Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vraagjes over wiet kopen

Wat vraagjes over wiet kopen

21 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
d
dorminLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als eerst maar de belangrijkste en schandelijke vraag. Ik wou binnekort es voor het eerst wiet kopen/roken. Alleen ben ik een ontzettend onzekere kutgast :rolleyes: Dus vraag ik me als eerst af, hoe vraag je dat :confused: Gewoon zegge van, mag ik 3 voorgerolde jointjes van (aantal) gram aub, of zijn er verder ook nog verschillende name die ik dan moet kennen? Waarschijnlijk de domste vraag die er ooit op dit forum is gesteld, maar toch zou et fijn zijn om te weten :P

En als we dan tog bezig zijn, hoeveel gram kan ik het best in een eerste joint pleuren (voor in me uppie), kan ik beter hasj of wiet nemen, en hoeveel kan ik verwachten om te moeten betalen voor zoiets? (woon in a'dam).

alvast bedankt
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je erg onzeker bent, hou dan maar alvast je legitimatie klaar.

Meestal ligt er wel een lijstje of boekje van wat ze hebben met de prijzen erbij. Je zegt gewoon "Mag ik x gram <soort>" of "Mag ik x Euro <soort>". That's it.

Smokeze.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#3
idd makkelijk je ID in je hand te hebben.
Verder is er een menu kaart waar je uit kunt kiezen.
Meeste mensen zeggen bijvoorbeeld: doe maar een tientje nlx.
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij een voorgedraaide kan je (voor zover ik weet) niet kiezen hoeveel erin zit.
Dus je vraagt gewoon; mag ik een voorgedraaide wiet/hasj/mix?

Ik zou zeggen als je nog niet kan rollen, niet moeilijk gaan doen en gewoon een voorgedraaide kopen.
Doe lekker rustig aan en rook in de eerste keer niet de hele joint snel op, je kan beter gewoon lekker rustig aan doen en een paar hijsjes nemen,kijken hoe het valt en even later weer een paar hijsjes nemen.

Als je toch zelf wilt draaien haal je bij de shop gewoon 1 gram wiet/hasj,
Dus dan zeg je; Hallo ik wil graag 1 gram ( de wiet die je hebt uitgekozen)
En hoeveel je er in moet gooien? Het hoeft niet altijd veel te zijn, vooral niet bij je eerste keer, dus gooi er gewoon een mooi (fijn) lijntje in. Tijdens het roken merk je vanzelf wel of je er misschien wat meer/ minder in had kunnen doen.
Bij je eerste keer blowen is het gewoon een kwestie van rustig aan doen en niet te overdreven gaan roken in 1 keer.

Een voorgedraaide joint kost meestal rond de 2,50/ 3,50.
En hoeveel losse wiet kost dat verschilt nogal,
waar ik woon varieert het van 6 - 13 euro per gram.

Als je meer wil weten, just ask :P
d
dorminLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zo dat ging snel, nou bedankt. Een klein probleempje, ik ben 17 :tearsofjoy: Ik hoopte dat als ik er een paar langs ging er vast wel eentje zou zijn die zou denken dat ik oud genoeg ben (word vaak voor 20+ aangezien), maak ik enige kans?
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kreeg hier op mijn 15e al wiet mee.
Maar het is heel verschillend, want bij andere shops moet ik nog steeds me ID laten zien :P ( ben ook maar 1.61 :tearsofjoy: )
Maar wat je zegt zit wel wat in, als je een paar keer met iemand mee gaat die bijvoorbeeld 20 is krijg je misschien wat makkelijker mee :P
S
SmookeyLid
01-01-2024, 00:00
#7
een vriend van me kreeg op ze viertiende al mee :openmouth:
wat beetje ziek is, maar als je gaat halen zou ik vooraf bepalen wat je wilt zodat je zeg maar binnen loopt en zegt van: 1 gram <soort>
zodat ze denken, oh die weet waar die het over heeft :grin:
d
dorminLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou mooi :beer:
Bedoelen jullie dan soort als in wiet/hasj of white widow/haze/etc...?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#9
de naam van de soort ja,

