Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TUTORIAL] Joint draaien

[TUTORIAL] Joint draaien

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja cropp, ik ben wat dat betreft ook een perfectionist, ik ben de alleralleraller traagste draaier die mijn vrienden kennen of ooit hebben gekend, maar tevens ook de enige die een spliff zo kan draaien. Ik draai elke joint tot aan de nok toe gevuld, strak gedraaid, zodat je een lekkere lange J hebt die ook nog eens super rookt :sunglasses:

Auteur van dit topic moet dus de kritiek positief opvatten in plaats van het tegenovergestelde, wat helaas wel vaker met kritiek word gedaan. Hiervan kan ook geleerd worden!!

Good luck :wink:
G
G'DLid
01-01-2024, 00:00
#2
joint draaien voor beginners:);

*Koop wiet/hasj, tip, bigvloei, tabak (sigaretten/shag)
*pak een tip; vouw de 2 hoekjes naar elkaar toe en rol de tip op tot ongeveer de helft en scheur de rest af.
*pak een bigvloei leg em zo neer dat je plakrand aan de bovenkant (naar jou toe) zit.
* leg je tip aan de rechter/linker kant wat jij het makkelijkste vind.
*sprokkel de wirrie/assie totdat er GEEN grote toppen meer in zitten.
* doe een halve/hele sigaret bij de wirrie/assie en mix het door elkaar.
*gooi de wirrie/assie(met de tabak erdoorheen gemixet) op de vloei.
*verdeel de wirrie/assie goed bij de tip minder dan bij de top natuurlijk.
*hou je ene hand bij de tip en de andere hand vanaf de tip naar de top en draai de vloei er via de tip in.
*draai em totdat de plakrand er nog net bovenuit steekt.
*lik de plakrand en plak het van de top naar de tip aan elkaar.
*hou de joint tussen je duim en wijs en middelvinger en tik de joint op een harde ondergrond bijv. een tafel ofzo totdat de joint goed aangestampt is en strak is of je gebruikt de filter van een sigaret en daarmee duw je het aan maar niet te hard anders hijst je joint niet(goed) of dan scheurt je vloei :rockband:
*pak een aansteker/lucifer/vuurtje als er vloei uitsteekt bij de tip brand het dan weg en steek je joint aan en geniet van je space :stoned:

**TIP!, als je joint slap is/blijft na het aanstampen bijv. je joint hangt en beetje duw de tip er wat verder in niet TE ver maar totdat ie recht blijft staan.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#3
gewoon voor je kijken doordraaien :smoke:

ps wilde wel wat pics plaatsen maar ben er te lui voor op dit moment ik kom hier op terug :wink:
D
DailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor alle beginnende draaiers, is hier een les 'joint draaien'.
Zo hoeven jullie niet hier andere topics voor aan te maken :wink:

Stap 1

Benodigheden:
- Lange vloei (Smoking King bijv.)
- Tip uit een tipboekje of een langwerpig dun reepje stevig papier.
- Tabak, shag of sigaret.
- Wiet of/en Hasj



Stap 2

Pak de tip en rol het in een spiraaltje of vouw een ander soort tipje.


(Optioneel!) Ga voorzichtig met je aansteker langs het tipje zodat hij goed bij elkaar blijft.


Stap 3

Pak nu je lange vloei met de plakrand bovenaan, doe wat tabak in je vloeitje en verdeel het goed. Doe je tipje aan het eind van het vloeitje.


Pak nu je wiet, en verkruimel ('crush') het in kleine brokjes. Het is beter als je de takjes niet erin doet. Verdeel je wiet nu over de joint en begin met draaien.


Stap 4

Hou je vloeitje vast zoals aangegeven op de afbeelding:


Begin nu met draaien. Zorg ervoor dat alles goed is verdeelt en draai hem dan uiteindelijk dicht:





Stap 5

Lik nu aan de plakrand en rol hem dicht.



Stap 6 (Optioneel)

Als je joint een beetje losjes en slapjes is, stamp dat de bovenkant even goed aan, met een sleuteltje of het filter van een sigaret.


Nu ben je klaar om te roken, geniet :stoned:


Als het de eerste keer niet lukt, keep ya head up, want oefening baart kunst :wink:
w
weedloverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooie tutorial, maar om aan te stampen raad ik een potlood aan, die vind ik het best van al!

grtz
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
misschien kan je de verdeling beter uitleggen want ik denk dat er daar veel de mist in gaan.
denk hierbij aan zwangere jointjes, slappe jointjes, te dikke joints.

de verdeling is essentieel, shag kun je uitelkaar plukken en zelf vormen, ideaal!
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naar de shop en voorgedraaide halen. :P

Voor de mensen die het echt niet lukt:



Deze heb je ook in een 25 stuks uitvoering, handig voor feestje ofzo. Of als je lui bent om te draaien. 25 joints klaar in 5 minuten werk ofzo. :P
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#8
DrippTone zei:

Deze heb je ook in een 25 stuks uitvoering, handig voor feestje ofzo. Of als je lui bent om te draaien. 25 joints klaar in 5 minuten werk ofzo. :P
Klik om te vergroten...

