Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet meenemen naar dinant

Wiet meenemen naar dinant

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ga met school naar dinant(ardennen) toe, we gaan hierheen met de bus.
Ik verwacht niet dat er drugshonden/controlles komen maar mochten deze er komen en ik heb ong 4/5 gram gesealed+in boterhammen zakje+in aliminium folie. en ik draag een dubbele onderbroek waar ik dit pakketje in doe, zou dit gevonden worden? zonee ga ik namelijk een super chille vakantie hebben!!

alvast bedankt
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe kunnen wij weten of het gevonden zal worden?
Als de DEA opeens bij de bus staat dan zullen ze 't wel vinden,
maar als de slager gaat zoeken word het al wat makkelijker.

Denk er wel aan mocht je een controle krijgen, kans is er wel maar erg klein, dan verneuk je het meteen voor de rest van de groep want dat kost aardig wat wachttijd om de rest van de bus te gaan doorzoeken. Maar nogmaals, de kans is erg klein.

Ga je zonder die wiet geen chille vakantie hebben?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat bedoel je met gesealed, gewoon een zakje dichtdoen met zon apparaat waarmee je je diepvriesproducten insealed ? das niet zeker genoeg voor een hond denk ik.
boterhamzakjes, folie, dubbele onderbroeken maakt allemaal geen fuck uit, das verspilde moeite.

100,00% luchtdicht is het enige wat werkt, en zorgen dat er geen enkel spoor aan de buitenkant van je verpakking kan zijn.

Verder kan ik alleen maar zeggen, zekerheid bestaat niet, je kunt de pakkans zoveel beperken als je wil, en verder is het aan jou te beslissen of je het risico wil nemen. In belgie is het risico aanvaardbaar voor veel mensen (hoewel je nog naar school gaat en er dus mogelijke extra risicos zijn zoals al hierboven aangegeven), naar tailand zou ik het niet doen.
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de reacties, ik was inderdaad niet van plan om ooit in bangkok hilton te belanden maarja.

Ik zal sowieso niet de enige zijn die meeneemt ik neem het risico denk ik gewoon, bedankt.

en om ff je vraag te beantwoorden nee ik heb geen leuke schoolreis zonder wiet :wink:
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#5
En met gesealed bedoel ik onaangerand van de coffeeshop.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#6
zuiderlijkesteen zei:
En met gesealed bedoel ik onaangerand van de coffeeshop.
Klik om te vergroten...
Dat is voor een drugshond niet voldoende.

Honden ruiken alles. Al heb je het zesdubbel gesealed in veertien onderbroeken en vervolgens in 20 liter pindakaas. Die beesten hebben een reukvermogen, daar sta je versteld van.

De beste tip die ik je kan geven is een nieuw (ongebruikt) zakje te pakken, en vlak voordat je gaat (dus echt zo laat mogelijk, 10 minuten van te voren of zo), pas de wiet erin te doen, en verder te verpakken (met nieuwe, schone materialen). Hierdoor voorkom je vervluchtigen van de geur door het zakje heen, en zal een hond het moeilijker detecteren.

Vervolgens gewoon ergens goed verstoppen, zodat een menselijke controle niet vind, of in ieder geval niet in jouw richting wijst. Vooral in een bus is het erg makkelijk.. neem een stuk (rol) ducttape mee, en tape je shit onder de stoel voor/naast je. Áls er dan een controle komt is het niet van jou.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
die 20 liter pindakaas zou toch wel helpen zeker ? Als het volledig omgeven is door een pasta (of het nou pindakaas is of wat dan ook) zou het toch luchtdicht moeten zijn ?
z
zuiderlijkesteenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben niet echt van plan om mijn wiet in pindakaas te stashen maarja toch handige tip :mrgreen:

Ik doe het onder mn stoel wel dan,hoewel ik tog op bepaalde plekken niet gefouileerd zou worden.

bedankt voor de reacties
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wacky zei:
die 20 liter pindakaas zou toch wel helpen zeker ? Als het volledig omgeven is door een pasta (of het nou pindakaas is of wat dan ook zou het toch luchtdicht moeten zijn ?
Klik om te vergroten...

Nee dit werkt niet.

Ten eerste: Ook 'luchtdichte' materialen zijn niet luchtdicht. Dit gaat tot op moleculair niveau, waarbij er ruimte is voor de geur-moleculen om zich tussen de pindakaas/pasta-moleculen door te bewegen, en zodoende kan een hond deze opvangen. Er zijn honden die getraind zijn in het ruiken van lijken die 20 meter diep onder stromend water liggen. Die ruiken ze zonder moeite.

En ten tweede, tijdens het verpakken van je spul, komt de geur (via je handen en dergelijke) ook aan de buitenkant van het materiaal te zitten, en blijft daar hangen. Heel makkelijk voor een hond te ruiken dus.

Het op het laatste moment verpakken van je spul, en zorgen voor nieuw onaangetast verpakkingsmateriaal (dus ook latex handschoentjes en dergelijke), zorgt ervoor dat het moeilijker is maar zeker niet onmogelijk) voor een getrainde hond om het op te sporen, aangezien het vervluchtigen van geurmoleculen door je verpakking tijd kost.

Dus om het kort samen te vatten:

Controle met alleen agenten: Geen probleem, die gaan een schoolreisje waarschijnlijk niet compleet fouilleren.
Controle met honden: Busted.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#10
wel lucktdicht maar niet geurdicht, maar ik zou me totaal geen zorgen maken eerlijk gezecht
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dinant is nog altijd maar Belgie, niet? ik kan je met 99,99 percent zekerheid vertellen dat er geen honden zullen komen, en steek je het pakje ergens subtiel in je rugzak (bv onder je boterhammen of iets dergelijk) zal het echt niet gevonden worden, zelfs al ZOU er controle komen (zonder honden, die er toch niet zijn :) ). Politie mag trouwens niet zomaar beginnen controleren, of in je rugzak zoeken, ze moeten een duidelijke verantwoording hebben (bv, je zien blowen). Ik heb al meerdere keren langs politie gelopen hier in Belgie met een dikke wietlucht om me heen zonder problemen. (maar ik ben dan ook gewoon rustig, niet gestrest, en rook niet in hun gezicht)
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ik neem meermaals per week wiet mee over de grens (met uitzondering van de laatste weken); heb nog nooit controle gezien... (eindhoven-antwerpen).

verder, ben hier in BE al enkele malen betrapt met cannabis, is slechts 1 maal in beslag genomen (niets meer van gehoord nadien!) en een paar keer mocht ik het gewoon bijhouden (was wel altijd < 3g)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
zuiderlijkesteen zei:
Ik ben niet echt van plan om mijn wiet in pindakaas te stashen maarja toch handige tip :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Ooit eens in een para stonede bui gedaan toen we op weg waren naar een festival... de rest in krentenbollen gestashed...

K heb met tegenzin dat zakje eruitgehaald, damn smerige zooi.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#14
maak space cakejes, en verpak deze luchtdicht. doe ze in een ongelabelde tas, en leg er een leeg wietzakje onder... de man van de douane zal zeker denken dat de hond dat lege zakje heeft geroken, als deze de tas op pakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."