2 gram afghaan
1 gram zero zero
3 gram polm
1 gram white widow
enz
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dormin,
Ik zou als ik jou was gewoon rustig roken, niet gelijk met een hele joint beginnen. Neem eerst een paar hijsjes en wacht een kwartiertje :) Gewoon relaaaxt smoke en niet gaan lope stresse :wink:
Succes :grin:
C
ChemicalLid
01-01-2024, 00:00
#11
roken tot je je misselijk begint te voelen 2 minuten wachten en je bent in heaven
k
kentuckyLid
01-01-2024, 00:00
#12
ach wat is het ergste wat er kan gebeuren? dat je geweigerd wordt? dat je je ongemakkelijk voelt ? dat je gaat blozen? boeiend!

Toen ik de eerste keer ging halen zat ik op het verkeerde menu te kijken :grin: (eet menu ipv. het "echte" menu dat eronder lag :openmouth:) en ik maar zoeken op de menukaart, omdraaien dat ding en die dealer maar kijken met een big smile :P

Doe gewoon je ding :)
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#13
kentucky zei:
Toen ik de eerste keer ging halen zat ik op het verkeerde menu te kijken :grin: (eet menu ipv. het "echte" menu dat eronder lag :openmouth:) en ik maar zoeken op de menukaart, omdraaien dat ding en die dealer maar kijken met een big smile :P
Klik om te vergroten...

Mag ik twee voorgedraaide tosties en een grammetje mayo :sunglasses:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toen ik de eerste keer wiet ging kopen had ik ook een beetje zenuwen, ik had het gevoeld dat iedereen me aankeek. :grin: Misschien een tip: Ga naar een coffeeshop waarbij je juist afhaalt, dus niet kunt chillen zoals bv thegrasscompany etc. Dat zal je toch wat zekerder maken ofniet? En wat je leeftijd betreft moet je geluk hebben, maar het ligt voor de hand dat ze wat strenger zijn qua leeftijd in grote shops dan ik kleinere. :)
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dubz zei:
kentucky zei:
Toen ik de eerste keer ging halen zat ik op het verkeerde menu te kijken :grin: (eet menu ipv. het "echte" menu dat eronder lag :openmouth:) en ik maar zoeken op de menukaart, omdraaien dat ding en die dealer maar kijken met een big smile :P
Klik om te vergroten...

Mag ik twee voorgedraaide tosties en een grammetje mayo :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Is da een beetje te roken of nie?
M
MÐMALid
01-01-2024, 00:00
#16
dormin zei:
En als we dan tog bezig zijn, hoeveel gram kan ik het best in een eerste joint pleuren (voor in me uppie)
alvast bedankt
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
B
Bellydancer (BE)Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan je kiezen uit de voorgerolde joints of is er maar een soort? (bv van grootte en smaak..) Thanks!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vrijwel altijd verschillende groottes en keuze in hashjoint, wietjoint of mixjoint

Dan soms nog keuze voor purejoint, hazejoint (of soms ook hoge kwaliteit hash)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bellydancer (BE) zei:
Kan je kiezen uit de voorgerolde joints of is er maar een soort? (bv van grootte en smaak..) Thanks!
Klik om te vergroten...

Erg, heel erg verschillend per shop.
Sommige hebben wiet en hasj, sommige hebben van elke soort wiet/hasj die ze verkopen een voorgedraaide.

Als je voor het eerst gaan blowen, is een 'gewone voorgedraaide wiet' voldoende.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Doe het gewoon zoals de jongen die vorig weekend sprak in de shop.
Hij was net 18 geworden en wou weleens "dat wiet spul" proberen, dus hij loopt de shop in en vraag om wat wiet voor 1 joint, hij krijgt een halve gram en een vloeitje+tipje.
Je ziet hem rond kijken en kijkt even naar me, doet vervolgens een stap dichterbij en zegt: "Ik heb hier dus wiet en papier maar hoe ga ik hier stoned van worden?" :grin:

Toen heb 'k hem maar alles uitgelegd en voor hem een mooie stick gerold, niet de hele halve gram er in gedaan en met z'n 2en opgerookt (dat bood hij me aan).

Dat is gewoon de manier om de eerste keer wiet te halen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."