Een joint draaien is toch wel sneller en makkelijker dan cones vind ik. ze vullen zo rot, alles valt ernaast, soms stamp je ze te hard aan,...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Opzich prima tutorial alleen heeft niet iedereen daar altijd wat aan. Ik ken bijvoorbeeld mensen die draaien met de plakrand naar hun toe.. die dus de achterste zijde indraaien zegmaar.. Zo zijn er ook mensen die eerst zonder tip draaien en em er daarna pas instoppen en zo kan je door blijven gaan.. Maarja, das hun probleem dan he :P

Aanstampen zie ik allemaal dingen als potloden voorbij komen. Je kan toch gewoon aanstampen met het stuk sigaret wat je over hebt? :P Ff beetje tikken en met dat filterstuk gewoon aanstampen. Stuk makkelijker, dat heb je toch bij je..
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#10
al die rare machines om jointjes mee te draaien :rolleyes:

een joint smaakt het beste als je hem zelf draait, een joint draai je met liefde
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
TrippyShit zei:
Opzich prima tutorial alleen heeft niet iedereen daar altijd wat aan. Ik ken bijvoorbeeld mensen die draaien met de plakrand naar hun toe.. die dus de achterste zijde indraaien zegmaar.. Zo zijn er ook mensen die eerst zonder tip draaien en em er daarna pas instoppen en zo kan je door blijven gaan.. Maarja, das hun probleem dan he :P

Aanstampen zie ik allemaal dingen als potloden voorbij komen. Je kan toch gewoon aanstampen met het stuk sigaret wat je over hebt? :P Ff beetje tikken en met dat filterstuk gewoon aanstampen. Stuk makkelijker, dat heb je toch bij je..
Klik om te vergroten...

Ik zat al te scrollen om te zien of het er tussen stond :P
Trouwens de tutorial kan wel qua mixen van tabak en wiet nog een variatie, eerst mengen dan de joint in.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja zoals oom klaas zegt, ik doe eerst wiet beetje vergruizeld in me hand dan wat tabak in me hand er bij wat menge en dan handje klap :tearsofjoy: eerst je tabak-wiet-mix al wat in de lengte verdelen dat je geen hoopje hebt dan een vloeitje op de mix en dan andere hand erop en draaien zodat je hand waar het mixje op ligt vanboven ligt dan ligt alles als je het goed het gedaan in je vloeitje en dan gewoon draaien met tipje er al in
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#13
en je verdeelt je shag ook wel lomp moet ik zeggen...
D
DailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#14
cropp zei:
en je verdeelt je shag ook wel lomp moet ik zeggen...
Klik om te vergroten...
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar dit slaat alles. Ben je zo arrogant omdat je naam een ander kleurtje heeft dan de rest ofzoiets?

De shag is wel degelijk goed verdeeld, alleen moet je eerst rollen voordat je een mooi verdeeld hoopje wil krijgen? En zoals je ziet is dat op de foto nog niet gebeurt.

:wink:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
DailySmoker zei:
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar dit slaat alles. Ben je zo arrogant omdat je naam een ander kleurtje heeft dan de rest ofzoiets?
Klik om te vergroten...

Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hah, dat kan ik stukken beter :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
That is one mangy looking spliff yo!

DrippTone zei:
Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wow, als jullie al almachtig zijn, dan ben ik God. Is dat even een dikke egoboost :rock:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry EI, alleen Deranged is God op dit forum, en dat heeft niets met mijn mening over hem te maken :P

Leuk topic maar ik denk dat de meeste mensen het grootste probleem ondervinden bij het draaien en dichtlikken en dat kan je niet goed leren d.m.v. een paar foto's :(
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
ExceptionalInsight zei:
That is one mangy looking spliff yo!

DrippTone zei:
Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wow, als jullie al almachtig zijn, dan ben ik God. Is dat even een dikke egoboost :rock:
Klik om te vergroten...

Nee hee, je snapt het niet. Kijk, hij denkt dat wij beter zijn omdat wij een ander kleurtje hebben. Maar eigenlijk zijn wij zo dom geweest geld aan een drugsforum te geven en dat we daarom die oranje kleur hebben. Het is dus meer die punthoed waar op staat stupid ipv een coole oranje kleur. Maargoed om dat dus te verbergen doe wij alsof we de baas zijn hier, dan lijkt het in eerste instantie niet meteen zo dat we eigenlijk gewoon compleet achterlijk zijn.

En jij hebt gewoon een groen kleurtje omdat je de stront achter onze voeten mag opruimen, ik dacht dat ze daar ook een woord voor hadden. Conciërge? :P
D
DailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#20
DrippTone zei:
ExceptionalInsight zei:
That is one mangy looking spliff yo!

DrippTone zei:
Wij zijn almachtig, oranje is hier de kleur van dictatorschap, kniel voor je meester. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Wow, als jullie al almachtig zijn, dan ben ik God. Is dat even een dikke egoboost :rock:
Klik om te vergroten...

Nee hee, je snapt het niet. Kijk, hij denkt dat wij beter zijn omdat wij een ander kleurtje hebben. Maar eigenlijk zijn wij zo dom geweest geld aan een drugsforum te geven en dat we daarom die oranje kleur hebben. Het is dus meer die punthoed waar op staat stupid ipv een coole oranje kleur. Maargoed om dat dus te verbergen doe wij alsof we de baas zijn hier, dan lijkt het in eerste instantie niet meteen zo dat we eigenlijk gewoon compleet achterlijk zijn.

En jij hebt gewoon een groen kleurtje omdat je de stront achter onze voeten mag opruimen, ik dacht dat ze daar ook een woord voor hadden. Conciërge? :P
Klik om te vergroten...

Hmm, ik dacht niet dat jullie beter waren ofzo, want eigenlijk vind ik jullie ook wel dom :P Maar ik wil niet onaardig doen tegen iemand die ik geeneens ken, dus verwoord ik het anders :P
Sorry :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."