeld omdat het door die ijs blokjes nog heen moet. :wink:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aha! Super.
J
JH5L7H7B356LKGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klein, maar rookt erg fijn!
http://img121.imageshack.us/img121/167/img0252f.jpg
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lijkt er wel op, maar zo komt niemand aan mijn bong... :grin:
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#17
stuikeuh zei:
bong of puur je toepjes rollen maakt geen verschil puur is puur ...
Klik om te vergroten...
verschil met een bong is toch wel dat 'klapgat' wat (meende ik) heftiger was.
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier een topic voor de mensen die bongs gebruiken of waterpijpen en eventueel ervaringen willen delen.
Voor de mensen die het gebruiken:
Wat voor bong of waterpijp gebruik je, en waarom? (post eventueel een plaatje :) ) Hoe bevalt ie?

Ik heb zelf laatst net een bong besteld en binnen gekregen. Van het weekend ga ik die even testen met een vriend. Is het waar dat het veel schoner is en je veel higher wordt? Meende dit gehoord te hebben maar las weer ergens anders dat dit niet zo was.
Maar omdat je wiet er puur in kan gooien lijkt mij dit eigenlijk veel schoner.

De bong die ik besteld heb was trouwens deze:
Een bamboe bong van maar 13 euro nog wat.


Ben er zelf erg blij mee.
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#19
bong of puur je toepjes rollen maakt geen verschil puur is puur ...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je kunt het idd wat harder laten aankomen door het klapgat. Wat denk ik vooral het verschil is dat je een pure joint rookt je toch vloei naar binnen krijgt en er gaat een hoop wiet de lucht in.

Met een bong (dit doe ik zelf dan meestal) doe ik net genoeg wiet in om het in 1 goede hijs weg te kunnen werken, zo gaat er niets de lucht in.

Over het effect: Ja je word er higher van, dit komt omdat in een joint tabak( nicotine) zit wat ervoor zorgt dat je dus meer stoned (bodyload,lui,chill enz.) word.

Rook je na het bongroken een sigaretje krijg je precies hetzelfde effect.
Aangezien je geen tabaksrook binnen krijgt is het idd minder slecht voor je longen.

Over welke ik zelf heb:

Een hele goedkope nadat m'n glazen 75cm van 50 euro kapot is gegaan.

Van plastic ( merk je toch wel aan de smaak, glas of aardewerk is het beste naar mijn idee)
20cm doorzichtig groen.
Simpelste van het simpelste.
http://www.drbongs.co.uk/images/eidoBong.jpg
Zoiets is het, alleen dan wat kleiner smaller en cheaper ( 10 euro in de shop, via i-net waarsch. nog goedkoper)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."